X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נתניהו נדרש בדחיפות לטפל בביטול שלטון השופטים ופקידי האוצר ולהחזירו לעם, בדומה למהלכיו של טדי רוזוולט, ולהציל את החברה בישראל מהמערבולת אליה נקלעה במשך למעלה מעשרים שנה. מערבולת של פערים חברתיים בלתי נסבלים
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו. נדרש בדחיפות לטפל בשני מהלכים הסטוריים שגויים [צילום: פלאש 90]

בראשית שנות התשעים עברה מדינת ישראל שתי חוויות מכוננות שגרמו לרעידת אדמה. במרס 90 התחולל משבר קונסטיטוציוני חסר תקדים עקב ה"תרגיל המסריח" - נסיונה של מפלגת העבודה לפרק את ממשלת האחדות בראשות הליכוד ולהקים ממשלה בראשות שמעון פרס, תוך הסתמכות על ש"ס והחרדים האשכנזים - עלה בתוהו. במשך כשלושה חודשים לא הייתה בישראל ממשלה והציבור נאלץ לסבול חזיונות ביזאריים של ניסיונות כושלים להקים ממשלה. לפתע התברר כי העתיד הפוליטי במדינת ישראל תלוי בהוראותיו של רב קשיש, הרב שך ז"ל, שמצא עצמו לשון מאזניים בראשות המפלגות החרדיות.
תופעה זו גרמה לכעס גדול בקרב הציבור הרחב, הפגנות, הסטריות, שביתות רעב ושאר תופעות משונות, ולייאוש מהמערכת הפוליטית, עד שהליכוד הקים בסופו של דבר ממשלה בראשות יצחק שמיר.
מקץ מספר חודשים עמדה ישראל בפני מלחמת המפרץ הראשונה בה הותקפה בטילים ע"י סאדם חוסיין ולראשונה בתולדותיה לא הגיבה עקב לחץ אמריקני. כאשר האמריקנים ובעלי בריתם (בעיקר האנגלים) נושאים בעול הלחימה וגם במשגרי הטילים, עד לנצחונם המוחץ.
שני אירועים נפרדים אלו, שלכאורה אין קשר ביניהם, גרמו לאליטה האינטלקטואלית והפוליטית בישראל תחושה של מהפכת סדרי עולם, סדר בינלאומי חדש, ולתחושת "צורך דחוף" להתאים את ישראל לקראת סדר זה. האשליה המתוקה כאילו הוסר האיום הקיומי מעל המדינה, ויש להפטר ממטעני העבר ומשקעיו ולהתרכז ברפורמות מרחיקות לכת להצעדתה למאה העשרים ואחת, שלטה בכיפה.
האמצעים שנועדו להצעיד את ישראל קדימה ל"עידן החדש" (גם לאחר המלחמה הקרה שהסתיימה בסמוך לאותו מועד) התרכזו בשתי רפורמות פנימיות מרחיקות לכת:
  • המהפכה החוקתית של אהרן ברק (כאשר בשוליה גם רעיון נואל וקצר מועד לשינוי שיטת הבחירות),
  • הפרטה סיטונאית של המשק הציבורי - סוציאליסטי, משרידי שלטון מפא"י ההיסטורית, הכל על-מנת להציע להצעיד את ישראל לעידן חופשי של כלכלה קפיטליסטית תחרותית בו "לא תהיינה עוד מלחמות", שכן האמריקנים נלחמו עבורנו בזמן שישבנו כולנו במקלטים.
לשני צעדים מרחיקים אלו התלווה גם הסכם אוסלו בשנת 93 שהיווה את גולת הכותרת. בפרספקטיבה של כעשרים שנים דומה כי מהלכים אלו נכשלו כשלון חרוץ וקולוסאלי.
