X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסיפור האמיתי של פעמוני ירושלים על שיננית בשם לימור לבנת ולמה לא תמותו מזקנה
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

תקשורת המונים
ד"ר מרואן ברגותי, השפוט ל-5 מאסרי עולם בשל אחריותו לעשרות מעשי רצח של ישראלים, נענש על שנמצא ברשותו טלפון סלולארי בניגוד להוראות. מלשכתו של ברגותי, שאת הדוקטורט שלו עשה בכלא, נמסר שמדובר בסתם התנכלות קטנונית נגדו, כיוון שידוע שהסלולארי הפשוט הזה משמש אותו רק לצרכי הפוסט-דוקטורט, ואילו את התקשורת הקבועה שלו עם העולם הערבי הוא עושה מהכלא בתקשורת מחשבים מאובטחת ובפס רחב.

הצלה גדולה

מזל שהצעת החוק לחקירת ארגוני השמאל נפלה. מה היה הימין עושה אם החוק היה מתקבל, הייתה נפתחת חקירה נגד איזה ארגון לזכויות אדם והיה מתברר שאי-אפשר להאשימו בבגידה כלשהי במדינה?

טיפול שן

האקדמיה המדעית למדעים זועמת. השרה לימור לבנת יוזמת שינוי בחוק עתיק שקבע שיו"ר רשות העתיקות חייב להיות רק אחד מחברי האקדמיה הזו. לבנת מתקנת לזה שיו"ר רשות העתיקות יוכל להיות כל מדען בכיר מתחומי ההיסטוריה או הארכיאולוגיה, שמינויו יעשה לאחר התיעצות עם האקדמיה למדעים, אבל זה לא חייב להיות אחד מחבריה.
לכן האקדמיה למדעים כועסת. אל תטעו. זו לא כל האקדמיה. זו חבורה של 92 אנשי מדע ומחקר שהם חברי הגוף הזה, שאליו הם נבחרו לכל ימי חייהם. הם בוודאי אנשי מחקר מכובדים ואנשי מדע טובים, אבל זה עדין לא אומר שחוץ מהם אין עוד מדענים וחוקרים ומנהלים מעולים בחברה הישראלית ובאקדמיה הישראלית הכללית.
המאבק הקליקאי והארכאי הזה של האקדמיה למדעים, שחושבת שרק היא ואנשיה ראויים ובלתם אין שום מועמד ראוי לעמוד בראש רשות העתיקות, מעיד על כך שחלק ממגדלי השן שלנו אכולי עששת ופטינה שהצטברו שם במשך שנים רבות ללא ניקוי. לא יזיק שהם יזכו השבוע לקצת טיפול וצחצוח, גם אם השיננית שלהם נקראת לימור לבנת.

סוף הדרך

דוח חדש של משרד הבריאות (חדש במונחי משרד הבריאות זה מימצאים משנת 2008) מפרט את סיבות המוות הנפוצות בישראל;
אנחנו הראשונים במערב בתמותה מסוכרת ומחלות כליות, ומובילים בעולם במוות מזיהומים (שאת רובם אנו חוטפים דווקא בבתי החולים שלנו). אנו גבוהים גם בתמותה מלחץ דם גבוה ואצלנו מתים מזה 9 אנשים בשנה מלכל מאה אלף איש, בהשוואה ל-4 בצרפת ואחד וחצי בבריטניה. לעומת זאת בסרטן, מחלות לב ושבץ מוחי אנחנו אחרונים בתור בהשוואה לעולם. אולי כי אנו מתים קודם מסוכרת.
זה דוח מעניין המפרט את רשימת סיבות המוות שלנו בסדר יורד: מסרטן, מחלות לב, שבץ מוחי ומחלות כליה, ועד לתאונות ומחלות במערכת הנשימה וכלה בהתאבדויות, מחלות כבד ורצח. מסתבר שגם מזה מתים אצלנו.
למי שיש זמן מומלץ לקרוא. זה דוח שנותן תקווה: לפי הדוח הזה אף אחד כאן לא מת מזיקנה.

