X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במדינות הערביות, שבהן התחוללה, שורר עדיין תוהו ובוהו. מי שציפה שהדיקטטורה בהן תתחלף לדמוקרטיה - יכול היה רק להתבדות. בערפל הקרב מצטיירת בכל זאת תמונה ברורה, אך עגומה: אם אכן יש קורבן למהפכה שהתחוללה, הריהו בראש ובראשונה השלום הקר של ישראל עם מצרים. את מקומו תחליף האיבה הלוהטת של האחים המוסלמים, אל-קאעידה וכנופיית אחמדינג'אד
▪  ▪  ▪
ההפיכה במצרים. העריצות התחלפה [AP]

ארבעה חודשים אחרי תחילת התהפוכות בעולם הערבי - והמהפכה בו עדיין תקועה. לפי שעה לא מבצבצת שום קרן-אור מתוך האפלה השורה בכל אותן מדינות הרות-גורל שבהן התחוללה רעידת האדמה.
במצרים, כמו בתוניסיה, אומנם הופלו השליטים - אבל את מקומם לא תפסו יורשים ברורים. לכל היותר התחלפה העריצות בסוג אחר של משטר אוטוריטרי.
בסוריה ובלוב, בתימן ובבחריין, לא עלה בידי המפגינים והמתקוממים לקבוע עובדות בשטח ולהשיג את מבוקשם. גם ההפצצות של נאט"ו בלוב, כמו הבחישה של זרועות הביון האמריקניים בקלחת, לא סייעו במאום ליצירתה של תמונה פוזיטיבית.
לא תחליף
מי שקיווה לתומו כי רעידת האדמה תהפוך בסופו של דבר לצונאמי, יכול היה רק להתבדות. הפגנות-זעם, קריאות-גנאי ואקטים של נקמנות אינם יכולים לשמש, בשום פנים ואופן, תחליף לגיבושו של משטר דמוקרטי.
מה שמסתמן בעליל הוא שהפלת הדיקטטורות הערביות לא הביאה, וגם לא תביא, לרוח של חופש. ממש כמו שהפלת הקומוניזם במדינותיה של מזרח-אירופה לא חוללה בעקבותיה דמוקרטיה. אחרי ככלות הכל, מנטליות של עם לא עשויה להשתנות בן-לילה. נבצר ממי שגדל מרבית חייו על דיקטטורה להפוך את עורו ולעכל את רוח החופש במובנה המערבי. ממש כמו רוטוויילר טורף, ששום אילוף שבעולם לא יוכל להפוך אותו לצמחוני. מסורת, בסופן של דבר, היא רק מסורת.
צפויה הקצנה
יתר על כן: כל הסימנים מעידים כי המשטרים האוטוריטריים שהיו במדינות המהפכה - רק יקצינו. אז מה, לעזאזל, הועילו ה"מהפכנים" במהפכתם? את מקומן של הדיקטטורה והעריצות יחליפו עריצות ודיקטטורה במהדורה חדשה, אבל גרועה עשרת מונים. האחים המוסלמים במצרים, שרידי אל-קאעידה באשר הם, ו"האח הגדול" נוסח אירן, יהיו אלה שיבחשו בקלחת ושיראו לכולנו מאיפה בדיוק משתין הדג. מי שהדיח את הפודל-מובארק רק נתן בעיטה למעלה לדוברמן שותת-דם, המצפה למלא את מקומו.
בסופו של דבר הידרדרו מדינות המהפכה הערבית מן הפח אל הפחת. את מחיר ההידרדרות תשלם, בראש ובראשונה, ישראל. בה יש לראות את הקורבן האמיתי של המהפכה שלא צלחה. השלום הקר שלה עם מצרים הלך, ככל הנראה, פייפן. מהר מאוד הוא יהפוך לגל לוהט של איבה ומשטמה, ורק אלוהים יודע מה עוד צופן לנו הגורל בסוריה ובמדינות המוסלמיות האחרות.

תאריך:  18/05/2011   |   עודכן:  18/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המהפכה שלא צלחה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
רק טמבל כמו ראובן לייב ציפה
לדמקרטיה ערבית  |  18/05/11 15:41
2
מחסום הפחד
אהרן מיטל  |  19/05/11 06:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רן מלמד
החל בפברואר 2010 יועברו תשלומי המבוטחים שאושפזו בבתי חולים לאחר שהגיעו לשם באמבולנס - ישירות מקופות החולים אל מד"א    עמותת "ידיד" ביקשה להחיל זאת גם רטרואקטיבית    קופות החולים הסכימו    מי שהעמיד מכשולים מהרגע הראשון היה ארגון מד"א
ד"ר יחיאל שבי
הכתובת הייתה על הקיר. מזה מספר חודשים שמופצת הקריאה לצבוא על גדרות הגבול, הן באתרי האינטרנט והן מפי מנהיגים ערביים דוגמת קדאפי. תמיד ריחף באוויר האיום הערבי כי האויב הציוני יכותר מכל עבריו, על-ידי מאות-מיליוני בני העם הערבי, עד שייעלם במרחבי הים התיכון לעולמי עד. לצד זאת, הפיגוע בתל אביב מבהיר כי הסכנה אינה נמצאת רק בגבולות, אלא שוכנת בלב תל אביב
בצלאל לביא
נפוליאון אמר כי הוא מעדיף גנרל עם מזל על-פני גנרל גדול. המזל יכול להיות לצידו של נתניהו וממשלתו - ובפירוש מדובר במזל אם משכילים לנצל זאת נכונה - אם יצליחו למנף את קלף זכות השיבה לטובתנו. כן, זהו קלף, כי מדובר כאן במשהו ברור וממשי שניתן לשחק בו בזירה הבינלאומית אם פועלים בשכל. הואיל ואין אלטרנטיבות טובות יותר, מדובר בקלף חזק בשירות העמדה שלנו
זאב גולדשטיין
אין ספק שיש לסגור את הרכבת ולבצע בה מהפכה רצינית. יש להבטיח שהעובדים לא יהיו אלה אשר ישלמו את מחיר השינוי, שכן הם אינם בעמדה שיכולה הייתה לגרום לבעייתיות הקיימת. הקרדיט לכך שייך למנהלים ולממונים - אותם יש לשלח הביתה. יש לטפל ברכבת כפי שמטפלים באיבר הנגוע בגנגרנה - קודם כל חובה לכרות את האיבר הנגוע ואחר-כך יש לטפל ולשקם את הגוף
רועי כהנוביץ
אירן, אשר קיבלה מארה"ב יחד עם פקיסטן וטורקיה את כור המחקר הראשון שלה עוד בשנות ה-60, תוך עשור התקדמה לאין-שיעור על פני שותפותיה מ-CENTO. מהפכת 1978-79 הייתה לגורם היחיד להפסקת פיתוח התוכנית הגרעינית של אירן והצורך של אייתוללה רוח-אללה ח'ומיני לבסס את שלטונו והמשכיותה של מלחמת אירן-עירק היו גורמים עיקריים במניעת המשך פיתוח תוכנית הגרעין האירנית. כיום ניתן לתהות כיצד היה נראה האזור כולו, לו המהפכה הייתה מתרחשת אחרי שהושלמה בניית כור גרעיני באירן?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il