לא אתייחס בשורות אלו לכשלון המדיני בהימור המסוכן של ניסיון לביית את רב הטבחים הפסיכוטי, אשר גם מי שתמך בתהליך אוסלו כמו הח"מ, לא יכול שלא לסבור כיום שמדובר בכשלון גמור, שסופו היה ידוע מראש. ברצוני להתייחס לשני המהלכים האחרים:
האחד, חקיקת חוקי היסוד בשלהי שנת 92, שגרמו בעזרת הפרשנות ה"יצירתית" של אהרן ברק להעברת ההכרעות האידיאולוגיות לביהמ"ש העליון בשים לב ל"כשלון הפוליטיקאים" ולזעקות השבר על "שחיתותם" בעקבות אותו "תרגיל מסריח". מהלך אנטי דמוקרטי שהביא בין השאר, לשלטון השופטים, לנטרול ולסירוס המערכות הביצועיות והאדמיניסטרטיביות, בצל מבחנים משפטיים אמורפיים של "מידתיות" ו"סבירות" ולפריחתן של אידיאולוגיות פוסט ציוניות בדבר "מדינת כל אזרחיה" בשם "דת זכויות האדם", העומדות בניגוד גמור לעמדות רובו המוחלט של הציבור תוך זלזול גמור בזהותו הלאומית והתרבותית.
המהלך הנוסף, שהחל עוד בתקופת ממשלת האחדות של שנות ה-80 היה, כאמור, הליך הפרטה המזורז באמצעות מכירת גרעיני שליטה למספר מצומצם של בעלי הון שיכלו לממן או למנף את המשימה. מספר רגעי היסוס שהיו לבייגה שוחט, שר האוצר של רבין המנוח, בדבר אפשרות צודקת יותר לביצוע ההפרטות באמצעות חלוקת מניות לציבור, כפי שנעשה באנגליה בתקופת תאטצ'ר, וכפי שהטיף בשעתו העיתונאי גבי בשן ז"ל, טוטאו חיש קל הצידה בידי פקידי האוצר שהפכו למנהלי המדינה יחד עם שופטי בית המשפט העליון, כשהכל נראה כגזרה משמיים שלא ניתן לעשות דבר נגדה, בצל רטוריקה נמלצת על "חופש העיסוק" מבית מדרשו של ביהמ"ש העליון.
מקץ עשרים שנים של "לופטמנשאפט קפיטליזם" - קפיטליזם של אביונים, נוצרה כאן כלכלה מונופוליסטית, קרטליסטית, ריכוזית ובלתי תחרותית שהביאה ליצירת פערים חברתיים-עדתיים חסרי תקדים, הגדולים ביותר בעולם המערבי וליצירת פריפריה עצומה במדינתנו הקטנטונת, וליוקר מחיה בלתי נסבל עד כי אפילו מעמד הביניים שהיה זה שתמך והוביל שני המהלכים ההיסטוריים הנ"ל פתח בזעקות שבר ובהפגנות המוניות, המזכירות במעט את זעקות השבר בתקופת "התרגיל המסריח". עד כי כך הגיע האבסורד שעיתון הארץ, תומך היסטורי פנאטי בשני המהלכים הללו, הן במהפכה החוקתית והן בהפרטות הסיטונאיות, פצח במאמרי מערכת נלהבים בתמיכה במפגינים, משל היה מעוז הסוציאל-דמוקרטיה.
בנימין נתניהו היה במרוצת השנים הללו שותף זוטר בשני המהלכים הללו בעיקר בכהונתו כשר אוצר, בממשלת שרון השנייה. עתה, מכשהגיע ישראל למצב של ארה"ב בראשית המאה ה-20, עת נשלטה ע"י מונופולים וקרטלים ענקיים שחמסו את האזרח הקטן, הוא נדרש להיות תיאודור רוזוולט הנשיא האמריקני האגדי שמלחמתו במונופולים ובקרטלים הצעידה את ארה"ב למאה העשרים.
