X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השמעת המנון "התקווה" בוטלה באוניברסיטת חיפה בטענה כי ההמנון פוגע ברגשות הסטודנטים הערבים איך בשישים ושתיים שנות מדינה אשר נבנתה בעמל, בדם, ביזע ובדמעות, קורה שמבטלים את ההמנון הלאומי שלנו כלאחר יד?
▪  ▪  ▪
אוניברסיטת חיפה [צילום: איציק וולף]
אוניברסיטת חיפה סוערת
ישי פרידמן
מדוע הושמטו המילים "אוניברסיטה ציונית" מהודעת הגינוי באנגלית (בניגוד לעברית) של ראשי אוניברסיטת חיפה אחרי פרשת אי שירת המנון התקווה בפקולטה למשפטים? האם הגדרת המוסד החיפאי כ"אוניברסיטה ציונית" היא שגרמה לסגן נשיא האוניברסיטה הפרופ' מאג'ד אלחאג' להימנע מחתימה על התגובה? ומדוע קורא הפרופ' מיכה לשם לראשי האוניברסיטה להתפטר לאלתר?
לרשימה המלאה

איציק וולף
יוזמת חקיקה: האוניברסיטאות יחויבו בשירת 'התקוה'

באוניברסיטת חיפה החליטו לבטל את נגינת "התקווה" מחשש לפגיעה ברגשותיהם של הסטודנטים הערבים הלומדים במוסד. כן, זה אותו המנון שהתנגן אחרי כל מסדר בוקר בבית הספר בו למדנו לא מכבר. זה אותו המנון החוזר על עצמו בטקסי סיום במוסדות ממלכתיים, בבתי ספר, בטקסי זיכרון, בקורסים צבאיים ועוד.
לא מובן לי איך בשישים ושתיים שנות מדינה אשר נבנתה בעמל, בדם, ביזע ובדמעות, מבטלים את ההמנון הלאומי שלנו כלאחר יד שהוא סמל גאוותנו, וכיהודים הורינו שמעו אותו ברדיו מעץ והתרגשו יחד סביב המקלט.
לצערנו הרב, בהיסטוריה של עם ישראל ידועה התופעה של אוטואנטישמיות, שהיא שנאה עצמית של יהודים תוך הפנמת יחס השנאה כלפי קבוצת הייחוס שאליה הם משתייכים. מדוע זה צריך לבוא על חשבון סטודנטים ציוניים שחלקם הגדול בוודאי שירת בצה"ל ונפגע מאי-השמעת ההמנון הלאומי בטקס הסיום באוניברסיטת חיפה?
מותר לפגוע ברגשות היהודים, אבל ברגשות הערבים אסור. הסטודנטים הערבים - וזה ידוע לכל - אינם מזדהים עם ההמנון. יש להם בעיה עם "נפש יהודי הומיה" ו"עין לציון צופיה", אבל לקבל מימון ומלגות מאותה מדינה שנואה הם מוכנים.
ממש בימים אלו שמעתי שני שדרני רדיו בשתי תוכניות ותחנות שונות, אחד קורא לבטל את ההמנון הלאומי בטקסי סיום אקדמיים, השדר השני אמר שצריך בכלל לשנות את ההמנון, כי זה כבר לא "איני" ("IN") וחצי מתושבי המדינה אינם מזוהים עם ההמנון, ואני לא אנקוב בשמות מטעמים מובנים. אוי לאוזניים שכך שומעות. וזה עוד שודר בערוצים ציבוריים, אחד מהם הוא כל-כך צפוי - "גלי צה"ל".
יש לערוך רפורמה בכל המוסדות האקדמיים, תוך ביקורת על החומר הנלמד, תוך שמירה על חופש מחשבתי ואיסור הסתה נגד המדינה מכל סוג שהוא. אם הסטודנטים הערבים הלומדים במוסד של המדינה היהודית לא מעוניינים לשמוע את המנון המדינה במוסד הממומן מכספי משלם המיסים שרובו הגדול מגיע מהמגזר היהודי (הרי ידוע כי מוסר תשלומי המיסים למדינה במגזר הערבי הוא נמוך עד אפסי), יתכבדו נא הסטודנטים הערבים ויילכו ללמוד ב-22 מדינות ערביות שעם ההמנון שלהן בוודאי יביעו הזדהות וסולידריות מלאה.
כל זה לא היה קורא אילמלא שטיפת המוח של מרצים מהשמאל רדיקלי-קיצוני-אנרכיסטי אשר היכה שורש והפך ליער שלם של פירות באושים במחוזות הגן האקדמי. דורות שלמים של סטודנטים חונכו על ברכי מרצים סוציאל-קומוניסטיים יהודים מבית המקבלים מימון מארגונים אנטישמיים אירופיים, שכל מטרתם השמדת היישות הציונית. מה קרה לפתע פתאום שההמנון שלנו, מקור גאוותנו, הפך למוקצה על-ידי קבוצות גדולות החיות בקרבנו? בעיניי זהו כישלון של המערכת החינוכית שלא השכילה להטמיע את ערכי היהדות והציונות, והציון הכולל שלה הוא נ' (נכשל), ובגדול.

