X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תפיסת עולמך, אדוני ראש הממשלה, היא תפיסה קפיטליסטית, שוק חופשי שמתנהל מאליו שוק חופשי לתפיסתך, הינו אשליה עבור רוב האנשים אין ספק שנגררת לאמירות שמנוגדות לתפיסתך בתחום הכלכלי והחברתי בנאומך ביום שלישי האחרון
▪  ▪  ▪
נתניהו. דמגוגיה זולה [צילום: AP]

ביום שלישי, 26.7.11, לאחר ישיבת הממשלה בעניין מחאת הדיור המחריף במדינה, הצגת את תוכניתך איך לפתור את בעיית הדיור במדינה. החלטתי לראות את הנאום שבו הצגת כאמור את בעיית הדיור. כבר תחילת הנאום שלך הזכיר לי את התנהלותך כראש הממשלה בשנת 1996 ולאחר מכן בהיותך שר האוצר בממשלתו של ראש הממשלה לשעבר, אריק שרון.
וכך אמרת אדוני ראש הממשלה, "על-פי התוכנית יתווספו לשוק הדיור 50 אלף דירות בתוך שנה וחצי. מדובר במהלך "עוקף ביורוקרטיה" שיוגבל ל-18 חודשים במתכונת של הוראת שעה". עוד אתה טוען "כי הביורוקרטיה במינהל מקרקעי ישראל היא שמעכבת את בניית הדירות", והדגשת שיש קרטל של מנהל מקרקעי ישראל בקרקעות של המדינה.
מה שמשך את תשומת לבי בנאומך אדוני ראש הממשלה, שהדגשת את הקרטל של המנהל, ואת בעיית הדיור לסטודנטים שאף יקבלו הנחה של 50% במחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית.
ראשית למה הנחות בתחבורה הציבורית רק לסטודנטים? אין עוד אזרחים, שמתקשים אפילו לשלם את המים, שמגיעה להם הנחה בתחבורה הציבורית? ודבר שני אדוני ראש הממשלה, כשראיתי אותך מול מסך הטלוויזיה ואת תנועות הידיים שלך כשאתה תוקף בחריפות את הקרטל של מנהל מקרקעי ישראל, חשבתי שהמנהל הוא בכלל שייך לאיזה טייקון, או בכלל במדינה אחרת. האם זה לא תפקידה של ממשלת ישראל ושל העומד בראשה להחליט על סדר העדיפויות ואיך אמורה המדינה להתנהל? זה כמו שמחר תאשים את פקידי משרד האוצר שהם העלו את המסים מבלי שהממשלה החליטה על כך.
הרהרתי וחשבתי, עד כמה הדמגוגיה שלך היא זולה, ואתה עוד מאמין וחושב שהעם היושב בציון "טיפש". יותר מזה, אתה מנסה ליצור מצגי שווא. בכל התקופה הציבורית שלך, אמרו עליך שאתה שחקן, קוסם ועוד כהנה וכהנה כינויים, אך הפעם אדוני ראש הממשלה שיחקת אותה בגדול, בזה שאמרת שזיהית את המצוקה בדיור מזה זמן רב, ומה עשית עם זה אדוני ראש הממשלה?
הרי אנחנו יודעים שתפיסת עולמך היא תפיסה קפיטליסטית, שוק חופשי שמתנהל מאליו. אין ספק שנגררת לאמירות שמנוגדות לתפיסתך בתחום הכלכלי והחברתי בנאומך כאמור ביום שלישי האחרון.
בתקופתך כראש ממשלה, כאמור, כיהנו שלושה שרי אוצר שכל אחד מהם כיהן תקופה קצרה. זה מראה על אי שביעות רצון והסכמה לקבל את תפיסתך הקפיטליסטית ואת הדרך שבה אתה רוצה לנהל את המדינה. לכן ממשלתך נפלה בהצבעת אי אימון, לא רק בגלל הפגיעה בשכבות החלשות אלא גם בהתנהלותך כראש ממשלה.
גם בהיותך שר האוצר בממשלתו של ראש הממשלה לשעבר מר אריק שרון, הובלת מדיניות קפיטליסטית תקיפה, וזה רק כדי לפגוע באוכלוסיה החלשה. קיצצת בתקציבי רווחה, ובקצבאות ביטוח לאומי, לקשישים, מובטלים, נכים, עולים חדשים, משפחות חד-הוריות וקצבאות הילדים בצורה חריפה במיוחד, ובכך גרמת להעלאה של שיעור העוני מ-10% ל-12%. האם אדוני ראש הממשלה להציל את הכלכלה זה קודם כל לפגוע בחלשים ובמעמד הביניים? אין ספק שעשית הכל כדי ששיעור אי השיוון בחברה יגדל בצורה משמעותית.
