X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בהנהגה הפלשתינית התגלעו בקיעים לגבי הכוונה לפנות לאו"ם בספטמבר בדרישה להכרה במדינה פלשתינית בקווי 67' יו"ר הרשות מחמוד עבאס נחוש להמשיך בתוכניתו אך חושש מפני תקיפה ישראלית באירן שעלולה "לטרוף את הקלפים" ולשנות את המציאות האזורית
▪  ▪  ▪
עריקאת. זוכה להתנגדות אמריקנית [צילום: AP]

בימים האחרונים התפתחה מחלוקת חריפה בצמרת ההנהגה הפלשתינית על המהלך שמתכנן יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס לפנות לעצרת הכללית של האו"ם שתתכנס בחודש ספטמבר בבקשה להכיר ב"מדינת פלשתין" בקווי 67 ולקבל אותה כחברה רשמית של הארגון.
כרגע המחלוקת היא מתחת לפני השטח שכן באופן רשמי ממשיכה הרשות הפלשתינית להוביל את המהלך בגיבוייה של הליגה הערבית.
הנהגת החמאס שהתפייסה עם הרשות הפלשתינית איננה תומכת במהלך,ד"ר מחמוד א-זהאר מבכירי החמאס ברצועה מכנה את המהלך במילים "אחיזת עיניים".
בכירים פלשתינים אחרים כמו ראש הממשלה סלאם פיאד, ראש הממשלה לשעבר אחמד קריע (אבו עלאא) והד"ר נאצר אל-קידווה שהיה המשקיף הפלשתיני באו"ם מתנגדים למהלך. החשש הפלשתיני הוא שהמהלך יפגע קשות ביחסיה של הרשות הפלשתינית עם הממשל האמריקני ועם הקונגרס ומפני צעדים חד-צדדים שתנקוט ישראל בעקבות הפנייה הפלשתינית לאו"ם.
חשש נוסף הוא כי בשטח לא יחול שום שינוי בעקבות המהלך באו"ם, דבר שיגביר את התסכול ועלול להביא לפרץ חדש של אלימות מצד התושבים הפלשתינים שייצא מכלל שליטה.
משלחת פלשתינית בראשותו של צאיב עריקאת שביקרה השבוע בוושינגטון ונפגשה עם היועצים הבכירים של הנשיא אובמה, דניס רוס ודיוויד הייל שמעה מהם באופן ברור וגלוי התנגדות אמריקנית למהלך והודעה חד-משמעית כי ארצות הברית תטיל ווטו על המהלך במועצת הביטחון.
המשלחת גם נפגשה עם הסנטורים ג'ון מקיין,ג'ון קרי וג'ו ליברמן ושמעה מהם את הלכי הרוח בקונגרס השוללים מהלכים חד-צדדים של הפלשתינים.
אולם נראה כי בינתיים אין שום שינוי בהחלטה האסטרטגית שקיבלה ההנהגה הפלשתינית לפנות בכל מקרה למוסדות האו"ם בחודש ספטמבר,הועד הפועל של אש"ף והוועדה המרכזית של תנועת פת"ח ממתינים להגעתו לרמאללה בסוף השבוע של ריאד מנצור, נציג אש"ף באו"ם, לשורה של התייעצויות.
לפלשתינים נותרו רק כמה שבועות כדי לקבל את ההחלטה הסופית בעניין.
לוח הזמנים נגזר מהתקנון של האו"ם והוא כלהלן: אם הפלשתינים יפנו למועצת הביטחון של האו"ם כדי לבקש ש"פלשתין" תתקבל כחברה רשמית באו"ם עליהם להגיש את הבקשה למזכ"ל האו"ם ב-15 בחודש הבא שכן תקנון האו"ם קובע כי יש להגיש המלצות 35 ימים לפני כינוס העצרת הכללית של האו"ם האמורה להתכנס ב-15 בספטמבר.
בקשת הפלשתינים תידון בוועדה הקבועה של מועצת הביטחון וניתן להטיל עליה ווטו.אם תחליט מועצת הביטחון של האו"ם להמליץ על הבקשה היא תועבר לעצרת הכללית של האו"ם שם ידרשו הפלשתינים לרוב של שני שלישים מחברות המועצה כדי לאשר את בקשתם.
כאמור העצרת הכללית של האו"ם היא המוסמכת לקבל את ההחלטה בעניין החברות באו"ם אך סעיף 2 של התקנון קובע כי הדבר צריך להיות "בהסתמך על המלצה של מועצת הביטחון".
מחלוקת בין חברות במועצת הביטחון או ווטו עלולים לעכב את הבקשה הפלשתינית אולם העצרת הכללית יכולה להעביר את הבקשה פעם נוספת לדיון במועצת הביטחון אם הוטל עליה ווטו.
