X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אני פונה בקריאה נרגשת לכל ציבור המורים בישראל להתגייס למחיקת החרפה של מסחור ההוראה כדוגמת זו , המתבצעת על-ידי החברה העירונית "רנה קאסן" של עירית ירושלים ושל "יובל החינוך" המופעלת על-ידי עירית תל אביב. שנת תשע"ב חייבת להיות שנת הלימודים האחרונה שבה מספסרים בכוחות הוראה על-ידי חברות קבלן בחסות העיריות
▪  ▪  ▪
משרד החינוך סולל את הדרך להפרטה - חלק א'
איתן קלינסקי
קשה להשלים עם עוצמת הפער בין ההומניזם, שמסמל השם רנה קאסן לכל אזרח צרפתי, ובין תאוות ממון וההתעמרות בעובדי חינוך שמבצעת עמותה הנושאת את שמו בעיר ירושלים. אני פונה לארגוני המורים להעמיד על סדר היום את הדרישה ששנת הלימודים הבאה תהיה האחרונה למסחור בהוראה
לרשימה המלאה

המורה לילי בן עמי העלתה ביוזמתה בפייסבוק את המאבק להעסקה ישירה של המורים, המועסקים היום על-ידי ספסרי עֲבָדִים, שהם כוח עבודה זול בהוראה. במקום שהסתדרות המורים וארגון המורים ייקחו על עצמם את הדאגה למורי הקבלן, הם השאירו את הדאגה לזכויות של אותם מורים למורים עצמם. המורה לילי בן עמי היא מורה מן המניין. בעלת תואר שני, תעודת הוראה ורשיון הוראה. לילי בן עמי מכינה תלמידים לבחינות בגרות ומחנכת בתיכון זיו בירושלים.
היא עובדת בבית ספר ממלכתי מוכר ורשמי. למרות הכל היא מועסקת על-ידי גוף מתווך בשם "רנה קאסן", הפוגע בזכויות הסוציאליות שלה ומשתמש בכספי הפנסיה שלה לכיסוי חובותיו. ובכלל לשם מה יש להעסיק מורה עם מחויבות חינוכית וערכית כה גבוהה לתלמידיה באמצעות גוף מתווך, ולא להעסיקה ישירות על-ידי עירית ירושלים. מורה העומדת בכל הדרישות המקצועיות מדוע היא צריכה להיות מועסקת על-ידי התופעה המזוויעה ביותר במשק הישראלי – חברה קבלנית. ומדוע כמוה מועסקים על-ידי אותה חברה עוד כ-3000 מורים.
בדברי תשובתו של שר החינוך, גדעון סער, לשאילתה ישירה מס' 113 מיום כ"ח בניסן תשע"א קבע השר בנחרצות רבה , שניתן להעסיק באמצעות גופים כאלו ואחרים רק מורים "בתגבורים יזומים ולא בהוראת מקצועות ליבה". למרבה הצער, המקרה של המורה לילי בן עמי משקף מאות רבות של מקרים שאינם "תגבורים יזומים" , אלא מדובר במורים מן המניין המשובצים במערכת בית הספר.
באותו הזמן – ששר החינוך נותן את התשובה לשאילתה בכנסת בניסיון לגמד את חומרת התופעה – מופיע מנכ"ל עמותת "רנה קאסן" , מר יחזקאל גבאי , וסותר לחלוטין את דברי השר באומרו בגילוי לב , שאם למנהל בית ספר חסרות 100 שעות "יש אגודה עירונית שפותרת את הבעיה , במידה מסוימת זו הפרטה של מערכת החינוך, אבל ברגע שהחליטו שאפשר לגבות מההורים כסף, צריך למצוא פתרון להעסקת מורים".
מצד אחד משרד החינוך מודיע, ש"שימוש במקורות כספיים חיצוניים לצורך העסקה במערכת השעות הרגילה אינה על דעת משרד החינוך", מצד שני קמה מפלצת של חברה ספסרית בשם קרן "רנה קאסן" , המעסיקה כ-3000 מורים. השר מעל במת הכנסת עונה לשאילתה בהתאם למידע, שמספקת לו המערכת, ומאחורי גבו יושב-ראש חברה הסוחרת בכוחות הוראה, יחזקאל גבאי , טוען בעיתון "הארץ "מיום 28.6.2011, "כי יש אגודה עירונית הפותרת את הבעיה ... למנהל שמקבל מעירית ירושלים ומשרד החינוך 1000 שעות והוא רוצה 1100 שעות".
מנהל ”מנהל חינוך ירושלים", דני בר גיורא, מבקש להמעיט בחומרת הבעיות. אך למעשה המערכת שהוא עומד בראשה נהנית מכוח עבודה זול חסר תנאים סוציאליים, המספקת לו חברה הנקראת "רנה קאסן", חברה הפוגעת בכל מה שמייצג השם רנה קאסן, שם כה מחייב בנושאי חינוך. בעוד שר חינוך עונה על שאילתה באופן המבייש אותו כשר , מנהל אגודת "רנה קאסן" מתגאה בכך , שהוא מציל את ההוראה הנתונה למצוקת תקנים על-ידי שילובם של מורים שעלותם התקציבית היא יותר זולה. הוא רק שכח לציין שרובם לא יקבלו משכורות בחופשת הקיץ.
אני פונה בקריאה נרגשת לכל ציבור המורים בישראל להתגייס למחיקת החרפה של מסחור ההוראה כדוגמת זו , המתבצעת על-ידי החברה העירונית "רנה קאסן" של עירית ירושלים ושל "יובל החינוך" המופעלת על-ידי עירית תל אביב . שנת תשע"ב חייבת להיות שנת הלימודים האחרונה , שמספסרים בכוחות הוראה על-ידי חברות קבלן בחסות עירית ירושלים ועירית תל אביב.
בבחירות שהתקיימו לא מכבר להסתדרות המורים, רק סיעה אחת, סיעת חד"ש, העלתה על סדר היום את התופעה המחפירה של העסקת מורים על-ידי הברות כוח אדם בחסות העיריות ובגבוי משרד החינוך . מצער שיתר הסיעות לא ראו בתופעה הזו אות קלון למערכת החינוך בישראל ולנו כחברה , המאפשרים שבמהלך יום לימודים ילמד את הילד שלנו מורה המועסק על-ידי המערכת ולצידו מורה המועסק על-ידי חברה קבלנית.

