X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חלומות שמתגשמים לא לפי שתוכננו. אבל לפרוש כנפיים שיסתבכו בסורגי הכלא, זה בוודאי לא היה בתוכנית. איך אהבה מרגול להגיד כשופטת ב"כוכב נולד" - "אתה זמר פלילי", והנה זה בא לה. יש בפרשה זו אלמנטים דומים לפרשת דודו טופז ז"ל
▪  ▪  ▪
מרגלית צנעני. הולכת ומסתבכת [צילום: מן הטלוויזיה]

פרשת מרגול הולכת, מסתבכת ומתארכת. לפי הפרסומים בתקשורת, מצבה לא קל ולפי הצהרות החוקרים בפרשה, הסיפור שולח זרועות שונות לכיוונים חדשים בתחום הפלילי. האמנים, זמרים, שמופיעים באולמי שמחות, דיסקוטקים, מועדוני לילה, באופן טבעי ושוטף נתקלים בנציגים של עולם תחתון ובאופן שגרתי למדי שומרים על קשר חברתי ומסחרי. מה עוד שעולם תחתון אוהב להתחכך בסלבריטאים למיניהם.
כדאי להבהיר - המושג "חיילים" המשתייכים למשפחות פשע, אינה המצאה ישראלית, זה תרגום מהסלנג האמריקני המתייחס ל"חיילים" של המאפייה כפי שהם נקראים ומשם תורגמו לעברית. לכן הטרוניה בתקשורת שלנו למושג "חיילים" במקום לקרוא להם "עבריינים", הייתה במקום, אך הסלנג הזה כנראה ימשיך לשלוט בתקשורת.
הפשע המאורגן שולח זרועות לעסקים לגיטימיים, לצורך כיסוי והלבנת כספים, ומאוד מנסה ומשתדל לחדור גם לזרועות אכיפת החוק והשלטון - שם ההצלחה שלהם מועטה מאד - למזלנו, עד כה. בין העסקים, שיש לעולם הפשע נגיעה ישירה זה מועדוני לילה, דיסקוטקים, מסעדות, סמים, זנות, סחר נשים וכל תחום נוסף שמכניס הרבה כסף ומהר. המשטרה משקיעה מאמצים רבים בלחימה בפשע המאורגן ולפעמים אף מצליחה לחדור, לפעול ולמוטט ארגון זה או אחר. אך המשטרה, לא עומדת בקצב הפשיעה ועולם הפשע, הולך ומשגשג.
בשנים האחרונות עשתה המשטרה מספר פעולות נרחבות להתמודד עם התופעה, וכפי שאמרתי אף הצליחה במקרים ספורים, כמו הסגרתו ומשפטו של רוזנשטיין, הסגרתם של האחים אברג'יל לארה"ב, כאשר מאיר אברג'יל הוחזר לארץ לאחרונה בעקבות "עסקת טיעון" עם הפרקליטות בארה"ב ובהכנסתם לכלא של מספר נוסף של חיילים ממשפחות הפשע.
הקשר הפלילי הזה נמצא גם בתחום הספורט, בעיקר בכדורגל, כאשר כרטיסי שחקן או קבוצות או תמיכה כספית בקבוצות, באים מכספים שחורים שמנסים להלבינם. הזמרים למיניהם מודעים לקשרים המסובכים האלה, אבל אין לבוא אליהם בטענות ובטרוניות, שהרי זו עבודתם, פרנסתם ומזה הם חיים. כל זאת בתנאי שהם שומרים על קשר מקצועי נקי, לאמור: מופיעים, מקבלים שכר ולא חוצים גבולות מקצועיים לעבר, השקעות מפוקפקות, שוק שחור, שוק אפור וסחיטה באיומים.
העולם התחתון או עולם הפשע מגלגל בשנה עשרות מיליארדים של כסף שחור - בהימורים, סחיטה, כדורגל ועסקים בתחומים שונים, אם בתור ספקי כספים תמורת אחוזים, או שותפים שקטים ברצון או בכוח. וכשעוסקים במטריה זאת אסור לשכוח את "השוק האפור", שם נפלו ברשת הרבה אנשים והרבה "ילדי-פלא" שהסתבכו, דוגמת אלי ריפמן מ"אימובילייזר". קלובים לקלפים והימורים שמנוהלים ע"י "קופיים" כלפי המשטרה, וכל אלה מגלגלים מיליונים וידי המשטרה קצרות מלהושיע.
בפרשת מרגול יש אלמנטים זהים ומקבילים לפרשת דודו טופז ז"ל, כלומר: שימוש בנציגי עולם הפשע, או אמצעים פליליים, להשגת מטרה אישית. יש ביקורת כלפי המשטרה, פרקליטות, בית משפט על כך שמנפחים את הפרשה ומתייחסים אל מרגלית צנעני, כמו ראש משפחת פשע, עם מעצר ממושך, למרות שאין לה עבר פלילי. המשטרה טוענת מצידה - תקראו את כתב האישום, שיוגש ואז תראו את כל התמונה - יתכן מאד. אבל ללא ספק פרשת צנעני, היא רמז עבה לכל האומנים/זמרים, היזהרו!, המשטרה על הזנב שלכם וכך גם מס הכנסה.
לסיכום נראה לי שיש למה לצפות בחודשים הקרובים. יהיה שמח בבתי המשפט. מחד פרשת מרגול, ומאידך מתפתחת פרשת השופט העליון דנציגר - לחיאני. גם שם יש לצפות להפתעות והתפתחויות. משעמם לא יהיה.

תאריך:  28/08/2011   |   עודכן:  28/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יום אחד אולי אפרוש כנפיים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לטפל בסחטנים מטעם
שאול צוף  |  29/08/11 12:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנשה שאול
יש להביא את שכנינו להכרה כי מיגור הטרור הוא אינטרס משותף    יש לדחות בשאט נפש את הטיעון כי הנהגת חמאס אינה שואפת להסלמה, וכי אינה מעוניינת להעיב על יחסיה עם מצרים, בשל כוונתה להעביר את הנהגת חמאס מסוריה למצרים
מוטי שפירא
מבקר מדינת ניו-יורק תומס דינאפולי פרסם לאחרונה "דוח מבקר" לאחר שבדק את יעילות ומועילות הקונסולידציה של כל גופי האכיפה. הדוח מצביע על שורה של בעיות מבניות במינהל הציבורי - ואין זה משנה אם זה בישראל או בארה"ב
גרשון אקשטיין
כולנו מרגישים את המתח באוויר, בפרט תושבי הדרום מבלי לדעת ולצפות מה ילד יום, האם פנינו לטפטוף מתמשך של הירי ומתן תגובות על-ידי חיל האוויר, או שמא נגזרת עלינו מלחמת התשה ארוכה ומתישה עד שתסלים ותביא למבצע "עופרת יצוקה 2". מה הן האפשרויות העומדות בפני ההנהגה?
דוד מרחב
בהצבעה על הסכם מדיני שיתבסס על טרנספר של מתנחלים, היא, דב חנין וזהבה גלאון יהיו באותו מחנה. אם לאריק שרון לא הייתה בעיה לפנות את היישוב שאת דינו קבע כדין תל אביב, ליחימוביץ' לא תהיה בעיה מוסרית או פוליטית לעשות את שעשה אבי ההתנחלויות
אסף גולן
ראשי המחאה החברתית אינם רוצים שינוי בהידברות או בהסכמה ופניהם למהפכה חברתית שתנבע מהתנגשות ישירה בין השלטון, קרי ממשלת נתניהו, למפגינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il