X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הקריאות לתגובת סיפוח במקרה של הכרזה פלשתינית חד-צדדית על הקמת מדינה כבר אינן נחלת ח"כים בודדים. מדובר בהסכמה ההולכת ומתגבשת במפלגת השלטון
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]
לא שהשרים והח"כים יצאו מהפגישה מעודכנים. נתניהו כהרגלו הקשיב ולא דיבר. נתן לכולם לשפוך את מה שהיה להם לומר. תרגיל אופייני לו. עם זאת, הפגישה לא נועדה רק כדי לאפשר לח"כים לשחרר קיטור

שני מפגשים סימנו את תחילת מושב הקיץ של הכנסת. שניהם נערכו בבניין הכנסת בהפרש של שעה, בבוקר שקדם לפתיחת המליאה. שניהם עוסקים בעניין מדיני ונושאים אופי פוליטי מובהק. האחד הוא כינוס של ח"כים מהליכוד עם ראשי רשויות ביו"ש, שהכותרת היא: "החלת ריבונות ביו"ש כתגובה להכרזה חד-צדדית על מדינה פלשתינית וחיזוקו של ראש הממשלה לקראת צאתו לוושינגטון". את הכינוס השני, שהתחיל שעה קודם לכן בוועדת החוץ והביטחון, יזם יו"ר הוועדה שאול מופז כשהוא מבקש לערוך "התייעצות עם מומחים לקראת מהלך ספטמבר".
שני המפגשים מעידים על מהלכים חשובים במפלגת השלטון ובמפלגה ששואפת להפוך למפלגת השלטון, מהלכים שאין לזלזל במשמעותם.
כמה פרשנים התפתו להציג את כינוס הליכוד ביום שני כמפגש חישוקאים, דוגמת אריאל שרון, יצחק מודעי ודוד לוי שאיימו בזמנו על יצחק שמיר, אלא שהפעם מדובר בח"כים מהספסלים האחוריים ודעתם בטלה בשישים. ליתר דיוק, ב-27. אז דני דנון וציפי חוטובלי מבקשים להגביל את נתניהו. שיבקשו.
הטעות התבררה תוך כמה שעות. יו"ר הקואליציה זאב אלקין - שלאו-דווקא נמנה עם יושבי הספסלים האחוריים (ובכלל, בהתחשב במספר השרים וסגני השרים בסיעה, כל הח"כים הם בספסלים הקדמיים) - נשא דברים בכינוס והתבטא בחריפות נגד המדינה הפלשתינית שלחזון שלה קרא "חלום בלהות". בנוסף, התברר שדני דנון, מירי רגב, ציפי חוטובלי וציון פניאן שהשתתפו בכינוס אינם מיעוט לא מייצג בתוך הסיעה. שלושה שרים כבר התבטאו לטובת סיפוח שטחים ביו"ש כצעד תגובה מצדה של ישראל. בפתיחת ישיבת הסיעה ביום שני הסביר אופיר אקוניס, מהח"כים המקורבים ביותר לנתניהו, שנעדר מהכנס בשל התחייבויות קודמות וכי הוא תומך בסיפוח של יישובי יו"ש וחלקים משטחי C המשמשים להם מרחב מחיה - אם כי בתור צעד תגובה בלבד. סילבן שלום תקף בישיבת הסיעה את ההסכמים המדיניים שעליהם חתמה ישראל בעבר ושהתגלו לדבריו כטעות. לא מדובר פה במיעוט קטן בסיעה שבא לחשק או לחזק (תלוי את מי שואלים), מדובר בהסכמה ההולכת ומתגבשת במפלגת השלטון.
שלשום, ערב יציאתו לארה"ב, נועד נתניהו עם שרים שאינם חברי פורום השביעייה ועם ח"כים מהליכוד. התכנון המקורי של רה"מ היה להיפגש רק עם כמה שרים שאינם נמנים על חברי השביעייה, אבל לאחר שדבר הפגישה דלף זעמו הח"כים של הליכוד על הדרתם ותוך חצי שעה שונתה התוכנית וגם הם הוזמנו לפגישה.
הפגישה שתוכננה לשעה נמשכה שעתיים, והמשתתפים בה נחלקו לשלוש קבוצות עיקריות. הקבוצה הראשונה, שמנתה את יובל שטייניץ, לימור לבנת, ישראל כ"ץ, גילה גמליאל, אופיר אקוניס, ציון פיניאן וכרמל שאמה הסכימה פחות או יותר עם קווי היסוד של נתניהו, למעט הסתייגויות קלות פה ושם. קבוצה מעט קטנה יותר, שכללה את זאב אלקין, דני דנון, יריב לוין וציפי חוטובלי הסתייגה מחלקים ניכרים מנאומו של נתניהו ביום שני האחרון.