על-פי תפיסתך הקפיטליסטית "כלכלה חופשית" ו"הרפורמה בהפרטה". שוק חופשי לתפיסתך, הינה אשליה עבור רוב האנשים, ומתקיים בפועל רק עבור קומץ של "בעלי הון" ולכן אדוני ראש הממשלה, מר ביבי נתניהו, נגזלה הזכות הטבעית לחלק שווה את נכסי החברה. פגעת כאמור בכל דבר אפשרי. התחלת בחלשים, עברת למעמד הביניים, לחינוך, לרפואה, ואתה מתגאה במה אדוני ראש הממשלה? בזה שהורדת את תקציב החינוך? ברוב מדינות העולם תקציב החינוך עלה בהרבה אחוזים, עובדים סוציאלים נאבקים בשכר מינימום, הרפואה הציבורית קורסת, ואותך אדוני כלל וכלל לא מעניין, הרופאים שובתים מספר חודשים ואתה שותק.
מאחל לך רפואה שלמה לך ולמשפחתך. לו חס ושלום אתה ואו אחד מבני ביתך יזדקק לטיפול רפואי בטח תקבלו את הטיפול הטוב ביותר ואף אולי גם בחו"ל, אך אנחנו אדוני ראש הממשלה נזדקק להמתין עד שתואיל בטובך להבין עד כמה חמור מצב הרפואה הציבורית במדינה. לא חוכמה שהמדינה עשירה והעם מתקשה להתמודד עם יוקר מחייה בין הגבוהים בעולם.
זאת ועוד, העלאת המסים וכן העלאת המע"מ באו בעקבות התחייבויותך הרבות לשותפות בקואליציה, ביולי 2010 הגדלת לעשות חיל בהעלאות נוספות של המסים העקיפים, כגון דלק, סיגריות וכדומה, וכל זה כדי לממש את ההתחייבות שלך כאמור לקואליציה ולא כדי לשפר את כלכלת מדינת ישראל, אלא כאמור להמשיך לשרוד בכל מחיר.
בזמן שאתה אדוני ראש הממשלה, חונק את האוכלוסיה החלשה, את מעמד הביניים שקורס מול נטל המסים, אותם בני מעמד ביניים עובדים ומשלמים את המסים הגבוהים ביותר, אתה אדוני ראש הממשלה מגדיל את ההוצאות על חשבון משלמי המסים, כמו כמות השרים שמונים כיום 29 שרים שחלקם אפילו הם לא יודעים מה הם אמורים לעשות, אך כן יודעים להינות משירותי לשכה, מזכירות, יועצים, נהגים, עוד ועוד נהנתנות וכל זה על חשבון הקופה הציבורית שמצד אחד אתה מקמץ את ידך בצורה ברוטלית כלפי האזרחים, ולמענך, רק כדי לשמור על הקואליציה המנופחת ביותר מאז הקמת המדינה, וזה עוד מבלי להוסיף את שבעת סגני השרים שגם הם נהנים ממנעמי השלטון. כל זה אדוני ראש הממשלה על חשבון אותם אנשים שאין ביכולתם להעניק לילדיהם ולעצמם את המינימום.
זאת ועוד, במשך תקופה ארוכה טיפחת קשר עם בעלי הון, השקעת בזה המון אנרגיה, עם אותם בעלי הון שרצו את קרבתם אליך, אחד מהם ארגן טיול כיף לך ולמשפחתך בסקוטלנד, השני הטיס אותך במטוסו הפרטי, השלישי שילם את הסוויטה המפוארת במלון בניו-יורק, רבים מהם שילמו על הנסיעות של אישתך וילדיך, כך עולה מתחקיר של הכתב בערוץ 10 רביב דרוקר.
תפיסתך הקפיטליסטית, היא להתחבר לאנשים עשירים מאוד, להינות מטיסות חינם במטוסים פרטיים, להינות מסוויטות מלכותיות ועוד כהנה וכהנה של נהנתנות. והאזרחים היושבים בציון אמורים להתמודד עם הקיום היום יומי. האומנם זו תפיסתך אדוני ראש הממשלה?
בימים האחרונים, אני שומע מקורבים בסביבתך וכן חברי ליכוד, שמאשימים את מארגני המחאה, את התקשורת ואת כל מי שאפשר שהם שמאלנים, ואת מארגני מחאת הנשים שמבקשות הנחה לעגלות ילדיהם בתחבורה הציבורית, כי הם מעורבות פוליטית בשמאל הקיצוני, ואפילו אזרחים תמימים שאין להם שום שייכות פוליטית משייכים אותם לגוף זה או אחר.
ההאשמות אדוני ראש הממשלה, מצד מקורביך ומצד פעילים מהליכוד ומהימין, מוכיחות עד כמה אתם אטומים לבעיה החברתית במדינה, עד כמה קשה לגמור את החודש, ועד כמה הזילזול במחאה שהיא אמיתית, לגיטימית ואף הייתה רצויה להעלות את זעקתם של אותם אזרחים שנאבקים תחת נטל המסים ואת אטימותה של הממשלה הנוכחית.
רצוני לציין, אדוני ראש הממשלה, כותב שורות אלו היה חבר מרכז למעלה מעשר שנים, הייתי חבר ליכוד יותר מעשרים שנה, עד שלפני שנתיים החלטתי להסיר את חברותי בגלל התנהלותך בכל הקשור לבעיות החברתיות והטלת הנטל על רוב אזרחי המדינה.
הייתי חייב לציין את שייכותי לצד הימני של המפה הפוליטית, בטח לא עיוור למה שקורה במדינה ובטח אני לא אמור לשלול את זכות האזרח להביע מחאה במיוחד שהיא אמיתית.

