X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
טוב יעשה נתניהו אם יפנים את המסר בנאומו של אובמה ויציע מיוזמתו שכל הסכם שלום באזור יכלול סעיף התחייבות הדדית למשטר דמוקרטי המבוסס על חוקת זכויות אזרחית לנשים בפרט ולא לאפשר לקבוצות לא דמוקרטיות להשתתף בפרוצדורות הדמוקרטיות
▪  ▪  ▪
ברק אובמה. מבין את חשיבות תרומת הנשים [צילום: AP]

הקשבתי בתשוקה כמעט אירוטית לנאומו של ברק אובמה, קיננה בי כבר מהבוקר הרגשה שהפעם הוא יגשים את מאוויי וסוף סוף יעלה מן האוב, מן הצללים והמחשכים את ליבת הגרעין הלוהטת הלא היא הסוגיה של זכויות הנשים במזרח התיכון כתנאי בלעדי לשלום אזורי יציב. אובמה לא אכזב אותי הפעם, למרות שהייתי מנחשת שהוא לא היה עושה זאת ללא גאוניותה של הילרי, האישה החזקה שמאחורי המנהיג אשר גרמה לו לרדת לשורש בעיית המזרח התיכון ולהביא את נוסחת הגאולה?
רשתות הטלווזיה מלאו בפרשנים ומביני דבר, שניתחו את הנאום מלפנים ומאחור, בחנו כל משפט שנאמר ומה משמעותו של משפט שלא נאמר, אך איש מהם לא ראה בבהירות את אותו החלק החשוב ביותר בנאום, איש מהם לא זיהה את נוסחת הקסם ששרבט להם אובמה בגיר על הלוח, הוא היה רהוט ומדויק כאבחת סכין, בהציגו את התובנה הפוליטית החשובה ביותר שאף מנהיג ישראלי לא מעז לגעת בה מפחד מפני החרדים:
"מה שנכון לגבי מיעוטים דתיים, נכון גם לגבי זכויות נשים. ההיסטוריה מראה שמדינות משגשגות יותר ושוחרות שלום יותר כאשר הנשים בהן מועצמות. לכן אנו נמשיך להתעקש שהנשים יזכו בזכויות אוניברסליות בדיוק כמו שיש לגברים. נתמקד בסיוע לשיפור הבריאות של האם והילד, ונעזור לנשים כדי שיהיו מורות, כדי שיוכלו לפתוח עסקים. נתייצב לצד הנשים כדי שקולן יישמע והן יוכלו להיבחר לשלטון. שכן האזור לעולם לא יצליח לממש את הפוטנציאל שלו כל עוד מונעים מיותר ממחצית האוכלוסיה לממש את הפוטנציאל שלה".
ואכן כשבוחנים את מצבן של נשים בכל מדינות האזור כולל ישראל, הרשות הפלשתינית ומדינות ערב האחרות, עולה תמונה עגומה של הפרת זכויות נשים שיטתית בכל המרחבים החשובים - משפחה, תעסוקה, כלכלה, חוק ומשפט, פוליטיקה ומרחב ציבורי.
אפליית נשים, גזענות ופגיעה בחירויות האדם, נוצרות כשמדינה דמוקרטית, מאפשרת לקבוצות לא דמוקרטיות ושאין בהן פרקטיקה דמוקרטית - לקחת חלק במשחק הדמוקרטי ולהיבחר בשיטה דמוקרטית כדי להשליט אג'נדה לא דמוקרטית. גם בישראל שלנו, אנו מאפשרים למפלגות אנטי דמוקרטיות לשחק במשחק הדמוקרטי, מפלגות שאינן הליך דמוקרטי בתוכן, שסוגדות למנהיג דיקטטורי או שלא מאפשרות לנשים לבחור ולהיבחר למוסדות המפלגה .
כוחות קיצוניים אנטי-דמוקרטים אלו דומים בסירובם הנצחי להגיע להסכם שלום ויחסם הפטריארכלי, מיזוגני וגזעני נולד כביכול כלפי זרים אך בפועל הוא נועד להדיר נשים. המשך הסכסוך באזור מאפשר לכוחות אלו להתבצר בעמדותיהם ולמנוע שיפור מצב זכויות האדם בכלל ושל הנשים בפרט. כוחות קיצון אלו בשני הצדדים שלנו ושלהם, חולקים אידיאולוגיה משותפת : התנגדותם הגורפת לדמוקרטיה, מתן "הכשר" וצידוק להפרת זכויות אדם וניצול ציני של הליכים דמוקרטיים כדי להשתלט על מנגנוני ניהול המדינה ולהתנות משילות באימוץ חוקים אנטי שוויוניים ולהכפיף את החוקה הדמוקרטית לחוקה חלופית שלהם.
