X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
צעדת מחאה תצא משדרות המלונה לגן איסוף הקאקי בואו בהמוניכם עם הכלבים הכל בגלל הממשלה הכושלת, פני הדור כפני הכלב וכל כלב ביג'י יומו
▪  ▪  ▪
מה אתם עשיתם בשביל מדינה

הנה עוד סיבה למחאה - אנו ציבור בעלי הכלבים מוחים במחאה נמרצת. אי-אפשר היום לגדל כלב. היוקר המאמיר של תעריפי המזון לכלב, הרצועות והמלונה, ושלא לדבר על החיסונים ועל הקנסות שעושה העירייה מיציאות.
צעדת מחאה תצא משדרות המלונה לגן איסוף הקאקי. בואו בהמוניכם עם הכלבים. הכל בגלל הממשלה הכושלת, פני הדור כפני הכלב וכל כלב ביג'י יומו.
איך יתכן שלכלב אסור לנבוח בין 2-4? מה הכלב לא בנאדם? למה כלב לא יחרץ לשונו?
ועוד סיבה למחאה - לבעלי המכוניות יש יותר מידי מכוניות על הכבישים ואין מקום לעוד מכוניות לכן על הממשלה הכושלת להעלות את מחירי המכוניות כך שנוכל לנסוע בשקט ובנחת. שיירת מחאה תצא מככר המדינה לבית ראש הממשלה בירושלים. נסיעה משוערת 15 קמ"ש. יש להצטייד בטנק דלק רזרבי.
ועוד מחאה - בשביל החלב בסופרים קר מדי. יש יותר מדי מוצרי חלב יותר מדי סוגים של גבינות וסלטים, לכן קר מאוד ואי-אפשר לעבור עם עגלות מלאות כל טוב, המתנהלות בכבדות. אפשר להצטנן וזה סיכון גדול, במיוחד כשיש שביתה של רופאים.
ועוד מחאה - הצפיפות בבתי הקפה רבה והממשלה הזאת לא שמה לב לכך שהמלצרים לא יכולים לעבור בין השולחנות וכך אנו ממתינים יותר מדי זמן עד בא הקפה וכשהוא מגיע הוא כבר קר.
וכך כתוב בפרק כא' פסוק לט' בגשש המצב קשה קשה הפיליפינית לא הגיעה,הכיס בולט בגלל הסיגרים, והקוויאר עלול להתקלקל עד שנגיע לשדה התעופה ביציאה לנופש של שבועיים באירופה בסין ובהודו לה' כי טוב.
תמיד היו העם בוכים גם כשטוב להם וכך נאמר בפרק יא בספר במדבר:
וַיְהִי הָעָם כְּמִתְאֹנְנִים רַע בְּאָזְנֵי ה'
וַיִּשְׁמַע ה' וַיִּחַר אַפּוֹ"
"וַיִּשְׁמַע מֹשֶׁה אֶת הָעָם בֹּכֶה לְמִשְׁפְּחֹתָיו"
רש"י: אין מתאוננים אלא לשון עלילה, מבקשין עלילה, היאך לפרוש מאחורי המקום, וכן הוא אומר בשמשון "כי תואנה הוא מבקש".
רמב"ן: ד"ה ויהי העם כמתאוננים: אמר ר' אברהם: מגזרת און (עיין לעיל) שדברו דברי און, ואינו נכון, כי למה יכסה הכתוב על חטאם ולא יגידנו כאשר עשה בכל המקומות?
והנכון בעיני, כי כאשר נתרחקו מהר סיני שהיה קרוב לישוב ובאו בתוך המדבר הגדול והנורא במסע הראשון, היו מצטערים בעצמם לאמור: "מה נעשה ואיך נחיה במדבר הזה? ומה נאכל ומה נשתה ואיך נסבול העמל והעוני"?
וכאשר אמר הכתוב כי היו כואבים ומצטערים כבר הזכיר וסיפר בחטא, ואמר "כמתאוננים" כי היו מדברים במר נפשם כאשר יעשו הכואבים, והיה רע בעיני ה'. שהיה להם ללכת אחריו בשמחה ובטוב לבב מרוב כל טובה אשר נתן להם, והם היו כאנוסים ומוכרחים, מתאוננים ומתרעמים על עניינם.
הגמרא בסנהדרין מביאה דו שיח שהתקיים בין חכמי ישראל לבין דוד המלך בנוגע למצב הכלכלי הקשה ששרר בעם, קודם שהתחיל דוד במלחמותיו:
"כיון שעלה עמוד השחר נכנסו חכמי ישראל אצלו. אמרו לו: אדונינו המלך, עמך ישראל צריכין לפרנסה! אמר להן: לכו והתפרנסו זה מזה. אמרו לו: אין הקומץ משביע את הארי, ואין הבור מתמלא מחולייתו. אמר להם: לכו פשטו ידיכם בגדוד. מיד יועצין באחיתופל, ונמלכין בסנהדרין, ושואלין באורים ותומים" (סנהדרין ט"ז).
