X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איפה המשטרה שלנו? [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
ישראל ללא משטרה
הכבישים והמדרכות בערים מופקרים לעברייני תנועה קטטות שיכורים בגנים ציבוריים הביטחון האישי שלנו נעשה הפקר ראש הממשלה ושר האוצר לא סופרים אותנו ברוב תמימותי כתבתי מכתב לשר לביטחון פנים. בדואר הוא לא היה מקבל אותו. אולי כאן הוא יקרא אותו תרגיל בתמימות אזרחית
השר יצחק אהרונוביץ'. לא מקבל גיבוי מראש הממשלה [צילום: פלאש 90]

שלום ליצחק אהרונוביץ', השר לביטחון פנים,
אין ספק שאתה בא לתפקידך עם ניסיון ורקע מתאימים. אין גם ספק שאתה איש עם כוונות טובות. אבל כל זה לא מועיל מול האטימות שמגלות כל זרועות השלטון מחוץ למשרדך.
נתחיל בראש הממשלה. זה, לא מתעניין במה שקורה במשטרה. כשהיו בעיות פשע חמורות בעיר לוד הוא בא לשם, הצהיר משהו ונעלם. הרבה לא השתנה בלוד. כותרות זה שם המשחק.
דפוס ההתנהגות של השריפה בכרמל מאפיין את ההתייחסות לביטחון הפנים. ה"סופרטנקר", אותו מטוס כיבוי ענקי, הגיע לישראל כשכבר לא הייתה בו כמעט כל תועלת. אבל הוא יצר כותרות. ראש הממשלה בתא הטייס. הכל נעשה כדי לקבל כותרת ולכסות את התחת שלא יישרף בלהבות. לשמור עליו מול הטענות של האזרחים שמרגישים מופקרים. בפשע המאורגן מטפלת המשטרה בהצלחה לא מבוטלת. אבל בבריונות היומיומית היא לא מסוגלת לטפל, כי לדעת נערי האוצר וגם לדעת השר שלהם, אם בכלל מישהו מאזין לדעתו, המשטרה מקבלת די תקציבים.
השליחים על הקטנועים שהפכו את המדרכות לכבישים. רכבי השטח בחופים. שכונות שהמשטרה לא מראה בהן נוכחות כבר שנים. אלימות במועדונים ובגנים ציבוריים - וזו רק רשימה חלקית. המערכת לא מסוגלת לטפל, כי אין לה אמצעים. אין די שוטרים ואין מערכת משפטית שמסוגלת להבין שענישה קלה על עבירות לכאורה קלות, רק גוררת עבירות קשות. לא רק ישראל כמדינה איבדה את כושר ההרתעה שהיה לה. גם המשטרה ומוסדות החוק איבדו את כושר ההרתעה שלהם.
מחר אולי יכריז בנימין נתניהו על תוכנית "סופרטנקר" למלחמה בפשע היומיומי. תהיינה כותרות בעיתון וכמה כתבים יכתבו בהתלהבות על התוכנית שהיא למעשה בלון ריק אפילו מאוויר.
אין אכיפה, אין דאגה שתהיה כאן משטרה עם יכולת להתמודד עם הבריונות שהופכת מהר מאוד לפשע חמור. לשרי הממשלה שמוקפים 24 שעות ביממה בחגורת אבטחה אין מגע עם התופעות שהופכות את חיי האזרחים ללא נעימים ולעתים למסוכנים. מבעד לחלונות הכהים של רכבי השרד לא רואים את ההשתוללות על הכבישים, על המדרכות באזורי המגורים ועל חופי הים. מה שג'וליאני הבין בניו-יורק, ראש הממשלה ורוב שריו לא מבינים.
הממשלה לא נוקפת אצבע. כך עם מצב הרפואה הציבורית וכך עם ביטחון הפנים. לא במה שקשור למחבלים, אלא לאלה שהבינו שניתן לעשות הכל והסיכויים להיתפס ולהישפט שואפים לאפס.
ההתנהגות של בנימין נתניהו לא מובנת גם אם הוא לא סופר אותנו האזרחים. לו הייתי יועץ התדמית של ראש הממשלה, הייתי מייעץ לו לנקוט עמדה אחרת לטובתו. אבל נתניהו ידוע כמי שלא מאזין אפילו ליועציו הקרובים. את שביתת הרופאים הוא יכול היה לסיים מזמן. גם בתחום הדיור הוא היה יכול לעשות כמה צעדים של ממש. אבל בתחומים אלה וגם בתחום הביטחון האישי הוא כמעט ולא עושה דבר של ממש. יש המון דיונים, אבל אין תוצאות.
לכן, אדוני השר לביטחון פנים, אם אתה באמת רוצה לעשות משהו, ואני מאמין שאתה רוצה, היכנס ללשכת ראש הממשלה, סגור את הדלת מאחוריך ואמור לו מה אתה חושב באמת על חוסר הגיבוי שיש לך ממנו. את אותו הדבר עשה גם בלשכת שר האוצר שגם הוא לא בדיוק יודע איך לשלוט בנושאים שהוא אחראי עליהם מבחינת תקציבים.
אדוני השר, ישראל ללא משטרה עם נוכחות חזקה הופכת יותר ויותר למקום שהמושג איכות חיים פשוט לא מתחבר אליו. שמור על השם הטוב שיש לך ועשה משהו.

