X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
פרופסור אבי רובין, מומחה לאבטחת מידע מאוניברסיטת ג'ונס הופקינס שבארצות הברית, שהה בישראל במשך שנה כאורח של אוניברסיטת תל אביב והתמקד במהלך שהותו באבטחת מידע עבור המיחשוב הרפואי בתום שנה של עבודה ניתן לומר שרובין לא התאכזב: "ישראל מתקדמת בהרבה בתחום המיחשוב של התיעוד הרפואי לעומת המצב בארצות הברית"
▪  ▪  ▪
פרופ' אבי רובין. ''ישראל מתקדמת'' [צילום: יח"צ]

אחת הדרכים להידוק קשריה וחיזוק מעמדה של ישראל בעולם היא באמצעות הסכמים וקשרים מדעיים עם מדינות שונות בעולם. הגלובליות והרצון לעודד ידע ומחקר בכל מקום בעולם יצרו מכנה-משותף למדינות רבות, ובתפישה הפוליטית-מדינית מקובל לחשוב שקשרי מדע ומחקר וחילופי חוקרים וסטודנטים, הם אחד הגשרים לשלום ואחווה בין מדינות.
ישראל אומנם עדיין לא זכתה להגיע לשיתוף פעולה שכזה עם שכנותיה הקרובות, אבל היא מקיימת מזה שנים, כמעט מאז שנוסדה, קשרי מדע פוריים עם הידידה הגדולה שלה, ארצות הברית.
ב-1956 חתמו ממשלות ישראל וארצות הברית על אמנה להקמתה של קרן חינוך ארה"ב-ישראל: תוכנית פולברייט (Fulbright). מאז הקמתה, העניקה קרן פולברייט כ-1,500 מלגות לישראלים היוצאים ללימודים ולהשתלמות בארה"ב, ועוד כ-1,150 מלגות למרצים ולסטודנטים אמריקנים אשר הגיעו לישראל. היקף המענקים החדשים שחולקו בשנת 2011 עומד על 1.35 מיליון דולרים.
אין ספק שתוכנית פולברייט הטביעה את חותמה על המחקר האקדמי בארץ ועל תחומים מרכזיים נוספים. בין בוגרי התוכנית נמנים אנשים כמו פרופסור אהרן ברק - לשעבר נשיא בית המשפט העליון, פרופסור אהרון צ'חנובר מהטכניון - חתן פרס נובל לכימיה, פרופסור אהרון בן זאב - נשיא אוניברסיטת חיפה, חבר הכנסת עוזי לנדאו, פרופסור יולי תמיר - שרת החינוך לשעבר ועוד.
בימים אלו מסיים את שהותו בישראל בוגר נוסף של התוכנית: פרופסור אבי רובין, מומחה לאבטחת מידע מאוניברסיטת ג'ונס הופקינס שבארה"ב. רובין, יהודי דובר עברית, שהה פה במשך שנה במסגרת התוכנית כאורח של אוניברסיטת תל אביב. בין היתר, מכהן רובין כיו"ר הארגון הבינלאומי IEEE לאבטחה ושמירה על פרטיות ונחשב לאחד מבכירי המומחים העולמיים בנושא אבטחת מידע. בנוסף, הוא נשיא ושותף מייסד של חברת ייעוץ אמריקנית בנושא. במסגרת שנת שהותו בישראל עסק בפיתוח אמצעי אבטחת מידע חדשים עבור מאגרי מידע רפואיים אלקטרוניים. "זה תחום שתמיד עניין אותי וחשבתי שישראל צריכה להיות בחזית הטכנולוגית של אבטחת מידע ברפואה", אומר רובין.

