X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כאילו שקיצוץ בתקציב הביטחון בלבד יפתור את כל תחלואיה של מדינת ישראל - אלה שעומדות ברקע ההפגנות האחרונות ולא היא
▪  ▪  ▪
מי מממן אותם בברוקלין? [צילום: AP]

הבעיה הניצבת מולנו כיום אינה ואסור שתהיה פתיחת תקציב השנה הבאה. אך גם לחתוך בבשר החי של הביטחון זה לא הפתרון האולטימטיבי. פשוט מאד: יש לשנות את סדרי חלוקת התקציב. שינוי בכמה סעיפים יכול לחולל תפנית בנכאות הרוח של אלה שחשים מקופחים, ובצדק.
תקציב המדינה בנוי מראש, בחלק ניכר ממנו, על תמיכה באנשים שאינם עובדים, בתואנה של הקדשת יומם ולילם ללמוד את התורה. הגיעו בנפשכם: האם גם בגלות ארה"ב, שם חיים מיליוני יהודים בלי שום כוונה לעלות לישראל, מקבלים החרדים קצבאות מהממשלה האמריקנית? האם אינם עובדים כל יום להביא פרנסה לביתם, ובערב לומדים תורה? או שמא הם נוהגים כמו בישראל - שולחים את נשותיהם לדאוג לפרנסה, לגדל ולחנך את הילדים, לטפל במשק ביתן ואילו הם - "נהרגים באהלה של תורה" עלאק? ואם תומכים בסטודנטים בישיבות - מדוע שייגרע חלקם של כל שאר הסטודנטים?
הגיע הזמן, שאת עקרונות "התנועה למען חוקה לישראל" (אותם הציגו ב-1985 הפרופסורים אוריאל רייכמן, עמוס שפירא, והטייס, לימים חבר הכנסת אליעזר (צ'יטה) כהן) יתחילו לממש, ואולי מכאן יבוא השינוי.
הנושא המרכזי והעיקרי בתנועה שקמה אך דעכה מחוסר עניין הציבור בתוכן ובמהות של חיינו כאן, היה כזה:
כל אזרח ישראלי חייב למלא את כל החובות, דהינו: לשרת בצבא או בשירות לאומי, כדי להיות זכאי לכל הזכויות-ההטבות של יוצאי צבא. וחשוב מכך: מי שלא ישרת בצבא ולא ימלא את חובותיו כאזרח - יאבד את תעודת הזהות שלו, ועימה את הזכות להצביע בבחירות לכנסת. הוא ישאר תושב הארץ, אך לא אזרח. ואין הכוונה לערבים בלבד, אלא באותה מידה - גם לחרדים יהודים. אין הבדל ביניהם בהשתמטות ממילוי החובות.
החברים הנחמדים שהתפרסו באוהלי השדרות ובכיכרות מתעניינים אך רק במה שמתחת לאפם: כמה יעלה גביע קוטג', מה יהיה שכר הדירה, וכדומה. אך הם אוטמים את עיניהם ואוזניהם למה שמתרחש מתחת לאפם ומסביב להם. הם מתעלמים מהשינוי בדמוגרפיה הישראלית: בעוד זמן לא רב, רוב אזרחי המדינה (אם תימשך חוקיותם כאזרחים, חרף הכרזתם שהם פלשתינים, ואי-נשיאתם בעול חובותיהם כאזרחים), רוב המדינה תהיה ערבית. ושכזאת, השלטון יעבור לידיהם. ומהיכרות את מהות המשטרים בארצות השכנות, ברור מה יהיה סופנו.
כדאי לחשוב קצת מעבר לאף, וכן להתמקד בחידוד הבעיות וכיצד פותרים אותן, לא בהתלהמות לכיוון אחד, אלא בראיה כוללת ורחבה. ולצורך זה יש אנשים מקצועיים שיעשו זאת, ולא מתלהמים חפים מידע מקצועי.
