X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עו"ד קרא תיגר, המסילות הקצרות בעולם, החלקיקים הנמוגים של איינשטיין, תאטרון חברון, קבורת נשים ולילות ירושלים הלוהטת
▪  ▪  ▪
[צילום: ארטיום דגל]

רכבות כל העולם
רכבת ישראל היא לא הותיקה בעולם, לא המהירה בעולם ולא הגדולה מכולן. בתחום הזה האנגלים בהחלט יכולים להזכיר לנו שבזמן שאבותינו חשבו שגלגלים ומרכבות אש זה משהו שקשור למסעות האל.אס.די. של אליהו הנביא ויחזקאל המחריב, אבותיהם כבר רכבו להנאתם על סוס הברזל והקיטור.
אבל במגרש הזה יש לנו שיא עולמי, שאפילו 200 שנות קטרים בריטים ואלפי הקילומטרים של פסי הברזל של האוריינט אקספרס וכל מסילות סין וסיביר גם יחד לא יוכלו להכחישו: בשביתות איגודי פועלי הרכבת, יחסית לאורך הפסים, אנו עומדים כבר במקום הראשון.

העו"ד שקרא תיגר

השופט רפאל יעקובי מבית המשפט המחוזי בירושלים קבע שזכויות היוצרים על האות "הדסה" שייכות לגברת אחת, שהיא הבת והיורשת של מעצב האות הנרי פרידלנדר. זה היה משפט רגיל שכמותו מתקיימים אלפים בכל יום ועל חלקם מוגשים גם ערעורים, אבל עו"ד יעקב קלדרון, שייצג את הצד המפסיד, בחר הפעם להגיב בצורה חדה במיוחד:
"מדובר בשופט שלא הבין את הכתוב, לא בעברית ולא באנגלית, וכדאי שכל עם ישראל יידע מיהם שופטיו. הוא לא קרא את שהוא היה צריך לקרוא, ולא הבין את מה שהוא קרא. מי שיקרא את פרוטוקול המשפט יווכח שבשנת 1950 פרידלנדר ויתר ויתור מוחלט על הזכויות שלו באות. יש כאן טעם רציני לפגם גם ביושרה של השופט וגם בהבנה שלו". עו"ד קלדרון הבהיר כי מרשתו, החברה שהפסידה במשפט, תערער על פסק הדין.
זה נהייה מעניין: עורך דין שמזהיר בפומבי את כל עם ישראל שלשופט בבית המשפט המחוזי יש בעיות קשות בהבנת הנקרא, מהמר גבוה ומסכן גם את עצמו וגם את הקליינט שלו. גם אם היו לו סיכויים טובים בערעור (ואינני יודע) הם בוודאי קטנו מאד בעקבות הכרזה כזו. ביניש וחבריה בערכאת הערעור מאד לא יאהבו את צורת ההתבטאות וקריאת התיגר הזו על שופט. מצד שני, אם קלדרון צודק ויוכיח טענתו בערעור, הוא יהיה ראוי ליותר מאשר הצדעת כבוד ציבורית על אומץ ליבו ונכונותו להזהיר את המדינה מהמתרחש ומהשופט.
זה הולך להיות מעניין. נעקוב.

