X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בלבול הזהויות או גם הזהות הכפולה של מדינת ישראל ופלשתין הוא זה שגורם להתנהגות לאומית בלתי מובנת. שכן איזה עם מסכים להפקיר את לב לבה של תרבותו - הר הבית, שהוא אוצר בלום בכל קנה-מידה, לידי משחיתים שמנתקים אותו יום-יום מההיסטוריה ומהעבר המפואר כפי שתועד בתנ"ך? יש כאן פשיעה לא רק בקנה-מידה לאומי אלא גם בינלאומי, שכן התנ"ך מזמן אינו רק הנכס של עם ישראל אלא של האנושות כולה
▪  ▪  ▪
הויכוח הוא על עצם קיומה של ישראל במרחב הים תיכוני [צילום: פלאש 90]

כשאדריינוס קיסר רצה לבסס את הכיבוש הרומי בארץ ישראל הוא שינה שמותיהם של שניים ממוקדי התרבות היהודית: ירושלים וארץ ישראל. שמה של ירושלים שונה ל"איליה קפיטולינה" על שם העיר האלילית שבנה הקיסר על חורבות עיר הקודש, ושמה של "פרובינקיה יהודה" (שטח הכיבוש של האימפריה הרומית בארץ ישראל) שונה ל"סוריה פלשתינה", על שם הפלישתים הידועים לנו מן התנ"ך שפלשו לארץ וישבו לאורך החוף. בשינוי השם מיהודה לפלשתינה ניסה הקיסר הרומי לנתק את הקשר התרבותי - לאומי של היהודים לארצם שמאז ומתמיד נקראה על שמם: "ארץ (של) ישראל."
יותר מכך, שינוי שמה לארץ פלישתים, הסב את בעלותה ומורשתה ההיסטורית של ארץ היהודים לזרים שפלשו אליה בעבר, ונכחדו. במהלך הזמנים קבלו הגויים (בחלקם) את השם "פלשתין" כתחליף ל"ארץ ישראל" ובכך נותקה הארץ, תודעתית, מעם ישראל ונקשרה לעם (אם היה עם) שלא היה קיים יותר. ויותר משהיה באקט שינוי "השם" כוונה ליצירת קשר בין ארץ לעם שאינו קיים היה בו כוונת ניתוק הקשר בין הארץ לעם ששרד בצוק העיתים והזמנים ועדיין חי וקיים. בכך המשיכו לקיים את כוונת אדריינוס קיסר, שכשרצה לדכא את המודעות הלאומית של היהודים עשה זאת על-ידי גדיעת השורשים ההיסטוריים-תרבותיים שלהם בארץ אבותיהם.
בעוד זמן מועט יצא ראש ממשלת ישראל לנאום לפני הקונגרס האמריקני על מדיניות ישראל, מטבע הדברים יצטרך להציג את תעודת הזהות של עם ישראל בארצו. היו כאלו שכבר הכתירו את הנאום המתרגש עלינו בשם "נאום בר-אילן 2" שבו הכריז מר נתניהו על הסכמה לשתי מדינות ישראל ופלשתין. והיו שאמרו להפך, הרי בנאום האחרון הכריז ראש ממשלת ישראל שיש לראות את המציאות, והיא שאותה מדינת פלשתין המיועדת אינה מכירה בזכות הקיום של מדינת ישראל כמדינת הלאום היהודי, כמדינת ארץ אבותינו, כמדינת מולדתנו וכו' וכו'. מכאן אתה למד שראש הממשלה סילק את רעיון שתי המדינות, כי הרי היאך תבנה מדינה את מחריביה במו ידיה?
ואולם, האם הגיע ראש הממשלה בהבנה זו להבנה העמוקה שהבין כבר הקיסר ואחריו כל מחריבי שם ישראל, ש"פלשתין" וישראל" תרתי דסתרי הן? נדמה לי שהתשובה היא שלילית, שכן הוא ממשיך ואומר באותה טרמינולוגיה: אם מדינת פלשתין תכיר "במדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי" או אז תהיה מדינת ישראל מוכנה למסור לפלשתין חלקים מארץ ישראל, מארץ האבות, מהמולדת. ואולם ארץ פלשתין באה להחליף בדיוק את הקשר ההיסטורי תרבותי הזה של עם ישראל לארץ ישראל, לכן היא אינה יכולה לשמש במקביל בזהות של מדינת ישראל.
אין זה מספיק שראש הממשלה מכיר בעובדה שמדינת פלשתין מתכחשת לישראל של ארבעים ושמונה ולא של ששים ושבע, כלומר הוא מבין שהוויכוח אינו על שטחים אלו או אחרים אלא על עצם קיומה של ישראל במרחב הים התיכוני, הוא צריך להגיע להכרת הסתירה של זהות לאומית שיונקת מצד אחד ממורשת תרבותית היסטורית של עם שאבותיו חיו בארץ מתוך ייעוד תרבותי מסוים, מצד שני תומכת ובונה את מחליפתה הפלישתית הדמיונית שיונקת מבועה תרבותית ריקה של עם שאינו קיים, וביסודו היה זר ופולש לתרבות אבותיו.
