X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דווקא כשהשמאל מתעורר ומטיח ביקורת חריפה בגלי צה"ל, עד כדי דרישה לפיזורה, מספקים ח"כי הימין חמצן להמשך קיומה של תחנת גלמ"ץ (גלי מרצ)
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]
הבית של החיילים?
איתמר ברתור
בגלי צה"ל רוצים לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. גם ליהנות מהמותג הצה"לי, מהמימון, ומכוח האדם הזול, וגם לנגח את הצבא ולראיין מחבלי חמאס. הגיע הזמן להזכיר לתחנה את הסלוגן שהיא המציאה
לרשימה המלאה

גל"צ כמנהגו נוהג
סופיה רון-מוריה
מובילי המאבק למען איזון בגל"צ הכינו את ההצגה, אבל לא הפעילו את הח"כים שבידיהם המפתחות. שוב הפסיד הליכוד הזדמנות לחולל שינוי מתבקש למען מצביעיו
לרשימה המלאה

למי שייכת המילה האחרונה?
דרור אידר
הוכחת הטענה בדבר הפוליטיזציה השמאלית הברורה השוררת בגל"צ * תחנה שלמה של שדרנים ועורכים המקדמת דבר יום ביומו ערכים ודעות מן הצד השמאלי * רוב מוחלט בתקשורת הישראלית משתייך לאסכולה הליברלית * היכן היו עוזי בנזימן וחבריו ה"מקצועיים" בזמן הסכם אוסלו? * חשוב שמפקד גל"צ יהיה איש צבא אמיתי
לרשימה המלאה

מה צריך לעשות אזרח מן השורה, כשהוא מגלה עיוות קולוסאלי, אנטי דמוקרטי בעליל, הממומן מכספי המיסים שלו לאורך 61 שנה? אילו היה לו, לאותו אזרח מודאג, אמון במערכת המשפט, היה מן הסתם מבקש סעד בג"צי למניעת העוול המתמשך. אבל כשאבד האמון במערכת, לא נותר לו אלא לסמוך על המחוקק המייצג אותו בכנסת, בתקווה שיפעל לניתוק צינורות החמצן לאותו יצור אנדרוגיני בלתי דמוקרטי הנוגס לשווא בכספי תקציב הביטחון.
המדובר בגלי צה"ל, כמובן. תחנת שידור צבאית, שאין לה ולא יכול להיות לה, אח ורע בשום מדינה שוחרת דמוקרטיה אמיתית. תחנה שנוגסת בעשרות מיליונים מתקציבי בטחון המדינה, אבל אינה תורמת בגרוש לביטחון, ואפילו מכרסמת בו, עד כדי כך שפרופ' אלי פולק, יו"ר האגודה לזכות הציבור לדעת, מכנה את התחנה המתיימרת להציג מצג-שווא בהגדרתה את עצמה 'הבית של החיילים', בתואר 'הבית של המחבלים'.
ולא זו בלבד: צה"ל מספק חינם לגלמ"ץ (גלי מרצ), כוח-אדם צעיר שהתגייס זה עתה למשימת שירות המולדת, אך מוצא עצמו מול מיקרופון המעניק לו מנות גדושות של שחץ ושיכרון כוח. כך פועל צה"ל, בניגוד למנדט שלו, להחלשת השידור הציבורי הלגיטימי של עשרות התחנות המקומיות, הנאבקות על עצם קיומן.
ובנוסף לכל העיוותים הללו, מתברר שזוהי התחנה היחידה בישראל שמתנהלת ללא שום פיקוח ציבורי ממשי וללא שקיפות. הפיקוח היחיד על התנהלותה ותכניה מצוי בידי שדריה, ובראשם מפקחי הכשרות של השמאל הקיצוני רזי ברקאי ורינו צרור.
4% תוכן צבאי
גם מבלי להיכנס לוויכוח בשאלה, של מי הבית הזה הקרוי גלי צה"ל, ברור שהיא אינה הבית של החיילים. מחקר שערכה מחלקת המחקר והמידע של הכנסת העלה כי רק 4% (!) משידורי התחנה הנושאת לשווא את שם צה"ל, עוסקים בתכנים צבאיים.
זאת ועוד: התחנה הזו מייצגת מיעוט קטן בציבור הישראלי – הרבה פחות מ-3%, אם לשפוט על-פי תוצאות הבחירות (106 מהח"כים אינם מייצגים מפלגות שמאל קיצוני); והרבה פחות מהעמדות שניתן לייחס לחיילים, אם לשפוט על-פי קלפיות החיילים בבחירות, שספירתן בכל מוצאי יום בחירות, מעניקה תמיד לימין עוד מנדט-שניים הנגרעים מן השמאל.