זק"א נשים

עסקי הקבורה של החברה קדישא הם מכרה זהב, למרות שזה המכרה היחיד שלא מנסים להוציא ממנו את האנשים. מאז התפתח עולם העסקים ואתה יכול לקבל היום שירותי חברה קדישא גם בשירות שליחים על הקטנועים של זק"א, שמגיעים אליך עוד ברגעי גסיסתך בכל תאונת דרכים, ולפעמים אפילו הולכים מכות עם נהגי מד"א ומתווכחים לידך למי מהם אתה שייך.
עם השנים קם לזק"א מתחרה ושמו "הצלה". גם הוא עסק כלכלי לתפארת, וכולם חיים ומשונררים ומתפרנסים ברווחה, ועולם כמנהגו. אלא שחשרת עננים מתגבשת ומאיימת על סידרי היקום.
נשים, כידוע, הן טמאות ומביאות לדבר עבירה, או אם אי-אפשר באותו רגע, אז לפחות למחשבות עבירה. לכן הן בבחינת בל יראה ובל ימצא, אלא רק באחורי האוטובוס ולצד סירי המטבח. רק שעלתה בעיה: ומי יטפל בנשים נפגעות? וכי הבחורים הצעירים של זק"א או הצלה יגעו בנקבות?
ולכן קמה לה באמריקע הקדושה קבוצת נשים חרדיות מתוך ארגון "הצלה", שהחליטו להקים להן ארגון הצלה נפרד של נשים. ובצדק. וכי יעלה על הדעת שגבר, שאפילו אינו מסתכל באישה זרה, פתאום יגע בה ממש רק כיוון שנפלה ברחוב?
לא זו בלבד, אלא שהנשים הצדיקות הללו בניו-יורק הזכירו לגברים כי כאשר ארגון "הצלה" הוקם בשנת 1990 נמנו על מייסדיו גם כמה וכמה נשים, ורק עם הזמן וצמיחת העסקים הן נדחקו הצידה והחוצה. ועכשיו, כך טוענות הנשים, נמצא שגברים הולכים לטפל בנשים הכורעות ללדת, דבר שאין לו היתר ותקדים, אפילו לא מימי משה בתיבה על הנילוס.
300 נשים ראשונות נרשמו כבר לקורסי העזרה ראשונה שפתח ארגון ההצלה הנשית החרדית בבורו-פארק ווילאמסבורג, והיד עוד נטויה. אלא שכאן נזעקו פתאום ראשי ארגון "הצלה" בארה"ב והודיעו שהם ילכו לבית דין צדק לבקש צו שיאסור על ההתארגנות זו.
ותשאלו: וכי באמת רוצים גברים חרדים בויליאמסברג ניו-יורק לפשפש באבריהן של נשים כורעות ללדת ביתן או בגופן של פצועות בדרך? חלילה לנו. אלא שהם כן רוצים לפשפש בארנקים ובכרטיסי האשראי ובצ'קים המוקדשים ביד רחבה לארגוני הצלה, ואם יקום ארגון "הצלת נשים" נפרד, עלולים ללכת בעקבותיו 50% מפוטנציאל הקליינטים והכספים, ועל זה מזעיקים בבהילות את בית דין צדק, שיחזור ויורה לנשים את מקומן.
ועולה המחשבה. מה יהיה אם נאמץ זאת גם אנו כאן? תשלמנה הנשים הישובות באחורי האוטובוס החרדי עבור נסיעתן רק לארגון של נשים נהגות (חרדיות, כמובן), וקניותיהן תבוצענה רק בסופרמרקט ששייך לנשים (חרדיות, כמובן), ואז נראה עד כמה יתמידו כאן ראשי הקהל וצדיקיו במאבקם הלוהט למען הפרדה בין המינים.