הרפואה הציבורית בארץ מתקדמת מבארה"ב

הטכנולוגיה שפותחה במסגרת מחקרו של רובין בארץ, מבוססת על קוד הצפנה ייחודי המאפשר, לדברי רובין, לתת לכל נותן שירות רפואי שעובד עם מידע רגיש, לקבל מפתח מיוחד עבורו, ובכך מאפשר לו לאחסן מאגרי מידע בטכנולוגיית ענן ללא חשש מפגיעה בפרטיות. המחקר לא הסתיים, והמשכו תלוי גם בגורמים אחרים כמו הרגולטורים בתחום הבריאות בישראל שדנים בנושא זה כבר שנים רבות וטרם הגיעו להכרעות. אבל אם לשפוט לפי גיליון הציונים שמעניק לנו הפרופסור, מצבנו בתחום לא רע בכלל ואין לנו לאן לרוץ.
בתום שנה של עבודה, שכללה גם מחקר וגם הוראה, רובין לא התאכזב. מדינת ישראל מקבלת מהפרופסור ציון עובר ואפילו יותר מזה בכל הקשור להשקעות בטכנולוגיה בתחום הרפואה בישראל. "ישראל מתקדמת בהרבה בתחום המיחשוב של התיעוד הרפואי לעומת המצב בארצות הברית, שם מרבית התיעוד הוא בניירות ורק עכשיו מתחילים לדבר על השקעות במיחשוב רפואי", אומר פרופסור רובין.
רובין נפגש עם אנשי קופות החולים מכבי וכללית, התרשם מאוד מהפעילות שהם עושים ואף חלק עימם מניסיונו הרב. "הבעיה בארצות הברית היא חוסר האחידות, הן בתיעוד והן בטיפול הרפואי. שירותי הרפואה הציבוריים לא מתקדמים כמו פה ומי שזקוק לרופא פרטי צריך הרבה מאוד כסף", הוא אומר. במהלך שהותו הספיק רובין להרצות בפני פורומים שונים, פגש לא מעט חברות סטארט-אפ והתרשם מאוד מהרמה הגבוהה.
רובין, שהגיע לארץ עם אשתו ושלושת ילדיו (שתי בנות תאומות ובן), אומר כי כאשר החליטו לבוא לישראל למשך שנה היו להם לא מעט חששות. קבלת הפנים לה זכו חיממה את הלב: "הייתה לנו שנה מהממת, למדנו המון, יצרנו קשר עם חברים, הילדים חיזקו את ידיעת העברית שלהם וגם מצאו פה חברים", ציין רובין.
השאלה הנפוצה ביותר שרבים שאלו אותו ואת רעייתו: מדוע הם לא מאריכים את שהותם והאם הם מתכוונים לעלות לישראל? לכך עונה רובין, כי "הייתה לנו שנה נפלאה, הן מבחינת הישגים ברמה המקצועית שלי והן ברמה המשפחתית. אין ספק שנבוא לבקר לעיתים קרובות יותר אבל ארה"ב היא ביתנו ואני חייב לחזור הביתה להמשך העבודה והחיים".

תאריך:  18/07/2011   |   עודכן:  18/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ציון עובר מהפרופסור
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תגובה
צנחן  |  19/07/11 08:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל לובנשטיין
האם באמת דרושה לנו תוספת הכמות? האם היא באמת חוסכת לנו? או שאנו על הדרך צורכים יותר? אוכלים יותר? שמים יותר אבקה במכונה מהנדרש? ואו יותר קטשופ וחומוס בפיתה? במילים אחרות - האם באמת אריזות אלו חוסכות לנו?
מירב ארד
הראל סקעת חתם אתמול בשוני את המופע האחרון בסיבוב ההופעות שלו    בהופעה שהייתה מלאה מפה לפה הוכיח סקעת שהוא כבר לא רק הנער היפה מכוכב נולד, אלא פרפורמר עם קול אדיר שעומד בזכות עצמו
פסח רויטמן
איני מבקר תיאטרון מקצועי, אך מוטו "דו-הקיום" של התיאטרון לא עבד. בהצגה היו לפחות שלושה קטעים שסתרו את המוטו הזה והייתי אומר שלפחות בקטע מסוים הייתה אמירה מסוימת של התרסה לתרבות היהודית
ליאון אלי
הרפתקאות משפחה שקוללה כי האם עשתה הפליה בין תינוקיה. רצף מטורף של דמויות ותלבושות. קצב מהיר ומעמדים מצחיקים מאוד. משחק מצויין, בידור קל, חביב שאין לו מסר חשוב או מסוים. משעשע ומהנה
דוד מרחב
בכירי השמאל הקיצוני התייחדו במועדון "צוותא" עם זכרה של רחל אבנרי, רעייתו של אורי אבנרי. צעירים לא נצפו באירוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il