הקבוצה השלישית הייתה מורכבת משר אחד: מיכאל איתן. איתן הצדיק את היציאה מלבנון וטען שישראל נראית רע כי הפלשתינים מציעים פתרון של שתי מדינות לעומת ישראל שלא מציעה שום פתרון ואף מחזיקה בשטח כבוש. אלקין זעם על הביטוי והשיב שלא מדובר בשטח כבוש אלא בשטח מוחזק, ושנימוקיו של איתן הם אלו שהביאו בזמנו להינתקות. איתן בתגובה הצדיק את ההינתקות ובין השניים התפתח ויכוח קולני שנמשך כרבע שעה. השרים גדעון סער, יולי אדלשטיין, סילבן שלום, גלעד ארדן ומשה כחלון נעדרו - כל אחד מסיבותיו הוא.
גם עניינו של פולארד עלה בשיחה כשלבנת, אלקין וחוטובלי מבקשים להעלות את הסוגיה. זו תהיה הפעם הראשונה שנתניהו יפגוש את אובמה פנים אל פנים לאחר ששיגר לו את מכתב הבקשה לשחרור פולארד.
בהמשך הדיון מחו הח"כים על כך שנתניהו עשה שימוש במושג 'גושי ההתיישבות', דבר שהקפיץ את אנשי הימין. זהו קמפיין של השמאל הלאומי של אלדד יניב, העירו. מדינה להם, גושים לנו. על-אף ששאלת הגושים עלתה על השולחן, הח"כים לא הלכו עם נתניהו ראש בראש ולא תבעו תשובות ישירות. ההנחה היא שבכל מקרה בחודשים הקרובים תהליך מדיני לא יעמוד על הפרק, כך שהפגישה התנהלה על מי מנוחות.
לא שהשרים והח"כים יצאו מהפגישה מעודכנים. נתניהו כהרגלו הקשיב ולא דיבר. נתן לכולם לשפוך את מה שהיה להם לומר. תרגיל אופייני לו. עם זאת, הפגישה לא נועדה רק כדי לאפשר לח"כים לשחרר קיטור. לקראת הנאום שנשא ביום שני ערך נתניהו סקרי דעת קהל. הפגישה שלשום הייתה סקר בתוך הסיעה שנועד במידה מסוימת לסמן את מרחב התמרון לקראת הפגישה עם אובמה. הח"כים אף העריכו שנתניהו יאמץ חלק מהניסוחים שהציעו.
אלקין העיר לאחר מכן שכולם שמו לב מה היה בנאום נתניהו השבוע - אזכור גושי ההתיישבות ורמז לוויתור בבקעת הירדן - אך לא הייתה התייחסות למה שלא היה: אזכור במישרין או בעקיפין של מדינה פלשתינית בגבולות זמניים. מהבלון שנופפו בו לא מכבר, יצא כנראה האוויר.

כביש עוקף לבני
לבני ידעה היטב מדוע ניסתה למנוע ממופז להתמנות ליו"ר ועדת החוץ והביטחון. מהלכיה שנועדו לבלום את המינוי נכשלו והיא נותרה עם גב חשוף, שבו מופז חוזר ופוגע
▪  ▪  ▪

ביום פתיחת מושב הקיץ דאג שאול מופז להכות במנהיגת מפלגתו פעמיים. בבוקר, כשכינס את ההתייעצות המתוקשרת בוועדת החוץ והביטחון, ושעה קלה לפני תחילת ישיבת הסיעה, כשהעביר תדרוך לכתבים. זה עדיין לא וידוא הריגה, כי לבני חיה ונושמת, אבל וידוא פציעה בוודאי. יושבת-ראש האופוזיציה פתחה את ישיבת הסיעה ולאחר מכן עלתה על דוכן הנואמים במליאת הכנסת להשיב לראש הממשלה כשהיא פצועה, וכשהפצע מדמם לעיני כול.
לבני ידעה היטב מה עשתה כשניסתה למנוע ממופז להתמנות ליו"ר ועדת החוץ והביטחון. מהלכיה שנועדו לבלום את המינוי נכשלו והיא נותרה עם גב חשוף, שבו מופז חוזר ופוגע. הוא עדכן את תוכניתו המדינית ושלח עותק לכל המי ומי, ערך בוועדה שלו דיון מדיני ותקף באוזני העיתונאים את ראש הממשלה על חוסר מעש. "שינויים טקטוניים חלים באזור, צריך מנהיגות עם אומץ", חזר ואמר, כשלכאורה הוא מכוון לנתניהו ובפועל ללבני. בטרם תתחלף (אם בכלל) הנהגת המדינה, חשוב למופז שתתחלף הנהגת קדימה. הוא פשוט גנב ללבני את ההצגה. הוציא לה את המילים מהפה. היא זו שהייתה אמורה להעביר ביום פתיחת מושב הקיץ מסר מדיני. לתקוף את נתניהו.
