X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האנטישמיות המוסלמית עלתה כיתה, ועכשיו היא אנטי-נצרות העולם המערבי מתעלם לא רק מן הרדיפות וההתנכלויות של האיסלאם ליהודים, ליהדות ולישראל, אלא גם לנצרות, שהיהדות היא כור מחצבתה
▪  ▪  ▪
האיסלאם נלחם גם בנצרות

מאז טבע ברנרד לואיס את המושג 'התנגשות התרבויות' כדי לתאר את מצב המלחמה בין האיסלאם למערב הלכה והשתכחה המלחמה האמיתית, מלחמת הדתות.
אין מקום בו מתבטאת מלחמת הדתות בצורה כה מזוקקת כמו בטורקיה, או בחצי האי האנטולי, מקום מושבה של הכנסייה האורתודוקסית יוונית מזה 1600 שנה. אין ספק שהנוצרים המקומיים הם מקומיים, וקודמים למוסלמים שפלשו מאות שנים מאוחר יותר. ואין מקום שבו הנוצרים נלחצים יותר אל עבר החיסול הפיזי והתרבותי יותר מטורקיה.
בשלישי ביוני 2010 נרצח הבישוף לואיג'י פדובזה מאיסקנדרון בדקירות סכין על-ידי נהגו-שומר ראשו. הלה ערף את הבישוף בסכין, וצווח אללה הוא אכבר, הרגתי את השטן הגדול. למרות שהרצח נשא את כל הסממנים של טבח דתי, מיד עמדו ועמלו כל הגורמים לטשטש את העובדות, עד אבסורד, שבו טענו שהרוצח התנצר, עבר התעללות מינית ולכן רצח. הגדיל לעשות ראש ממשלת טורקיה טאיפ ארדואן שרוממות "ברית התרבויות" בגרונו הניחר משקרים, שקבע כי הרצח איננו אלא מעשה של מטורף. ההתנערות מהאחריות האיסלאמית לרצח על-רקע ג'יהאדי מעודדת את המשך הדיכוי של מיעוטים דתיים בטורקיה, נוצרים, יהודים ואחרים. כך צנח מספרם של הנוצרים בחצי האי לתשעים אלף, קצת יותר מכמחצית מספרם בישראל.
חטאו של הבישוף היה גדול. לא רק שהיה נוצרי, אלא שעמל נגד הכוונות המוסלמיות לחסל את שארית הפליטה של הנצרות בטורקיה, לא באלימות, חס וחלילה. אלא בהידברות. הידברות על עיקרון של שוויון ושלילת הכפייה הדתית. מטרתו הייתה להביא ליחסי שכנות טובה בין נוצרים ומוסלמים החיים באותה מדינה, המבוססים על חירות וכיבוד זכויות אדם. תחת הנהגת הוותיקן הוא שאף לקבע עקרונות חדשים ביחסים בין המדינה המוסלמית לאזרח שאיננו מוסלמי, קודם כל דרך קביעה שהוא אזרח לכל דבר ועניין. אלא שבטורקיה אין דבר כזה. מי שאיננו מוסלמי איננו באמת אזרח, וגם לא יכול להתקבל ככזה בעיני המשטר, עושי דברו החוקיים, עושי דברו הלוא חוקיים, וכלל האזרחים המוסלמים.
באותה עת שבה נרצח ראש הכנסייה הקתולית, נציג האמונה של מאות מיליוני בני אדם, שילח ארדואן איומים מוסתרים בקושי על אודות חוסר ההתקדמות בקבלתה של טורקיה לאיחוד האירופי, השתלח בארסיות בישראל עקב אירועי משט הטרור לעזה, והזכיר לכולם מיהו הבוס - זה שכובש ומאסלם את קפריסין, טובח בנוצרים של כורדיסטן, חוסם את המעברים לארמניה, ומכחיש את שואת הארמנים. והמערב שתק.
הוותיקן, שאין לו חטיבות, נאלץ להשתתק, ותיאם עמדות עם אנקרה. דמו של לואיג'י פדובזה הופקר, מפחד. פחד פן דברי אמת על אודות הרדיפה של הנוצרים בטורקיה יביאו להתפרצות אלימה שתחסל סופית את הישיבה בערש הנצרות המזרחית. האפיפיור, שלפני שעלה במדרגת הקדושה היו לו את הקוחונס לומר שאין לטורקיה מה לעשות באירופה, שעם עלייתו עוד אמר שהאיסלאם היא דת אנסית וחסרת היגיון, במושגים היווניים-נוצריים, התקפל, פשוט מאימה. בביקורו בהגיה סופיה, הכנסייה הגדולה של קונסטנטינופל שאוסלמה והייתה למסגד, הוא התפלל לכיוון מכה. אוי לעיניים שכך רואות, אלא אם אתה יהודי, שאז אין ברירה אלא לראות באידו של האפיפיור בשל 1600 שנה של התעמרות ביהודים.
