X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפער בין ההודעה שפרסמה חברת "מגדל" בדבר התפטרותו של ויקטור מדינה מתפקידו כיו"ר "מגדל שוקי הון", והנסיבות האמיתיות למהלך - גדול מדי. אי-אפשר להניח לדברים לעבור כאילו לא קרה דבר. מתחייבים בדיקה ודיווח אמיתי על מה שקרה
▪  ▪  ▪
מגדל שוקי הון. עשוי להתעורר משבר אמון
חשיפה: ויקטור מדינה התפטר ממגדל שוקי הון
יואב יצחק
החברה מסרה דיווח מאוחר לציבור * ההתפטרות - בגלל חילוקי דעות עם מנכ"ל קבוצת מגדל יונל כהן
לרשימה המלאה

מדינה התפטר לאחר שהאשים את יונל כהן בהפרת חובותיו כמנכ"ל
יואב יצחק
בין מנכ"ל קבוצת מגדל לבין יו"ר מגדל שוקי הון ויקטור מדינה התגלעו חילוקי דעות ועימות אישי חריף * בשיאו האשים מדינה את יונל בהפרת חובותיו כלפי מגדל שוקי הון המנהלת כספי ציבור ובגרימת נזק עצום לחברה * למרות זאת, מסרה מגדל בראשות יונל הודעה כוזבת כאילו מדינה מתפטר עתה לאחר שנתיים "בהתאם לכוונתו המקורית והסכמה" * מטרת הדיווח הכוזב: למנוע בדיקה מצד רשות ניירות ערך שעלולה להביא להדחת בכירים
לרשימה המלאה

אתר החדשות News1 חשף לפני מספר ימים [25.5.2011] ידיעה מפתיעה לפיה ויקטור מדינה התפטר מתפקידו כיו"ר חברת "מגדל שווקי הון". התקשורת הכלכלית [דה מארקר וגלובס ואח"כ גם "כלכליסט"] מיהרה לחזור על הידיעה ולנסות להוסיף פרטים. החברה האם "מגדל" פירסמה הודעה קצרה בה אישרה את דבר ההתפטרות. אתר News1 חזר לנושא ופירסם פרטים נוספים על נסיבות ההתפטרות. הידיעה עוררה תשומת לב. מתברר שלא מדובר ב"סתם" התפטרות.
חברת "מגדל שווקי הון" היא חברת בת בקבוצת "מגדל" שהיא, על-פי הגדרתה, "קבוצת הביטוח והפיננסים המובילה בישראל. אתר החברה ממשיך ומאפיין את החברה: "מגדל היא סמל של יציבות, אחריות, מקצועיות, והצלחה. ואנו עמלים כל יום מחדש על-מנת להצדיק את האמון שנותנים בנו מיליון וחצי לקוחות, למעלה מ-70 שנה. פעילות קבוצת מגדל מבוצעת במסגרת תאגיד "מגדל אחזקות בטוח ופיננסים בע"מ". התאגיד מחזיק בבעלות מלאה או חלקית בחברות שונות באמצעותן פועלת הקבוצה בתחומי חיסכון פנסיוני, ביטוח, השקעות ושירותים פיננסיים. הבעלות על תאגיד "מגדל אחזקות ביטוח ופיננסים בע"מ" מתחלקת בין קבוצת ג'נרלי האירופית (כ-70%), בנק לאומי (כ-10%) והציבור (כ-20%).
חברת "מגדל שווקי הון" עצמה הינה אחת החברות הגדולות בשוק ההון. היקף הנכסים שהיא מנהלת מגיע לכ-20 מיליארד ש"ח. החברה עוסקת בניהול תיקי השקעות, קרנות נאמנות, ייעוץ וחיתום". עד כאן מילות רקע קצרות.
הידיעה על התפטרותו של מדינה מתפקיד היו"ר התקבלה על-פי הדיווחים בתקשורת במידה מסוימת של הפתעה. פחות משנתיים של כהונה בתפקיד אינם מעידים על פרישה טבעית. מדינה כיהן בעבר בתפקידי מפתח בכירים בסקטור הציבורי [מנהל המחלקה המוניטרית בבנק ישראל, מנכ"ל האוצר] ובסקטור הפרטי [מנכ"ל כימיקלים לישראל ומנכ"ל בנק המזרחי] ונחשב לאיש מקצוע מעולה בתחום הפיננסי - הכלכלי. הייתה לו השפעה רבה על כיווני המדיניות הכלכלית של ישראל והצלחות ניהול בסקטור הפרטי בהבאת הגורמים שבניהולו לרווחיות מוגברת. בתחום המקצועי הוא ידוע כמי שעומד על דעתו ואינו מתפשר גם אם הוא פירוש הדבר עימות וחיכוך עם כפופים ועם ממונים. היו לו כאלה לא מעט.
ההודעה שנמסרה ע"י "חברת "מגדל" לציבור, על-פי חוק, בדבר ההתפטרות הייתה קצרה:
"מגדל מדווחת כי יו"ר חברת-הבת מגדל שוקי הון, מר ויקטור מדינה, הודיע על רצונו לסיים את תפקידו באוגוסט השנה בתום שנתיים לכהונתו, וזאת בהתאם לכוונתו המקורית והסכמה לאפשרות זו שהייתה עמו מראש. דירקטוריון מגדל אחזקות מצר על החלטתו זו של מר ויקטור מדינה ומודה לו מאוד על תרומתו הרבה והייחודית לחיזוק תשתיות מגדל שוקי הון, לביסוסה ולהגדלת רווחיותה".
הידיעות בתקשורת אודות נסיבות ההתפטרות רמזו על גורמים אחרים להתפתחות זו. הן דיברו על חיכוך מקצועי קשה בין היו"ר מדינה לבין המנכ"ל של החברה שהתפתח לקרע אישי. האתר News1 גם ידע לספר כי מדינה היו"ר האשים את המנכ"ל בהפרת חובותיו כמנכ"ל הקבוצה, ובפגיעה קשה בחברת מגדל שוקי הון המנהלת כספי ציבור. ואולם, על-פי הדיווח, החברה מסרה לציבור על ההתפטרות הודעה בלתי נכונה - "הודעה כוזבת" - כהגדרת האתר, בה ניסתה החברה להסתיר את העימות וההאשמות והציגה את העניין כהתפתחות שגרתית.
כל זאת על-מנת להימנע מחובתה על-פי חוק להודיע לציבור על "נסיבות מיוחדות" המביאות להתפטרות מנהלים בכירים ולפרט את הנסיבות שהביאו לכך, דבר המצריך התערבות ובדיקה של הרשות לניירות ערך על-מנת להבטיח כי לא נפגעו האינטרסים של המשקיעים והציבור כתוצאה מהתנהלות בלתי תקינה. אין באמור כאן כדי לקבוע עמדה מי צודק בויכוח בין השניים. אולם לא בכל יום קם מנהל בכיר ובעל-רקע מקצועי מוכח בתחום ועוזב במה שנראה טריקת דלת את התפקיד. "מגדל שווקי הון" מנהלת ומשקיעה מיליוני שקלים ואף יותר מכספי הציבור המופקדים אצלה. הפער בין ההודעה המימית שפרסמה חברת "מגדל" בדבר התפטרותן של מדינה, והנסיבות האמיתיות למהלך גדול מידי. אי-אפשר להניח לדברים לעבור כאילו לא קרה דבר. מתחייבת בדיקה ודיווח אמיתי על מה שקרה.
יתכן מאוד כי יתברר, בסופו של דבר, כי מדובר בסכסוך שאין לו נגיעה לאינטרס הציבורי ולביטחון השקעות הציבור ב"מגדל שווקי הון". אך הישענות על מידע עמום ומקוטע כשמקביל רצות ברקע שמועות על הסתרה והשתקה, יגרמו בסופו של דבר למשבר חריף יותר מאשר הקרע הנכחי, שגם הוא ודאי אינו מוסיף בריאות לחברה ולאמון הציבור בה.

