X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
לוחם בכל רמ"ח אבריו. דרור וינברג הי"ד
דרור בלי פוטושופ
מאז נפילתו של דרור וינברג, עת שימש כמח"ט חברון, חשו חבריו כי הם חייבים להפוך את דרכו המיוחדת לנחלת הדורות הבאים. אבל לא כמודל הערצה לקצין דתי, אלא כדמות שהבסיס הערכי-תורני הוא נר לרגליה. הדרך להנצחה עברה אצל הסופרת רונית לוינשטיין-מלץ, שמחוברת בעצמה לרוח הזאת דרך בעלה
"אף פעם הוא לא עשה דברים שהזיקו לאנשים, אבל הוא התחיל להיות רציני רק לפני הצבא. אז הרגשתי שחלים בו שינויים. כשהוא ידע שהוא הולך לסיירת מטכ"ל הוא הפסיק עם מעשי הקונדס. כשהתגייס, הוא בכלל הפך לרציני. אף על-פי שהוא היה מגיע מסמורטט ומגודל שיער, כך התנהלו אז החיים בסיירת, הוא היה מסודר מאוד מבחינת התנהגות"

בליל שבת, פרשת 'ויצא', י"א בכסלו תשס"ג, שהה אלוף משנה דרור וינברג מח"ט חברון במפקדת החטיבה, כשהתקבל המידע על חוליית מחבלים שפתחה בירי לעבר 'ציר המתפללים'. וינברג חש לאירוע, וכשיצא מהג'יפ כדי לאתר את מקורות הירי, נפגע ממכת אש, ונהרג. בתקרית נפלו עוד 11 חיילים ואנשי כיתת הכוננות של היישוב היהודי בחברון.
וינברג, הקצין הבכיר ביותר שנהרג באינתיפאדת אל-אקצה, סלל באישיותו המיוחדת את הדרך למאות לוחמים דתיים שבאו אחריו. הוא בחר להצטרף ליחידה מובחרת שעד אז עוד הייתה כמעט סגורה בפני דתיים, והמשיך לטפס במעלה שדירת הפיקוד כשהתורה והאמונה מהווים בסיס לכל פועלו.
מותו של וינברג הותיר חלל לא רק בקרב בני המשפחה והחברים הקרובים, אלא בחלקים נכבדים בחברה הדתית-לאומית שבה צמח. "אחרי שדרור נהרג, היה ברור שיש פה משימת הנצחה מיוחדת שאינה סביב הזיכרון המשפחתי והחברי, אלא מצד גודל אישיותו", אומר הרב מאיר כהן, ידידו של וינברג. "הרגשנו, המשפחה והחברים, שמוטלת עלינו חובה ערכית להפוך את דרכו של דרור לנחלת הדורות הבאים. אבל לא כמודל להערצה במובן המיליטנטי של קצין דתי עם כיפה וסיפורי גבורה; היה בו שיעור קומה שלא היה דומה לו מאז בר-כוכבא. ומאז, ברוך השם, אנחנו מתברכים בטיפוסים כאלה".
במשך תקופה ארוכה חיפשו בני משפחת וינברג וחבריו את הדרך המתאימה ביותר להנציח את דרור. המטרה שלהם, הם אומרים, הייתה "להעביר לדור הבא את המסע ה'דרורי' הזה, את תהליך החזרה לטבע הישראלי, דרך האישיות שלו". בסופו של דבר גויסה למשימה הסופרת רונית לוינשטיין-מלץ, ואת התוצאה אפשר למצוא בספר 'וקראתם דרור', שיצא לאחרונה ומתאר את קורות חייו של דרור ויינברג ז"ל, משהיה ילד ועד נפילתו בצבא.