הצדיק בסדום הוא הארכיבישוף של סמירנה, רוגרו פרנצסכיני, שלא קנה את התירוצים המכובסים והפנה את האצבע אל עבר ה"מדינה העמוקה". זה הכינוי לעולם אטום של שיתוף פעולה בין עולם תחתון, מרכיבים עלומים של המדינה, הצבא ושירותי ביטחון, שפועלים בשיתוף פעולה עם ארגונים קיצוניים לאומניים כגון ה"זאבים האפורים" והחיזבאללה הטורקי. אלו הזרועות המבצעות של פעולות שהשלטון הרשמי לא רוצה שירשמו לחובתו, וזכור לטוב ארגון IHH, המארגן בימים אלו משט טרור נוסף. עד לא מזמן ה"מדינה העמוקה" שירתה את המהפכה הקמליסטית, אך מאז 2003 פועל ארדואן באופן נמרץ להניח את ידיו על כל מנופי השלטון, רשמיים כעלומים, וזאת כדי לשרת את רעיון חידוש העותומניות. הקמליסטים מפסידים במערכה מול מערכת משפט הבונה כנגדם משפטי ראווה המבוססים על "גילוי" ארגון המכונה 'ארגנקון' שהוא לכאורה אותה תת-תרבות קמליסטית הפועלת נגד הכנסיות. ארגנקון האגדי מוצא עצמו נאשם גם ברצח מדפיסי פרות נוצרית במלטיה, 2006, גם ברצח האב אנדריאה סנטורו בעיר טרבזון, 2006 ורצח העיתונאי הארמני הראנט דינק, שפעל נגד השכחת השואה הארמנית, 2007. עורך דינו של האחרון נמצא תלוי בנסיבות מחשידות יום אחר רצח הבישוף פדובזה. למרות שרוצחים צווחו אללה הוא אכבר, ולמרות שהעיתוי של רציחות היה מהומות האיורים הדניים על אודות מוחמד, כולם נזקפים על-ידי טורקיה הרשמית לחובת הקמליסטים ב"מדינה העמוקה", בעוד שלטון המפלגה האיסלאמיסטית הולך ומעמיק.
שום דבר כאן איננו חדש. זקני הנצרות זוכרים את שואת הארמנים. הצעירים יותר זוכרים את הפוגרום שבעקבותיו נוצרה הגירה המונית של נוצרים ויהודים, 1955. האלימות כלפי נציגי הכנסייה איננה שוככת כי אם מזדקקת, בעיקר תוך שימוש בבני עשרה הרוצחים אותם אחד-אחד. הסוציולוג הטורקי אלי קורגלו אומר בפה מלא כי כל התכנסות דתית שאיננה מוסלמית היא מסוכנת. כאשר הגיעו מים עד נפש אמר הפטריארך היווני אורתודוקסי ל-בוב סיימון בתוכנית 60 דקות של רשת הטלוויזיה האמריקנית CBS, שהוא מרגיש כצלוב על-ידי המדינה השואפת לחסל את הכנסייה. טורקיה הרשמית השתוללה מזעם. ראש המחלקה ליחסים בינלאומיים של המפלגה האיסלאמיסטית אף אמר בפה מלא שמנהיג רוחני כדאי לו להיות זהיר יותר במילותיו, שכן בכך הוא מוכיח בוגדנות במולדתו.
ומדיבורים למעשים. הסמינר התיאולוגי היחיד של היוונים האורתודוקסים נסגר, לצמיתות, עד אשר, אומרים הטורקים, ישפרו היוונים והבולגרים את היחס למוסלמים שלהם. דהיינו אנקרה מעמידה את הזכות ללימודים מול מטרות פוליטיות מובהקות. אחוזות של הכנסייה שקדמו לשלטון העותומני ב-1200 שנה נחמסות או מוקפאות. למעשה, הכנסיות הן חסרות מעמד דתי: הגוף השולט בהן הוא רשם העמותות! וכמובן, שירותים חשאיים שתפקידם לשמור עין תורנית על גורמים שאינם מוסלמים. מוסלמים שבחרו בהתנצרות מואשמים באופן חוקי ב"גידוף הטורקיות" ועומדים למשפטי ראווה. כנסיות עתיקות עומדות בשיממונן, בנות-ערובה להסכמים לפתוח מסגדים נוספים בגרמניה! סדרת הטלוויזיה הנצפית ביותר בטורקיה היא עמק הזאבים, בה נראים היהודים-נוצרים כיצורים דוחים הטובלים חרבותיהם בדם מוסלמי בשירות מסעות הצלב המתחדשים בעירק! המעמד של הפטריארך האורתודוקסי של קונסטנטינופל כראש הכנסייה איננו מוכר כלל ועיקר על-ידי השלטונות! ועוד כהנה וכהנה מגבלות, רדיפות, התנכלויות ועלילות.