ההנהגה הפלשתינית בראשותו של מחמוד עבאס משוכנעת כי "האביב הערבי" שהתעורר במזרח התיכון הוא לרעתה של ישראל והיא לא תוכל להמשיך במדיניותה הנוכחית ותאלץ להיכנע לדרישת הפלשתינים לסגת לקווי 67 ולהסכים למדינת פלשתינית עצמאית שבירתה מזרח ירושלים.
להערכתה, לאחר חודש ספטמבר שבו היא תזכה להכרה של רוב המדינות החברות באו"ם במדינה פלשתינית בקווי 67, מצבה יהיה טוב יותר וישראל תאלץ לחדש את המשא-ומתן הפעם עם הנהגה של "מדינה מוכרת באו"ם".המשא-ומתן יהיה בין שתי מדינות ומאזן הכוחות ישתנה לטובתם של הפלשתינים.
החשש של ההנהגה הזו הוא שבצר לה,ישראל עלולה לנקוט בצעד מפתיע ש "יטרוף את הקלפים" כמו התקפה על המתקנים הגרעיניים של אירן.ההצהרות האחרונות של ראש המוסד היוצא מאיר דגן מעוררות חשש בהנהגה הפלשתינית כי האפשרות הזו היא ריאלית ועומדת לנגד עיניהם של ראש הממשלה נתניהו ושל שר הביטחון אהוד ברק.
ייתכן שגם לאירן יהיה אינטרס לגרור את המזרח התיכון למלחמה אזורית בתגובה על התקפה ישראלית וכדי להציל בין היתר את משטרו הקורס של בעל בריתה נשיא סוריה בשאר אסד.
המפגש המשולש הזה של אינטרסים משותפים של אירן ישראל וסוריה נראה להנהגה הפלשתינית מסוכן מאוד אך בינתיים אין סימנים כי היא מתכוונת לרדת מהעץ של הפנייה למוסדות האו"ם בספטמבר. אולם, אי-אפשר גם לשלול את האפשרות שהיא משחקת "משחק של הליכה על הסף" כדי לסחוט וויתורים נוספים מישראל.

תאריך:  12/06/2011   |   עודכן:  12/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכרזה באו"ם על מדינה - האם הפלשתינים ירדו מן העץ?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כשביבי מבצע את חזון אורי אבנרי ל"ת
שהג'יהאד ייפסק ?!  |  12/06/11 11:31
2
לא הבנתי את הקשר לאיראן
סתם_1  |  12/06/11 22:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי דר
אלון עוזיאל, שהחליט להפריע ולשבש את ההלוויה של סמי עופר ולפגוע ברגשות בני משפחתו, לא הסתפק רק בכך, אלא גם הסריט את מעשה הנבלה והעלה את הסרטון ליוטיוב. הבעיה המתחילה כשהוא רואה בכך מקור לגאווה
יהודה דרורי
יותר מתמיד, התקשורת כיום עוסקת בנושא "חלוקת ירושלים" או "ירושלים השלמה". כאשר בכלל לא ברור מהי הגדרת "ירושלים השלמה" או המשמעות האמיתית של "חלוקת ירושלים" (ואיזו חלוקה). הגיע הזמן לעשות סדר בנושא זה
איתן קלינסקי
כדי לא לחזור לאותם ימי כאוס - כשבתוכנו נמצאים ממשיכי דרכם של ה"אחראים לאלף קברים של בחורים צעירים" - חובה עלינו למנוע קברים של אזרחים יהודים וערבים בניסיון למנוע את הקמתה של המדינה הפלשתינית. כי אין כיום כוח שימנע את הקמתה של המדינה הפלשתינית. עלינו לחתור רק לכך שלא ישתלט עלינו פעם נוספת הכאוס שיגבה אולי מחיר יקר יותר
אריקה קוברי
תקציר פרשות השבוע: סימפטיה כימית; דפיקה מפצה; כששותים לא נוהגים; משחקי חברה; מכתם; מאובקים; אי-הבנה; חף משפע; מסדר זיהוי; שחרור מערכות; המירוץ לגלימה; בריאת העולם; לבטים; גינוי לי; נדיבות פרסית; טעות בזיהוי; מסיבת פרידה; הגודל קובע; הבריחה מהקישון; כי"ח; רע-לי באפריקה; אימא סדרתית; סערה בצ'ולנט; למהדרין; קול קורא
אברהם פכטר
פרשת "המרמרה" - שנה אחרי התגלו לפתע תמונות מרשיעות של פעילי המשט חמושים בנשק חם שהוכן מראש. תגובת צה"ל: טעינו, נפיק לקחים. זה יפה וחשוב, כי המשט השני לקראת ספטמבר בדרך. ההסברה שלנו, עם כל התחכום והראש היהודי, מפגרת, מגמגמת לעומת האויב שבשער. רק בישראל יכולה ח"כית אנטי-ציונית לצאת בשלום ממשט אחד ולהצטרף לשני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il