תאריך:  24/07/2011   |   עודכן:  24/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל ללא משטרה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מלים כדורבנות! אפילו השר
תל אביבי  |  24/07/11 14:56
2
כאן לא עוזרים מכתבים,
אליהו חיים  |  24/07/11 16:38
3
ברור שהכל באשמת ביבי והכיבוש ל"ת
רחב עם לב זהב  |  26/07/11 08:15
 
- מטורלל לגמרי ל"ת
זאפ  |  26/07/11 09:19
 
- כיצד פועלת משטרת התנועה למשל
ולטרן  |  26/07/11 09:30
4
בית המשפט לתעבורה-סניף המשטרע
ולטרן  |  26/07/11 09:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל לובנשטיין
ההסתדרות הפכה מזמן להיות ההסתדרות של בעלי הכוח ושל הטייקונים ושכחה את תפקידה ואת ייעודה. מדוע להסתדרות נדם הקול? האם קיימים מניעים שאנו לא יודעים עליהם? או אולי אלה החידושים הטכנולוגיים ובמיוחד הפייסבוק שהופך אותה ללא רלוונטית בדומה לגילדת סדרי הדפוס שנעלמה מהעולם עם פיתוח המחשב?
גיורא איילנד
בצד גידול בסיכונים עקב חוסר היציבות ואימוץ עמדות ידידותיות פחות לישראל, ייתכן שגם נפתחות אפשרויות חדשות    בטווח הארוך, אין ספק שאם העולם הערבי יהפוך לדמוקרטי בערכיו הרי יקל על ישראל להתקבל כמדינה שוות זכויות באזור, ובתוך כך גם לפתור את הסכסוך הממושך עם סוריה ועם הפלשתינים
ערן שכטר
המתמחים שדורשים שינוי משמעותי בתנאי עבודתם ושכר הוגן ומתאים לתפקיד ולמקצוע הרגישו כי ההסכם המתקרב בין ארגון הרופאים והאוצר לא מספק את צרכיהם הבסיסיים - ומכאן יצאו למרד
אהרון שחר
החברה המתירנית שלנו, כך נראה, היסטרית מסקס לא פחות מהחברה הויקטוריאנית    ביקורת סרט וגם ביקורת חברתית
גרשון אקשטיין
לאחר נאום בר-אילן ב-14 ביוני 2009, התקיימה שיחה בין ביבי לאביו, בן ציון נתניהו    הייתי נותן הכל כדי להיות בשיחה זו, אך הבה נאמר, כאילו, שהייתי זבוב על הקיר בביתו של אביו של נתניהו והייתי שומע את הדברים הבאים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il