X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ברשות הפלשתינית נערכים להפגנות המוניות לקראת חודש ספטמבר ומייחלים לנפילת ממשלת נתניהו בגלל גל המחאה החברתי. בעולם הערבי מעריכים כי גל המחאה החברתי בישראל ימנע מהממשלה מלצאת לפעולות צבאיות במזרח התיכון
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

הפיוס הפנים-פלשתיני נמצא בקיפאון עמוק. נראה כי שני הצדדים, פתח וחמאס, השלימו עם העובדה כי לא יצליחו להגיע להסכמה על זהותו של ראש ממשלת האחדות הפלשתינית והם רוצים לשמור על מראית עין של פיוס עד לאחר כינוס העצרת הכללית של האו"ם בחודש הבא. הפלשתינים נערכים לקמפיין שטח ענק מלווה בכיסוי תקשורתי נרחב שילווה את דיוני העצרת הכללית של האו"ם בעשרים בספטמבר ויכונה "פלשתין 194".
מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, יאסר עבד רבו, אומר כי המספר 194 נבחר כדי לציין שמדינת פלשתין תהיה המדינה ה-194 של האו"ם, אם תאושר בקשתה להצטרף כחברה בארגון (admission) שתוגש לעצרת הכללית. אולם בכירים פלשתינים אחרים אומרים כי למספר 194 יש גם משמעות סמלית והיא להזכיר את החלטה 194 של האו"ם המאזכרת את זכותם של פליטי 48' "לשוב לבתיהם ולרכושם". כך או כך, עבד רבו מבטיח כי מיליונים של פלשתינים יצאו לרחובות כדי לדרוש את קבלת מדינת פלשתין כחברה באו"ם וקורא להם "לא להשליך אבנים או פרחים".
צה"ל יצטרך להיערך לאפשרות סבירה של קיום תהלוכות המוניות של פלשתינים המונות אלפים, ואולי אפילו יותר, שיצעדו לעבר ההתנחלויות ביהודה ושומרון ולעבר גדר ההפרדה.
אש"ף פועל לגבש קמפיין תקשורתי עולמי כדי לגבות את המהלך הדיפלומטי שלו באו"ם שיביא, להערכתו, להכרה במדינה פלשתינית בקווי 67' שבירתה היא ירושלים. הפלשתינים מעודדים מהעובדה שדרום סודן התקבלה לאחרונה כחברה באו"ם למרות שאין לה גבולות סופיים או מוסדות מדינה.
"האביב הישראלי"?
בצד הציפיות לדיוני העצרת הכללית של האו"ם, עוקבים הפלשתינים בעניין רב אחר גל המחאה החברתית בישראל. הפלשתינים מקווים שאת ישראל יפקוד גל מחאה דומה לגלי המחאות במדינות ערב שזכו לכינוי "האביב הערבי", שיהפוך את הקערה על פיה ויפיל את ממשלת נתניהו.
הפרשן הפלשתיני הידוע, ד"ר עבד אל-מג'יד סווילם, כתב במאמר שפורסם בביטאון הרשות הפלשתינית "אל-איאם" כי "כוחות השלום בישראל ניצבים בפני המבחן הנדרש מהם וכי ייתכן שהרגע הזה הוא ההזדמנות שלהם שנפלה עבורם מן השמיים". לדבריו, לפלשתינים יש בתוך ישראל "בני ברית וידידים שאסור לשכוח אותם ואינטרס משותף להיאבק בכיבוש ובגזענות".
הפלשתינים שבים וטוענים כי מדיניות ההתנחלויות של ממשלות ישראל היא "שורש הרע" והיא שהביאה להידרדרות הכלכלית של מעמד הביניים בישראל ולקיפאון העמוק בתהליך המדיני. ברשות הפלשתינית יש "שמחה לאיד" על כך שממשלת ישראל לא חזתה מראש את עוצמתו של גל המחאה החברתי האחרון ועל ההפתעה וההלם שאחזו בה.
אמצעי התקשורת של הרשות הפלשתינית מתארים את הידיעות כי ראש הממשלה נתניהו הסכים לקבל העקרונות של נאום אובמה כבסיס למשא-ומתן עם הפלשתינים כ"ספין" תקשורתי שנועד להסיח את תשומת הלב מגלי המחאה וההפגנות בישראל אל הנושא המדיני. פרשנים פלשתינים מעריכים כי סופה של ממשלת נתניהו מתקרב וכי "גורלו של בנימין נתניהו יהיה כגורלם של שליטי ערב שאיבדו את כס שלטונם".
עם זאת, ההערכה ברשות הפלשתינית היא כי גם אם יוקדמו הבחירות בישראל לא צפויה פריצת דרך מדינית לפני הבחירות לנשיאות בארצות הברית. הפלשתינים מצפים לכך שהנשיא אובמה ייבחר פעם נוספת לנשיא ולאחר שיהיה סוף-סוף משוחרר מלחצי הלובי היהודי יאלץ את נתניהו להסכים לנסיגה ישראלית לקווי 67'.
"אור אדום"!
בעולם הערבי לעומת זאת מרוצים מהודעת נתניהו כי "ישראל איננה מעוניינת בהסלמת המצב בגבול לבנון" בעקבות תקרית חילופי האש האחרונה באזור הווזאני בין חיילי צה"ל לחיילי צבא לבנון. פרשנים ערבים סבורים כי המצוקה החברתית בישראל וגלי המחאה האחרונים הם בלם העוצר את ממשלת ישראל מלפתוח במתקפה על מתקני הגרעין של אירן או לפעול נגד החיזבאללה בלבנון.
ההערכה בעולם הערבי היא כי ארצות הברית לא תיתן עכשיו "אור ירוק" לישראל לפתוח במלחמה כל עוד היא שקועה עדיין בעירק ובאפגניסטן ולפני בחירות לנשיאות. כל פעולה צבאית מצידה של ישראל עלולה להתפתח למלחמה אזורית במזרח התיכון והממשל האמריקני מתנגד לכך. עם זאת, סכנת המלחמה במזרח התיכון לא חלפה, משטרו המעורער של בשאר אסד עלול לנקוט פעולות קיצוניות ומסוכנות, ככל שמצבו יורע יותר, בניסיון להסיט את תשומת הלב מפעולות ההרג והדיכוי בתוך סוריה.

