X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גיא רוה מייסד ארגון "הורות משותפת=טובת הילד".
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
ביום הראשון ללימודים תחלקנה המורות לתלמידים טפסים עבור ההורים למילוי פרטיהם האישיים. מיותר לציין שהיום אין טופס אחיד. כל בית ספר עושה כרצונו וברובם אין עדיין כלל מקום לכתובת הילדים בשני בתי ההורים
▪  ▪  ▪
יום היכרות. האב שמע על האירוע כבדרך אגב או בדיעבד [צילום: פלאש 90]

בשנה עברה, לפני פתיחת שנת הלימודים, הצלחנו לגייס את ח"כ לשעבר חיים אורן (ג'ומס) אשר כתב לשר החינוך וביקש לפתור את נושא שיתוף שני הורי הילד בכל מידע הנמסר להורים על-ידי מוסדות החינוך במקרים בהם ההורים גרושים או פרודים. ג'ומס ניסה, פנה לשר החינוך, קיבל תשובה "פוליטית" שלא קידמה את הנושא, לבקשתנו פנה בשנית לשר החינוך אך אז פרש מהחיים הפוליטיים והנושא לא טופל.
אבל הנושא חשוב. אקוטי. איך בכלל מישהו מעלה על הדעת שלא להזמין אב או אם (לרוב מדובר על אבות גרושים, אך ישנם גם מקרים בהם הילדים רשומים בכתובת האב, האבא הוא ההורה המשמורן או הוא זה שנשאר לגור בדירת הצדדים, ואז האמא היא זו המנותקת מכל מידע לגבי ילדיה) ליום ההכרות של ילדו לקראת עלייתו לכיתה א'? לכן פנינו שוב לכלל חברי הכנסת, והפעם ח"כ וילף לקחה על עצמה את המשימה המאתגרת ושלחה לשר החינוך שאילתות בנושא. שר החינוך, כהרגלו בקודש, שב והחזיר תשובות שלא קשורות לעניין, והנה עוד שנת לימודים נפתחת והמצב נשאר על-כנו.
אז שנת הלימודים תיפתח כסדרה, מה שאומר שאם המידע לא זורם בין ההורים הגרושים, כפי שקורה בלא מעט מקרים, רק אחד מהם הגיע ליום ההכרות של ילדו לקראת כיתה א' בעוד שההורה האחר כלל לא ידע על קיום האירוע, ובמקרה הטוב שמע עליו מהילד כבדרך אגב ובדיעבד, במקרה הפחות טוב הוא כלל לא ידע על קיום יום ההכרות.
ביום הראשון ללימודים תחלקנה המורות לתלמידים טפסים עבור ההורים למילוי פרטיהם האישיים. מיותר לציין שהיום אין טופס אחיד. כל בית ספר עושה כרצונו וברוב בתי הספר, מחוסר תשומת לב ועקב שימוש בטפסים הקיימים מזה שנים רבות במערכת, אין עדיין כלל מקום לכתובת הילדים בשני בתי ההורים.
אך מה בכל זאת יעשו ההורים הגרושים, הרוצים שניהם להיות רשומים ולמלא את חובתם וזכותם ההורית כלפי ילדם, אם בטפסים מיושנים אלו אין כלל מקום לשתי כתובות? על-פי משרד החינוך, באימוץ דרקוני של חוק "מסירת מידע להורה", על האב לפנות, בכתב, ולפרט איזה מידע הוא מבקש שישלח לו. כמובן עולה השאלה כיצד אמור הורה לדעת שעליו לפנות בבקשה מפורטת כדי לקבל מידע בסיסי על ילדו שלו?
ואכן, הורה, לרוב האב, אשר ינסה לפנות ולבקש לקבל מעתה ואילך את כל המידע לגבי ילדו, יצטרך להתמודד ביורוקרטית עם מזכירות שאינן מודעות לנושא ומרביתן כלל אינן יודעות כיצד להוסיף את פרטי ההורה למערכת המחשב הבית ספרית.
במהלך שנת הלימודים, לרוב בכיתה ב', יעברו התלמידים בחינות לאבחון תלמידים מחוננים. משרד החינוך שוכר גורם מקצועי חיצוני לעריכת בחינות אלו. תוצאות שלב א' של הבחינות נשלחות על-ידי בית הספר רק לכתובת אחת, בעוד שתוצאות שלב ב' של הבחינות נשלחות על-ידי אותו גוף חיצוני ישירות להורים ולא באמצעות בית הספר, ולכן, שוב המכתבים נשלחים רק לכתובת אחת אותה בית הספר מעביר להם, הלא היא כתובת האם. ושוב אחד ההורים, לרוב האב, מנותק מדברים כה משמעותיים בחיי ילדו.
כיצד שר החינוך יכול בכלל להצדיק אי שליחת דואר לשני ההורים? אז זהו, שהוא לא. לכן הוא לא מסביר, רק מתחמק. כנראה שלשר החינוך לא באמת אכפת מטובת הילד ואין לו זמן ו/או רצון לפתור את המצב, אחרת הוא היה משקיע 5 דקות בלימוד הנושא ופותר אותו מיידית. אנשי המקצוע במשרדו כתבו עבורו מכתבי תשובה, עם ציטוטים שלא קשורים לנושאי השאילתות של ח"כ וילף, הוא חתם והתשובה נשלחה.
האבסורד האמיתי הוא שהפתרון קיים וזמין!! הוא פשוט ובסיסי, ולמעשה זו רק שאלה של רצון לקדם את הנושא - לכן חוסר ההתייחסות מטריד עוד יותר: למרשם האוכלוסין יש בסיס נתונים ובו כל המידע לגבי הילד והוריו. זה אומר שלכל ילד שהוריו גרים בכתובות שונות (גרושים, פרודים וכו') קיימים ברשומות מרשם האוכלוסין שני מענים. נציגת מרשם האוכלוסין, עו"ד אודליה אדרי, כבר הצהירה והסבירה נושא זה ואף ציינה שכל גוף שיפנה אליהם ויבקש לקבל קובץ נתונים מלא, המכיל את פרטי שני ההורים, יקבל זאת בשמחה וללא כל עלות נוספת.
מדוע משרד החינוך לא פונה ומבקש? נשגב מבינתי. כולי תקווה שבעקבות מכתב הסבר מעמיק ששלחנו לח"כ וילף היא תמשיך לקדם את הנושא.