תאריך:  30/06/2011   |   עודכן:  30/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרד החינוך מועל בתפקידו - חלק ב'
תגובות  [ 16 ] מוצגות  [ 16 ]  כתוב תגובה 
1
תודה על המאמר
לאיתן היקר  |  30/06/11 15:28
2
תעודת עניות לחברה שלנו
מורה ברנה קאסן  |  30/06/11 16:27
 
- יש חוק במדינת ישראל
איש עצוב  |  30/06/11 20:56
 
- שקר ה"תנאים הסוציאלים"
יוני שדה  |  1/07/11 11:46
3
איתן הקומוניסט מכה שוב....
י.ש  |  30/06/11 17:29
4
סר החינוך - בושה לאינטליגנציה
איש עצוב  |  30/06/11 20:52
5
רק שמאלנים לא מועלים בציונותם
חד"ש ושמאלן מתמיד  |  1/07/11 09:09
6
היה שר חינוך אחד
זבולון אורלב  |  1/07/11 09:14
 
- זבולון אמר היה שר חינוך לדוגמא
ידידיה  |  1/07/11 10:32
 
- ההתנשאות והיהירות השמאלנית
איש עצוב  |  1/07/11 11:57
 
- סוחרי בהמות כן.
התנשאות?  |  1/07/11 16:26
 
- הוה מתלמידיו של רבהון
איש עצוב  |  1/07/11 12:00
7
איך נולדו עובדי הקבלן
יוני שדה  |  1/07/11 11:51
 
- תשובה ליוני שדה
א.ד גורדון   |  1/07/11 20:11
 
- זה בסדר.אל תתן לעובדות לבלבל
יוני שדה  |  1/07/11 21:43
 
- במקום לשאול מי התחיל
ליוני שדה   |  2/07/11 06:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קיריל הדר
למה דווקא קוטג', ולא למשל מחירי הדלק המופרזים וחסרי ההיגיון? או מחירי הנדל"ן המנותקים מכל מציאות שקיימת? הרי ההיגיון הפשיסטי העומד מאחורי התנהלות מארגני מחאה זו כתוב בעמודים הראשונים של ספרי הלאומנות וההסתה. נתחיל במשהו קטן, עליו כולם יסכימו, ונמשיך אח"כ למעלה עד השלטון. רק פראייר ישתף פעולה עימם ועם הפרויקטים שהם משיקים
הרב ישראל רוזן
אני מציע לרדת מהר מן הבריקדות של הויכוח 'האם הדתיים משתלטים על צה"ל?'ולא להפוך עניין שולי זה למוקד מחלוקת חדשה בסוגית 'דת ומדינה', 'יהודית ודמוקרטית', 'זהותה היהודית של מדינת ישראל' וכד'. וחס ושלום להעלות את הטיעון האווילי: מי תורם יותר לצה"ל ולבתי העלמין?
ציפי לידר
בשולי החדשות: החמאס בעד גַלַ"צ    הגימיק לא לכבוד הכנסת    הרב ליאור - הצגת המחטף הכי טובה בעיר?    ומי הם זוללי דרעי לתיאבון?    נא להכיר: לקסיקון אפרתי    ולקינוח: צחוק גוב. על כל אלה ועוד ברשימה שלפניכם
יוסי שחר
לא היה נגרע מכבוד התורה ולא מכבוד הרב ליאור אם היה מזמין את צוות התשאול לביתו או לכל מקום אחר. המאבק בשובר השוויון הקיים במישור המשפטי המפלה ותיקונו לא יושג על-ידי שבירת כלליו. לא כל בירור הלכתי המפורסם ברבים מביא בהכרח גאולה לעולם
יובל לובנשטיין
איך קורה שדווקא המותג הכי ממותג והכי מוקפד בישראל נמכר כעת במארזים של שישייה במחיר של 3.33 שקל לבקבוק? זול באופן משמעותי משאר המשקאות על המדף? מחלבת טרה יכולה לעמוד בנזקים של מחאת הקוטג', אולם לחברת האם יהיה הרבה יותר קשה לעמוד מול מחאת צרכנים לא לקנות קוקה קולה מעבר למחיר של 3.5 שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il