X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אלפי טילים ביום. תסריט האימים [צילום: AP]
התראות וילנאי נוכח מדיניות חלמאית של הממשלה
התסריט השחור של מתן וילנאי בדבר צפי של אלפי טילים משוגרים אל לב מדינת ישראל - היה נמנע, לו ממשלות מדינת ישראל היו נוקטות במדיניות אחרת, תוך הבנת אותם מטורפים גם בשעה שאינה שעת סכנה בה השיגעון מתממש, אלא דווקא הבנתם בתקופת רגיעה, כשהכול סבבה. זהו תפקידו ואף חובתו של מדינאי הנבחר כדי לקבל אחריות ולא כדי לנהל את המדינה עד להגעה למצב קריטי
אברהם בן-עזרא מהנדס בניין בן-עזרא מתכננים ויועצים בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

במפגש עם תעשיינים שהתקיים ביום 1 ליוני 2011 אמר השר מתן וילנאי, כי צפוי שבשעת מלחמה ישוגרו למרכזי אוכלוסיה בערי ישראל ואל מקומות תורפה אחרים, אלף טילים ליום במשך 30 יום ברציפות.
לא מדובר בהפחדת שווא אלא במציאות, טען השר, אלוף בצה"ל ולוחם לשעבר, כי שכנינו הם מטורפים.
התסריט השחור הזה היה נמנע, לו ממשלות מדינת ישראל היו נוקטות במדיניות אחרת, מושכלת, שקולה ואחראית, תוך הבנת אותם מטורפים - גם בשעה שאינה שעת סכנה בה השיגעון מתממש, אלא דווקא הבנתם בתקופת רגיעה, כאשר הכול סבבה.
זהו תפקידו ואף חובתו של מדינאי, הנבחר כדי לקבל אחריות ולא כדי לנהל את המדינה עם חזון לטווח קצרצר עד הבחירות, והישענות על תירוץ מפוקפק של שיגעון השכנים.
על שרי ממשלת ישראל הייתה חלה חובה להימנע מהיציאה מלבנון, אם היה ברור או שהיה ראוי שיהיה ברור, כי החלל הריק שנוצר על-ידי הנסיגה - יתמלא בטילים ויושלט על-ידי כנופיות טרור של החיזבאללה.
על שרי ממשלת ישראל הייתה מוטלת חובה להימנע מנטישת גוש קטיף, ללא הבטחה ברורה, שמשמעותה שליטה צבאית במרחב עזה, שתבטיח כי החלל הריק שנוצר לאחר ובעקבות ההינתקות - לא יהווה מרחב-טרור הנשלט על-ידי כנופיות הטרור של החמאס.
לולא ההינתקות מדרום לבנון ומגוש קטיף, לא היה מתאפשר האיום כפי שהוא כיום - ולגבי היחסים בין כנופיות הטרור לבין מדינת ישראל לא היה מתחולל שום שינוי, שכן היה צריך להבין מראש כי לא ייכון שלום בעקבות ההינתקות, וגם אם ייכון שלום יהא זה שלום זמני עד להזדמנות להפר אותו - יהא זה שלום כדי לצבור אמצעי מלחמה וטרור שיכוונו נגד מדינת ישראל.
זאת ועוד, היה על כל שר ממונה או נבחר בממשלה לנבא כי גם יחסי ארה"ב-ישראל לא היו מתערערים כהוא זה, בין אם תתבצע ההינתקות ובין אם לא, וההוכחה לכך היא נאומו האחרון של ברק אובמה בלובי היהודי בארה"ב, כהכנה לנאומו של בנימין נתניהו בפני חברי הקונגרס, כאשר בשני הנאומים דובר על גבולות שאינם גבולות 67 אלא הם גבולות בהתאם למציאות.
ועוד היה צריך אז וצריך עכשיו להבין, כי המסקנה ממדיניות זו היא - ברורה, ומשמעותה המעשית - קידום ההתנחלויות, חיזוקן, תמיכה בהן בכל אתר ואתר עם או בלי רישיון בניה, כפי שנעשה הלכה למעשה בנגב וביתר יישובי ארץ ישראל.
וזאת, בצד חשיבה צבאית לגבי אפקט ההפתעה - שיהיה עם יתרון לצה"ל ולא לאויביו, ועל שיטות לבטל את מערכות הטילים אצל אויבי מדינת ישראל, לא לאחר ירי הטילים כפי שמבטיח השר, אלא לפני ירי כזה.
כל אחד מחברי הכנסת במדינת ישראל, צריך לשים עצמו כראש ממשלה ו/או כשר ביטחון, ולתת לעצמו תשובה כיצד יטפל בבעיה ביטחונית זו, כדי למנוע התגשמותו של תסריט וילנאי, לטובת עצמו, תפקידו, חובתו, בני משפחתו ושאר אזרחי ישראל.

תאריך:  05/06/2011   |   עודכן:  05/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התראות וילנאי נוכח מדיניות חלמאית של הממשלה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מדיניות הגנה ללא התקפה
זקן   |  5/06/11 18:44
2
מחדלים זה לא חדשות אצלנו
סתם_1  |  5/06/11 23:52
3
וילנאי טוען שחודש צה"ל לא ינצח ל"ת
במלחמה? פסיכי!!!!  |  6/06/11 10:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה פרי
החל בכניעה המבישה לפלשתינים בקבר יוסף, דרך פריצת גדר הגבול בצפון והביזיון במעבר רפיח וכלה בפטפטת של אשכנזי - צה"ל מוכיח שוב ושוב כי הוא צבא רופס וזוחל, צבא המבזה את מדינת ישראל ואזרחיה, הנכנע לקונספציה השקרית של אוסלו, הבוחר לסמוך על משטרת המחבלים של הרש"פ והמתעמר ביהודים    צבא כזה לא ראוי לאמון הציבור ואין לו זכות קיום אם חפצי-חיים אנו
עו"ד נבון קצב
פרשת קצב עוסקת בסוגיות ציבוריות מהותיות הקשורות בין היתר בהתנהלות התקשורת בישראל והתערבותה בהליכים פליליים, החובה המוטלת על רשויות החוק למלא את התפקיד הציבורי בהפקדה יתרה וללא מעורבות שיקול זר, הגנה על עקרונות הצדק לניהול משפט תקין ושמירה על כבודם ושמם הטוב של בני האדם
דודו אלהרר
מותר לכל אדם להביע את דעתו באופן חופשי לחלוטין. לכל אדם. לא לראש המוסד לשעבר. לאיש הזה יש אחריות מיוחדת והוא אינו כאחד האדם. יש דברים שאסור לו ואם הוא לא מבין את זה חובה לאסור עליו. על ראש הממשלה לזמן אותו בדחיפות ולהזהירו בטרם ייעצֵר ויועמד לדין בדלתיים נעולות על מנעולים ובריחים
גורי גרוסמן
האמירה של דגן היא אמירה חסרת אחריות המחבלת בכושר ההרתעה של צה"ל ובאזהרותיו של הנשיא אובמה שכל האופציות פתוחות. פרקליטיו של דגן המשתוקקים להתאיידותו של בנימין נתניהו, מנמקים את תמיכתם הבלתי מסויגת באזהרותיו של דגן, כי הנושא הגורלי הזה ראוי לדיון ציבורי. דברי הבל מסוכנים
חן בן אליהו
מוצאי שבת קודש, ערב חג השבועות, ערב חג מתן תורה, והשמאל הישראלי המנותק מזהותו, אין לו שבת, אין לו שבועות, אין לו תורה ואין לו אלוהים, לבד כאמור מתורת-השלבים ואליל ה'שלום'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il