תאריך:  10/07/2011   |   עודכן:  11/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גלי צה"ל
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אקדמיה ללא תקווה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מהם הטעמים המובנים
רוחמה בנציון  |  11/07/11 10:08
 
- רק שמואלנים אצלנו לא מבינים מה
זקן  |  11/07/11 16:00
 
- תשמעי המילה האחרונה של אתמול ל"ת
ציני  |  11/07/11 18:44
2
בלי נאמנות אין אזרחות
סתם_1  |  12/07/11 07:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה דרורי
הנבלות הללו שהגיעו הנה הינם הצד קשה והקיצוני של פעילי הטרור העולמי שהיו רומסים מייד את הפרחים וזורקים לזבל את חוברות ההסברה שלנו מבלי אפילו להציץ בתוכנן
רון דרור
בית המשפט המחוזי מרכז הפך מאז הקמתו לשם נרדף ליעילות. נוכח דבריה של העומדת בראשו, הנשיאה הילה גרסטל, נראה שמדובר בהישג מפתיע לאור נתוני הפתיחה. "לא ילמדו את זה בבית ספר לניהול", היא אומרת. בראיון מקיף מזהירה גרסטל מפני פגיעה באיכות השפיטה ("אסור שהיעילות תבוא
על חשבון מלאכת השפיטה"), מתנגדת לגישור חובה ("זה מצריך הסכמה") ציעה פתרון חלופי לביקורת על שופטים ("צריך לבנות מנגנון צוותי של לשכת עורכי הדין והנהלת בתי המשפט")
עמוס גבירץ
אולי הגיחוך שבטיפול במשט וב"מטס" יביא יותר ישראלים להבין שהממשלה "עובדת עליהם". יותר משהיא עמלה לקדם את ביטחונם, היא דואגת להמשך העמקת הכיבוש, כך שתימנע כל אפשרות לפשרה, לשלום ולביטחון בעתיד!
דוד שחם
לירון לונדון: אהדת העולם אלינו - התהפכה; אם אתה דורש צדק - הייה צודק; ה"דמוקרטיה היחידה במזרח-התיכון" - שתתנהג כמדינה דמוקרטית; וישראל שולטת בשטחים שכבשה 40 שנה. את סודן ובורמה וצ'צ'ניה מודדים לפי סטנדרטים אחרים. אנטישמיות? - אפליה לטובה!
אליהו מצא
מאז קום המדינה ועד היום משמש בית המשפט העליון הן בית משפט עליון והן בית משפט לערעורים. מדובר באנומליה שהגיעה השעה לתקנה. זאת יש לעשות בהקמתה לאלתר של ערכאת ערעור, אשר תפנה את בית המשפט העליון למילוי תפקידיו האמיתיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il