X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הספינה הרעועה של מפלגת העבודה כבר חדלה מלשוט ומצויה על סף טביעה הערכות רפואיות לפני בחירת יושב-ראש חדש למפלגה
▪  ▪  ▪

השטח במפלגת העבודה גועש. אבל אנחנו לא שם, ולא יודעים באמת מה קורה שם. אך הפוליטיקאים הולכים עם סכינים חדים, משחיזים אותם היטב ומחכים לשלוף אותם בבוא העת ולתקוע אותם בגלגלה של הספינה ששמה מפלגת העבודה, שממילא לא שטה ונמצאת על סף טביעה וכבר תטבע בעצמה.
לראש המפלגה שייבחר יקרה בדיוק מה שקרה לראשי המפלגה בשנים האחרונות - אהוד ברק, בנימין בן-אליעזר ועמיר פרץ. ברק, שמאס בהתנהלות חברי סיעת מפלגת העבודה בכנסת ואפסו כוחותיו מלהשליט סדר במפלגה, נטש את המפלגה ללא התראה מוקדמת. פשוט קם והלך לכיוון פוליטי חדש, לאחר שהצליח להעביר אליו חמישה חברי-כנסת נוספים. הם הקימו יחד את מפלגת עצמאות ש"תעשן" על מגילת העצמאות, וגם אימצו את מפלגת הדרך השלישית שזכורה לנו משנות ה-90', מפלגה שהוקמה על-ידי השר לשעבר אביגדור קהלני. הוא וחבריו גם עזבו את מפלגת העבודה על בסיס התנגדותם למו"מ להחזרת רמת הגולן שראש הממשלה דאז יצחק רבין ז"ל ניהל בחשאיות עם הסורים.
"להיט" ואופנתי בתקופה זו להקים מאהל מחאה ולתקוף את ראש הממשלה בנימין נתניהו על עוולות חברתיות שגרמו כל ממשלות ישראל והזניחו את העניין החברתי והכלכלי של החברה. כולן התעסקו בהבטחות איך מחלקים את הארץ הזו ואיך לא לפלשתינים. התמקדות המפלגות בעניין המדיני גרמה לבריחה מהמציאות הכואבת המצריכה טיפול שורשי, וזה תלוי אך ורק במדינת ישראל.
לעומת זאת, העניין המדיני תלוי ועומד בשני הצדדים. לאורך השנים אנשים, מסיבות מורכבות שלא באשמת המדינה, הידרדרו לאלכוהול ולסמים ונהיו מהמרים כבדים, כשבדרך זו איבדו את רכושם ועצמאותם הכלכלית וגם את משפחתם, וכעת, כשהעניין החברתי עולה לסדר היום הציבורי, כולם יוצאים מהארון בסיוע של התקשורת ותובעים תיקון חברתי, ומפלגות השמאל קופצות על הגל ומנסות לתרגם את המחאה הציבורית לכוח פוליטי בכנסת.
אני חושב שהמחאה צריכה להיות בתוך המפלגות והציבור צריך לנצל את הדמוקרטיה ולהתפקד למפלגות, כך שיוכלו להשפיע בהרכבת רשימת המועמדים לכנסת של המפלגות. בדרך זו תהיה השפעה תמידית על המצב החברתי במדינה, כי יחברו אנשים עם אג'נדה חברתית וכלכלה נכונה, שתהווה איזון נכון בחלוקת העוגה של המדינה. מה שקורה כיום הוא שהציבור רדום ולא מעורה בפוליטיקה ואנשים שהבינו את כוחה של הפוליטיקה מתגייסים ביום הבוחר ומצביעים. כך זוכות קבוצות מיעוט לרוב בכנסת ישראל, כי הן יודעות לתרגם את הדמוקרטיה למעשים.
בחודש הזה מתוכנן להיבחר יו"ר למפלגת העבודה, מפלגה שרובנו כבר אמרנו עליה קדיש, אבל חמשת המועמדים מבטיחים לנו להחיות אותה ולהצעיד אותה כמפלגה מובילה במדינה. שניים מהם כבר היו ראשי המפלגה: ח"כ לשעבר עמרם מצנע, ח"כ עמיר פרץ והשלושה החדשים הם: אראל מרגלית, איש עסקים, ח"כ יצחק הרצוג, שעד לא מכבר כיהן כשר הרווחה בממשלת בנימין נתניהו, וחברת-הכנסת שלי יחימוביץ'.