חששותיה של לבני התאמתו - מאז התמנה מופז ליו"ר ועדת החוץ והביטחון הוא הולך וצובר גובה תוך שהוא משתמש בוועדה כמסלול שעוקף את יושבת-ראש האופוזיציה בדרך לראשות קדימה. לבני הצטיירה ביום שני כנגררת, כפי שתכנן. שלא כמו בעבר, הפעם מופז ידע לקלוע.
קדימה מתחילה את מושב הקיץ ברגל שמאל, והכוונה לאו-דווקא למיקומה במפה הפוליטית. יותר משנתיים מאז הבחירות, מפלגת האופוזיציה שמטרתה לחזור לשלטון מגיעה לאמצע הקדנציה כשאפס הצלחות באמתחתה. זהו מצב כמעט חסר תקדים. במישור הפוליטי, נתניהו הצליח לנפץ את מהלכיה של לבני כשרקם יחד עם ברק את הפילוג בעבודה. כך נשמט מידיה של קדימה הקלף העיקרי שבאמצעותו חשבה לפרק את הקואליציה.
במישור הפרלמנטרי, יושבת-ראש הסיעה דליה איציק אישרה ביום פתיחת המושב שסיעתה לא כרסמה בקואליציית נתניהו. במושב הזה, הבטיחה, נצעק יותר חזק. אלא שאיציק בוודאי מודעת לכך שבצעקות לא מפילים ממשלה. זה שנתיים לבני מוליכה את חברי סיעתה סביב חומות הקואליציה כשהם צועקים ותוקעים בחצוצרות. אבל לא רק שלבני אינה יהושע בן-נון, אלא שגם יהושע בן-נון לא היה מסתדר ללא רחב. תפקידה של מפלגה השואפת לחזור לשלטון היה מאז ומתמיד למצוא בין שורות הקואליציה איזו רחב שתפתח ולו במקצת את השער.
הליכוד הצליח במשימה בקדנציה של אולמרט, כשגדעון סער, ששימש אז יו"ר הסיעה, איתר חוליות חלשות בקואליציה. הליכוד מצא בקדימה רחב משלו - זאב אלקין שסייע לליכוד מבפנים לפרוץ את החומות והצטרף למנצח. אלא שקדימה לא מצליחה לעשות את מה שהליכוד עשה לקדימה בכנסת הקודמת, אז הפסידה הקואליציה מדי שבוע בהצבעות על הצעות חוק פרטיות בימי רביעי. הקואליציה הנוכחית אולי אחידה במישור המדיני, אבל אפשר בהחלט לתקוע טריז בין הליכוד לשותפות הקואליציוניות בסוגיות אחרות: בין הליכוד לש"ס בסוגיות החברתיות, בין הליכוד לישראל ביתנו בענייני דת ומדינה. בינתיים, אפשר לקבוע שלבני נכשלה במשימה - בשנתיים שחלפו הקואליציה לא הפסידה באף הצבעה בימי רביעי.
גם עובדה זו מחזקת את מופז. בפריימריז הקודמים על ראשות קדימה סברו חברי הסיעה וביניהם אלי אפללו שהחלטתם לעבור לצדה של לבני תשפיע בצורה משמעותית על יחסי הכוחות הפוליטיים במדינה, כי לבני תביא יותר מנדטים. כעת מתחילה להתגבש בסיעה, כולל במחנה לבני, מסקנה שאולי זה לא מספיק. לבני יותר אלקטורלית ממופז, אבל את הקולות היא מביאה מתוך המחנה. אחרי הבחירות נוכחו בקדימה לדעת ש-28 לא תמיד גדול מ-27. מה שקובע הוא יחסי הכוחות בין המחנות והיכולת ליצור בריתות עם שותפות פוטנציאליות, רצוי ממחנה היריב. וזהו ה'עקב אכילס' של יו"ר קדימה.
