X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ביצוע טוב של משתתפי ההצגה [צילום: ליאון אלי]
הכל אודות חווה - שחקנית מזדקנת
הצצה על המתרחש מאחורי הקלעים של התיאטרון. האינטריגות, הקנאה,חוסר האמון, חוסר הבטיחון של השחקן גם המפורסם ביותר והרצון להיות מפורסם בלי להתחשב ביושר, באמת. הצגה של מחזה טוב בבימוי עשוי מצויין וביצוע טוב

"חוכמת איב" הנו סיפור קצר שכתבה הסופרת האמריקנית מרי אור. מבוסס על סרט שנוצר ב-1950 בהשתתפות השחקנית המהוללת בטי דיוויס. הסרט זכה בשישה פרסי אוסקר וגם לתואר הסרט הטוב ביותר של השנה. שם הסרט היה "הכל אודות חווה". כעת תיאטרון באר שבע מעלה את הסיפור הקצר של מרי אור על בימתו.
המחזה מספר על שחקנית ברודווי מזדקנת (רמה מסינגר) אך ידועה ביותר ומפורסמת בשם מרגו צ'נינג. מעריצה צעירה בשם איב (יונית טובי) מבקשת לפגוש את השחקנית אחרי שראתה את ההצגה בה היא השתתפה יותר מ-50 פעם. מרגו מתרשמת מהצעירה ומציעה לה להיות העוזרת האישית שלה. בצורה זו איב נכנסת לסביבתה הקרובה של מרגו, לומדת את תפקידיה בעל-פה, מחקה את התנהגותה,לובשת את שמלותיה עד שבסופו של דבר מאיימת על הקריירה של מרגו.
אייב הנראית כבחורה צעירה תמימה, מעריצה מושבעת שכל מה שמעניין אותה זה להיות ליד השחקנית המפורסמת, מתגלה כערמומית, מלאת תחבולות ועם מטרה אחת לרשת את מקומה של מרגו ולקחת ממנה את כל תפקידיה כולל המאהב שלה, חברים ופירסומה. היא מתכננת להיות המחליפה שלה כדי שהביקורת תוכל לראות אותה. בתחבולה היא מצליחה להופיעה במקומה בבכורה, זוכה להצלחה והופכת להיות שחקנית מפורסמת עד שקורה לה מה שהיא עשתה למרגו.
אין חשיבות לזמן ההתרחשות של המחזה.הוא אוניברסלי, דברים דומים קורים בכל עת. אין מנוס מהזיקנה והאדם אינו יכול לצפות להיות מפורסם לנצח. ההצגה מאפשרת לנו הצצה על המתרחש מאחורי הקלעים בתיאטרון, האינטריגות, הקנאה, חוסר האמון וחוסר הביטחון של השחקן גם המפורסם ביותר.
איב בתחילה נבוכה, ביישנית, נחבאת אל הכלים אך אוהבת לדבר, לספר,להגזים, להתפאר.
ההתקדמות האישית שלה באה במקום הראשון. אין אצלה ערך לנאמנות, ליושר, לתודה. היא מחזירה רעה כנגד טובה. איב משקרת בכל. הייתה לה אמביציה מטורפת שבסופו של דבר הצליחה וניצחה.
ראיתי את יונית טובי בתפקיד פיאף עוד בהיותה תלמידה בבית צבי.הערכתי את כשרונה. היא הייתה שם נפלאה כפיאף וגם הבעתי את הערכתי זו אליה בצורה מסויימת ובאופן אישי.היא הייתה פיאף מושלמת גם כאשר המחזה הוצג בתיאטרון באר שבע. ב"הכל אודות חווה" היא הייתה צריכה להיות בהתחלה תמימה , נבוכה, וכו' ומשך הזמן לקבל את הביטחון העצמי,להיות חזקה,להתנהג אחרת,התנהגות שונה. חייב היה לחול שינוי כל שהוא. עם כל הערכתי אליה והיא רבה, לא הרגשתי כל שינוי כזה.היא המשיכה להיות התמימה, הנבוכה למרות המעשים שעשתה ושדרשו התנהגות אחרת,שינוי בהתנהגות שלא נראה לעין.
מרגו קריין הייתה הפרימדונה.השחקנית המפורסמת. לפנינו התגלתה שחקנית המרשה לעצמה בזכות פרסומה וכשרונה לאמלל אנשים.היא הפכה לבילתי נסבלת עד כדי כך שהסובבים אותה,האנשים הקרובים לה ביותר אמרו עליה כי הם לא כועסים כי מכירים אותה היטב. להיות שחקנית מפורסמת הוא כנראה דבר אכזרי הן לשחקנית עצמה והן לסובבים אותה. רמה מסינגר ששיחקה את מרגו הצליחה להראות במשחקה את כל התכונות הללו.
