ב
משרד התחבורה בטוחים כנראה שאנחנו מטומטמים או במקרה הטוב רפי זיכרון. אתמול פרסם דובר המשרד הודעה לפיה
שר התחבורה ישראל כץ יביא ביום ראשון לאישור הממשלה הצעת החלטה להטיל על רשות שדות התעופה להתחיל בהקמת שדה התעופה החדש של אילת ליד תמנע.
ההודעה פורסמה פחות מחודש אחרי ש"חדשות
מחלקה ראשונה" חשף את ההתנהלות האומללה של משרד התחבורה שתוצאתה היא שעד היום אין לאילת נמל תעופה ראוי לשמו למרות שנים של "התברברות". אבל במשרד התחבורה כמו במשרד התחבורה. דובר המשרד פרסם את ההודעה כאילו מדובר בפרויקט חדש שרק ממתין להחלטת ממשלה.
לפני שנה בדיוק החליטה הממשלה על תכנון נמל התעופה החדש. הגיוני שאחרי גמר תכנון יתחיל הביצוע. אבל לא בישראל, לא בכל מה שקשור לממשלת ישראל ובטח לא בכל הקשור למשרד התחבורה.
לדובר המשרד הייתה אתמול עבודה קלה. הוא לקח את טקסט ההודעה לעיתונות מלפני שנה , שינה כמה משפטים והנה יש הודעה חדשה בעוד שלמעשה דבר מהותי לא השתנה.
אל תעצרו את נשימתכם. גם אם הממשלה תקבל ביום ראשון החלטה נוספת, חדשה, ישנה או איך שניתן לקרוא לזה, התהליך עוד ארוך. במקום להתייחס לפרויקט כמו פרויקט לאומי הביורוקרטיה תחגוג גם כאן. כמו שאת גדר הגבול החדשה עם מצרים מקימים בקצב של צב , גם תהליך הקמתו של נמל התעופה החדש של אילת ליד תמנע עוד ארוך, ארוך מאוד.
התהליך יהיה בערך כזה - רשות שדות התעופה תפרסם מכרז להקמת הנמל. מישהו יזכה ואז יוגש בג"ץ על-ידי זה שלא זכה . התהליך יתקע לעוד שנה. ואז יתברר שמשהו באזור באזור תמנע , מסכן את המסלולים בתנאי מזג אויר מסוימים. יערך סקר והעסק יתקע לעוד כמה שנים.כך דברים מתנהלים כאשר הממשלה היא בעלת הבית. או ששוכחים גשר לרכבת בתוואי נתיבי איילון , או שסוללים כביש עם לא מספיק מסלולים או שהקמת נמל תעופה חדש מתנהלת כמו בגירסה הגרועה של "סיפורי חלם".
אני חוזר על הצעתי שהיא למעשה לא שלי אבל נראית הכי הגיונית. בתחילת התהליך היה רעיון לבצע את הפרויקט בשיטת ה-BOT, שבה חברה מקימה את הנמל, מפעילה אותו למשך תקופה של 20 או 30 שנים ואז מעבירה אותו לממשלה. אבל מי יתעסק עם ועד עובדי רשות שדות התעופה? מי יעיז לעשות צעד כזה שיכול היה להביא לכך שבעוד שנתיים היה נמל תעופה מבריק ומצוחצח לאילת? התשובה, אף אחד. לא שר התחבורה שמאיים לסגור את
רכבת ישראל שממשיכה להתל בציבור הנוסעים כאשר היא משתקת קוים בכל כמה שבועות ובטח לא משרד התחבורה שהצטיין כל כך ברפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן שנראית כמו משהו ממערכון של הגשש החיוור.