עיקר הדברים שאנו לומדים מהמקורות הנ"ל שעלינו להתפרנס זה מזה ולא זה על חשבון זה והמפרשים אומרים שאפשר להתפרנס זה מזה כשהעם מאוחד, כשכל אחד יוצר משהו מכישוריו ומחליף את המוצר שלו עם חברו שיצר מוצר אחר על-פי כישוריו, אבל כשהעם מפולג, כמו בעניינינו, ויש רבים המתאוננים ומצפים לקבל הכל על מוכן בלי לתת מאמץ מיוחד, לא ניתן להתפרנס זה מזה.
פעם היו שרים: "אנו באנו ארצה לבנות ולהיבנות בה". כן לבנות תחילה ואחר כך להבנות.
מי יבנה בית ומי ייבנה? הכל צריכים לבנות אבן על אבן וכך להיבנות.
האם מישהו מאלה הצעירים ששובתים באוהלים מוכן לעלות על הפיגומים של הבניין עם פטיש, עם טייח ועם מסטרינה (בכלל יודעים מה זה?). היכן הם היו כשחסרו ידיים עובדות במלאכת הבנייה? מדוע הזרימו אלפי עובדים זרים לעבודות הבניה?
נכון שהפרנסה קשה כקריעת ים סוף, ועוד בבראשית נאמר לאדם הראשון "בזיעת אפך תאכל לחם".
הנה כי כן תופסת המחאה תאוצה. מתאוננים ולא מודים על הטוב הרב שיש לנו כאן במדינה מפותחת ומתפתחת בין המדינות המתקדמות בעולם. הצריכה הפרטית והצריכה הציבורית הגיעו לשיאים שלא ידענו כמותם בעבר, ואת זה המתאוננים לא רואים ממטר.
"הממשלה הזאת אשמה". זאת ולא הקודמת, למה? כי היא ימנית. ביבי הביתה כי אין דירות. ענו לי - ואם ביבי ילך יהיו דירות? מי ייבנה? האם אתם מוכנים לגור בקרוואנים?
האם בזמן אולמרט היה יותר טוב? האם בזמן שרון לא היה מעמד חלש? ומעמד בינוני? והאם לציפי לבני יש כישורים טובים מאלה של ביבי כדי לפתור את מצוקת הדיור?
והנה עוד תופס טרמפ על עגלת המחאה מר עופר עיני יו"ר ההסתדרות? ואותו היה שואל מר פלטו שרון - "מה עשית בשביל מדינה?" מדוע התעוררת עכשיו? אם תעירו ואם תעוררו את המחאה עד שתחפץ.
מה קרה עכשיו? שכל אחד נהיה חכם ויודע לדרוש צדק חברתי? צדק חברתי תרדוף. האם ישנה תשובה להגדרה מהו אותו צדק חברתי? האם ישנה הגדרה אחת אובייקטיבית?
נדגיש שוב שהמצב הכלכלי במאקרו של מדינת ישראל מעולם לא היה יותר טוב, רמת החיים עלתה פלאים בשנים האחרונות, נהיינו מפונקים - ראו כמה פלפונים יש לאזרחי המדינה, כמה מחשבים בכל בית, כמה מכוניות על הכבישים? למי אין מקרר? למי אין LCD? כמה מעמיסים על העגלות ברשתות השיווק ועל התחרות עם השכנים ועם בני המשפחה איזה ריהוט ואיזה מטבח יותר יפים.
רגע מה קרה לנו? מה היה לנו?
רוצים הכל עכשיו. שלום עכשיו, דירה עכשיו? ומה יהיה אחר כך?
האם המדינה יכולה לעמוד במימון כל אותן דרישות וכל אותן הרעיונות שנזרקים באוהלי המחאה. מנין יבוא התקציב? היענות של המדינה לדרישות כשאין מקורות מימון תביא את ישראל למצב של יוון כמדינה פושטת רגל, או של איטליה כפושטת מגף.
שמעתי היום את הסופר מאיר שליו, שאמר במאהל המחאה שהוא בא כי קראו לו וכי יש להחליף את ביבי. הוא לא מרוצה מחלוקת העוגה. כך אמר אותו סופר נכבד כשהוא שליו. למה להחליף את ביבי? האם הוא אשם במצב? למה? כי ביבי הוא מהימין, כי הוא לא נוח ולא מבצע את המדיניות של השמאל במלואה.
כן גם אביב גפן, הזמר הידוע בהשקפותיו, בא לתפוס כינור ועוגב להזדהות ולשיר באוהליך ישראל. מה יש לו לעשות שם בשדרות רוטשילד? האם הוא כזמר מצליח מוכן להרים תרומה מכיסו העמוק (כפי שעשה אותו רוטשילד) למען ציבור הנזקקים? .