לילות ירושלים

הלמות תופים מהדהדים וחבורת צעירים במשרוקיות זרמה לרחוב ההסתדרות, סימטה במשולש הירושלמי הותיק, שכמו כל רחובות העיר יש לה יותר זכרונות מאשר הווה, והצינים יוסיפו שגם יותר הווה מאשר עתיד. עשר בלילה ירושלמי, ובאמצע הרחוב נבנה פתאום מסלול דוגמניות עטור זרקורים, הכביש כוסה בשטיח כחול מלכותי, ומעצבות צעירות מבצלאל שילחו למסלול דוגמניות בזו אחר זו.
גם הקהל היה מחופש בחלקו. בעיקר התרשמתי מזו בשמלת המשובצת בשחור ולבן, תיק יד לבן, וראשה עטור בפרחים מלאכותים גדולים כמו שיש למלכת בריטניה על הכובע. צעירה כבת 20 שנראתה כמו עקרת בית אנגליה בת 40 בעיירה בריטית נידחת מהתקופה שבין 2 מלחמות העולם. אח"כ הבנתי שהיא לא התחפשה. אם מישהו יגיד לכם פעם שעשרה קבין של יופי ירדו לעולם ומתוכם נטלה ירושלים 9 , תציעו לו להתחיל להוריד את הכמות של מה שהוא נוטל.
אבל היה מצחיק ונחמד. זו התארגנות עליזה של כמה צעירים בירושלים (מזוהים בשם "כמה סוכר", חפשו בפייסבוק) שהחליטו לצבוע את המרחב הציבורי באור ועליזות (זמנית, עד שהכל יצבע סופית בשחור) ולהחיות את רחוב האבן. פעם הם הפכו אותו לחוף ים, פעם לפיקניק ואתמול הם חגגו תצוגת אופנה. את ההצגה גנבו 4 קשישות בנות 70 עד 80 שדגמנו שמלות ותכשיטים, ובכל הנוגע להופעה נשית, לעינטוזים ולשמחת החיים, הן עלו על כל הדוגמניות הצעירות.
לילה, תופים, כרוז, ודוגמניות מהמחזור של גולדה. מי אמר שאין לירושלים עתיד?
אח"כ הם הודיעו שבחצות הם הולכים להשתלט על איזה בניין ציבורי שעומד כבר 4 שנים ללא שימוש. הלכתי הביתה. לא בא לי ללכת מכות עם המשטרה במסגרת השתלטות על הכנסת.
שנה טובה.

מושגי תרבות

בחברון פתחו אולם הצגות. סליחה: בקריית ארבע חנכו היכל תרבות. נו. שיהיה.
היכל תרבות, אולם תרבות ומקום תרבות הוא יוכל להיות רק ביום שכל תושבי הסביבה יוזמנו אליו. רק ביום שכל תושבי האזור יוכלו ללבוש מיטב מחלצותיהם ולבוא לשם להאזין למוזיקה או לראות מופע זה יהיה מרכז של תרבות. בכלל, רק כשאפשר יהיה להשמיע בחברון את הרקוויאם של מוצארט או להציג את מעגל הגיר הקווקאזי, אז זה יוכל להקרא אולם תרבות. כל עוד המופעים היחידים אליהם מוזמנים השכנים הינם מופעי רחוב אלימים של נאצות, קללות והפיכת דוכנים, האולם הזה על כל 400 כיסאותיו יוכל להקרא, במקרה הטוב, חדר תדריכי קרב.

עולם קורס

הפיסיקה המודרנית שלנו נשענת בין היתר על תורת היחסות הפרטית של איינשטיין, שלימד אותנו שמהירות האור היא גבול עליון שלא ניתן לחצותו. מזה נגזרים החישובים והפיתוחים שעל בסיסם אנו טסים בחלל, מתכתבים באינטרנט, עושים ניתוחי לייזר ובודקים חוזק מבנים וחומרים.
קבוצת מדענים במרכז לחקר הגרעין בשוויץ טוענת כעת כי ניסויים שערכה גילו שחלקיקי נייטרינו נעו במהירות גבוהה יותר ממהירות האור, והם מבקשים ממדענים נוספים ברחבי העולם לחזור על הניסוי ולבדוק את התוצאות. אם זה נכון, אז לתיאוריות של איינשטיין צפוי כאב ראש גדול, אם לא ביטול ומחיקה. נגיד זאת כך: תלמידים שלומדים כרגע לבחינת הבגרות בפיסיקה עוד יגלו שהם קבלו ציון 100 בתיאוריות לא נכונות. זה כמו להביא לאמא תואר ברפואה מהמכון לכישופים בהאיטי.
הבעיה האמיתית היא מה יקרה בינתיים, כשהפיסיקה הנוכחית תתמוטט. זוכרים כשהעולם היה פעם שטוח על גב צב ענק ואיזו טלטלה עברנו כשהוא עבר פתאום לכדור עגול ? זוכרים את כאבי הראש והמיגרנות שחטפנו באותו בוקר שהשמש הפסיקה פתאום להסתובב סביבנו ואנו נאלצנו להתחיל לנוע סביבה?
זה כלום מול מה שצפוי לנו עכשיו. אז, לפחות, מול עולם ישן קורס המתין לנו מוכן וערוך עולם חדש. עכשו מתגלה שהימח"ים ריקים ושאין לנו במחסן כלום. שום חלופה. שום תיאוריה מדעית אחרת. יתכן ש- 20,000 הסרקזות המסתובבות כעת באירן על יסוד הנוסחה E=MC2 מכינות חומר לנוסחה שכבר בוטלה, והטלסקופ "האבל" שעלה 3 מיליארד דולר שולח לארץ תמונות קשקושי צבע שיכולנו לקבל פה עם קליידוסקופ מקרטון שעולה 9 שקל. וזה עוד החלק הקל, יחסית למי שעוברים כעת סריקת MRI כדי לברר מה קורה להם בגוף. הכל בהשעיה. חכו להודעה.
אני, ליתר ביטחון, הייתי מוריד בחזרה לארץ את כל האסטרונאוטים מהחלל ומנתק זמנית את האינטרנט שעובד על תורת החלקים של איינשטיין וחבריו, וזה לפני שכמה אותיות אלקטרוניות תטוסנה לי לעין כי עברו את מהירות המסך. בכל מקרה, תורידו פעילות ותחזיקו חזק, לפחות עד שמישהו יביא לנו תיאוריה חדשה שתייצב לנו מחדש את היקום.