תודה לרותי דניאל על הסיוע הרב בכתיבת המאמר.
הכותב הוא אב גרוש, פעיל לקידום חלוקת האחריות ההורית המשותפת בחקיקה ובחברה, מייסד ארגון הורות משותפת = טובת הילד
תאריך:  06/09/2011   |   עודכן:  06/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אבות גרושים אינם מוזמנים להיכרות לקראת כיתה א'
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אחריות הורית
לא משנה  |  6/09/11 11:30
 
- תשובה למגיב
אוונגארד  |  7/09/11 03:04
 
- עיסוק בטפל - החינוך בסדר יחסית
אבא לא משמורן  |  9/11/11 11:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דויד שוורץ
קיים פער בין המחאה החברתית לבין תרגומה לכדי מספר המנדטים שתקבל בבחירות הבאות. עוד ארוכה הדרך. אך האם מנהיגי המחאה ידעו לנתב דרכם או ייטמעו במפלגות הקיימות? - רק ימים יגידו
גליה לינדנשטראוס
חוסר היכולת של ועדת פאלמר להשיג את מטרתה המרכזית - להביא את הצדדים לכלל פשרה שתאפשר את שיקום היחסים - וכן חוסר ההצלחה האמריקנית, למרות הלחצים הגדולים שהופעלו על הצדדים, להביא לפתרון הסכסוך, נבעו בין היתר מעוצמת הרגשות שנלוותה לפרשת המשט בציבור הטורקי ובציבור הישראלי
הרב יאשיהו יוסף פינטו
כדאי לו לאדם ללכת בדרכי התמימות, היושר וההגינות, שאם לא ינהג כן - ייענש ובסוף יישאר רק עם עוגמת נפש גדולה    כמו-כן, יקפיד האדם בכל עת לשמור שטר על כל ענייני הממון
יוסי שחר
האירוע הנוכחי עם המטפלת של אביה, שהפך שוב לסיפור "אהבה" תקשורתי עם שרה נתניהו, הוא לדעתי פועל יוצא להחזרת מורשה ליושנה מהמצב הבלתי נסבל בו נאלצה התקשורת לא מזמן להתגמש ולהציג שרה נתניהו אחרת, המגנה על ילדה לאם המיועדת לגירוש על-פי מדיניות ממשלה שבראשות בעלה
נרי אבנרי
המחלוקת בין משפטנים על החלטת השופטת נילי ארד תמוהה בעיניי. בסיטואציה הספציפית הזאת, החולים אמורים להיות גורם התייחסות ראשי. המתמחים שחתמו על מכתב התפטרות - לא רוצים להתפטר, אלא לשפר את ההסכם שכבר נחתם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il