טוב יעשה נתניהו אם יפנים את המסר בנאומו של אובמה ויציע מיוזמתו שכל הסכם שלום באזור יכלול סעיף התחייבות הדדית למשטר דמוקרטי המבוסס על חוקת זכויות אזרחית לנשים בפרט ולא לאפשר לקבוצות לא דמוקרטיות להשתתף בפרוצדורות הדמוקרטיות.
הפועל היוצא מדברי הנשיא אובמה הוא, כי חוקה אזרחית המונעת מגורמים אנטי דמוקרטים להרוס אותה, ומעגנת את זכויות האדם בכלל והנשים בפרט, כתשתית לחברה בריאה, לכבוד בין פלגים ועמים ולדיאלוג אנושי - היא תנאי הכרחי להסכם שלום עמיד ואיתן.

תאריך:  23/05/2011   |   עודכן:  23/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נאום אובמה: סימון שוויון זכויות הנשים במזה"ת
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
דרוש פסיכיאטר שיסביר לישראלים
קורןנאוה טבריה  |  23/05/11 13:26
2
אוי התמימות שלך הורגת אותי.
מורה נבוכים  |  23/05/11 14:24
3
צודקת רוני אלוני סובדניק
רונן גולדשטיין  |  23/05/11 22:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צביקה בן-שבת
אבירי זכויות האדם מנהלים מאבקים מרים נגד הצבת מצלמות ברחובות הערים ובגנים ציבוריים בטענה שהן פוגעות בפרטיות. הפרטיות באמת נפגעת אבל במחירה יכול הציבור לקבל יותר ביטחון. האם הפגיעה בפרטיות של זוג אוהבים בגן אינה שווה כנגד הביטחון לילד הקטן שפדופיל מסוכן אורב לו בין השיחים?
יהודה דרורי
בזכות מנהיגה הנוכחי של מדינת ישראל, בנימין נתניהו, שהביע דעתו נגד מספר דברים שאמר הנשיא אובמה, מגדיר זאת יריב אופנהיימר כהשפלת נשיא ארה"ב בשל היותו שחור... הבנתם? המסית כבר קיבל את המנטליות של אויבינו
רון בריימן
לפני 18 שנים הבינו הכל שגזענות היא תועבה שיש למקמה מחוץ לשיח הפוליטי הלגיטימי    היום מופיעות מגמות המאיימות להחריב את אופייה היהודי והדמוקרטי של ישראל    יש להעמיד תוכנית מוגברת לחינוך לאזרחות יהודית ודמוקרטית כלל-ישראלית
יהושע רץ
חלק מתלמידיי יגיעו כנראה במסגרת שירותם הצבאי ל"שטחים". האם יזכרו שאחד מארבעת היסודות לקיומה של מדינה הוא "טריטוריה בגבולות מוכרים"? אולי יחזרו לשיעור שבו דיברנו על הגבולות הלא מוגדרים של המדינה?
אהרון רול
נאום אובמה הנוכחי היה פעולת הקרבת הפיון (מדינת ישראל) על-מנת ליישר את ההדורים הנערמים לפני החוסיין בלוח השחמט המזרח-תיכוני    אובמה פועל בעקביות פנאטית להשליט את האיסלאם הרדיקלי על המזרח התיכון ואפשר בהחלט כי גם על שאר העולם
רשימות נוספות
שטרית לנתניהו: ממשלת אחדות או בחירות  /  מחלקה ראשונה
עזה: העלאת שכר של 9.5%   /  יהונתן דחוח-הלוי
"לא נוכל לחזור לקווי 67'"  /  עופר וולפסון
יהירות ישראלית מסוכנת  /  דניאל גיגי
עם אוהב שכזה לא צריך אויב  /  גורי גרוסמן
שיעור בדיפלומטיה: שינון האמת חושף את השקרים  /  נורית גרינגר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il