X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קשה לנהל בצורה מסודרת מחלוקת עם אנשי שמאל משום שהוויכוח גולש תמיד לוויכוח על עובדות. לכן הסתמכתי תחילה על נקודות הסכמה שיש לי עם דבריו של הפרופסור. הסכמה לגבי אופיו של החמאס כמו גם התמיכה בצה"ל חזק. עלי גם להסכים עם טענת הפרופ' כי עמי אירופה מאבדים סבלונתם כלפינו, ואני סברתי שמדינת ישראל קמה כדי שקיומם של היהודים לא יהיה תלוי עוד בכך
▪  ▪  ▪
מי העלה את החמאס לשלטון ומי חיזק אותו? [צילום: פלאש 90]
יהודה באואר חושש מהיהודים
דוד מרחב
חוקר השואה, שהשתתף בשבוע שעבר ב'הצהרת העצמאות הפלשתינית' בתל אביב, משוכנע שסנקציות אירופיות נגד ישראל יביאו לחילופי השלטון שהוא רוצה בהם: "האירופים מתחילים לאבד את הסבלנות, ובצדק". שנה אחרי הסכם מינכן הוא עלה ארצה מפראג
לרשימה המלאה

קראתי בעיון את הראיון שערך דוד מרחב עם הפרופ' יהודה באואר, והרהבתי עוז לנסות להשיב לו. קטונתי אומנם ולא הייתי מעז לחלוק עליו בתחום המומחיות הפורפסוראלית שלו. לא הייתי מעלה אפילו בדל של ספק אילו הראיון היה עוסק למשל בתרומה לחקר השואה שהעלה הד"ר אבו מאזן בעבודת הדוקטורט שלו ובספר שפרסם לאחר מכן. אבל הוא העדיף להתרכז רק בדברים שאבו מאזן לא אמר, ונחשפו כתרמית, וממילא אינם בתחום מומחיותו.
בכלל, קשה לנהל בצורה מסודרת מחלוקת עם אנשי שמאל משום שהוויכוח גולש תמיד לוויכוח על עובדות. לכן אנסה להסתמך תחילה על כמה נקודות הסכמה שיש לי עם דבריו של הפרופסור הנכבד. ההסכמה לגבי אופיו של החמאס ש"רוצה ברצח עם כחלק מאידיאולוגיה איסלאמית רדיקלית ששואפת לרצח יהודים ולא רק רוצה בהרס מדינת ישראל", כמו גם התמיכה ב"צה"ל חזק, אני בעד הגנה על גבולותינו,” לכן ישמח בוודאי הפרופסור לדעת כי צה"ל פעל כפי שניתן לצפות מצבא חזק כדי להגן ביעילות על גבולותינו כנגד מי ששואף לרצח יהודים, לאחר שהלה ניסה לעשות זאת במשך שנים על-ידי שיגור רקטות לעבר יישובינו.
לפעולה הזו קראו "עופרת יצוקה" ובמהלכה כפי שיש צפות במקרה כזה היה הרג בקרב האויב. אני מקווה שהפרופסור אינו מצטער על-כך שההרג בקרב האויב היה רב מזה שבקרבנו, משום שבניגוד לתעמולה השקרית שחבריו מפיצים, הוכח שרוב מוחלט וגדול של הנפגעים היו לוחמי ארגוני הטרור, וזאת למרות המאמצים שלהם להשתמש באוכלוסיה אזרחית כמגן אנושי. אך כאן אני מניח שאנו גולשים למחלוקת על עובדות, והפרופסור מצטט את מספרי הכזבים של תעמולת האויב.
בתחום המחלוקת על העובדות ניתן למצוא בין-היתר את השאלה מי העלה את החמאס לשלטון ומי חיזק אותו. האם היינו אלה אנחנו, כפי שטוען הפרופ' או אולי המצביעים שהצביעו בעדו בבחירות האחרונות ברשות. אם יש דרך שבה אנו חיזקנו את החמאס הרי היא דווקא בכך שיצאנו באופן חד-צדדי מעזה.
הגזירה השווה שעושה הפרופ' בין החמאס לכמה "אנשים שקוראים לעצמם רבנים" בשולי המחנה הדתי היא מגוחכת ומקוממת. האם יש מקום להשוות בין שניים אלה, שרוב הציבור הישראלי אינו מכיר כלל את שמם וזכו לפרסום רק בזכות ההסתה של השמאל נגדם, למפלגה פוליטית בעלת אמנה נאצית שזוכה בבחירות בשלטון? גם כאשר הוא מציע להסתמך על גבולות מוכרים מתעלם הפרופ' מעובדות.
ראשית, הגבולות המוכרים לטענתו לא הוכרו מעולם על-ידי שום מדינה בעולם, להוציא אלה שנכללו בהסכמי השלום שלנו עם מצרים וירדן. שנית, הניסיון שלנו עם נסיגה לגבולות ה"מוכרים" בגבול עם לבנון ובגבול רצועת עזה מוכיח כי הם אינם נותנים לנו שום לגיטימציה בינלאומית לפעולה הגנתית נגד תקיפתנו ברקטות מעבר לגבולות הללו, לא כל שכן איזו שהיא הגנה ביטחונית מסוג כל שהוא.
נחזור שוב לנקודות ההסכמה, ואפילו נקודה חשובה - ההתנגדות לזכות השיבה (לא כל חבריו בשמאל תמימי דעים עם השקפה זו), אלא שאז שב הפרופ' להכחשה בה הוא חי, כשהוא טוען שההתנגדות של אבו מאזן לוויתור על טענת השיבה היא "בסך הכול מו"מ והצהרות.” טענה מעניינת לכל הדעות. תמהני אם הפרופ' ימליץ גם לממשלת ישראל לנקוט טכניקת משא-ומתן כזו, ולהכריז שגם אנו כמוהם אינם מכירים בזכות קיומה של מדינה פלשתינית או בקיומו של עם פלשתיני, ובמדינה שלנו אנו לא נסכים שיישאר אפילו פלשתיני אחד.
אם זה לגיטימי שהם אומרים דברים כאלה במסגרת "בסך הכול מו"מ והצהרות,” מדוע שזה לא יהיה לגיטימי גם עבורנו? אולי הוא אף ימליץ להרחיק לכת ולשדרג את טכניקת המשא-ומתן של ממשלת ישראל לרמה של החמאס ולהכריז באופן סימטרי להם משהו שיהיה תמונת ראי להכרזה באמנת החמאס ש”ישראל תתקיים עד אשר יכרית אותה האיסלאם, כפי שהכרית את מה שקדם לה.” אולי גם זה "בסך הכול מו"מ והצהרות."
התרברבותו של הפרופ' כי אין סופרים בימין אין לה מקום. גם בשמאל אין סופרים. מאז ביאליק, טשרניחובסקי, עגנון, אלתרמן ושלונסקי ועוד אחדים מבני דורם, אין בישראל אנשי ספרות ושירה אמיתיים, אלא אם כן יחשיב הפרופ' גם מספרי מעשיות ופזמונאים לסופרים ואנשי שירה, או אז ניתן למצוא לא מעט סופרים ואנשי שירה גם בקרב הימין, בוודאי באופן שבו הוא מגדיר ימניים ומכליל בהם גם את אהוד ברק ואהוד אולמרט.
עוד בנושא בחינת העובדות, הייתי ממליץ לכבוד הפרופ' לא לתת לשנאתו לראש הממשלה נתניהו להעביר אותו על דעתו. האחרון שניסה להטיל ספק בכך שנתניהו קורא דבר כלשהו שהוא טען שהוא קורא מצא שדווקא אפו שלו התארך.
לסיום עלי להסכים עם כבוד הפרופ' כי עמי אירופה עלולים לאבד את הסבלנות כלפינו. אחרי הכל כחוקר שואה הוא יכול להתבסס על הידע הרחב שלו לגבי מידת הסבלנות שהייתה לעמי אירופה כלפי היהודים ב-1939. ואני לתומי סברתי שמדינת ישראל קמה כדי שקיומם של היהודים לא יהיה תלוי עוד במידת הסבלנות של האירופאים כלפיהם.