בילבול הזהויות או גם הזהות הכפולה של מדינת ישראל ופלשתין הוא זה שגורם להתנהגות לאומית בלתי מובנת. שכן איזה עם מסכים להפקיר את לב לבה של תרבותו - הר הבית, שהוא אוצר בלום בכל קנה מידה, לידי משחיתים שמנתקים אותו יום יום מההיסטוריה והעבר המפואר כפי שתועד בתנ"ך? (וראה לאחרונה דוח מבקר המדינה על ההרס בהר הבית)? יש כאן פשיעה לא רק בקנה מידה לאומי אלא גם בינלאומי, שכן התנ"ך מזמן אינו רק הנכס של עם ישראל אלא של האנושות כולה. להגנת מדינת ישראל אולי ניתן לומר, שמעשיה אינם נעשים בזדון אלא נובעים מבעיית הבילבול או הכפילות בזהותה הלאומית. זו באה לידי ביטוי ברעיון שתי המדינות: ישראל ופלשתין.
רוצה להיות שלא רוצה, כעם חי וקיים, וכעם שנכחד זה מזמן, ארץ האבות והשמדת העתיקות. התחברות לחוליות ההיסטוריות והינתקות מהן. מה ינאם ראש הממשלה לפני העולם כולו איננו יודעים. מכל מקום, נראה, שקודם לכן אולי כדאי שיעיין בבעיית הזהות הלאומית של מדינת ישראל, לפני שהוא מבקש את הכרת אומות העולם "בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי".

תאריך:  22/05/2011   |   עודכן:  22/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנאום - ארץ ישראל או פלשתין
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ירדן יכולה לשמש מדינה לערביי
הניה  |  22/05/11 17:30
2
גם כותבת המאמר וגם הניה
בתיה  |  22/05/11 23:53
3
מאמר יפה. היינו צריכים
שאול אבידור  |  23/05/11 11:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
הוויכוח שאמור היה להתנהל על ישוב הסכסוך הישראלי-ערבי ועל חלוקה רציונאלית וצודקת של שטח המנדט הבריטי מ-1917, בין ישות מדינית יהודית לבין ישות מדינית ערבית, הפך לדיון ב"נכבה" פלשתינית, ולמאבק סביב השאלה כיצד יכולים הערבים לסחוט מישראל ויתורים מירביים בתחום הטריטוריאלי המצומצם של ארץ-ישראל המערבית, ולמנף ויתורים אלה להעמדת ישראל תחת איום צבאי ודמוגרפי מתמיד
ד"ר סלאח עודטללה
שאלת הפליטים הפלשתינים היא תמציתה של השאלה הלאומית הפלשתינית ולב לבו של הסכסוך הישראלי-פלשתיני. הפליטים מהווים את חלקו הגדול של העם הפלשתיני שגורש מארצו ומאדמתו והם תוצאה ישירה של הקמת מדינת ישראל, הנושאת באחריות ישירה לגירושם. קיצורו של דבר, מי שרואה את ההיסטוריה היהודית בעיניים של "בכל דור ודור קמים עלינו לכלותנו" הופך את הפרנויה לדרך חיים ואת הצדקנות למקצוע
עליס בליטנטל
הנאום שנשא הנשיא חוסיין ברק אובמה כפרומו לפגישתו עם רה"מ נתניהו, וכוון למעשה כנאום לקראת הבחירות בארה"ב ב-2012 - מעיד על כשלונו הטוטאלי בהבנת הנושא. אובמה לא מבין כלל את הקצב שבו תהליכים מתרחשים בקרב הערבים. אצל אלה שמוצאם מהמדבר - הקצב איטי ושליו. לא ניתן ללחוץ על כפתור ו-אופס - שיהיה שלום
יובל לובנשטיין
הוא נולד בסין כבר לפני אלפי שנים, נדד דרך המשי לפרס, אולם את שמו קיבל בטעות בתקופתו של אלכסנדר מוקדון, אשר הביא אותו לאירופה מפרס. הוא נקרא על-ידי היוונים בשם persica ובעברית - אפרסק
אברהם בן-עזרא
ההבטחה לעתיד מותנית בהליכה בדרך הישר ובקיום מצוות התורה, לעומת האפשרות החלופית, והיא תיאור נכסף של שלום בארץ ומגורים בטוחים ללא חשש וללא מורא. אלא שבהמשך - מתקלקלת, לכאורה, השורה, שכן החרב חוזרת, כאמצעי הכרחי לקיום ההבטחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il