X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
דמויות סטריאוטיפיות בתוך מערכות יחסים לא מאוזנות, סיטואציות קומיות הלקוחות מהמציאות ולא מעט פאנצ'ים על זוגיות, הופכים את רמזור למראה לקשרים של כולנו
▪  ▪  ▪
מה מערכות היחסים ברמזור אומרות עלינו? [צילום מסך-עכבר העיר]

כמעט כל צפייה משותפת ברמזור מסתיימת במריבה איכותית עם בן הזוג. זה מתחיל בדרך-כלל בהזדהות נשית עמוקה עם טלי (ליאת הר לב) וקריזותיה אל מול אותו רפיון אישיותי שתוקף את אמיר (אדיר מילר) חדשות לבקרים, ממשיך בתגובות אמוציונליות בכל פעם שמופיעים קווי דימיון כואבים לחיים הזוגיים ומסתיים בשתי תגובות אפשריות מטעם הצד הגברי: "תני כבר לראות בשקט" או "לפעמים זה מרגיש כאילו את שילוב של שתי הנשים בסדרה".
אחרי המריבה, מתעורר שיח זוגי על ההבדלים המהותיים בגישה, בתפיסה ובראיית העולם בין שני המינים, הבדלים שמובאים בשיא תפארתם ועוצמתם באותן סצינות קצרצרות וגאוניות שמזכירות לכולם את כולן ולהפך, ויוצרות תחושת הזדהות וקירבה בין מערכת היחסים המתקיימת בדלת אמותינו, לזו שנשקפת מהמסך.

איפה הרגש איפה?

רגע לפני שאוזנייה המהלכת עורפת את ראשו של בעלה הקמצן על סעיף "כל הדברים השליליים שיכולים להיות בבן אדם", הם מחליטים לקחת פסק זמן ולנסות לתפקד כל אחד בנפרד. סיטואציה קלאסית זו נפוצה עד כאב ועוברת, בואו נודה על האמת, במוחו של כל אחד מהצדדים בשלב כלשהו של מערכת היחסים (מישהו אומר הדחקה?). ברמזור קוראים לזה "פסק זמן". הבעיה היא שברמזור, בשונה מהמציאות המרירה מתוקה בה אנו מתפקדים, סיטואציה קשה זו חפה מכל הבעת רגש, מלבד פרצופי הביאוס והרטינה של איצקו (ליאור כלפון) כמובן.
אם כבר הוכנס מיני משבר לעלילת הסדרה, אז למה לא להסתכל לו בלבן של העין לתת לו קצת עומק, נפח ובשר? בסיטואציה כזו למשל מתפספסת בגדול היכולת להזדהות עם הדמויות וכאן אולי באה לידי ביטוי נקודת החולשה של הסדרה.
בשונה מסיינפלד שגדולתה וגאונותה היא בהצגת מערכות יחסים חברתיות וזוגיות המורכבות מאותם לבטים, תהיות שדילמות גנריות שחווים כולם, רמזור על הגזמותיה מזגזגת אי שם בדו-קוטביות תסריטית ובימואית, על הקו שבין קומית מוצלחת לקומדיה קלישאתית שכיחה.

מה עם קצת אירוניה?

זה נכון. חלק מהתסכולים הגבריים מוצדקים לחלוטין ונטולי הגזמה. הרי לא מעט נשים משתייכות לזן המותח את רגע הדד ליין ליציאה מהבית הרבה מעבר לגבולות הסביר ועוד יושבות חמוצות פרצוף לאורך כל הנסיעה בתואנה ש"אתה לא יכול להיות קצת יותר סבלני??". אבל סביר מאוד כי במעונן הזוגי, בניגוד גמור לזה של טלי את אמיר בע"מ, שוכן לו גבר מגיב בעל נפח אישיותי: כזה שמעמיד בקלות על טעויות, מביע את עצמו ונוקט עמדה מבלי לחשוש לחייו. במילים אחרות, אדם בשר ודם ולא פלקט פסיבי המתקשר איתן בעיקר באמצעות "כן ממי/ נו כבר ממי / ממי, אני לא מבין מה את רוצה". חלשים ורופסים. כשיחסי הכוחות בין שליחות הטאליבן הסובלות מאוברדוז הורמונלי לבין ה"כן ממי/ לא ממי" לא משכנעים, גם האמירה האירונית הביקורתית המשובחת ביותר, עלולה להתפספס.