לאתר הכותב
תאריך:  29/05/2011   |   עודכן:  29/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד נבון קצב
אין ראוי ואין צודק יותר לדעתי שהמותב הנכבד שידון בערעורו של נשיא מדינת ישראל השמיני, בבית המשפט העליון בירושלים, צריך להיות בנסיבות דנן מותב נרחב יותר, של 5 או של 7 או יותר שופטים - זאת על-מנת שבפסק הדין החלוט של נשיא מדינת ישראל השמיני יבוא לידי ביטוי מגוון רחב מאוד של דעות שיפוטיות מלומדות, שיינתנו בהרכב שופטים נרחב יותר מזה שכבר דן בו כאמור כבוד ביהמ"ש המחוזי קמא
אדם רז, אודי מנור
בתקופה שבה היה ברק יושב-ראש "העבודה", עמד פרץ במרכז "המורדים", שבשם הדמוקרטיה סירבו לקבל את החלטות מרכז המפלגה, ופעלו כנגד היושב-ראש במטרה להדיחו. כשהתברר לפרץ שכיבוש מפלגת העבודה בשנית איננו אפשרי בתנאים הנוכחיים, התכוון לעבור למפלגת "קדימה"
יהודה דרורי
רצועת עזה הופכת מעתה להיות למעשה באחריות מצרים והם עוד יאכלו מרורים מהעזתים... המצרים הופכים להיות, גם כלפינו וכלפי העולם המערבי, לאחראים על פעילויות החמאס, לרבות הברחות הנשק
צבי כסה
לאחר שהיהודים סייעו לכובשים הפרסים מול השלטון הביזנטי, החליט המלך הפרסי לבנות את ירושלים כעיר נוצרית ולגרש את היהודים מתוכה. משהוחזר השלטון הביזנטי-נוצרי לאזור, הורה הקיסר הירקליוס לגרש את שארית היהודים מירושלים, ומרדיוס של שלושה מילין ממנה...
דוד שחם
נתניהו חותר לארץ ישראל שלמה בשלטון ישראלי, ובה שני עמים. אפשר לפתור זאת בחלוקת הטריטוריה - שנתניהו מכשיל; או בחלוקת השלטון, קרי מדינה דו-לאומית, מדינה כנראה לא דמוקרטית, ובוודאי לא מדינה יהודית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il