X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
צפיפות ברכבת ישראל [צילום: רוני בר-און]
רכבת ישראל - לסגור ומיד
אין ספק שיש לסגור את הרכבת ולבצע בה מהפכה רצינית. יש להבטיח שהעובדים לא יהיו אלה אשר ישלמו את מחיר השינוי, שכן הם אינם בעמדה שיכולה הייתה לגרום לבעייתיות הקיימת. הקרדיט לכך שייך למנהלים ולממונים - אותם יש לשלח הביתה. יש לטפל ברכבת כפי שמטפלים באיבר הנגוע בגנגרנה - קודם כל חובה לכרות את האיבר הנגוע ואחר-כך יש לטפל ולשקם את הגוף
זאב גולדשטיין מנכ"ל ארקום מערכות ממוחשבות בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

מה כבר לא נאמר על הרכבת ועובדיה? - עובדי הרכבת פרצו בשבוע שעבר בשביתה פראית וללא כל התראה מראש ותקעו חצי מדינה. זמן מה קודם לכן, היינו עדים לשרשרת תקלות / תאונות ושאר אירועים כולם מצד הרכבת ורק בנס לא נגרם אסון גדול ורב נפגעים. במשך שנים שימשה הרכבת מגרש משחקים למקורבים למיניהם או תחנת בינים לג'וב הבא. הקופה הציבורית נסחטה עד תום. נוסעי הרכבת הצביעו ברגליים ונסעו בפרייבט.
לאחרונה נעשו פה ושם ניסיונות להביא את הרכבת למצב קרוב או קרוב ככל הניתן למקובל בעולם המערבי ואפילו נראו ניצני הצלחה פה ושם. אני, לאחר מעל 35 שנה שלא התקרבתי לרכבת החלטתי לנסות גם אני לנסוע לרכבת ליום פגישות ולהשאיר את הרכב בתחנה. מעולם לא הצטערתי על מהלך שעשיתי כפי שהצטערתי על ניסיון זה.
בבוקר יום ראשון, הרכבת הייתה פשוטו כמשמעו "מפוצצת" חיילים ונוסעים, עד כדי שמעבר לעובדה שנסעתי בעמידה, יכולתי אפילו להרשות לעצמי שלא לאחוז בכלום - מהצפיפות לא היה סיכוי שאזוז לשום מקום בטח שלא ליפול. לתל אביב הגעתי עייף, עצבני ומזיע, ואחרי שדרכתי על כמה חיילים שישנו על רצפת הקרון פשוט ברחתי בתחנה הראשונה מהרכבת.
כולם אמרו לי "מה אתה לא יודע שביום ראשון וחמישי הרכבת מפוצצת?", לא אני לא יודע אבל בטוח שמנהלי הרכבת ידעו ויודעים, מדוע לא הוסיפו קרונות?, הרי אילו חלילה היה קורה אירוע אפילו המאבטחים לא היו יכולים לזוז בתוך הרכבת. זו אינה אשמת העובדים, גם התאונות והתקלות הם לא אשמת העובדים, אפילו סחיטת הקופה והפיכת הרכבת לתחנת בינים לא באשמת העובדים - זה הכל באשמת ההנהלה, והממונים והמנהלים והשר. אשמת העובדים היא הדרך והאופן שבו הם בחרו למחות - אילו היו מוחים בצורה שלא הייתה פוגעת בציבור אלא בהנהלה ובנהנתני הג'וב לא רק שלא היו הופכים ליעד לכעס אלא להפך הציבור היה תומך בהם.
אין ספק שיש לסגור את הרכבת, ולבצע בה מהפיכה רצינית, יש להבטיח שהעובדים לא יהיו אלה אשר ישלמו את מחיר השינוי שכן הם אינם בעמדה שיכולה הייתה לגרום לבעיתיות הקיימת, הקרדיט לזה כאמור שייך למנהלים ולממונים - אותם יש לשלח הבייתה תוך איזכור כושר ניהולם המוצלח כפי שהיו בודאי דורשים עם המעבר לג'וב הבא יחד עם בונוס כזה או אחר או מצנח זהב כמקובל במחוזותינו. יש לטפל ברכת כפי שמטפלים באיבר הנגוע בגנגרנה - קודם כל חובה לכרות את האיבר הנגוע ואחר כך יש לטפל ולשקם את הגוף.

תאריך:  17/05/2011   |   עודכן:  17/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רכבת ישראל
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רכבת ישראל - לסגור ומיד
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הצעת ייעול: לסגור את כל המדינה ל"ת
זול ופשוט יותר  |  17/05/11 16:20
2
רכבת
ש.ל.מ  |  17/05/11 19:07
3
עובדי רכעבת נאמנים לעבודתם
תותח  |  17/05/11 19:14
 
- שבית הרופאים ל"ת
Zeev217  |  17/05/11 21:03
 
- סגירת הרכבת
Zeev217  |  17/05/11 21:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי כהנוביץ
אירן, אשר קיבלה מארה"ב יחד עם פקיסטן וטורקיה את כור המחקר הראשון שלה עוד בשנות ה-60, תוך עשור התקדמה לאין-שיעור על פני שותפותיה מ-CENTO. מהפכת 1978-79 הייתה לגורם היחיד להפסקת פיתוח התוכנית הגרעינית של אירן והצורך של אייתוללה רוח-אללה ח'ומיני לבסס את שלטונו והמשכיותה של מלחמת אירן-עירק היו גורמים עיקריים במניעת המשך פיתוח תוכנית הגרעין האירנית. כיום ניתן לתהות כיצד היה נראה האזור כולו, לו המהפכה הייתה מתרחשת אחרי שהושלמה בניית כור גרעיני באירן?
שאול דישי
כשאין רוטציה יש סטגנציה - כשאין דמוקרטיה יש 'אוטוקרטיה' של שלטון המיעוט על הרוב – איך לא?!    אנחנו מבקשים אקדמיה לקולנוע וטלוויזיה עם דמוקרטיה לכל החברים הרשומים בה
נרי אבנרי
ההתנהלות של הפלשתינים מול היהודים ילדותית. מנקודת מבט אובייקטיבית, הם נראים כמו מהמר שאחרי שהפסיד את כספו בקזינו, יוצא החוצה ומיילל: אני רוצה את הכסף שלי בחזרה. שואלים אותו: אילו הרווחת, האם היית מחזיר לקזינו את הכסף?...
עו"ד אברהם פכטר
השופטת דניאלה שריזלי הצהירה בכנס עו"ד באילת, כי שופטים אכן מושפעים מהתקשורת, אך הם מפתחים הגנות שלא משפיעות על פסקי הדין. להזכיר לציבור: השופט מיכה לינדנשטראוס (היום מבקר המדינה) והמשנה לנשיא בית המשפט העליון (בעבר) מישאל חשין - כבר הצהירו ששופט צריך להיות "אדם על" כדי לא להיות מושפע. האם השופטים יכולים לפתח הגנות שלא ישפיעו על פסק הדין? "חזקת החפות" ו"הספק הסביר" - לא בסל הבריאות המשפטי
דודו אלהרר
עוד סיפורים על ה"אסון", עוד אגדות על ה"חורבן", עוד משלים מכמירי לב על עקירה וּפְלִיטוּת, עוד שירי מחאה ותקווה וחלום לשִׁיבה לחיפה ועכו ויפו ולוּד ורמלה - בסופו של דבר הרמאות העממית הזאת תתגלה לעין-כל, האמת הפשוטה תצא לאור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il