סטריאוטיפים גבריים מוגזמים

חבל. כי קצת יותר עומק דיאלוגי בין המינים, דיוק במשחק וזהירות מנפילות לתוך סצינות הנראות כלקוחות מקומדיות אמריקניות לעוסות (כמו תקרית ארוחת הפסטה ברוטב גראס של איצקו ולילך, בעת ביקורו של הבוס של לילך או ההירדמות של טלי תוך כדי ההכנות לסקס), היו עושות לרמזור רק טוב. אלו הדברים שהיו הופכוכים אותה מעוד "אוקיי קומדיה חמודה", ליצירת קאלט גאונית שתצוטט- בדיוק כמו האבטיפוס הסיינפלדי הנפלא, לאורך שנים.
ובכל זאת, רמזור הוא סיטקום נהדר. הוא מהנה מאוד לצפייה, נותן ייצוג למגוון המצבים בהם אנו נמצאים החל משלב ההיכרות ועד לשלב הילודה ונגזרותיה על מערכת היחסים, מתבגר ביחד עם הצופים ומתמודד גם עם סוגיות מתסכלות בדרך יצירתית חביבה. סופרלטיבים נוספים מגיעים לרמזור בזכות סצינות גאוניות השופעות תחכום וחוצפה ישראלית, הצגת "הישראלי המכוער" במיטבו באמצעות עיצוב מוצלח של חפר שלפעמים אפילו נורא קל לחבב, ובמיוחד לנוכח העובדה שבשונה מקומדיות "משתיקות מוח" על טהרת הלראות ולצחוק, רמזור מייצרת רגעי סמי-מציאות שהתרחשו, מתרחשים ויתרחשו בחיי הזוגיות של כולם. כאלו שיגרמו גם לצופה האדיש והמוכחש ביותר להזדהות, להתקומם, לייצר מודעות עצמית קצת יותר חזקה ובעיקר להתנחם בעובדה ש"זה קורה לכולם".

