X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חובה לזכור כי דפני ליף היא היחידה שהיו לה (ותסלחו לי על הביטוי) זוג ביצים בשביל לצעוק "המלך הוא עירום!" בעוד כולנו הולכים בתלם ומרכינים את ראשנו בייאוש לנוכח העליות במיסים, החזירות של בעלי ההון והמוברגים לכיסאותיהם בממשלת ישראל לדורותיה
▪  ▪  ▪
דפני ליף. סחפה אחריה רבבות [צילום: פלאש 90]

בטרם אפתח את שעל ליבי, ברצוני לבקש סליחה מכולם. אני בדרך כלל נוהג להתעלם מהחלק של התגובות למאמרים, במיוחד מאלו המותירות טעם רע של צרות עין וחוסר פרגון מאחיי הישראלים ש"ערבים זה לזה", אך הפעם הוצאתם אותי משלוותי לנוכח הדיון המתמשך בסוגיית שירותה הצבאי של הגברת דפני ליף.
בהתחלה גם אני התייחסתי בחשדנות לדברים שנאמרו בשדרה ובכל מקום אחר שצצו האוהלים. האומנם יכול להיות גורם שהוא לא אינטרסנטי במדינה שבה אם תיתן למישהו הזדמנות הוא יאכל אותך חי... צר לי על כך שאני קטן-אמונה בנושא, אך אלו הם פני הדברים במדינת ישראל 2011, מדינה שבה כל אחד מסתכל בצלחתו של האחר וכל אחד מקנא בזה שהצליח במקום להילחם לשפר את מצבו.
ובכך אני קושר את הדברים קשר הדוק לכל המתחסדים בשאלה אחת מהותית: מה הקשר בין הבחורה דפני ליף שעשתה מעשה והעירה אותנו למאבק על זכויותינו כאזרחים, לשירותה הצבאי, מוצדק או לא ככל שיהיה?! הרי הבחורה הזו עשתה בדיוק את מה שכולנו דיברנו עליו בשיחות סלון, בין חברים, באירועים ציבוריים, במונית עם הנהג, עם הירקן בשוק, עם הקופאית בסופרמרקט. מה שכולנו אמרנו ברחוב אחד לשני, כולנו התרעמנו בכל פעם שקנינו מצרך כלשהו, כששילמנו חשבונות, כשהפרישו לנו מיסים, כששילמנו ארנונה, חשמל, מים, כששילמנו להוט וליס וחשבונות סלולר. כשרכשנו רכב יד חמישית או נסענו בבדיחה הזו שנקראת תחבורה ציבורית, כשקנינו בגדים (ואפילו לא מותגים, כי את זה למי יש כסף לקנות...), כשקנינו ירקות ופירות, מוצרי חלב, לחם אחיד, פרוס, שחור גס, מחיטה טרום נבוטה וכל שאר הקשקושים שנועדו כדי להעלות כדי לנו את המחירים.
עד כאן עוד לא נכנסתי לאבסורד של המחירים למוצרי תינוקות, גני ילדים, בתי ספר, משכורת חיילים מצ'וקמקת של 700 שקל ללוחמים בחזית, לימודים באוניברסיטה, ומה עם שכר הדירה ושלא נדבר חלילה על רכישת דירה (זה הרי נועד אך ורק למעמד הגבוה).
ובהנחה שאחרי שכבר שילמת את כל המחויבויות שלך למדינה האהובה שלנו, וכבר יש לך את המעט כדי לצאת ולהתאוורר עם חברים או בת/בן הזוג (מה כבר נשאר אם לא את זה, עבודה עבודה עבודה ובלי חיים?), אז לאן תצא? עם המחירים בבתי קפה, בפאבים, במסעדות, בבתי קולנוע... (זו באמת הוצאה כבדה, הרי העלויות של התירס בימינו כל-כך גבוהות שעשרה גרמים של פופקורן צריכים לעלות כמשקלם בזהב).
ואם יש יום הולדת לאימא או לאבא, אז קונים מתנה צנועה להראות להם כמה אתה אוהב. מה תקנו? עם המחירים של הספרים, הדיסקים, אולי תאחדו הוצאות עם האחים ותזמינו אותם לסוף-שבוע זוגי באילת (שעם הבלוף הזה שנקרא עיר ללא מע"מ המחיה בה לא זולה והמלונות בה יקרים יותר מהמלונות הכי מפוארים בחו"ל).
ואני אחזור ואומר - מה הקשר לעברה של הבחורה היחידה שקמה ועשתה מעשה??? מה הקשר לעברה של הבחורה שסחפה את כולם אחריה? הרי היא היחידה שהיו לה (ותסלחו לי על הביטוי) זוג ביצים בשביל לצעוק "המלך הוא עירום!" בעוד כולנו הולכים בתלם ומרכינים את ראשנו בייאוש לנוכח העליות במיסים, החזירות של בעלי ההון והמוברגים לכיסאותיהם בממשלת ישראל לדורותיה.
אל תתנו לציניקנים ולאלו שצורם להם על כך שבחורה בשם דפני ליף שלא שירתה בצבא העירה את הציבור, כי אם תסתכלו על זה מזווית אחרת, זה לא באמת משנה ממי יצאה הקריאה הזו למחאה החברתית, כי בעולם מקביל שבו דפני ליף כן שירתה בצבא, האם אז הייתה יכולה להשמיע את קולה ולצעוק? האם זה היה מתקן את העוולות החברתיות? האם במקרה זה ייפתרו הבעיות הפנימיות החמורות האלו במדינה? האם אלו שכורעים תחת הנטל יוכלו לנשום לרווחה ולומר את הדבר שמפריע להם באמת, איך זה שדפני ליף לא שירתה את המדינה שדופקת את כל מי ששירת בה?

תאריך:  14/09/2011   |   עודכן:  15/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקשר הגורדי של מחאה חברתית לשירות צבאי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יופי של כתבה, לא חייבים להסכים
הראל  |  15/09/11 10:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלישע פורת
שני מכתבים שמצאתי לאחרונה, שאינם רצופים בזמן, משל המשורר עוזר רבין (1999-1921), ממחישים יפה את מה שאני מכנה "תמימות המשוררים"
גיא עטיה
מי שמתייחס לצעירים פורעי חוק כאל נערים שובבים, מי שמחריש ולא מוחה על שריפת מסגדים, מי שמארח בביתו ומציע קפה ועוגות למתפרעים המפגינים בברוטליות נגד השכן - איננו יכול להתנער מהתוצאות
נורית גרינגר
ישראל לעולם לא תראה יום של שלום וביטחון, כל עוד ההסתה הנתעבת של האיסלמונאצים-הערבים תמשיך. אי-אפשר לעבור לסדר היום יותר. זה חייב להסתיים, ממש להסתיים, בלי אולי או אבל
אברהם פכטר
ביבי, ברק, שטייניץ, פגיעה ב"צוות" - ארגון גמלאי צה"ל - על-ידי אי-תיקון העוול של שחיקת הפנסיה שלהם, היא פגיעה בעורק הראשי של החברה בישראל ופירושה- פגיעה בערכי הביטחון של המדינה
אהוד פרלסמן
הצטרפותו של עמרם מצנע למרוץ לראשות מפלגת העבודה, וסירובו לחבור ליצחק הרצוג, מנעו משלי יחימוביץ' הפסד כמעט בטוח במאבק נגד הרצוג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il