דרושה רוויזיה בחלוקת הקופה הציבורית. עדיפות ראשונה היא להשקיע בחינוך, ברפואה, במשטרה וברווחה. אם אלה לא יהיו בעדיפות ראשונה, אם ילדינו וצעירינו ימשיכו לדבר בעברית עילגת, עם חוסר ידע בהשכלה כללית בסיסית; אם רמת הטיפול בחולים תמשיך להתדרדר כפי שהיא כעת, זקנים וחולים לא יקבלו את הסיוע והסיעוד הדרושים - החוסן הלאומי שלנו יפחת עד למצב של סכנה קיומית.
העיקרון שצריך להנחות אותנו הוא לשאוף למצוינות, ולא להמשיך עם הפרטאצ' של ימי טרום המדינה. הרבה דברים נעשים עדיין ברמת הדיוק והשרלטנות שלפני 60 שנה וקום המדינה. ואם לא נלמד את הילדים לשאוף למצוינות - העתיד לא צופן לנו טובות. וכדי להגיע לזה - צריך להציב רף גבוה יותר כדי להתקבל לסמינר של מורים. תואר אקדמי והשכלה רחבה הם פק"ל.
הבעיה היא רק - את מי כל זה מעניין? והאם למישהו איכפת?

תאריך:  18/08/2011   |   עודכן:  18/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה ההתלהמות סביב תקציב משרד הביטחון?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ברור הכה בחרדים והצל את המדינה
שאול א.  |  19/08/11 17:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עודד ערן
המסקנה המרכזית העולה מקריאת ההצעות לתיקונים בחוקה הירדנית, היא שהן לא מבשרות על כרסום של ממש בסמכויות המדיניות של המלך בכל הקשור למנוי ראשי הממשלה ופיטוריהם
משה חסדאי
יעדי הג'יהאד הם משני סוגים והם חובקי עולם: מחד, מלחמה נגד מעצמת הכפירה הראשית, ארה"ב, ונגד כל בעלי בריתה באשר הם ובכללם ישראל. מאידך, הפלת משטרי הרשע במדינות המוסלמיות, כי בראשם עומדים אנשים שהם מוסלמים כלפי חוץ, אך לאמיתו של דבר אינם כאלה; ולכן מצווה להילחם בהם, להדיחם ולהקים משטר איסלאמי אמיתי. המטרה הסופית של הג'יהאד היא שהאיסלאם, דת האמת האחת והיחידה, תשלוט בעולם
יוסי שחר
על כל שאלה, אמירה או מחשבה לא תקנית, לא מאושרת, בכל סטייה מדפוסי משנתו של האח הגדול לגבי המחאה החברתית, נסגרות הדלתות. נגמר הרומן ומתחיל רצח האופי. כן, דווקא בחופש הגדול עשו לנו בית ספר וחזינו בשתי דוגמאות המלמדות על השיטה. מהירות התגובה, החריפות, הלהג, הקללות מחיקת החברות כולל הוותק, המעמד המצטבר - כל זה שווה כקליפת השום מול החטא הקדמון
יהודה דרורי
החרדים הקיצוניים, ובכללם נטורי קרתא, רואים את עצמם בלבד כעם היהודי. ברוב חוצפתם, הם נשענים עלינו וחולבים אותנו מזה שנים רבות, ואפילו מכנים אותנו "גויים". לפיכך, כיום, עם ישראל לבטח אינו עם אחד!
חננאל ובר
לדאבונינו, אותה שחצנות גאוותנית של ימי קדם, לא רק שלא התמתנה במשך הדורות, אלא אף תפסה תאוצה מאז המהפכה התעשייתית והפריצה העזה בטכנולוגיה. וכאשר מוסיפים לטכנולוגיה את התיאוריה של בריאת העולם כתהליך ספונטני ללא התערבות של כֹח עליון, ואת תיאורית האבולוציה שיצורים חיים אף נבראו בתהליך ספונטני והתפתחו ע"פ מוטציות וברירה טבעית עד שנוצר האדם, שיכחת ה' היא תוצאה בלתי נמנעת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il