סטריאוטיפים וכמה אמיתות

אמיר וטלי למשל - זוג גנרי לכל הדעות; היא דיילת שנתונה בחודשים האחרונים בקדחת הריון שהופכת אותה לבת זוג נפיצה במיוחד עם נטייה לפיגור רגשי קל. הוא במאי כוריאוגרף שכל מטרתו כבר מתחילת העונה היא צבירת מעט שקט ושלווה - תנאים אידאליים ליצירת כוריאוגרפית ירקות מרשימה בים של הורמונים בלתי נשלטים.
בעוד אמיר עסוק בעיקר בחוסר אונים, בהכחשה ובאי הסתגלות למציאות ההריונית החדשה, עוברת בת זוגו ככל שמתקדמים הפרקים והעלילה, משגרת טיפוח עצמי, לימוד של טיפוח התינוק שטרם נולד באמצעות מוזיקה קלאסית ושיחות מוטיבציה. החל משלב היותו זיגוטה קטנטנה, תוך פיתוח תנודות רגשיות, קולות ושפת גוף של מילואימניק ממוצע.
מצד אחד, כל מי שהיה שם יודע, התופעות מדויקות: לצד המעבר למגורים בגוף זר, גדול, כבד ומרדני, מתחיל מרוץ התחמשות בשילב או בשקר כלשהו זול יותר, כאשר שלב ההתפתות לעגלת תינוק 4X4 עם פונקציות של ספינת חלל לא פוסח על-אף אחד. אותו קשר כואב כמעט לחיים האמיתיים מוצג במלוא תפארתו: אמיר יוצא למסעות נישנוש שבסופם אורבת ההשמנה, וטלי שמתוודעת לראשונה להתעגלותו של בעלה תוך שיחה עם חברתה, יוצאת למסע נגדי שכל מהותו הוא מיגור התופעה. היא מפגישה אותו עם תזונאי סאדיסט, ומשנה את אורחות חייו מהקצה אל הקצה תוך הטמעת מושגים חדשים כספירת קלוריות, הליכה מהירה וקלוריפון - הקו הקלורי של אקי התזונאי.
אך אי שם בדרך עוקרת מן השורש ומסרסת לבעלה המורעב והסמי -חטוב כל נטייה להומור או שמחת חיים. כאן אצלנו בחיים האמיתיים, זו יכולה להיות השמנה מינורית, התקרחות - מוכחשת או לא, וגם טעם מזעזע בבגדים. הנקודה היא שאנחנו כבנות זוג עירניות ודואגות, מרגישות חובה מוסרית ובלתי נשלטת כמעט להחזיר את הבחור שלנו לאותו מצב אופטימלי בו קיבלנו אותו מלכתחילה.
זה מצחיק. זה מתואר בצורה נפלאה וזה מבדר. מצד שני, לא משנה עד כמה מציאותיות הסיטואציות ומתקיימות בוורסיה זו אחרת בכל בית זוגי או זוגי פלוס דור ההמשך, משהו בהפרזות, בעיצוב הדמויות ההגזמתי ובעיקר באינטרקציה ביניהן, פשוט לא עובר. זוהי לא רק הסטריאוטיפיזציה החזקה בה לוקה כל אחת מהדמויות (הנבעך רפה עמוד השדרה, ההורמונלית המשוגעת, הקמצן, הקומבינטור ואשת הקריירה החריפה), אלא דווקא חוסר האמינות המאפיין את הקשר בין כולן. ניקח לדוגמה את איצקו, יש לא מעט כאלה; קמצנים ותחמנים ממנו. באמת שלא חסר. כנ"ל גם לילך הנפוצה גם היא במחוזותינו מאז המהפיכה הנשית וכינונה של האישה החזקה החדשה, אך דווקא הקשר ביניהם נוסח "אתה סמרטוט רכרוכי ואני צוררת אכזרית", לא אמין ונראה יותר כמשחק תפקידים סאדו מזוכיסטי שיצא מכלל שליטה.

תאריך:  08/08/2011   |   עודכן:  08/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נשים מטורפות, גברים אדישים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אין סבלנות
סתם_1  |  9/08/11 22:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
שלושים ואחת שנה לאחר שעלה לראשונה בתיאטרון חיפה, עולה שוב המחזה המטלטל "סורגים" שכתבו חיים מרין ואיציק ויינגרטן, עם מסיימי החוג לתיאטרון בסמינר הקיבוצים, ובבימויו של עודד קוטלר
ד"ר דורית וולף
נשים הרות רבות עומדות בפני הדילמה: האם ליטול תרופה כזו או אחרת בזמן ההריון? מה מותר, מה אסור וממה עדיף להימנע?    להלן מדריך קצר שיעשה סדר בריא בבלגן
אורן פרסיקו
"אין פה שום מהלך מתוכנן או קופירייטינג מהוקצע. באנו, דיברנו בכאב וזה תפס", אומר אחד ממנהיגי המחאה על הסיקור התקשורתי. הכתבים מאשרים: אין הנחיה מלמעלה    כתב לענייני כלכלה: מחאת האוהלים היא מהפכה במונחי הסיקור של התקשורת הכלכלית
יהונתן דחוח-הלוי
על-פי דירוג השכר המעודכן, שאושר ע"י ראש הממשלה הפלשתיני, סלאם פיאד, יהיו רוצחי משפחת פוגל בישוב איתמר זכאים לקבל משכורת חודשית של 1,400 ש"ח מהרשות הפלשתינית ועוד שלל הטבות כספיות אחרות. המשכורת החודשית הבסיסית צפויה לעלות בהתאם למספר השנים שירצו בכלא עד לגובה של 12,000 לחודש
יאיר וענת טיקטין
"זיהמת אוויר - ויתרת על הארץ, לכלכת אדמה - ויתרת על הארץ, הלכת רכיל, קיבלת שוחד, היטית משפט- ויתרת על הארץ. לא משנה כמה ריבון אתה על כמה דונם- מה שמשנה זה כמה דרך ארץ יש לך". מעיזבונו של מאיר אריאל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il