"לאחים השכול קשה יותר"

System.String[]

זיכרון מפוּנה

הרב מאיר כהן, חבר: "בדרך כלל אני לא מחזיק מפינות זיכרון. אבל אצלנו במשפחה זה פשוט קרה. דרור היה כמו דוד. אחרי מותו אחד הילדים לקח תמונה שלו ושם אותה באחת הפינות בסלון. אחר כך עוד ילד הניח שם מזכרת. וכשהיינו בטקס זיכרון של יחידת 'מגלן' קיבלנו תמונה ממוסגרת וגם אותה הנחנו שם, ואיכשהו נהייתה פינה"

System.String[]

לא סתם גיבור

רונית לוינשטיין-מלץ: "הביני"שים כעסו על דרור יותר, כי הוא לא ויתר להם על מה שצריך לעשות בתרגול הצבאי, בנקודות שהם חשבו שהוא צריך לוותר. הוא תבע מדתיים יותר. הדת לא הייתה בשבילו מקום לזכויות או פינה לברוח אליה, אלא מקום תובעני, שדורש יותר וגורם ליותר רצינות ויותר דיוק"

System.String[]

מצוינות קונדסית

בת-שבע וינברג, האם: "פעם אחת חברי הצוות שלו בסיירת מטכ"ל באו לאכול אצלי ואמרו: 'או שדרור יהיה חילוני כמונו או שאנחנו נהיה דתיים כמותו'. אמרתי להם: 'כמו שאני מכירה אותו, הוא לא יהיה חילוני כמוכם ולא ייתן שתהיו דתיים כמוהו'. דרור חשב שכל אחד צריך ללכת בדרך שלו, ולהגיע למצוינות של עצמו"

System.String[]

פורסם במקור: דיוקן, מקור ראשון
תאריך:  24/08/2011   |   עודכן:  24/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרור בלי פוטושופ
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
עלו והצליחו.יהי זכרו ברוך ל"ת
אברהם מערב השומרו  |  25/08/11 10:21
2
דרור הי"ד.
משה.מ  |  27/08/11 12:47
3
הפסיקו כבר את ההתלקקות הדביקה
יריב א.  |  27/08/11 15:13
 
- אתה דביל ל"ת
אייל ג  |  15/04/13 10:57
4
בנאגם מדהים, תלמדו עליו הרבה!
דרור וינברג הי"ד  |  29/12/11 18:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
הנדבן יעקב גזונדהייט בנה אותו כבית ספר תיכון וכפנימייה לצעירות דתיות    קבע בצוואתו: הבניין ישמש לצורכי ציבור    הגיע לבעלות העירייה - לא ברור כיצד    זה שנים שהעירייה מנסה להשכירו למוסדות חינוך, אך כל העסקות "נתקעו"    הקשר האישי שלי לבניין
קרן יטיב
כיתה א', חששות ופחדים שיש להורים ואיך עושים את זה קל יותר
עליס בליטנטל
יצירתו של כריסטיאן מארקליי "השעון", זוכת פרס "ארי הזהב" בביאנלה בוונציה 2011, מוצגת כעת במוזיאון ישראל עד ה-20.10. היצירה היא סרט באורך של 24 שעות, ובכל רגע נתון שתכנסו לצפות בו - הוא צמוד לזמן המקומי, ומהווה קולאז' (הדבק) של אלפי קטעי סרטים מהמיטב בכל תולדות הקולנוע. המשותף לכולם: הצגת שעון בכל קטע, כשהוא מסמל את חלוף הזמן, ואת משמעותו לגבינו ולגבי גיבורי הסרט
ראובן לייב
עיירת המרחצאות חוגגת בימים אלה 1,100 שנים לקיומה. סיפורה סובב סביב מיתוס החצוצרן וגשר העץ המקורה. במקום ניתן ליהנות ממרחצות מרפא, קניות מוזלות ודברי המאפה והשוקולד של מגדניותיה
ציפורה בראבי
גדולתו של הרמב"ם כרופא היא בהתייחסותו לרפואת הגוף בצמידות לרפואת הנפש    כשטיפל בחולה, התייחס למצבו הנפשי כמו למצבו הפיזי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il