תאריך:  05/08/2011   |   עודכן:  05/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"פלשתין 194"
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
משרת אדונו בנאמנות יתברג היטב
פרעוש  |  5/08/11 12:34
2
יוני, האם הגשת תלונה במשטרה?
איש עצוב  |  5/08/11 16:39
3
לא תהיה נסיגה לגבולות 67 אבל
דודי29  |  5/08/11 20:38
 
- מי אמר שהגבול יהיה לאורך?
איש עצוב  |  5/08/11 21:17
4
הכול מתואם-מחאת אוגוסט פרומו
לספטמבר  |  5/08/11 21:45
5
למה שוכחים את הפתרון היריחואי?
רחב מיריחו  |  5/08/11 21:49
6
במה ייחודה ? מה היא מחדשת ? ל"ת
באשר לרשימה  |  5/08/11 23:51
7
השמאלנים בניצוחה של ליבני
yoni207  |  6/08/11 08:50
8
מי שמלבה את אש ההפגנות בישראל
הרמס  |  6/08/11 10:56
9
מארגי עצרת המחאה פועלים  ל"ת
השליחות הטירור  |  6/08/11 21:25
10
המאמר מומלץ אצלי
מומלצי בלוגוספירה  |  10/08/11 09:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל כהנא
קבוצת התל אביבים לא מעלה על דעתה להגר שלושים דקות דרומה לקריית מלאכי. הם רוצים את ארלוזורובה פינת דיזינגופה. אם כך, זו כבר לא המחאה שלי
גד גזית
"מהפכן הוא תמים הדואג לחברה, ומבקש ליצור עולם חדש. מוחה הוא שוטה הדואג לעצמו, ומאמין שיצליח לשפר את מצבו". מארקס ואנגלס נכנסו בזכות משפטים כאלה לפנתאון האנושי
אתי אשד
ביבי לא יוצא לרגע מהמזגן כדי ללמוד על מה צועק הציבור. אז על מה הוא כן יוצא ברעש גדול? על כך שגנבו לו את התהילה...    "מקורבי נתניהו זועמים: האוצר גנב את הקרדיט" - זה מה שמקפיץ את לשכת ראש הממשלה בימים אלו
אברהם (פריצי) פריד
חוק החרם מת והגבינה של שלי יחימוביץ    יתד של אוהל והעכברים שיגנבו    השיחות הפוליטיות של שי ניצן ולאן הלכו מגורשי יצהר
איתמר לוין
הצורך בעיגון חוקתי למעמדה של ישראל כמדינת הלאום היהודי, נובע מכך שיש לא מעטים בתוכה שאינם מוכנים לקבל מעמד זה. העובדה שהח"כים הערבים מתנגדים להצעה איננה מפתיעה, אבל קשה מאוד יהיה לעבור לסדר היום על סירובם של החרדים מחד ומרצ מאידך לתמוך בה. ההצבעה תוכיח לנו מי חלק מהמדינה ומי מתנתק ממנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il