עמיר פרץ החמיץ הזדמנות נפלאה שנקרתה בפניו להוביל שינוי אמיתי, כאשר הוביל את מפלגת העבודה לממשלה בראשות אהוד אולמרט. במקום לדרוש ולהתמנות לשר תמ"ת או לשר חברתי אחר, הוא העדיף להמשיך ולדבוק במחלה הכרונית של הפוליטיקאים שלנו - אגו וכבוד, והתמנה לשר הביטחון היוקרתי בממשלות ישראל. אז, אני תוהה, איזה חידוש עומד הוא להביא לנו שלא חידש עד היום?
עמרם מצנע לא הצליח לשלוט במפלגת העבודה כיו"ר ונטש אותה. אז מה שונה היום במפלגת העבודה? הרי בתקופתו אהוד ברק לא היה חבר-כנסת, כך שהוא לפחות לא יכול להטיל על ברק את האשמה בכישלון מפלגת העבודה. אומרים עליו, שהצליח מאוד להבריא את המועצה המקומית ירוחם, אבל לנהל את מפלגת העבודה - זה נראה לי די גדול עליו.
כאשר כל אחד מתנהל כסיעה עצמאית, אין משמעת סיעתית. איך בדיוק הם חושבים לשקם את המפלגה? מבין המועמדים כעת ליו"ר המפלגה, עמיר פרץ ושלי יחימוביץ' לא כיבדו את החלטות מוסדות המפלגה שקבעו בהצבעה להיכנס לממשלה בראשות בנימין נתניהו, ולא צייתו להחלטת הסיעה ולמשמעת קואליציונית. אז איך הם מצפים שחברי הכנסת יצייתו להם? ואם אחד מהם ייבחר ליו"ר המפלגה? אראל מרגלית כנראה יודע לעשות כסף, אבל הוא צריך לדעת, שבמונחים כלכליים, למכור את מפלגת העבודה היום לציבור זה כמו למכור קרח באפריקה.
עוד לא נבחר יו"ר למפלגה, וכבר מציבים המועמדים תנאים להישארותם במפלגה, רק אם ייבחרו ליו"ר המפלגה. אם כך, אז הבחירות הן מיותרות, כי בדמוקרטיה להפסיד ולנצח הם הכללים הבסיסיים, ולא רק להצליח. מועמדי מפלגת העבודה צריכים לדעת דעתם על כך שציבור הבוחרים הם הגוף העליון ולא הם, ולהם צריך גם לציית כשהם מקבלים החלטה בהצבעה דמוקרטית.

תאריך:  01/09/2011   |   עודכן:  01/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)  אביגדור קהלני  אברהים צרצור  אברהם הירשזון  אברהם זילברברג  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אהוד ברק  אהוד רצאבי  אהרן אבוחצירא  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית זוארץ / Orit Zuaretz  אורית נוקד  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד א-ד`אהר  אטילה שומפלבי  אילן ליבוביץ'  אילן שלגי  איתן לבני (בנוזוביץ')  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליעזר אבטבי  אלכס מילר  אסתרינה טרטמן  אפרים תבורי  אתי לבני  בנימין אבניאל (גטשטיין)  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  ג'ון אדוארדס  גילה פינקלשטיין  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד מנע  דן  גרטלר  דן מרידור / Dan Meridor  דניאל הרשקוביץ  דניאל-יצחק לוי  דרור זייגרמן  הרצל שפיר  ויצמן שירי  חיים אמסלם  חמאד אבו-רביעה  חנא סוייד  טובה אילן  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יהודה-מאיר אברמוביץ'  יואב מני  יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  יוסף שגל  יוסף שפרינצק  יורם מרציאנו  יחזקאל זכאי  יעקב כהן  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק בן - ישראל  יצחק ברמן  יצחק הרצוג  יצחק זיגר  יצחק זיו  יצחק רבין / Rabin Yitzhak  ישראל ישעיהו-שרעבי  כרמל שאמה-הכהן  לביב חוסיין אבו-רוכן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר זורע (זארודינסקי)  מאיר תלמי  מאיר-דוד לוונשטיין  מאשה לובלסקי  מוטי ששון  מחמוד א-נאשף  מיכאל פואה  מיכאל רצון  מיכל ליברמן-גילון  מיקי לוי / Mickey  Levy  מלי פולישוק-בלוך  ממשלת ישראל / Israel Government  מנחם אליעזר מוזס  מרדכי זר  מרטין שלאף  משה זלמן פייגלין  משה מוץ מטלון  נדב פרי  נחום ניר-רפאלקס  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  סופיה רון-מוריה  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עבאס זכור  עבאס זקור  עבדול-עזיז זועבי  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עינת וילף  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמירה דותן  עמרי שרון  עמרם מצנע  ערי ז'בוטינסקי  פנחס לבון (לוביאנקר)  פניה (פאינה) קירשנבאום  פריג`א זוארץ  ציון פיניאן  קדיש לוז (לוזינסקי)  ראובן ברקת (בורשטיין)  רוביק דנילוביץ'  רוחמה אברהם בלילא  רון בריימן  רוני בר-און  רחל אדטו  רן בנימיני  שלום זיסמן  שלמה לביא (לבקוביץ')  שמואל תמיר כצנלסון  שרון שלום  תאופיק זיאד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם החייאה תציל את מפלגת העבודה הגוססת?