תאריך:  23/09/2011   |   עודכן:  09/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אות אחת מפרידה בין שופט לטיפש
סובול עידן  |  23/09/11 15:49
 
- הבדל של אות .קרוב מחוסר ל"ת
מ.אלקרייאף  |  25/09/11 10:38
2
מכיר את יעקב קלדרון
עורך דין  |  23/09/11 15:54
 
- אבל או שהוא אמיץ
או שוטה ?  |  24/09/11 21:03
3
ארגון "הצלה" לנשים ייקרא "הצלע ל"ת
אבשלום חום  |  23/09/11 16:30
4
פריצי, סומך עליך שתעקוב אחרי ה
גרשון ה.  |  23/09/11 22:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם אטינגר
האסטרטגיה של אובמה מהווה מכשול בלתי-עביר לשלום    הוא מאותת לפלשתינים שאל להם לחשוש מעונש עקב - ולמעשה אף יתוגמלו על - 100 שנות טרור אנטי-יהודי, שטיפת מוח ילדיהם בחינוך לשנאה והפרה שיטתית של התחייבויות
ראובן לייב
בני הדור הקשיש ניצבים חסרי אונים אל מול מוסדות-ציבור, המחייבים אותם לפנות אליהם באמצעות מכשור טכנולוגי שהם מתקשים בהפעלתו    על מוסדות אלה לקחת לתשומת-ליבם את הקשיים הנערמים בפני ציבור לא-מבוטל זה של צרכנים
בעז שפירא
נוער ההתנחלויות הנפלא והערכי שאיננו חומרני כלל ועיקר, שהינו חדור אהבת העם והארץ, שרואה בגאולת האדמה, בהפרחת השממה ובבניה עברית ערך עליון נצמד באדיקות לגבעות, למסורת אבות, לתורת ישראל ולאהבת ישראל    נוער זה שאין יפה, מוסרי וערכי ממנו - נתקל במציאות בלתי אפשרית: מדינת היהודים נלחמת ביהודים!
ציפי לידר
מה מלמד סיפור האוצר?    מיהו יהודי בדרגת ניצב? - על שלושת השלבים, גאוות יחידה וגם המלך בשדה    שנהיה לראש    יום תרועה    בין פרשת ניצבים לימים הנוראים
צבי גיל
שילוב מלא של ערביי ישראל בחברה ובכלכלה ושילובנו שלנו באזור הגיאופוליטי, תלוי בין היתר בהכרה בשפתם ובידיעתה, ובתקשורת איתם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il