X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שנה לאחר שניצל ערוץ 10 מסגירה, הוא שוב בקשיים. דבר זה מתבטא בכך שהבעלים מפסיקים להזרים כסף, הפקות מושקעות נעצרו וכסף לא מגיע לספקים
▪  ▪  ▪
ערוץ 10. שינויים בקרוב?

בחודש יולי השנה, ערוץ 10 לא העביר תשלום לספקים (הכסף הועבר בחודש אוגוסט). דבר זה מדליק נורת אזהרה שהערוץ שרוי במצב קשה. אין ספק שערוץ 10 נמצא היום במצב טוב יותר משהיה לפני כשנה: מדפיו מלאים בתכנים וישנה היצמדות לתוכנית חומש ארוכת טווח.
אך למרות זאת הערוץ דחה לאחרונה שתי הפקות יקרות (ביניהן הגרסה הישראלית של תוכנית הריאליטי "אקסטרים מייקאובר") וקיצר את העונות של התוכניות "נבחרת ישראל בטלוויזיה" ו"בנות הזהב". גם העובדה שהערוץ עומד לספוג הפסד גדול בסוף השנה לא מיטיבה עמו.
הבעלים מפסיקים להזרים כסף
לפני מספר חודשים ביקשו בעלי המניות של הערוץ 200 מיליון שקל מקרן המניות "אוריגו". היה ברור שעם הארכת הזיכיון של הערוץ יהיה צורך בהזרמת כספים מצד יוסי מימן וארנון מילצ'ן. המשא-ומתן מול הקרן נכשל היות שדרישות התשלומים והערבויות של הקרן לא תאמו את היכולות של בעלי המניות להשקיע בערוץ. כתוצאה מכך החתימה בוטלה, והערוץ הפך להיות תלוי במימונם הנדיב של בעליו (יוסי מימן, רון לאודר וארנון מילצ'ן).
מילצ'ן נפרד מהערוץ מאחר שלא היה יכול יותר להזרים כסף, מימן הסתבך בפרשת פיצוץ צינור הגז ממצרים, ולכן רון לאודר היה היחיד שהזרים כספים.
הכישלון הגדול של הערוץ
ערוץ 10 פתח את השנה בצורה חיובית: הרייטינג היה מצוין וההכנסות היו גבוהות. אלא שבמחצית השנייה של השנה החלה האטה במשק, אשר השפיעה על שוק הטלוויזיה מחד-גיסא, ועל ערוץ 10 מאידך-גיסא. ההכנסות מפרסום היו נמוכות וגם שיתוף הפעולה עם אתר "וואלה!" התגלה ככושל.
המעבר לירושלים - כן או לא?
הערוץ הודיע שהוא הולך להרכיב לוח שידורים אטרקטיבי, ולכן מדפיו מלאים בתכנים. אך היות ששוק הפרסום חלש, הפקות גדולות נפסקו וגם תוכניות הריאליטי כ"הישרדות" ו"היפה והחנון" לא יעלו למסך עד ששוק הפרסום יתאושש. לפי חוק הרשות השנייה, הערוץ חייב למקם את אולפן החדשות בירושלים או באחד היישובים הסמוכים לה. למרות שכבר סוכם עם ראש-העיר ניר ברקת על מעבר לאולפני הבירה בעיר, נראה שמערכת החדשות בערוץ 10 תעבור לנווה-אילן או לכפר הערבי הסמוך אבו-גוש.
שינוי במבנה הבעלות בערוץ
אין ספק שערוץ 10 יהיה חייב לעבור שינוי במבנה הבעלות כאשר גורם שלישי צפוי להיכנס לתמונה (נוני מוזס מידיעות אחרונות). מה שעלול לסלול את דרכו של יוסי מימן החוצה מהערוץ (למרות שהודיע כי ימשיך להשקיע בערוץ). וכך, למרות שאנו צפויים לשנות את השיטה מזיכיונות לרישיונות, מה שעתיד להעלות את האטרקטיביות של הערוץ, יהיה לו קשה לשרוד בתנאים הקיימים.

המחבר הינו בלוגר ופרשן
תאריך:  05/09/2011   |   עודכן:  06/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תוכנית חירום להצלת ספינת ערוץ 10 הטובעת
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
כחלון וביבי יצילו על חשבוננו
כחלון השמאלן יציל  |  6/09/11 22:00
2
נתניהו איכזב את ציבור תומכיו
נתניהו הסמרטוט  |  6/09/11 22:04
3
להציל, אך תמורת איזון תקשורתי ל"ת
א מ רול  |  7/09/11 07:44
4
ערוץ10פועל נגד העם והמדינה אין
ישע  |  8/09/11 12:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בנק הפועלים זכה בכבוד המפוקפק להיות הבנק הגדול הראשון בישראל מאז פרשת המניות שבכיר בו צפוי לעמוד לדין. שוב מתברר, ששום מנגנון בקרה אינו יכול למנוע מבכיר בחברה לפעול בניגוד לטובתה ואף בניגוד לחוק. אבל מה עם האתיקה?
ציפורן בר כסת
במאי נאם ראש ממשלת ליליפוט בפני בית הנבחרים האמריקני. יצא לי לעיין שוב בנוסח הנאום. המילים "אנו סייענו לכלכלה הפלשתינית על-ידי הסרת מאות מחסומים במטרה לאפשר זרימה חופשית של סחורות ואנשים" לא נותנות מנוח
ד"ר לימור שריר
התוספת הריאלית לשכר המתמחים לשנה תהיה בערך 1%    בוטלו ארבעה ימי חופשה למתמחים    משרד האוצר לא קיים את ההבטחה לתוספת תקנים    ההסכם רק ירחיק את המתמחים ממערכת הבריאות הציבורית. תמכו במתמחים!
רפי לאופרט
כמי שתומך במחאה, ביעדיה ובגבולותיה המקוריים, וסבור שהיא הזדמנות פז לשינויים רבים וחשובים בתוך מסגרת הסדר החברתי-כלכלי הקיים, אני מצר על כך שמובילי המחאה לא השכילו למצות את המהלך השוטף ולהיערך נכון לשלביו הבאים
ראובן לייב
החיזבאללה בלבנון והחמאס בעזה הם שני ארגוני-טרור שהאידיאולוגיה המזינה אותם רואה בישראל אויב תמידי, שלא ניתן להשלים עם קיומו. הפיכתם של ארגון הטרור הצפוני לכוח הדומיננטי בארץ הארזים ושל ארגון הטרור הדרומי לזה השולט במדינת פלשתין החדשה מאיימת למרר, ביתר שאת, את חייה של ישראל. אין ספק שבהתעצמותם הצבאית ובפעולות הטרור שהם יוזמים יש כדי לסכן את ביטחונה של המדינה
רשימות נוספות
"נוני מוזס במו"מ להיכנס לערוץ 10"  /  אופיר בר-זהר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il