תולדות פעמוני ירושלים

בתעלת ביוב עתיקה בירושלים נתגלה פעמון זהב זעיר, שלטענת אנשי עמותת אלע"ד השולטת בחפירות עיר דוד, היה תפור פעם לשמלת כוהן עשיר בבית המקדש. הכוהנים, כך טוענים, הלכו עם עשרות פעמונים זעירים תפורים לגלימתם הרקומה כדי להודיע על בואם, או סתם כדי לעשות צילצולים ורעש סביבתי בבחינת 'שופוני יא נאס'. לך תדע, או תשאלו את הרב עובדיה שיש לו שמלה דומה, רק בלי הפעמונים.
הסיפור על כהן שנמלט בגלימת פעמוניו ונשחט על-ידי הרומאים בתעלת ביוב, שעה שהמקדש בוער תודות לתעלולי אבותיהם הקנאים של אנשי עמותת אלע"ד שלנו, משתלב עם תיאורי יוספוס פלביוס על סופה של ירושלים. אך ההסבר הזה לא מתאים לאנשי עמותת אלע"ד, ולכן הם מסבירים שהפעמון סתם נשמט במקרה מהגלימה. שיהיה.
למרות שיש עוד ורסיה לסיפור, טובה מבחינה חינוכית לאומית לא פחות:
הפעמון שנמצא היה אחד מעשרות הפעמונים הזעירים שהיו תפורים על בגד מותניה של רקדנית בטן עבריה, שעבדה באחת החמארות הירושלמיות ושיעשעה את עולי הרגל העתיקים שישבו לנוח ולעכל את הכבש או העגל שעשו זה עתה על הגחלים בגריל של המזבח בבית המקדש. נענועי הרקדנית עשו לבגד את שלהם, ואולי גם איזו יד שנשלחה במסגרת הופעה פרטית, ופעמון אחד נשמט מהתפירה ונפל לביוב, ועכשו אחרי 2,000 שנה הוא נמצא בחפירות.
ולמי שתמה איך זה שמכל פוטנציאל רקדניותיה העתיקות נמצא בכל ירושלים רק פעמון אחד יחיד ובודד, היה פרופ' הרסגור המנוח מסביר בוודאי שכנראה שגם זו שרקדה, היחידה, ירדה אחרי שנה על כל צעיפיה ופעמוניה יחד עם כל הצעירים שירדו לת"א של אז, לרמלה או יפו או לאשקלון החוגגת. ומאז שומעים בירושלים רק את פעמוני הכנסיות, קריאות המואזינים ואת צופר השבת.

תאריך:  22/07/2011   |   עודכן:  22/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
יכול להיות שאמא שלו התגעגע
מקור בקיר  |  22/07/11 17:11
2
כנסו לשמות המנוולים בליכוד
ליכודניק זועם  |  23/07/11 01:20
 
- תכניס אותם למחנה ריכוז ?
ימין הזוי  |  23/07/11 04:54
3
משעמםםםםםםםםםם! ל"ת
אורי בן   |  23/07/11 11:58
4
תלמד היסטוריה. רמלה לא הייתה ל"ת
קיימת בבית שני  |  23/07/11 12:37
5
פרופסור ברגותי
סתם_1  |  24/07/11 00:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נפתלי רז
מחר, מוצאי-שבת, נצטרף למצעד האוהלים בת"א    שלט הזעקה הפרטי שלי יהיה גם הפעם "כסף לשכונות ולא להתנחלויות"!    ב-4 מיליארד השקלים שזורקת ממשלת ישראל להתנחלויות - ניתן היה לסבסד דיור זול להשכרה לרבבות זוגות צעירים וסטודנטים
נסים ישעיהו
מהי האמת היחסית ובמה היא שונה מאמת חלקית? מי הם האוחזים באמת היחסית ומהו מעמדם הערכי?    עוד בפרשת השבוע: מלחמת השלטון ברבנים לא התחילה במדינת ישראל וגם לא ברוסיה הסובייטית
נרי אבנרי
הכותרות תחת שלטון הליכוד מזכירות מדינות משעממות, נורמליות. איפה, איפה הריגוש ששלטון קדימה הציע לחובבי האקשן    אין לי עניין לשווק את קדימה, אבל טעימה קטנה בחינם - בימים שהמחירים רק עולים - לא תזיק    הלכתי לארכיון...
דניאל גיגי
הדמוקרטיה של ישראל היא שהעניקה לה את הלגיטימציה שלה בעולם, ולכן הצעדים האנטי-דמוקרטיים של הממשלה הם הגורם לאובדן הלגיטימציה של המדינה היהודית בעולם    בעוד הימין בישראל מציג את עצמו כמגן הלגיטימציה, ההתנהלות שלו בפועל רק הורסת את החלום הציוני ומחלישה את ישראל
ד"ר מוטי גולן
אנו למדים בפרשת השבוע כי מידת הכרת הטוב החשובה "זרמה בוורידיו ובדמו" של משה, מושרשת בהווייתו הפיזית והרוחנית, והייתה חלק בלתי נפרד מאישיותו הרבגונית    על מנהיג למופת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il