אומר הבמאי בהצגה שכישרון מאלץ אותו לסבול את הטיפוסים הגרועים ביותר. הפעם הקהל לא "סבל"מרמה מסינגר. הקהל היה איתה, ריחם עליה, השתתף בצערה, סימפט אותה ונהנה ממשחקה.
שאר השחקנים היו כולם טובים מאוד.אלון אופיר כמבקר היה חלקלק,משעשע,ירון ברובינסקי היה מאהב טוב,אמיר קריאף כמחזאי היה כרגיל נהדר, שירי גולן כאישתו הלכה אחריו.אורה מאירסון כלילה המשרתת הייתה טובה מאוד והכניסה קצת הומור למחזה הרציני.השתתפו עוד בתפקידים משניים רבים אדר סידליק, ליאור בסון, עידן אבישר וקובי אדרת.
איה קפלן ביימה את ההצגה וביחד עם ניר ארז עיבדה את המחזה. הבימוי היה טוב מאוד,שוטף. הראה את העיקר ללא כל סטיות לצדדים, מעמד רדף מעמד, היה בקצב הנכון והעמדה מעולה. עיצבה את התפאורה יהודית אהרון בצבעים בהירים ופאר מסוים. החלפתה בסצינות השונות הייתה מהירה ופרקטית ביותר. התלבושות הנאות והמפוארות עוצבו על-ידי מוני מדניק והתאורה הנכונה על-ידי עמיר ברנר. על התנועה היה אחראי עוז מורג.
הייתה זו הפקה של סיפור על תאווה ללא רסן, על נשיות,גאוה, על המתרחש מאחורי הקלעים של התיאטרון ועל חייו של שחקן מפורסם שחושש מלהזדקן והרוצה לשמור על תהילתו לנצח.
לראות או לא לראות: הצגה של מחזה טוב בבימוי עשוי מצויין וביצוע טוב של משתתפי ההצגה.

סיפור על תאווה ללא רסן, על נשיות וגאוה [צילום: ליאון אלי]
הרצון לשמור על התהילה לנצח [צילום: ליאון אלי]
תאריך:  12/07/2011   |   עודכן:  12/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אלון אופיר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכל אודות חווה - שחקנית מזדקנת
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
האם לא באחריות הבמאי לשים לב
עין צופיה  |  13/07/11 11:12
2
מסכימה עם קודמתי
מאיה הלר  |  26/07/11 01:02
3
הצגה נהדרת
יוספה  |  11/10/12 21:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידית גור
כבני אדם אנו חשופים לשינויים רבים בימי חיינו    שינויים אלה ניכרים בפנינו ובעורנו    האקנה הוא אחד הסממנים הבולטים לשינוי הורמונלי או שינוי באורח החיים הסדיר    האקנה מתבטא בנגעים דלקתיים    כיום ניתן למזער ולרפא את התופעה באמצעות טיפול המשלב רפואה וקוסמטיקה
חזי כהן
המרווח בין המדפים של ארון ילדים צריך להיות בסביבות 30 ס"מ ורוחב המדפים צריך להיות כ-60-50 ס"מ    ארון תלייה אינו הכרחי בארונות ילדים    בעיצוב וסידור הארון לילדים, חשוב שהפריטים בארון יהיו נגישים לילד
אריאל שנבל
מאות שאלות ותשובות זרמו בשבוע שחלף במוקד הרפורמה לתחבורה ציבורית. להלן הבולטות שבהן
אמנון לורד
לפני עשור פרסמתי במוסף "דיוקן" של העיתון "מקור ראשון" כתבה על אהרן ברק. אמרתי אז כי תפקידו של בג"ץ הוא להכריע במחלוקות קטנות ולא להיות מחולל של מחלוקות גדולות, אולם בית המשפט העליון ממשיך לדרוס את הרשות המחוקקת. האפשרות שחוק החרם יתגלגל אל סף בית המשפט הגבוה לצדק, מצריכה עיון חוזר בדיוקנו של מחולל ההפיכה החוקתית, אהרן ברק
דניאל מושקט
גם במדינה יציבה וחזקה כלכלית חשוב למשקיע לבטח את השקעתו מפני סיכונים פוליטיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il