X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אני - הגמלאי - ירון דקל ועובדי "קול ישראל", העובדים כיום בהסכמי עבודה המעניקים להם זכויות סוציאליות - כולנו חייבים לגלות הזדהות עם עבדי חברות הקבלן שנלקח מהם בזדון מה שיש לנו
▪  ▪  ▪
ירון דקל. לא אמפטי [צילום: פלאש 90]

מצער, שבדיון הכואב על עובדי קבלן בתוכנית של ירון דקל (23.10.11) ב"קול ישראל", עלה עורך התוכנית על שרטון של יהירות בוטה בהתייחסותו לדברי הדובר אריאל יעקובי, יו"ר ארגון עובדי המדינה בהסתדרות העובדים.
נציג הסתדרות העובדים פרס בראיון עם ירון דקל את מצוקת עובדי הקבלן, העובדים ללא תנאים סוציאליים וללא ביטחון תעסוקתי. לכן - לדבריו בראיון - הסתדרות העובדים והעומד בראשה, עופר עיני, החליטו ש"יש למגר תופעה פוגענית בכבודו של אדם עובד". במהלך הראיון הבליט המרואיין את הצורך בגילוי של סולידאריות חברתית, שתבוא לידי ביטוי בשביתה במשק, כדי לאלץ את ממשלת ישראל לאמץ את הגישה ש"דפוס עבודה כה פוגעני ייעלם ממציאות חיינו".
קשה שלא להבחין בעוצמת פער תהומית בין טיפול רגיש וענייני של השדרנית, קרן נויבך, בנושא כה כאוב של עובדי קבלן בתוכניתה שלשום, ובין יהירות ושחצנות של השדרן ירון דקל, שבתוכניתו - מתוך שביעות רצון רבה מעצמו - לא גילה אמפטיה כלפי מציאות הגוזרת על מאות אלפי עובדים בישראל בפרוס המאה העשרים ואחת להיות למעשה עֲבָדִים של חברות קבלן. הנימה בהצגת השאלות מצד המראיין הייתה לא רק יהירה, מעליבה וצינית, אלא התייחסה לאורך כל הראיון בביטול רב לטיעוניו של המרואיין.
אני מבין לרוחו של המראיין, ירון דקל, שגילה בראיון דאגה לסבל של הציבור בעת שביתה. השאלות התובעניות של המראיין – כי "זו שביתה שתמרר חיי ציבור, שאינו מבין על מה השביתה, ולכן הוא לא יתמוך בה" – פוסחות על ציבור של מאות אלפי עובדים חסרי תנאים סוציאליים, שהם חלק מכובד בציבור.
לא חשוב לי ההבדל בין הערכות ממשלתיות, שמדובר בשלוש-מאות אלף עובדים, ובין הערכה של הסתדרות העובדים, שמדובר במספר כפול ואף יותר מזה. לי חשובה הסולידאריות של כלל העובדים במשק. אני עבדתי ארבעים ואחת שנים, ועבור כל יום עבודה קיבלתי שכר בהתאם להסכמי שכר קיבוציים, נהניתי מזכויות עובד, כמו: קרן פנסיה, ימי מחלה, הבראה, חופשה שנתית וביטחון תעסוקתי.
המאבק נגד מציאות, בה זכויות אלמנטריות נלקחות כיום מאלפי עובדים בישראל, צריך לחייב אותי ובאותה מידה גם את ירון דקל. אני הגמלאי, שעבדתי שנים רבות רק בהסכם עבודה קיבוצי, ירון דקל ועובדי "קול ישראל", העובדים כיום בהסכמי עבודה, המעניקים להם זכויות סוציאליות. כולנו חייבים לגלות סולידאריות עם אלה שנלקח מהם בזדון מה שיש לנו.

בוטות וגם ציניות

דיון רציני היה צריך להתייחס למציאות הזועקת ששכר ממוצע של עובד קבלן הוא מעט מעל 4,000 שקלים ברוטו. שכר ממוצע לשכיר ישראלי בהסכם הקיבוצי הוא מעט מעל 9,000 שקלים. מדובר לא רק בהפרש של 5,000 שקלים, אלא גם בהיעדר תנאים סוציאליים בסיסיים מהם נהנה ירון דקל.
ציער אותי, שבוטות וציניות של מראיין לא אפשרה דיון ענייני בנושא כאוב, שרבבות אזרחים - 20% מהעובדים המועסקים במשרדי הממשלה על-פי נתוני מרכז המידע והמחקר של הכנסת - הם עובדי קבלן. מציאות שמתאימה למדיניות האוצר, שמבקש להחליף עובדים קבועים ומאורגנים בעובדים זמניים ולא מאורגנים.
חבל שירון דקל אינו כולל בציבור הזה את מאות האלפים – שכמעט בכל בית אב בישראל – נמצא הציבור הזה, שלא רק שהוא יודע על מהות המאבק, הוא חש אותה על בשרו.
מציאות כואבת, הפוקדת היום ציבור כה גדול של מפרנסים, ומאיימת להיות דיירת קבע בכל בית אב בישראל, מן הראוי להתייחס אליה לא בבוטות פוגעת, כמו שהפגין, למרבה הצער, איש הרדיו ירון דקל. מה שנדרש מתמצה בקריאה לסולידאריות חברתית. הסולידאריות הזו נדחקה לפינה נזופה על-ידי ירון דקל בתוכניתו, וחבל.