העובדה שגלי צה"ל הפכה למונופול של השמאל הקיצוני, אינה טעונה ראיה. די לעיין בטוריהם של עיתונאים אמיצים וכנים, כקלמן ליבסקינד ועמיתיו לאינטגריטי, המצילים את כבודה האבוד של העיתונות שברובה משתעבדת לשמאל, כדי להיווכח בכך מדי פעם מחדש. אבל כל אימת שטוריהם בעניין גל"ץ עולים לדיון ציבורי, מיד מזדרזים זרזירי העט מן השמאל, שברובם יוצאי גל"ץ, לתייגם כדוברי הימין הקיצוני רחמנא-לצלן.
ואולם עכשיו מסתבר, שאפילו דובר מובהק של מחנה השמאל, העיתונאי חתן פרס ישראל נחום ברנע, מודה בפה מלא כי יש לו בעיה עם עצם הקיום המעוות של היצור הלא-נורמלי הזה ששמו גל"ץ.
'דפוקים מבחינה אתית'
הנה מה שכתב ברנע, תוך גילוי אומץ לב והגינות, נגד הפרה הקדושה החולנית הזו: "...צריך להפריט את התחנה. מקומה איננו בצה"ל. החיבור בינה לצבא הוא אנאכרוניזם שמבקש תיקון... לא צריך להיות בקצה הימין כדי להבין שבראיונות שקיימה גלי צה"ל עם דובר חמאס בעיצומו של מבצע עופרת יצוקה הייתה בעיה. למיטב זכרוני, כתבתי אז שחיילים עלולים להתבלבל. שולחים אותם להרוג פעילי חמאס, שתחנת הרדיו של הצבא שלהם מתכבדת לראיין".
ברנע מציין בכתב הקטגוריה החריף ביותר שנכתב אי פעם בידי איש שמאל כנגד תחנת השמאל, שגם במריבה התקשורתית בין הרמטכ"ל דאז אשכנזי לשר הביטחון ברק, "שדרניה קפצו קפיצת ראש לתוך הג'יפה הזו, ולטענת ברק גם שירתה רק את גירסתו של אשכנזי. אותי הטריד יותר העיוות: אמצעי תקשורת לא יכול באמת לנבור במריבות של בעליו ולעשות מלאכתו נאמנה. קל וחומר כשמדובר בתחנה צבאית.
"צעירים וצעירות מוכשרים מגיעים למיונים של גלי צה"ל. לאחר שלוש שנים הם משתחררים - מיומנים מבחינה מקצועית, דפוקים מבחינה אתית. זה מה שקורה כשבחור בן 18 במדים דוחף מיקרופון לפרצופו של ראש ממשלה, או, להבדיל, לפרצופו של עבריין צמרת. הוא חושב שהעולם סובב סביבו. הוא מגן על עצמו באמצעות אינספור התחכמויות. את המטען הזה הוא סוחב הלאה, לכל הערוצים האזרחיים. הוא נשאר לנצח ילד פלא.
"והעיקר, הוא לא עשה צבא. הודות לגל"ץ התקשורת מלאה בעיתונאים שאין להם ענין בישראל שמעבר לירקון... גל"ץ היא כמו מכונית ישנה שהוכנסה למוסך. על הכביש המכונית נוסעת, אבל ברגע שפותחים את מכסה המנוע שלה מגלים שצריך להחליף את כל החלקים. התיקון כל כך יקר, כל כך מסובך, שמעדיפים לשלוח את המכונית לגרוטאות. להפריט. זה הפתרון. לאזרח. לשחרר את צה"ל מתחנה שאיננו צריך, ולשחרר את התחנה מצה"ל, שממנו נפרדה מזמן" (ידיעות אחרונות, 1.7.11).
איך אמר בנושא זה ממש, השדר הבכיר איש השמאל רזי ברקאי? - "לא היינו ולעולם לא נהיה הדאודורנט של צה"ל".
נמושותם אומנותם
במצב דברים זה, ובעיקר לאחר ששני בכירי הפתח והחמאס, מעזה ומרמאללה, תפסו צד בוויכוח הציבורי סביב גל"ץ והתגייסו לטובת המשך קיומה, היה זה אך טבעי, שכאשר תעלה סוגיית גל"ץ על שולחן הכנסת, יידעו ח"כי הימין להעמידה במקומה. סוף-סוף, גם לשם כך הם נבחרו.
אבל זה לא מה שקרה בוועדת הכלכלה של הכנסת, לפני ימים אחדים, כאשר דנה בשאלת הענקת הזכות לגל"ץ לגבות כסף עבור שידורי חסות ופרסומות. ועדת הכלכלה יכולה הייתה לייבש סוף-סוף, בהינף אצבע, את השלולית הזו, שבכירי מחבלי החמאס מרואיינים בה בנימה פמיליארית-חברית.