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
איינאו כל כבוד ל"ת
לינוי  |  1/09/11 18:45
2
אבודה מפלגת האבודה.
אליהו חיים  |  1/09/11 23:05
3
מפלגה שפשעה ליהודים ולארץ חמדה
קורןנאוה טבריה  |  2/09/11 01:57
4
האם החייאה תציל הדינוזאורים ?.
פרד פלינסטון  |  2/09/11 09:20
5
צריך להציל את מפלגת העבודה .
ישמעאל  |  2/09/11 09:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף דוריאל
במלחמת העולם הראשונה הופתעו הגנרלים השמרנים באירופה כשראו איך חיל הפרשים הפך לבלתי רלוונטי בשדה הקרב החדש, הרווי מכונות ירייה וגדרות תיל דוקרני, שהפכו את הפרשים המסתערים לערימות של גופות. רק אחרי מפלות מכאיבות - הם הסיקו את המסקנות ובנו נוהלי קרב חדשים. הגנרלים של ישראל דבקים עדיין בנוהלי קרב שהתיישנו כבר לפני עשרות שנים והורגים בנו פעם אחר פעם
יורם אטינגר
ב-2011 ישראל נהנית מכלכלה, דמוגרפיה וצבא איתנים וממודעות גוברת של המערב לאיום הטרור המוסלמי ולאלימות והפכפכנות "הרחוב הערבי". אל לירושלים לחשוש מיזום מתקפת-מנע יבשתית, מערכתית ובלתי-מידתית לעקירת הטרור הפלשתיני. בעת הזאת, ריסון ואיפוק אינם מידה נעלה, אלא שפיכת שמן על מדורת הטרור
יוסי ריבלין
הערה ראשונה - שרה נתניהו עוד פעם עולה לכותרות, והסוגיה מתגלגלת מיד אל הקאדר המופלא של דוברי ביבי. אי שיתוף פעולה של ביבי והדוקטורים במשחק הביזארי הזה היה גורם לו לגווע לבד. הערה שנייה - מסיבת העיתונאים של טדי הפקות רק מעמיקה את השבר. היה צריך להוריד לצמיתות את כוכב נולד
אברהם בן-עזרא
החלל שיוצרות הוועדות המקומיות לתכנון ולבנייה בטיפוליהן ברישוי הבנייה מתמלא מיד על-ידי גורמים עבריינים, ומעלה את רמת הפשע במדינת ישראל לדרגות גבוהות. האזרח הנפגע אינו יכול לעמוד בפרץ, לא מבחינה כספית ולא מבחינת הביטחון האישי, וכך נרמסת חירותו וננגס ממונו בניגוד לדין
מיכאל וולפה
בנימין נתניהו הוא אוהב הארץ, גיבור ישראל, איש אמיץ, כריזמטי, מנהיג שנבחר באורח דמוקרטי. האם יוכיח פרגמטיות ויודה שטעה במדיניות ההפרטה אותה הוליך במשך שנים? האם יצטרף ביבי אל בגין ואל בן-גוריון כאחד מן המנהיגים הישראלים הפרגמטיים, כבֵּית השלישי בשלושת הבֵּיתים הגדולים של מנהיגי ישראל?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il