עובדת-ניקיון של פעם

ולסיום, אני מבקש להתייחס לנקודה אישית מאוד. אני בן לאימא שהתפרנסה בחייה מעבודת ניקיון. מגיל 60 עד 94, יותר משליש חייה, היא התקיימה מפנסיה סבירה, ואף יותר מזה. כיום, אף לא עובדת ניקיון אחת, המקרצפת רצפה בבית חולים או במסדרון ממשלתי, תזכה למה שאמי ז"ל ובנות דורה זכו. היום, את פרי זיעתן גורפות ברווחי עתק חברות כוח-אדם, שרבות מהן ממוקמות במשרדי פאר ב"שדרות המחאה" - בשדרות רוטשילד.
חבל מאוד, שהתייחסות לנושא כה כאוב טופלה באופן כה רדוד ובנימה כה נלעגת בשידור הציבורי.

תאריך:  25/10/2011   |   עודכן:  25/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ירון דקל עולה על שרטון היהירות
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
תודה רבה לך איתן ל"ת
תודה לאיתן ק  |  25/10/11 18:45
2
עובד כוח אדם
שומר בבית ספר  |  25/10/11 19:39
 
- זה מעניין את ירון דקל??
גם כן שומר  |  27/10/11 07:57
3
שחצנות מגעילה של ירון דקל
בן אדם !!!!  |  25/10/11 19:44
4
הפעם אני מסכים איתך
נעמי בן יעקוב  |  25/10/11 20:00
5
מדיניות הממשלה
צפורה בנאי  |  25/10/11 23:25
6
צודקים כל המגיבים הקודמים
מיקי מהמרכז  |  27/10/11 07:05
7
צודקים כל המגיבים הקודמים
מיקי מהמרכז  |  27/10/11 07:05
8
עובדת קבלן ברשות השידור
עובדת קבלן  |  27/10/11 07:47
9
אני מודה לכל המגיבים
איתן קלינסקי  |  27/10/11 10:03
10
החמרת עם ירון דקל
ידידיה ושולה  |  27/10/11 16:43
11
סולידריות
יעקב קריספין  |  28/10/11 14:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיל נתן
היכולת האנושית להתנתק גוף מנפש, לא לחוש בכאב, לא להיות שם    האושר לא זקוק לכסף, הוא צריך נשמה    תחושת אי-הוודאות היא הרסנית    הרוח שורה בכל מקום בו יש חברה וערכים    ההישרדות הפוליטית חשובה מהכל
גלעד הראל
באירופה, כל משתמש יכול להגיש בקשה לעיין בנתונים האישיים שחברה מסחרית כלשהי, מקוונת או לא מקוונת, מאחסנת על אודותיו. משתמש אחד עשה את זה. מה הוא גילה?
אברהם בן-עזרא
משרד השיכון תומך בדיירים ונותן מענקים. אף שהסכומים זעומים ובקושי משתווים לתעריפי פרסום אותו מקבל המשרד בגין מענקים אלה, מן הראוי שהמשרד יפרסם ברבים קריטריונים ברורים לקבלת המענקים, ויואיל להבהיר כמה הבהרות
איתמר לוין
מדוע לא קראתם בשום מקום, חוץ מאשר ב-News1, את תגובתה של המדינה על עתירת המתמחים לבג"ץ? משום שהתקשורת שוב לוקחת צד ושוב מועלת בתפקידה. העובדות לא יבלבלו את מי שמנצל כל הזדמנות כדי להיות פופוליסט ולתקוף את הממשלה ואת העומד בראשה
איתי יהל
חוזקו של מנהיג נמדד בין השאר במעשיו הבלתי מקובלים, על-ידי תומכיו, השוכחים לפעמים כי המנהיג שלהם מרגע היבחרו הוא המנהיג של כולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il