X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומנים אישיים
אימא הייתה בת 79 אבל תפקדה בצורה נפלאה ועצמאית, מבשלת, מכבסת, תולה, מארחת, מתארחת, מועדון, חברות, טיולים, עזרה לילדים. אותות הגיל לא נראו בה והכל זרם על מי מנוחות. פתאום באמצע החיים אימא הלכה לעולמה. "נחטפה" ע"י מלאך המוות, ככה, בתקופה קצרה ותוך סבל כבד מהמחלה הקשה
▪  ▪  ▪
להתייחס לכל פצע ברצינות ובזהירות

בשורת האיוב נתקבלה אי שם בחודש אוגוסט 2010, לאחר ביופסיה של פצע באזור האגן, בפגישה דחופה עם הרופאה בבית החולים הוסבר לנו שטיפול כימותרפי והקרנות ואמא תמשיך את חייה כרגיל. ואכן תוך חודשיים (היו חגים) החלה אמא בטיפול כימותרפי והקרנות, בתחילה באשפוז של שבוע ולאחר מכן הגעה לביה"ח להקרנות יומיומיות, בסופי שבוע ברוך השם נחים.
לאחר חודש הקרנות נתבשרנו על-ידיי הרופאה המחייכת שהגידול נוצח והמצב מצוין ואין גרורות ולאחר שאמא תתרפא מהכוויות (כוויות ההקרנה) היא תוכל לחזור לחייה.
כבר לאחר שבועיים הבנו שלא כך הדבר, הכאבים הלכו וגברו ואמא כבר לא יצאה מהבית, אט אט היא גם לא יצאה מהמיטה, אשפוזים לאיזון כאב וחזרה הביתה, הסבל הלך וגדל ואיתו חוסר האונים, התרופות המיוחדות לאיזון הכאב, מדבקות המורפיום ועוד תרופות שעזרו כמו כוסות רוח למת.
אט אט הבנו שהפעם המצב קשה מאוד, הרופאים נראו אובדי עצות, כל שעשו וניסו לעשות להיטיב עם אמא עלה בתוהו, הסרטן "צחק" בפנים לאמא ולרפואה המתקדמת, הם תכננו טיפולים והעלו רעיונות לתרופות, אך מלאך המוות המשיך בשלו תוך שהוא גובה מחיר כבד מאוד מאמא ומהסובבים אותה אך לא משאיר סיכוי. בחודש האחרון מרס 2011 אמא כבר הייתה מאושפזת בביה"ח מעורפלת מכמויות המורפיום האדירות שספגה לגופה, המינון הלך וגדל אך למרבה הפליאה גם הכאב והסבל, השפעת "הסמים" הלכה והתקצרה וצעקות הכאב נשמעו בכל רחבי בית החולים, אולי אם אמא הייתה שר או חבר כנסת הייתה מורדמת ומונשמת על-מנת שלא תסבול את הכאב הנורא, אבל לאמא לא היה המזל הזה.
חודש לפני מותה אמא החלה לקבל ממשרד האוצר כספים כניצולת שואה, חוץ מאשר לחלק כמה שקלים לכל נכד/נכדה לא הספיקה "לבזבז" ולו שקל אחד, אמא גרושה מעל 40 שנה חיה את חייה בצנעה, עבדה בכל עבודה קשה ובזקנתה חיה מקצבת ביטוח לאומי והשלמת הכנסה, 2500 שקלים להחזיק בית, תרופות אוכל חשמל מים טלוויזיה וכל השאר. ביום שלישי 29.3.2011 בשעה 9.30 הגעתי לביה"ח, נכנסתי לחדרה של אמא נשיקה במצח ולאחר מספר שניות אמא החזירה נשמתה לבורא עולם.
ככה מדי פעם אנו מקבלים תזכורות שאנו באמת "קטנים וחלשים", הטבע חזק מאיתנו, אולי הגענו לירח ואלי באמת הרפואה בעולם מתקדמת בצעדי ענק, אך מדי יום ביום נכנעים אלפי אנשים למחלות אלו ואחרות שעדיין חשוכות מרפא.
אל תפחדו ללכת לרופא ולבדוק את עצמכם מדי פעם, התייחסו לכל תחושה/פצע/גוש אומנם בפרופורציה אך ברצינות ובזהירות, כל זה לא מבטיח לכם החלמה מלאה או בכלל, אבל הזמן ומועד הגילוי קריטיים במחלות הסרטן על כל שלוחותיו.

נכתב לזכרה של אמא, אברמוביץ מרים 2011 – 1932 .
תאריך:  22/06/2011   |   עודכן:  22/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחלת הסרטן של אימא
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מחלת הסרטן של אמא
גל ה  |  23/06/11 00:00
2
סבתא מריאנה המקסימה בלבנו לעד
גל, מודיעין  |  23/06/11 07:55
3
לזכרה
מיקה   |  25/06/11 09:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רלי פנחס
ספרים יש בשפע כל השנה ובמחירים שווים לכל נפש, אבל חודש הספר העברי שנפתח אתמול ושהחשיבות שלו כבר חצתה מזמן את מחוזות התרבות אל עבר שדות הנצח של הנוסטלגיה, פתח אצלי תיבת פנדורה של זכרונות
משה חסדאי
מבוסס על השיר מולדתי של נוטיס ספקינאקיס
אברהם בן-עזרא
לרעי, משה שפירא מהרצלייה זכרונו לברכה, לא מדען, לא הוגה דעות, לא תמצאו שום מידע על אודותיו באינטרנט ואין לי תמונה שלו - אין תחליף
משה חזן
סכסוך בלתי פתיר - אמר ראש הממשלה נתניהו
יצחק שפי
ארבע פסקאות מתוך ספרי "בריחות ובחירות" שייצא לאור בסוף השנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il