X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ירידה חדה במכפילי ההון של חברות ובנקים משקפת ברוב המקרים משבר בשווקים הפיננסים וירידה במחירי המניות האם הגיעה העת לבחון מכפילי הון בבנקים?
▪  ▪  ▪

מכפיל הון הוא כלי חשוב בעת הערכת נכסים פיננסית כדוגמת מניות. הדבר נכון במיוחד כאשר בוחנים את מצב המערכת הבנקאית. נהוג לייחס את מכפיל ההון כמייצג של כמה עולה יחידה בודדת מנייר הערך - במידה שמכפיל ההון קטן מ-1 (לשם הדוגמה - 0.7) ניתן לומר כי קונים נכס השווה דולר ב-70 סנט.
בבחינת הנתונים בעשרים השנים האחרונות היה ניתן לזהות כי כאשר המערכת הבנקאית נסחרה במכפיל הון הקרוב לחצי (0.5), הכדאיות לקנות ניירות ערך לצד הסיכוי להתאוששות עלתה באופן משמעותי. ירידה חדה במכפילי ההון של חברות ובנקים משקפת ברוב המקרים משבר בשווקים הפיננסים וירידה במחירי המניות. הירידה במחירי המניות היא תוצאה של שלל אירועים להם מייחסים המשקיעים חשיבות רבה, שתוצאתה פגיעה בתוצאות הפיננסיות של פירמות שונות.
במידה שמכפיל ההון של הבנקים הוא קטן מ-1, הווה אומר שחלה ירידה במחירי המניות וזאת כתוצאה מציפיות לפגיעה בתוצאות הפיננסיות של הבנקים וירידה ברווחיות לצד ירידה בהון העצמי.
לאור הזעזועים בשווקים הפיננסיים בעולם, המודל של בחינת מכפיל ההון בבנקים שוב עולה, אך ראוי להדגיש כי זה לא הכלי היחיד עליו ראוי להתבסס והוא מהווה רק חלק משלל נתונים הראויים לבחינה.
באירופה, לב המשבר הנוכחי, נסחרים הבנקים הגדולים במכפילי הון של סביב 0.8-0.6 ואילו הבנקים הבינוניים והקטנים נסחרים סביב מכפילי הון 0.5-0.3. גם בארה"ב נסחרים הבנקים סביב מכפילי הון דומים.
לעומת זאת, בישראל נסחרים הבנקים הגדולים - לאומי ופועלים - סביב מכפיל הון קרוב מאוד ל-1 ואילו הבנקים הבינוניים והקטנים - דיסקונט, מזרחי, בינלאומי - נסחרים ברמות מכפיל הון של 1.1-0.7 (דיסקונט הנמוך ביותר, מזרחי הגבוה).
הנוהג בעולם בימים של רגיעה פיננסית (אם ניתן להגדיר כזה אירוע) הוא שהבנקים אמורים להיסחר ברמת מכפיל הון של מעל 2.
הבעיה העומדת בפני המשקיעים בקרות אירועים כאלה (מכפילי הון נמוכים מאוד) היא האירועים סביב. בעת משברים קשה מאוד לראות ולחוש את הכדאיות בהשקעה והדבר היחידי השולט בשווקים הוא הפחד מפני הבאות ללא יכולת אמיתית לראות אל מעבר למשבר.

תאריך:  15/09/2011   |   עודכן:  15/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכפילי ההון בבנקים לאור המשבר בשווקים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: טיבי דורש שוויון? שיתחיל בטריטוריה שלו    'אהבְתי'? את הכסף כמובן    די לעצרת הפוליטית של רבין    טרה כסמל למחדל של חברות כוח אדם    איפה הקוד האתי של אשכנזי?    הקַצב מאיתמר - חרטה לא ריאלית ולא מועילה    וגם: ברנס גיבור צדק?    היכן תעודת היושר של דפני ליף?    ואיפה המחאה למען החיים?    ולקינוח: טורקיה בורקיה
ד"ר מירי גלעד
מהמיתולוגיה ועד היום ובכלל, על האדם לעבור מסע בו הוא אמור לבנות את עצמו כגיבור במסע חייו. כשנשמטת תשתית הקיום שלו, בעיקר כשזה לא בצדק, נגזלת זכותו להיות גיבור בחייו
עמיר סגל
כיצד הפכה ההליכה הביתה ברחוב סמוך לבית ראש הממשלה לאירוע בו עוכב אזרח תמים רק משום שסירב להיות מלווה לביתו בידי מאבטחים
נרי אבנרי
"ישראל עשתה את השגיאה הגדולה ביותר בתולדותיה כאשר חתמה על הסכם אוסלו. באוסלו לקחנו אדמה בלא תמורה, וסוגיות השלב הסופי נשארו פתוחות" (אפריל 2003, אהוד יערי מתרגם לעברית את מה שאמר אבו-מאזן בערבית). הלכתי לארכיון...
יובל לובנשטיין
בסופי שבוע אנו מוצפים במודעות ענק של רשתות החשמל, בעלות פרסום של 250,000 שקל לעמוד למפרסם גדול "עם קבלות", ומנגד מחירי המוצרים כלל אינם זולים ומתאימים לשערי דולר של 4.4 שקל ולא של 3.7!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il