X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חיבוק דוב. הרב פס מחבק את הכומר האגי
רב מחבק כומר מטיף תמורת מיליון דולר?
בכנסיית קורנרסטון שבסנט אנטוניו, טקסס, מחלק ראש הכנסייה, הכומר המטיף הפסטור ג'והן האגי, תרומות לארגונים בישראל השנה, תרומה של מיליון דולר שהוגשה לרב יהושע פס, יו"ר "נפש בנפש", זיכתה את הכומר המטיף בחיבוק כל זאת, בניגוד לפסיקות איסור כניסה לכנסיות, גיוס כספים וקבלת כספים מכמרים וארגוני כמורה הרב פס מקבל פרס מוסקוביץ לציונות. האם מדובר בציונות "חדשה"? או בציונות מבולבלת?
על ארגון "נפש בנפש"
הארגון, שמרכזו בירושלים ושהוקם בשנת 2002 ע"י הרב יהושע פס וטוני גלברט, מעודד עליית יהודים לארץ ישראל מצפון אמריקה ומבריטניה.

   רשימות קודמות
  הרב דוד גרוסמן נגד פוסקי הדור

מסע צלב הכסף בפעולה מואצת. כנסיות, ארגוני כמורה, ארגוני נוצרים, בעיקר אוונגליסטים, מפעילים את מכונת הכסף. 24 שעות ביממה מגייסים כספים ליהודים המסכנים בארץ הקודש, הזקוקים לישועה ונחמה.
גיוס הכספים נעשה דרך כנסיות, ארגוני כמורה וארגונים נוצריים המובלים על-ידי אנשי כמורה ודת. הפעילות האינטנסיבית היא דתית, אמונית. הנוצרים הם מביאי הנחמה לעם היהודי בשם משיחם ולמען משיחם.
מלכודת הכסף יעילה ופועלת בכל מקום, גם בשדה הביתי, בכנסייה. למלכודת זו ניתן למשוך אפילו רבנים. ביניהם, הרב יהושע פס, ראש "נפש בנפש", הנהנה מזה מספר שנים מתרומות של ארגון כמורה בראשות הכומר המטיף ג'והן האגי. השנה לא הסתפק הרב פס בישיבה בכנסיית קורנרסטון בין הקהל הרב. הפעם עלה הרב לבימת הדרשנים והמטיפים, קיבל אישית את צ'ק הבריסטול בו צוינה התרומה הנדיבה בסך מיליון דולר. על כך חיבק הרב פס את הכומר האגי, ראש הכנסייה המושיע את היהודים במצוקה. חלוקת התרומות נערכה בערב סיום לשלושה ימי חג נוצרי לכבודה של ישראל.
יצאו פסיקות חד-משמעיות לגבי איסור כניסה לכנסיות, גיוס כספים בכנסיות וקבלת כספים מכמרים, מטיפים, אנשי כמורה ודומיהם, מהרב שלמה עמאר, הרב הראשי לישראל, הרב יעקב אריאל, הרב דב ליאור ואחרים.
לאחר הרצח הנתעב של שמונה הנשמות הטהורות, תלמידי ישיבת מרכז הרב הי"ד, הציע המטיף האגי תרומה גדולה לישיבה. הרב יעקב שפירא, ראש הישיבה, ענה נחרצות בשלילה, ואף הוציא פסיקת איסור לקיחת כספים מהפסטור האגי. רבנים נוספים פסקו איסור, ביניהם הרב שמחה הכהן קוק, רבה הראשי של רחובות ורב בית הכנסת החורבה בירושלים.
הרב קוק פנה אל הרב יהושע פס שיימנע מקבלת כספים מנוצרים לאור האיסורים ההלכתיים, עוד בתחילת פעילות "נפש בנפש". באותה עת הם קיבלו כספים מהקרן הנוצרית "הקרן לידידות", עליה יצאו פסיקות איסור מכל הקשת החרדית והדתית. הרב יהושע פס הבטיח לרב קוק שהוא לא יקח יותר כספים מהם. כאשר פורסם מאוחר יותר על הקשר של הרב פס עם הפסטור המטיף האגי וקבלת הכספים מארגון הכמורה שלו, שוב פנה הרב קוק אל הרב פס והבהיר את האיסור. אך מסתבר שכל זה לא מנע/מונע מהרב יהושע פס להמשיך בקשר האסור.

אסון ופגיעה בציונות
צ'ק מיליון הדולר. מימין לשמאל: הכומר והרב

האם מדובר בציונות מתחדשת שלא הכרנו? ציונות משולבת בין נוצרים ויהודים? ציונות שיש בה שיתוף פעולה, טשטוש ערכים וערבוב ערכים יהודיים ונוצריים? חשוב לציין כי הנוצרים האוונגליסטים רואים עצמם כ"ורוס ישראל" ישראל האמיתי.
הנוצרים הללו טוענים לזכויות שוות בארץ הקודש ליהודים ואף דנים בזכות השיבה. הם מכנים עצמם נוצרים ציונים. אלו הן מגמותיהם של הנוצרים במסע צלב הכסף בארץ הקודש, היא מדינת ישראל.
האם באמת אותם ראשי הארגונים היהודיים לא מבינים כי המהלכים הללו הם חלק מתהליך שהוא אסון לעם היהודי ופגיעה בציונות היהודית?

תאריך:  24/05/2011   |   עודכן:  25/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דוב ליאור
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רב מחבק כומר מטיף תמורת מיליון דולר?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
רגע, לא הבנתי...
דורון פ  |  25/05/11 13:02
2
מופרעים
Ovadyah  |  25/05/11 18:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר סלאח עודטללה
בנימין נתניהו, כמה צדקת כשאמרת שאתה מסוגל להזיז את אמריקה לאן שאתה רוצה; ברק אובמה, אני חייב לומר לך מה שאמר ראש ממשלת ישראל למתיישבים: אין גבול לבושה
דודו אלהרר
איננו מניחים לשלום, אנחנו מצוּוִים לבקשו בכל פינה, על כל גבעה נישאה ותחת כל עץ רענן. אנחנו נדרשים גם לרדוף אחריו, להפוך כל אבן ולהסיר כל מכשול, להשיגו ולאמץ אותו    עכשיו, צאו וחישבו מה יחסם של הערבים לשלום המיוחל?
עמוס שריג
לו הייתי פלשתיני, הייתי מתעקש על סיפוח יו"ש למדינת ישראל, מתעקש על קבלת ת"ז כחולה ועל כל הזכויות שלי כאזרח במדינה דמוקרטית    ואז, כך אני מאמין, תוך עשור או שניים האימא הפלשתינית, "פצצה ביולוגית" בשבילכם, הייתה גורמת למהפך במאזן הדמוגראפי    מעניין איך היינו מתמודדים עם קייז שכזה?
תרצה הכטר
לא משנה מיהו קהל היעד שלו. כדי לא להחמיץ הזדמנויות, מעדיף אובמה להפנות תחמושת רטורית אל קהל יעד שעיקר עתידו עוד לפניו. הוא עושה זאת שוב בנאומו בוועידת איפא"ק: "הדור הצעיר הוא המעורב ביותר. העתיד הוא שלכם", אומר אובמה במשפט השני
אורבן שורט
בניגוד לתוכנות זדוניות (malware) שמותקנות באופן חשאי על מחשבים אישיים וסמארטפונים, האפליקציות למיניהן מותקנות על-פי בחירתו החופשית של המשתמש והן נחשבות לבטוחות. אך האם הן באמת בטוחות?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il