גם שמעתי סטודנטית נאה מתלהמת מול המצלמות שהפתרונות שהוצעו על-ידי ביבי לא עונים על הדרישות ושהמאבק יימשך. היא לא ידעה לענות למראיינים ששאלו שוב ושוב מה כן ירצה את המוחים? ואז הגעתי למסקנה שהמחאה לא כנה ואמיתית במלואה. חלק מהמוחים נהנים מעצם המחאה ומהמצלמות ומהמיקרופונים הפתוחים.
שלא תבינו אותי לא נכון. אני יודע שיש מצוקה כלכלית. למרות רמת החיים הגבוהה, ושיש בעיית דיור, וגם כותב שורות לא גומר את החודש (למרות עבודה קשה לאחר 10 שנות לימוד באוניברסיטה) אבל להפוך את הבעיה כקרדום לחפור בו ולהפיל את הממשלה מסיבות פוליטיות אין לכך הצדקה והדבר רק יזיק לפתרון הבעיה.
תמיד היו עשירים ותמיד יהיו גם עניים, כך דרכו של עולם, וכך מובטח לכל חי דיור קבע בבית מועד לכל חי.
אפשר לבנות ולהבנות אם כל העם יירתם למשימה שתוגדר כמשימה לאומית כמו במלחמה לא עלינו והעם יתגייס לעמוד על הפיגומים, וייבנו בכל חלקי המולדת ואז ניתן תוך זמן סביר לפתור את בעיית הדיור. נזכור איך נקלטו כמיליון עולים מברית המועצות כשנפתחו השערים בתחילת שנות התשעים של המאה הקודמת. גם קרוואנים זה פתרון.
כפתרון לבנייה מהירה אפשר לעבוד בשיטת העתק הדבק- לקחת תוכניות מוכנות ממקום אחד שנבנה ולבנות על פיהן במקום אחר . לא מזמן הייתי בפגישה באגף התכנון בעיריית ירושלים עם אדריכל ועם נציג חברת בניה ידועה הנושא -פרויקט פינוי בינוי , וכדי לצמצם את ההתנגדות של ראשי התכנון אמר האדריכל "הבניין המוצע זהה לזה שנבנה בסמוך". והנכון לערוך תוכניות ארוכות טווח כיצד תראה מפת הערים בעוד 5,10,15 שנים ביחס לגידול האוכלוסיה הצפוי.
הממשלה הנוכחית על הרכבה היא הטובה ביותר לפתרון המצוקות רק תנו לה לעבוד. הפלת הממשלה תביא לדחייה ממשית בטפול בבעיות הכואבות. אל תתנו לפוליטיקאים, למפלגות ולהסתדרות דריסת רגל ותפיסת טרמפ על גלי המחאה.
זה לא פופולרי לומר היום דברים אלה. זו דעתי ודעת רבים בעם. "תנו לביבי לעבוד עזרו לו לעבוד" אם באמת אתם רוצים פתרונות.

תאריך:  29/07/2011   |   עודכן:  31/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוצים מחאות - לא מחמאות רק המחאות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס עמירן
המנהיגות אינה מבינה לעומק את הציבור שלא מצליח לגמור את החודש, למרות שהוא מועסק ולעיתים אף מרוויח לא רע    עדיין לא נפל להם האסימון
משה גולדבלט
"סוף כל סוף אחדות אינטרסים בין כפר שמריהו לקריית שמונה" (בן דרור ימיני)    אי-אפשר להושיב את כפר שמריהו ואת קריית שמונה שבת אחים גם יחד - האינטרסים שלהם נבדלים מדי ומציאות החיים שלהם שונה לחלוטין
ראובן לייב
אחרי שנים של יריקה רצופה בפרצוף, יודע סוף-סוף הישראלי המצוי שהמדובר איננו בגשם. הוא כבר לא יתן לשטות בו כבעבר. אחרי ככלות הכל, מחאת הדיור היא רק הספתח, ואם הממשלה לא תיקח את עצמה בידיים - ירעדו, בסופו של דבר, אמות-סיפותיה
גדעון מוסלי
תושבי מדינת יהודה ושומרון כועסים    ואיזה טריק לא מנסים, אלו היהודאים השומרונים? הם טוענים: צריך להשמיד את הכור הגרעיני של המדינה השכנה, ושצריך לחוקק חוקי נאמנות חדשים, ושחמאס מתחמש בגזרה העזתית    אך למרות כל אלו, עדיין תושבי מדינת גוש דן ממשיכים להיאבק על הדירה, ונגד היהודאים השומרונים
יוסי דר
כיצד תסביר אגודת העיתונאים של תל אביב את העובדה שגם יונה אליאן וגם ד"ר אביעד הכהן הצביעו עבור יוני בן מנחם? האם אגודת העיתונאים טוענת שגם הם נגועים בקרבה פוליטית לראש הממשלה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il