X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
שדה התעופה אילת. החלטה חדשה-ישנה [צילום: איתמר לוין]
שדה התעופה באילת: פרויקט חדש?
ההודעה לעיתונות של משרד התחבורה פורסמה פחות מחודש אחרי ש"חדשות מחלקה ראשונה" חשף את ההתנהלות האומללה של המשרד, שתוצאתה היא שעד היום אין לאילת נמל תעופה ראוי לשמו למרות שנים של "התברברות". אבל במשרד התחבורה כמו במשרד התחבורה - דובר המשרד פרסם את ההודעה כאילו מדובר בפרויקט חדש שרק ממתין להחלטת ממשלה
נמל התעופה החדש של אילת: המחדל נמשך
אריה אגוזי
הטסים לאילת ימשיכו לסבול עוד שנים רבות מהתנאים הבלתי מתקבלים על הדעת בטרמינל העלוב * התוכנית להקמת נמל התעופה החדש ליד תמנע הן עדיין תוכניות, ובמקרה הטוב תעבורנה עוד שבע שנים עד שימומשו * חברה סינית הייתה יכולה להרים את הפרויקט תוך שנתיים ולקבל בונוס על הקדמת לוח הזמנים
לרשימה המלאה

במשרד התחבורה בטוחים כנראה שאנחנו מטומטמים או במקרה הטוב רפי זיכרון. אתמול פרסם דובר המשרד הודעה לפיה שר התחבורה ישראל כץ יביא ביום ראשון לאישור הממשלה הצעת החלטה להטיל על רשות שדות התעופה להתחיל בהקמת שדה התעופה החדש של אילת ליד תמנע.
ההודעה פורסמה פחות מחודש אחרי ש"חדשות מחלקה ראשונה" חשף את ההתנהלות האומללה של משרד התחבורה שתוצאתה היא שעד היום אין לאילת נמל תעופה ראוי לשמו למרות שנים של "התברברות". אבל במשרד התחבורה כמו במשרד התחבורה. דובר המשרד פרסם את ההודעה כאילו מדובר בפרויקט חדש שרק ממתין להחלטת ממשלה.
לפני שנה בדיוק החליטה הממשלה על תכנון נמל התעופה החדש. הגיוני שאחרי גמר תכנון יתחיל הביצוע. אבל לא בישראל, לא בכל מה שקשור לממשלת ישראל ובטח לא בכל הקשור למשרד התחבורה.
לדובר המשרד הייתה אתמול עבודה קלה. הוא לקח את טקסט ההודעה לעיתונות מלפני שנה , שינה כמה משפטים והנה יש הודעה חדשה בעוד שלמעשה דבר מהותי לא השתנה.
אל תעצרו את נשימתכם. גם אם הממשלה תקבל ביום ראשון החלטה נוספת, חדשה, ישנה או איך שניתן לקרוא לזה, התהליך עוד ארוך. במקום להתייחס לפרויקט כמו פרויקט לאומי הביורוקרטיה תחגוג גם כאן. כמו שאת גדר הגבול החדשה עם מצרים מקימים בקצב של צב , גם תהליך הקמתו של נמל התעופה החדש של אילת ליד תמנע עוד ארוך, ארוך מאוד.
התהליך יהיה בערך כזה - רשות שדות התעופה תפרסם מכרז להקמת הנמל. מישהו יזכה ואז יוגש בג"ץ על-ידי זה שלא זכה . התהליך יתקע לעוד שנה. ואז יתברר שמשהו באזור באזור תמנע , מסכן את המסלולים בתנאי מזג אויר מסוימים. יערך סקר והעסק יתקע לעוד כמה שנים.כך דברים מתנהלים כאשר הממשלה היא בעלת הבית. או ששוכחים גשר לרכבת בתוואי נתיבי איילון , או שסוללים כביש עם לא מספיק מסלולים או שהקמת נמל תעופה חדש מתנהלת כמו בגירסה הגרועה של "סיפורי חלם".
אני חוזר על הצעתי שהיא למעשה לא שלי אבל נראית הכי הגיונית. בתחילת התהליך היה רעיון לבצע את הפרויקט בשיטת ה-BOT, שבה חברה מקימה את הנמל, מפעילה אותו למשך תקופה של 20 או 30 שנים ואז מעבירה אותו לממשלה. אבל מי יתעסק עם ועד עובדי רשות שדות התעופה? מי יעיז לעשות צעד כזה שיכול היה להביא לכך שבעוד שנתיים היה נמל תעופה מבריק ומצוחצח לאילת? התשובה, אף אחד. לא שר התחבורה שמאיים לסגור את רכבת ישראל שממשיכה להתל בציבור הנוסעים כאשר היא משתקת קוים בכל כמה שבועות ובטח לא משרד התחבורה שהצטיין כל כך ברפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן שנראית כמו משהו ממערכון של הגשש החיוור.

תאריך:  19/07/2011   |   עודכן:  20/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ליאורה חוברה
דברו עם הילדים - הקדימו תרופה למכה. גם הם לא רוצים להשמין וישמחו לשמוע רעיונות. בכל גיל יש לשים לב לדגשים מתאימים ומובנים לילד
צילה שיר-אל
בימים אלה, בהם חוגג מזל אריה יום הולדת, מומלץ לכם לקרוא ולדעת כיצד ואיך אתם מתאימים או לא לשאר המזלות. אלו מכם שנולדו בשאר מזלות האש - טלה וקשת, מוזמנים לקרוא גם אתם את הכתוב, ולהקיש את הנאמר ביחס לעצמכם
אורן פרסיקו
עיתונאים העובדים ברשות השידור מתריעים מפני הטיה והשתלטות פוליטית. ההנהלה בתגובה מאשימה אותם שהם עצמם מוטים פוליטית. ובינתיים נתניהו משנה את החוקים
יהודה קונפורטס
פרופסור אבי רובין, מומחה לאבטחת מידע מאוניברסיטת ג'ונס הופקינס שבארצות הברית, שהה בישראל במשך שנה כאורח של אוניברסיטת תל אביב והתמקד במהלך שהותו באבטחת מידע עבור המיחשוב הרפואי    בתום שנה של עבודה ניתן לומר שרובין לא התאכזב: "ישראל מתקדמת בהרבה בתחום המיחשוב של התיעוד הרפואי לעומת המצב בארצות הברית"
יובל לובנשטיין
האם באמת דרושה לנו תוספת הכמות? האם היא באמת חוסכת לנו? או שאנו על הדרך צורכים יותר? אוכלים יותר? שמים יותר אבקה במכונה מהנדרש? ואו יותר קטשופ וחומוס בפיתה? במילים אחרות - האם באמת אריזות אלו חוסכות לנו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il