תאריך:  02/05/2011   |   עודכן:  02/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מענה לפרופסור באואר
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
מעולה
יוסי שפניר  |  2/05/11 13:29
 
- פרופסור הוא לכאורה מומחה רק
בני בנקר  |  2/05/11 14:27
2
מילים כדרבנות
כתומית  |  2/05/11 13:45
3
אורוול אמר על אינטלקטואלים בנו
קורןנאוה טבריה  |  2/05/11 13:57
4
כל הכבוד כן ירבו כותביםכמוך ל"ת
ירדנה  |  2/05/11 15:00
5
פגעיה בנכדים של קאדפי
קולומבוס  |  2/05/11 15:04
6
כנראה שבאואר הפנים האנטישמיות ל"ת
והחל להזדהות עמה  |  2/05/11 16:06
7
כנראה שבאואר הפנים האנטישמיות ל"ת
והחל להזדהות עמה  |  2/05/11 16:06
8
מעולה ביותר
הפטיש  |  3/05/11 01:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד נבון קצב
יום זה, יום הזיכרון לשואה ולגבורה, בו נמסר רשמית על-ידי נשיא ארה"ב כי הטרוריסט מספר 1 בימינו חוסל, הוא יום ניצחון של המערב ושל העולם החופשי. אולם אסור לשכוח ואסור להיות שאננים - טרוריסטים אלה עדיין פועלים בעולם כולו ומקבלים סיוע ממשטר האייתולות באירן. המלחמה של העולם החופשי והמערבי בטרור הקנאי-הדתי-האיסלאמי רק בראשיתה
אלעזר לוין
איזי תפוחי הוא רואה-חשבון, חבר פעיל בליכוד, היה היועץ של נתניהו, דירקטור בחברות ציבוריות - אבל אין לו ניסיון בגיוס כספים מיהודי ארה"ב ואין לו קשר עם הכלכלה האמריקנית    אפילו האנגלית שלו היא במבטא אוסטרלי
זאב בן-יוסף
זאב בן-יוסף מתריע מפני אפשרות של שואה חדשה המאיימת על ששת מיליוני היהודים בישראל כתוצאה של אותה שאננות ואותה דבקות באשליות השלום וההידברות עם הטֶרור הבינלאומי שרווחו ערב השואה ההיא
יבשם עזגד
סיפור על שני חברים, שניהם פיסיקאים, גאונים שבני-תמותה אינם מסוגלים להבינם, שנפגשו בעיצומה של מלחמת העולם ה-2 בקופנהגן פגישה מסתורית    אחד מהשניים היה ורנר הייזנברג, שותף בכיר בפרויקט הגרעין הגרמני    תעלומת הביקור השנוי במחלוקת
דניאל גיגי
הדה-לגיטימציה שעושה הימין לעמדות השמאל היא פגיעה חמורה בדמוקרטיה ובחופש הביטוי בארץ. תנועת השמאל היא תנועה ציונית שאוהבת את מדינת ישראל לא פחות ממה שאנשי הימין אוהבים אותה, ואולי אפילו יותר. בניגוד לאסטרטגיה הכושלת של הימין, לשמאל יש אסטרטגיה טובה יותר שאולי תשפר את מעמדה של ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il