X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפקת האירוע נפלה בידיים פרטיות ששינו לחלוטין את אופי התוכנית, בחירת המשתתפים נעשתה על בסיס עסקי, פוליטי ואישי, אחרת אין הסבר מדוע ותיקי להקה מובילים נעדרו מאירוע מסוג זה ביקורת למופע "קרנבל בנח"ל" - 60 שנה להקמת להקת הנח"ל
▪  ▪  ▪
נפקד מקום האקורדיון המזוהה עם הלהקה [צילום: פלאש 90]

שישים שנה להקמת להקת הנח"ל היו אמורות להיות לא רק מאורע חגיגי אלא ציון דרך של "ה"-להקה הצבאית, כפי שהתבטא הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ, שהיה בין 4,000 הצופים שמילאו את האמפיתיאטרון במושב נהלל במסגרת פסטיבל "חלב ודבש" המאורגן בידי המועצה האזורית עמק יזרעאל.
טבעי היה שאירוע מסוג זה יופק בידי קצין חינוך ראשי בצה"ל וכי ותיקי הלהקה לדורותיה יוזמנו כאורחי האירוע, חלקם על הבמה וחלקם כאורחים באולם. הפקת האירוע שנפלה בידיים פרטיות הטילה גם את הניהול המוסיקלי בידיים פרטיות שרחוקות מלהכיר את הרקע המוסיקלי של שירי להקת הנח"ל, האותנטיות והייחוד שבהם.
בחמש-עשרה השנים הראשונות לפעילות להקת הנח"ל עוצבה דמותה וטיבה של הלהקה בידי מקימיה: יוסי בנאי, שמואל שי, יונה עטרי, גאולה גיל, דובי זלצר ואחרים. במחזורים הבאים דאגו חיים טופול, גליה טופול, נחמה הנדל, עליזה קאשי, ברקו, אורי זוהר, איתמר כהן, גבי עמרני, אריק איינשטיין, יוסלה אורג, עמי גלעד, יוסי פרוסט, יהורם גאון, עליזה רוזן, יצחק שאולי, זוהר אוריין ורבים אחרים שהמסורת תימשך ואותן אבני יסוד יהוו מודל לכל ממשיכי הלהקה. כל אותן שנים, היה האקורדיון הכלי המוסיקלי הבלעדי שליווה את שירי ופזמוני הלהקה והותאם במיוחד בעיבודים המוסיקלים לצורך זה.
העובדה שהפקת האירוע נפלה בידיים פרטיות שינתה לחלוטין את אופי התוכנית, בחירת המשתתפים נעשתה על בסיס עסקי, פוליטי וקשרים אישיים, אחרת אין הסבר מדוע ותיקי להקה מובילים נעדרו מאירוע מסוג זה.
ההחלטה להפקיד את ביצוע להיט הלהקה "כרמלית" שכתבו יחיאל מוהר ומשה וילנסקי בידי אלון אולארצ'יק הייתה שגויה מיסודה. זו הייתה דוגמה כיצד לוקחים להיט ענק והופכים אותו לגרוטאה, כיצד ההרמוניה שוילנסקי נתן לעיבוד הקולי הלכה לאיבוד וכיצד סולן השיר הרס את קטעי הסולו. זה היה שידוך כושל ביותר.
את שיר "הרעות" ביצעה חבורת גברים מוותיקי הלהקה שזכרו את העיבוד הקולי של בני נגרי, אולם העיבוד התזמורתי של האחים אסנר לא תאם את עיבודו של נגרי וכאן נוצר שילוב צורם בין שני העיבודים.
עד סוף שנות החמישים הרבתה להקת הנח"ל בלהיטים שחלקם הגדול הושמט מאירוע זה, שירים כמו: "כיתה אלמונית", "הורה ממטרה", "שיר ערש נגבי", "כשמתחילים ללכת", "בין מגל וחרב", "רחל רחל", "בלדה על מעין וים", "רוח סתיו", "חופשה באדום", "דינה ברזילי", "שתיים עשרה טון", "יא ירח" ואחרים חסרו כמו אוויר לנשימה.
מסורת ה"טולו-לו-לו" (שירה עם הקהל) שהייתה נהוגה בסיום כל הופעה ונדדה עם כל מחזורי הלהקה, נעדרה אף היא מאירוע זה. אולם אקורדיוניסט הלהקה, הח"מ עמי גלעד, שבאופן ספונטני שלף את האקורדיון והחל לנגן את שירי להקת הנח"ל סביב מקום מושבו של דני ליטאי גרם להתאספות לא מתוכננת של רבים מאנשי הקהל שעדיין נותרו בשטח האמפיתיאטרון, ביניהם נעמי פולני ששרה את כל שירי להקת הנח"ל בזכרה את מילות כל השירים. "קרנבל בנח"ל קרנבל, מי שפיספס בהכנתו, חבל".