נתניהו נדרש בדחיפות לטפל בשני מהלכים היסטוריים שגויים אלו, מהלכים להם נתן יד אולי באי רצון מסוים בשתי כהונותיו כראש ממשלה עד כה, לבטל את שלטון השופטים ופקידי האוצר ולהחזירו לעם, בדומה למהלכיו של טדי רוזוולט, ולהציל את החברה בישראל מהמערבולת אליה נקלעה במשך למעלה מעשרים שנה. מערבולת של פערים חברתיים בלתי נסבלים בצד רעיונות "ליברליים- פרוגרסיביים" של מיעוט קולני, על "מדינת כל אזרחיה", המערערים את עצם קיומה. באם לא יעשה כן, יעשה זאת אריה דרעי לאחר הבחירות הבאות.

הכותב הוא חבר הועד המרכזי של לשכת עורכי הדין.
תאריך:  07/09/2011   |   עודכן:  07/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרוש טדי רוזוולט
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
"פירוז" בג"ץ הוא צו השעה ל"ת
דוידק'ה  |  7/09/11 23:33
2
ח ז ק ל"ת
איש עצוב  |  8/09/11 04:51
3
צודק וחכם! ל"ת
צריך לשנות  |  8/09/11 08:34
4
מילים כדורבנות !!!!!! ל"ת
דינה123  |  8/09/11 19:33
5
ומה שכחנו?
סתם_1  |  8/09/11 22:10
6
יראון זה לא העוד שתבע מסעדה על
פסטי  |  22/11/11 19:22
7
יראון לא הפסדת פעמיים במרות לר
בומבך  |  22/11/11 20:10
8
יראון גבר נאה שנוסע ביגואר
עוד אילן בומבך  |  27/11/11 21:29
9
יראון דוגמן יפה תואר מזכליברלי
רון חוטר ישי ז״ל  |  27/11/11 21:39
10
יראון עורך דין בלוגר מעולה
יגאל ארנון  |  27/11/11 21:58
11
יראוני דרוש שתתמודד עם המציאות
יראון הטוקבקיסט  |  16/01/12 12:58
12
יש עורכי דין שבאמת עובדים יראו
אדם לא טרחן  |  7/02/12 21:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסא מרון
מחאת האוהלים מבטאת את המעבר מפעולה של יחידים לפעולה קולקטיבית-ציבורית ופוליטית, אשר פועלת לשינוי אופן הקצאת המשאבים המשותפים ואינה מסתפקת בפתרון פרטי ונקודתי. הפעולה הקולקטיבית של מעמד הביניים מתבססת על אלטרנטיבה רעיונית לאידיאולוגיה ניאו-ליברלית, אשר הצדיקה ועודדה את דפוס הפעולה הקודם כצרכנים בודדים הפועלים בטווח הארוך "בניגוד" לאינטרס המעמדי שלהם
ד"ר ערן גרף
מְשַׁנְּנִים בְּלִי הֶרֶף לִי: / "אֲנַחְנוּ פֶּלֶא כַּלְכָּלִי", (אֲשֶׁר סִמְלוֹ בְּגַאֲוָה – / הִנָּם חַיֵּי הָרַאָוָה, שֶׁל הַמּוֹשְׁלִים כָּאן בַּכִּפָּה{1} / וְהַקְּרוֹבִים אֶל הַקֻּפָּה)
מנחם רהט
הציבור מתחיל להבין שהפכו אותו למריונטה בשירות השמאל, על-פי מיטב שיטותיהם המניפולטיביות של הצמד-חמד מינצנברג-גרינברג
מרגלית מולנר גויטיין
רוב הנשים ברשימה באות מתחום העסקים, כמה מהן פוליטיקאיות, אחדות מעולם הבידור. בניגוד לשנה שעברה, בראש הרשימה מככבות השנה הפוליטיקאיות אנגלה מרקל, מזכירת המדינה הילרי קלינטון ונשיאת ברזיל דילמה רוסף
אברהם שרון
גלעד שליט נחטף בגלל מחדל של הפקרות, שאננות ורשלנות    אם תג המחיר עליהן הוא כה כבד, כה בלתי נסבל וכמעט בלתי אפשרי, זה בגלל דקירתה של אמת חיים נוקבת המתמצה בשלוש מילים - על טעויות משלמים    באיחור של יותר מחמש שנים זה הזמן - אולי האחרון - לשלם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il