אך כשהגיעה שעת האמת וח"כי המחנה הלאומי היו אמורים למלא שליחותם ולהרים אצבעות, הסתבר למרבה התדהמה, שאף שיש בה רוב למחנה הלאומי (8 מתוך 13 החברים בה כולל היו"ר כרמל שאמה-הכהן), העדיפו חלק מאנשי הימין לברוח מן הדיון (ולא חשוב שהיו להם עיסוקים חשובים יותר באותה עת, ואחד מהם אף שהה באותה עת בטיפול רפואי, אך לא מינה לעצמו מ"מ בוועדה); וגם אלה שאזרו אומץ להשתתף בו עד הסוף (ובהם שלושה מן המחנה הלאומי: כרמל שאמה-הכהן וציפי חוטובלי מהליכוד וחמד עמר מישראל ביתנו), הצביעו פה אחד בעד הארכת ההיתר לשידורי פרסומת.
יתרה מזו: הם העניקו צ'ופר מפתיע לגל"ץ שביקשו הארכת ההיתר בשנה אבל קיבלו הארכה לשנה וחצי. ככה זה כשח"כי המחנה הלאומי מתייצבים לצידם של גלי מרצ. הם מחלקים מתנות אפילו מעבר למה שהתבקשו, כאילו אין מחר ואין צורך לייצג את הבוחר שלהם. כשיורקים עליהם בבוז מתנשא, הם בטוחים שיורד גשם.
נציגי הימין בוועדה, אלה שהשתתפו בדיון ואלה שחמקו, אלה שהצביעו ואלה שנעלמו ברגע האחרון, שוב השתפנו. נמושותם אומנותם. "פיהם דיבר שווא וימינם ימין שקר" (תהלים קמ"ד). שוב הוכח שהמחנה הלאומי לא יודע לשלוט. שגם אם תצביע למחנה הלאומי, בסוף תקבל תמיכה סוחפת וחסרת מעצורים בגלי מרצ.
[מלשכתה של ח"כ ציפי חוטובלי נמסר, כי היא אינה תומכת בסגירת גל"ץ, ולכן הצביעה בעד המשך ההיתר לשידורי פרסומת, אך מאידך-גיסא סבורה שיש צורך בדיון נרחב בסוגיית חוסר האיזון בשידורי התחנה].

תאריך:  06/07/2011   |   עודכן:  06/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא יאומן: הימין בעד גלמ"ץ
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
אין חדש בימין בלוף-מאז ומעולם
קורןנאוה טבריה  |  6/07/11 12:42
2
בחרת ימין קיבלת שמאל
אריה פרי  |  6/07/11 12:48
3
רק האיחוד הלאומי באמת ימין
אליק א.  |  6/07/11 14:08
4
גלי רעל-לסגור מיד ללא הסוס! ל"ת
DODEL  |  6/07/11 20:37
5
לא גלמ"ץ אלא גל"ח ל"ת
גלי חמאס  |  6/07/11 22:19
6
נכון, מה פתאם שאנשים ידברו
ע.ג.  |  7/07/11 07:08
7
על התחנה שנגד חייליה ל"ת
כתבה מרשימה  |  7/07/11 10:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עקיבה לם
אחרי מחאה ציבורית נרחבת החליט שר הביטחון אהוד ברק שאת 'עסקת' הגופות יש להקפיא. למה?    וגם: לא צריך לעשות על עסקת שליט ספין פוליטי
רוני אלוני סדובניק
לאור גל ההסתות האחרון, וריבוי המקרים בתחום החינוך, הבריאות, הצבא וכד' הפרת עקרונות השוויון ודריסת זכויות זרים מיעוטים ונשים - הגיעה העת לעשות לזה סוף. הגיעה העת לדמוקרטיה לוחמת, לא מתפשרת, הקמה על רגליה ואומרת די, עד כאן
יובל לובנשטיין
להצהיר כי השירות חרוט על דגל החברה אינו מספיק. שירות זה לא רק לדעת להחליף מוצר פגם, אלא שירות במובן המלא של המילה נושא בתוכו מכלול רחב ושלם של מערכת יחסים ברובה ערכית בין הצרכן לבין הרשת
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
לגישת רשויות מס הכנסה, כפי שהיא מובעת בחוזר שיצא לאחרונה, ככלל שיפוצים ושיפורים במושכר יחשבו כהכנסה בידי המשכיר, למעט אם מתחייב השוכר לפנות אותם בתום תקופת השכירות ומקיים את התחייבותו זו
איתמר לוין
כספים במזומן וחילופי גרסאות עמדו במרכז היום השני לחקירתו הנגדית של אהוד אולמרט. במקרה או שלא במקרה, זה התרחש יום אחד בלבד לאחר שבית המשפט העליון דחה את ערעורו של אברהם הירשזון בשל חוסר האמון בריבוי גרסאותיו ובשל החשד המובנה שמעוררת קבלת כספים במזומן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il