לבני לא מצליחה בינתיים לפרוץ את חומות הקואליציה, אך נראה שמופז מצליח ליצור סדקים בחומות המחנה שלה עצמה. נכון לעכשיו איש לא עובר צד, אך יש מי שמתקרב קצת לגדר או אף מתיישב עליה. למשל, הח"כים יוחנן פלסנר ויואל חסון המזוהים עם לבני, מפגינים לאחרונה יחס שונה למופז מזה שהפגינו בעבר, כשהכוונה היא להשאיר דלת פתוחה. רוני בר-און מתנדנד. זאב ביילסקי אף הוא נמצא בתווך.

סופות מבוקרות
[צילום: AP]
מושב הקיץ צפוי להיות תוסס, אך לא מעבר לכך. השותפות הקואליציוניות יתיזו מים ויעלו גלים אבל לא יטביעו את הספינה
▪  ▪  ▪

קדימה, לפחות במושב שזה עתה נפתח, לא מסוגלת אפילו לנדנד את הספינה של ממשלת נתניהו, שלא לדבר על לחורר את דופן הספינה ואף להטביעה. בשונה ממושבי הקיץ, שלרוב הם שקטים ומשעממים, המושב הזה צפוי להיות מדיני ובהחלט תוסס. אבל לא הרוחות מעבר לים ולא ההתקפות של קדימה הן שעתידות לערער את יציבות הספינה. אם אורבת לממשלת נתניהו סכנה, מדובר בסכנה מבית.
רשמית, שלושה מחזיקים בידיהם את מפתחות הממשלה. שר החוץ, שר הביטחון ושר הפנים. אלא שלברק אין שום סיבה בעולם לפרק את הקואליציה. הצונאמי שלדבריו עלול להטביע אותנו בספטמבר כלל לא בטוח שיגיע, וגם אם כן - טרם ברור מה גובה הגלים. לעומת זאת, אם יפיל את הממשלה - מהלך שהוא בוודאי לא יעשה - צונאמי של בחירות ישטוף את מפלגת העצמאות שהושקה בחגיגיות בשבוע שעבר, ויטביע אותה בים הסוער.
גם לאלי ישי אין שום אינטרס להפיל ממשלה. גם אם נתעלם מסכנת אריה דרעי, עדיין אין לשס סיבה לקפוץ למים. אם כן, היחיד שלא רק מחזיק בידיו את מפתחות הקואליציה אלא גם עשוי לסובב את המפתח בתוך המנעול הוא אביגדור ליברמן.
בישראל ביתנו מקפידים להפגין אופטימיות, אך חיים בציפייה דרוכה. הדבר אך טבעי - במפלגה בונים על נוסחת צחי הנגבי, אבל אף פעם אי-אפשר להיות בטוח במאה אחוז כשמתעסקים עם המערכת המשפטית. עם זאת, בצמרת הקואליציה משוכנעים שהשאלה כיצד ינהג שר החוץ ויו"ר ישראל ביתנו אינה אקטואלית עד תום השימוע, כלומר עד אחרי החגים. לא אקטואלי למושב הקרוב. אגב, מי שפתח את המושב כשהוא על הסוס הוא יו"ר ישראל ביתנו: חוק הנכבה שרשום על שמה של המפלגה הוכיח את עצמו בשבוע החולף מעבר למצופה.
אם כן, צפויות סופות מבוקרות בקואליציה ובספינת הכנסת. השותפות הקואליציוניות יתיזו מים ויעלו גלים אבל לא יטביעו את הספינה; ברק ימשיך לאיים בצונאמי מדיני; שס שהגיעה השבוע לסיכום חלקי עם האוצר לגבי סבסוד המשכנתאות יכולה להעלות הצעות נוספות, אבל היא רחוקה מלשבור את הכלים; ליברמן אולי יאיץ במקצת את החקיקה בתחומי דת ומדינה, למשל את חקיקת חוק הגיור הצבאי, אבל לא ילך עד הסוף. בהמשך יוכל להפיל את הממשלה גם מבלי שיפרוש - אם יעלה את חוק הגיור הצבאי להצבעה ויגרום לפרישתן של הסיעות החרדיות.