הכותב הוא אקורדיוניסט להקת הנח"ל.
תאריך:  13/06/2011   |   עודכן:  13/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"קרנבל בנח"ל": נח"ל אכזב
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
התרגשתי במופע
אליאור מהעמק  |  13/06/11 13:09
2
עמי יקר
יולו  |  13/06/11 17:45
3
מופע מדהים
רחמים 58  |  14/06/11 00:59
4
עמי גלעד ה"תותח" כנס
אביבה מאביבים  |  14/06/11 02:41
 
- "קרנבל בנח"ל"
עמי גלעד  |  14/06/11 11:32
5
לכבוד עמי גלעד
יורם צור מהגליל  |  15/06/11 22:07
 
- לכבוד יורם צור
עמי גלעד  |  16/06/11 04:51
6
עמי העלוב
נאוה ממזכרת בתיה  |  18/06/11 11:45
7
ביקורת מוצדקת
זהבה ביק (ביקל'ה)  |  18/06/11 20:43
 
- לזהבה ביק
עמי גלעד  |  20/06/11 04:29
8
רחמנות
משה (מויש) אילת  |  9/07/11 07:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי בלום הלוי
בימים אלה אנו עדים להתנהגות חסרת אחריות של מעין "חונטה צבאית" הפועלת מעל החוק באמצעות עמותות פוליטיות המטיפות ל"חזרה אל גבולות 1967". עוד בעיצומם של הסכמי אוסלו נטען כי "השטחים מאבדים את חשיבותם בעידן הטילים". על כך הגיב האלוף מאיר זורע: "מי שאומר כי לשטחים שולטים אין חשיבות אסטרטגית בשדה קרב המודרני הוא זונה במקצוע הצבאי"
צבי כסה
לישראל טוב לא להפריע לנשיא ארה"ב לנהל את מעמדה בעולם, ולגבות ממנו את המחיר הדרוש לאינטרסים האמיתיים שלה: ביטחון מקומי ומרחבי בגבולות של מדינת יהודים. גבולות 67' הם המבטיחים את שני היסודות
רועי רז
ההנהגה בירושלים שוגה פעם אחר פעם, במקום לנסות ולשבור את מעגל האדישות העולמי באמצעות מחווה לעם הסורי שתבטא הלך רוח שונה משהתרגלו אליו בפעולות הקואליציה הנוכחית
אמיר אפסאי
כשביקר ברמאללה ב-2002 אמר הסופר הנודע סאראמאגו: "מה שמתרחש בפלשתין הוא פשע שאנו יכולים להעמיד באותו מישור עם מה שאירע באושוויץ"    מדוע בחר סאראמאגו להשוות את רמאללה דווקא לאושוויץ, הראה הוא תורים של אלפי פלשתינים ממתינים לקטילתם השיטתית?    האנלוגיה שלו לא נבחרה במקרה
דודו אלהרר
מכל הפערים החברתיים בחברה הישראלית אין פער גדול יותר מאשר הפער בין יהודים לערבים    יש לראות בפער הזה משימה לאומית מן המעלה הראשונה    מהלך ראשון וחשוב במשימה: גביית ארנונה על-ידי הרשויות המקומיות מכל האזרחים במדינה בלי הבדלי דת, גזע, לאום ומין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il