תאריך:  29/07/2011   |   עודכן:  29/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה עשית ראש הממשלה?
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
חבר מרכז
יואל ק   |  29/07/11 23:20
2
יש 39 שרים ולא כמו שכתבת! ל"ת
תות שדה  |  30/07/11 02:08
3
מה לעשות-הבחור אמריקאי...
החלמאי  |  30/07/11 07:59
 
- להפטר ממנו מה יותר מהר
ביברמן  |  30/07/11 10:33
 
- תגובה
צנחן  |  30/07/11 20:32
4
כותב המאמר הזה
רונן גולדשטיין  |  30/07/11 09:32
 
- תגובה למר רונן גולדשטיין
סימון אזולאי  |  30/07/11 22:36
5
רוה"מ לא עשה ןלא יעשה כלום
מקסין  |  30/07/11 10:23
6
בגלל שכמותך הימין נחלש
עמיש  |  30/07/11 15:20
7
סימון אתה לא מבין בכלכלה
אזולאי   |  31/07/11 14:13
8
מילים כדורבנות ל"ת
מיכל  |  31/07/11 19:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל כהנא
בניגוד להיערכות הביטחונית הרחבה והמאומצת מול אירועי ספטמבר, ההכנות המדיניות דלות. נתניהו והשרים מאגפים את הפלשתינים על-ידי צמצום מספר המדינות שיתמכו בהם בעצרת האו"ם, ואולם קשה להבין מדוע אינם מכינים סל צעדים ישירים שיבהיר לרש"פ מה תפסיד אם וכאשר תקדם את התהליך החד-צדדי
דוד מרחב
מטרת המחאה החברתית היא אחת: להחליש את ההנהגה בישראל לקראת ספטמבר. לגרום לממשלה לחשוב שוב ושוב אם היא יכולה לפעול מול האתגר הפלשתיני כשהבית בוער במחאות ובהפגנות
רפי לאופרט
הסכנה הנשקפת עתה לחלקיה האותנטיים והמוצדקים של המחאה הציבורית, היא שהממשלה תתפקד כמערכת כיבוי אש, ההסתדרות תנסה להיות ממשלה והציבור יוכה פעמיים - זה מסוכן!
ציפי לידר
הפרשה המסכמת בראי החומש כולו    מה לומדים מפרשת ערי מקלט? על כהונה ומנהיגוּת ומה שביניהן ועל אחריות קולקטיבית של המנהיג והפרט    הכל נשאר בתוך המשפחה - אפילו הנחלה    מתכון לאושר: מקהלה נגד חרדה
אברהם הללי
המסע נמשך, לא תם ולא נשלם והדרך ארוכה ואין רואים את קצה    אף על-פי כן ממשיכים במסע ללא חת, כי צריך לקיים את הברית שעם ישראל עם אלהיו כרת
רשימות נוספות
יו"ר ההסתדרות הרפואית השובת רעב חש ברע  /  עופר וולפסון
חרם הקוטג' פוצץ עסקת תנובה  /  עירן פאר
הטייקונים: תומכים במחאה  /  אדריאן פילוט
המשחק נגמר!  /  עדי שטרנברג
שלטון בלי און  /  אריה אבנרי
הפתרון למחירי הדיור: תכלס בשנים 2014-2013  /  טובה ספרא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il