X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השינויים בתחבורה הציבורית במרכז אינם מובנים מאליהם ורצוי שיהוו דוגמה לכל רחבי הארץ תשתיות התחבורה הציבורית אינן מספיקות ורכבת ישראל סובלת מרעות חולות שדורשות פתרון בנוסף לבנייה, עשייה, הקצאת משאבים ועבודות פיתוח - דרוש גם מהלך חינוכי
▪  ▪  ▪
תל אביב והמרכז לא לבד [צילום: פלאש 90]

בשבועות האחרונים דב נבון מציץ מכל פינה כדי לקדם את השינויים בתחבורה הציבורית בגוש דן. הקמפיין משעשע אבל למציאות צריך להתייחס ברצינות. השינויים בתחבורה הציבורית במרכז אינם מובנים מאליהם ורצוי שיהוו דוגמה לכל רחבי הארץ. אין לאיש ספק באשר לנחיצותה של תחבורה ציבורית מבחינה כלכלית ואקולוגית, כך שהפיכתה לנגישה ונוחה יותר מעוררת תקווה שמא באמת הנהג הישראלי יסכים לזנוח את ההגה לטובת כולם.
אבל תל אביב והמרכז לא לבד. על משרד התחבורה מוטלת משימה לא פשוטה בכלל, לעודד תחבורה ציבורית מחד-גיסא ולשדרג תשתיות מאידך-גיסא על-מנת לקצר את המרחקים בין המרכז לפריפריה. מצב התחבורה שקיבל ישראל כץ עם כניסתו לתפקיד היה מהגרועים בעולם, ודי במבט חטוף על הדוח השנתי הקודם שהגישה התאחדות הקבלנים, בו ישראל נמצאת באחד המקומות האחרונים בעולם בתחום התחבורה. בשנתיים האחרונות אנשי המשרד נאבקים בפקק אחרי פקק, כביש אחרי כביש, מקימים גשר אחרי גשר ובונים מחלף אחרי מחלף, הכל על-מנת להפוך את המדינה הקטנה ממילא שלנו, לכזו שבה נגישות התחבורה היא מהמתקדמות בעולם.
לרוב נוהגים שרי תחבורה להעדיף את הפתרונות הנראים לעין, לא את אלה שיחזיקו מעמד לאורך שנים. בכל הנוגע לתחום התשתיות, לא כדאי לבצע עבודות. הציבור לא מרגיש בהן ואין להן ערך אלקטורלי, אבל שר התחבורה כנראה מוכן לשלם את המחיר ומפנה את המשאבים לעבודות ה"שחורות" שאמנם קשה לגזור לכבודן סרט אבל תרומתן לנסיעה החלקה תורגש שנים רבות.
הדרך עוד ארוכה. תשתיות התחבורה הציבורית אינן מספיקות, רכבת ישראל סובלת מרעות חולות שדורשות פתרון, נתיבי התחבורה הציבורית נתפסים שוב ושוב על-ידי נהגים ברכבים פרטיים, עומסי התנועה הכבדים עולים למשק מיליארדים, אבל יש אור בקצה המנהרה והוא דורש בנוסף לבנייה, עשייה, הקצאת משאבים ועבודות פיתוח - גם מהלך חינוכי.
כולנו זוכרים את הקמפיין "אסור לקטוף פרחים מוגנים" שזכה להצלחה כבירה והנחיל לדורות של ילדים מודעות לחשיבות ההגנה על פרחי בר. כך גם בתחום התחבורה הציבורית. רק קמפיין רחב-היקף הכולל כניסה למערכת החינוך והסברים על חשיבות הנסיעה בתחבורה ציבורית יכול להוביל למהפך האמיתי. אם נלמד כחברה להעריך את היתרונות בתחבורה הציבורית, נוכל להפוך את תוכניות העבודה של משרד התחבורה למציאות קיימת יומיומית ועוד נשאל את עצמנו - איך הסתדרנו בלי זה עד עכשיו...

הכותב הוא סגן נשיא ויו"ר אגף תשתיות בהתאחדות הקבלנים.
תאריך:  26/07/2011   |   עודכן:  26/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מהפכת התחבורה מורגשת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
זה לא מהפכה :זה תרגיל עוקץ זה
ישע   |  2/08/11 12:54
2
ישראל יורשו של אריק !
שנפלד סמי  |  16/08/11 11:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב יובל שרלו
אני מתקשה להיות חלק ממחאת הדיור, לא בשל העובדה שהתביעות לא צודקות, ולא בשל העובדה שהיא פוליטית    לא מדובר במאבק חברתי שבו נאבקים על זכויות של אחרים חלשים אלא במאבק על זכויות של המפגינים עצמם    לו היו מפנים המוחים את טענותיהם כלפי בעלי הדירות החמדנים ולא כלפי הממשלה - הם היו משכנעים יותר
אהרון רול
הרתיחה הרוחשת מתחת לפני השטח בקרב מיליוני הרוב הדומם-השפוי תתפרץ מתישהו    אפשר שאנשים טובים יגיעו למסקנה שמכיוון שהדמוקרטיה הישראלית מאפשרת מעשי רמייה, קעקוע הקיום הלאומי ושרלטנות, יש להשעות לזמן מה את הדמוקרטיה לטובת דיקטטורה זמנית
רלי פנחס
בואו נדבר קצת על המושגים שעומדים מאחורי המחאה, כי עד כמה שהיא מוצדקת, יש הבדל גדול בין הדרישה לצדק חברתי לבין שירת האינטרנציונל
אפרים הלפרין
מי שחשב להתלונן אצל נציב הקבילות של הרשות השנייה, יחשוב נא פעם שנייה    לטעמי אפשר להגדיר את המוסד הזה כמועצת עיתונות זוטא
רועי אורן
בשבוע שעבר הופיע בישראל המוסיקאי פול סיימון שנחשב כגדול המוסיקאים של העשורים האחרונים    הוא אחד האמנים הראשונים ששילבו רוק ומוסיקת-עם במקצבים אפריקניים ודרום-אמריקניים, והרחיב את גבולות מוסיקת הפופ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il