נשמע מוכר? האנטישמיות המוסלמית עלתה כיתה, ועכשיו היא אנטי-נצרות. העולם המערבי מתעלם לא רק מן הרדיפות וההתנכלויות של האיסלאם ליהודים, ליהדות ולישראל, אלא גם לנצרות, שהיהדות היא כור מחצבתה. כל אותם יהודים טובים המשליכים את יהבם על כוחות מערביים כגון נאט"ו או כוחות אמריקניים כעירבון לחוזה שלום בין ישראל ליישות מוסלמית כלשהי, טוב להם שיתבוננו כיצד מגן המערב על הנוצרים בטורקיה, שלא לדבר על פקיסטן, אירן, עירק והרשות הפלשתינית. אלו המשליכים יהבם על הרשויות באנקרה שיעצרו משטי טרור, טוב יעשו אם יהרהרו ב"מדינה העמוקה" המשמשת את אנקרה כידה הפושעת הארוכה. היחס המתנכר של הכנסייה כלפי היהודים מובן נוכח המחיר שהיא תשלם על תמיכה באחותה הבוגרת, היהדות הריבונית בארץ ישראל. הכורח של האפיפיור להתחנף לכל טרוריסט מצוי - ערפאת, אבו מאזן וכולי - מובן, נוכח הסיכון לחייהם של מיליוני נוצרים בארצות האיסלאם לו אך יפתח פיהו שלא כמי שכפאו שד. העולם המערבי והנצרות, פשוט לא מבינים את עוצמת התרעלה, השנאה, חמת-הזעם ותאוות ההרג הבאות מן החברות-מדינות האיסלאמו-נאציות. מדוע? רק מכיוון שהן אינן מוכנות להשליך על ה"אחר" את הרשעות המתקשרת עם הנאציזם האירופי.
גורלם של הנוצרים בטורקיה, ובכלל בעולם המוסלמי, עדיין טוב באלף מונים לעומת גורלנו, אם יגבר האיסלאם על מדינת ישראל. אם אינכם מאמינים, תשאלו את לואיג'י פדובזה.

המאמר מבוסס בחלקו הגדול על John Eibner, Turkey's Christians under Siege, [קישור]
תאריך:  31/05/2011   |   עודכן:  31/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מלחמת הדתות
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מגמת האתיאיזם במערב
אליק א.  |  31/05/11 18:51
 
- נכון מאוד
דר יובל   |  1/06/11 14:00
2
נורא!!! ל"ת
הניה  |  31/05/11 20:35
3
הבעיה העיקרית היא האוטו-אנטישמ
בתיה  |  31/05/11 23:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נפתלי רוטנברג
המשבר בדמוקרטיה הישראלית נובע מזהות יהודית ותרבותית דלילה    לא ניתן לקדם סובלנות דתית ותרבותית מתוך ביטול של זהות עצמית ושוויון נפש    דברים שנשאתי בטקס קבלת פרס לבהבר לקידום סובלנות דתית ותרבותית
יגאל לביב
ישראל הרשמית ידעה תמיד לאשר עסקות עם אירן - ולהכחיש שהן נערכו, או שהיא יודעת עליהן    האם נתניהו היה מתנער מקבוצת עופר לולא היה עידן עופר מראשי קבוצת היוזמה של אנשי עסקים להסכם עם הפלסטינים?...
דניאל גיגי
החוק שאמור למנוע מכירת סיגריות במכונות עבר כבר קריאה ראשונה, אבל עד עכשיו לא נעשה כלום כדי למנוע בצורה מיידית מכירת סיגריות לקטינים דרך מכונות שמפוזרת ברחבי הארץ    ממתק או סיגריה? - ממתק עדיף!
אהרון רול
יותר מאשר התווה נתניהו בנאומו בקונגרס את הכיוון הבינלאומי באשר לסכסוך עם הפלשתינים, יצר הוא מצב שונה במדינת ישראל וגרם להתייצבות גורפת של מרבית הציבור הישראלי מאחוריו    בסולם העדיפויות הלאומי עומד הליכוד הלאומי בנושאים קיומיים לפני כל מטלה מדינית-ביטחונית אחרת
איתן קלינסקי
חדר וחצי שאסור לפלשתינים לגור בו, הוא כשר בהחלט לדיירים יהודים - כך קבעה המערכת המשפטית על סמך תצלומים המוכיחים כי בוצעה חריגה בלתי חוקית בבית בו מתגוררת משפחה פלשתינית מראשית שנות החמישים של המאה הקודמת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il