אבל הוא מחכה לשימוע. והוא לא יתפטר מתפקיד שר החוץ ערב הסערה הצפויה בספטמבר, גם אם אינה צונאמי. אם כן, לא צפויים זעזועים. לא במושב הקיץ.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  20/05/2011   |   עודכן:  22/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהים צרצור  אברהם הירשזון  אברהם זילברברג  אהוד רצאבי  אהרן אבוחצירא  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית זוארץ / Orit Zuaretz  אורית נוקד  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד א-ד`אהר  אטילה שומפלבי  אילן ליבוביץ'  אילן שלגי  איתן לבני (בנוזוביץ')  אלי אפללו  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליעזר אבטבי  אלכס מילר  אסתרינה טרטמן  אפרים תבורי  אריאל שרון / Ariel Sharon  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  אתי לבני  בנימין אבניאל (גטשטיין)  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  ג'ון אדוארדס  גילה פינקלשטיין  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד לוי  דוד מנע  דליה איציק  דן  גרטלר  דן מרידור / Dan Meridor  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  דניאל הרשקוביץ  דניאל-יצחק לוי  דרור זייגרמן  הרצל שפיר  ויצמן שירי  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים אמסלם  חמאד אבו-רביעה  חנא סוייד  טובה אילן  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יהודה-מאיר אברמוביץ'  יואב מני  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz  יוחנן פלסנר  יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  יוסף שגל  יוסף שפרינצק  יורם מרציאנו  יחזקאל זכאי  יעקב כהן  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק בן - ישראל  יצחק ברמן  יצחק זיגר  יצחק זיו  יצחק מודעי  יצחק שמיר  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל ישעיהו-שרעבי  כרמל שאמה-הכהן  לביב חוסיין אבו-רוכן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר זורע (זארודינסקי)  מאיר תלמי  מאיר-דוד לוונשטיין  מאשה לובלסקי  מוטי ששון  מחמוד א-נאשף  מיכאל איתן  מיכאל פואה  מיכאל רצון  מיכל ליברמן-גילון  מיקי לוי / Mickey  Levy  מלי פולישוק-בלוך  ממשלת ישראל / Israel Government  מנחם אליעזר מוזס  מרדכי זר  מרטין שלאף  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה זלמן פייגלין  משה מוץ מטלון  נדב פרי  נחום ניר-רפאלקס  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  סופיה רון-מוריה  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עבאס זכור  עבאס זקור  עבדול-עזיז זועבי  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עינת וילף  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמירה דותן  עמרי שרון  ערי ז'בוטינסקי  פנחס לבון (לוביאנקר)  פניה (פאינה) קירשנבאום  פריג`א זוארץ  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציון פיניאן  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קדיש לוז (לוזינסקי)  ראובן ברקת (בורשטיין)  רוביק דנילוביץ'  רוחמה אברהם בלילא  רון בריימן  רוני בר-און  רחל אדטו  רן בנימיני  שאול מופז  שלום זיסמן  שלמה לביא (לבקוביץ')  שמואל תמיר כצנלסון  שרון שלום  תאופיק זיאד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סיפוח זוחל בליכוד
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תמיד אוהב לקרוא אותך ל"ת
גיזמו בון  |  20/05/11 22:57
2
חובה לספח את שטח C לפני ספטמבר
דודי29  |  4/06/11 10:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה אבנרי
ועדת השרים לענייני חקיקה בראשותו של שר המשפטים ביצעה מחטף בהרכב חסר, כאשר אישרה בחופזה להניח בכנסת הצעת חוק חדשה של חברת הכנסת רונית תירוש מקדימה, שנועדה למנוע מרשויות אכיפת החוק מלחקור ראש ממשלה מכהן על עבירות פליליות שביצע לפני תקופת כהונתו    תמונת מצב עגומה של ראשי הממשלה - וחדרי החקירה
טובה ספרא
ציפי לבני: ידוענית או ראש האופוזיציה?    דבר לא יצא מנאום נשיא ארה"ב ברק אובמה    מסרי נתניהו בוושינגטון יתקבלו באהדה    חוסר יציבות ונפיצות כלכלית בארה"ב    תחזית אסטרולוגית לשבוע 27.5.11-20.5.11
דוד חרמץ
יו"ר ההסתדרות מתחנף לבעלי ההון, בעלי ההון תורמים לפוליטיקאים, הפוליטיקאים מעבירים חוקים למען השכבות החזקות, וכולם מאוחדים נגד אויב משותף: העובד הפשוט וזכויותיו. זו תפישת העולם המבוססת היטב של ד"ר לינדה עפרוני, מומחית לשוק העבודה בישראל. לא פלא שההסתדרות אוסרת על העובדים להיעזר בשירותיה
ד"ר אורי מלר
כאשר העיניים מגורות, רצוי לספוג צמר גפן במים רתוחים עם תמצית תה קמומיל, ולהניח על העיניים מספר דקות    לא מומלץ לשפשף את העיניים    כאשר יש אובך ורוחות חזקות, הקפידו על הרכבת משקפי שמש
חזי בורוכוביץ
ראשית, יש לזהות מהו הגורם האלרגני - ולהימנע ממנו    בהמשך, יש לעבור לטיפול תרופתי בעזרת תרופות אנטי היסטמיניות אשר מנטרלות את פעילות ההיסטמין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il