X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הידעתם שארז היה פעם עורך דין, ואפילו שוטר? לקראת התוכנית החדשה שלו, ניב שטנדל מנסה להבין איך הדברים שהוא עושה הופכים לקאלט, ומה סוד הקסם של אחד המנחים הטובים ביותר בטלוויזיה
▪  ▪  ▪
דודו ארז. מיוחד ושונה [צילום: יח"צ]

אם דודו ארז היה מספר לכם שפעם, לא מזמן, הוא היה עורך דין - לא כזה שסתם למד משפטים למען ההשכלה או הרזומה, אלא אשכרה עורך דין פעיל במחלקה הפלילית של פרקליטות מחוז תל אביב - סביר להניח שהייתם חושבים שזו עוד אחת מהבדיחות שלו. דודו ארז יושב ומתעסק בפלפולים משפטיים ובתיקים פליליים של עבריינות סמים ונוער? בלי גסויות, פלוצים ושחר חסון?
אבל כן. דודו ארז היה עד לפני כשמונה שנים בסך-הכל עורך דין (קודם לכן, אגב, היה שוטר). עכשיו תחליפו את הגלימה בחליפה, תוסיפו לפרצוף הרציני טוויסט ציני, תושיבו את שחר חסון ואבי אטינגר על דוכן העדים ותקבלו את הגרסה המעודכנת של דודו ארז. הליצן שגילה את עצמו אחרי גיל 30. הפרקליט שמכר את התיק שלו.

ואז הגיע ה"טיפוס"

מאז חווה ארז עליה מטאורית כמעט. תחילה התקבל לעבודה בערוץ ג'טיקס כבמאי, תסריטאי ומגיש. משם החל להשתלט בהדרגה על כל ערוצי התוכן על הממיר שלכם: יס ("Y בעשר"), ערוץ 2 ("אחרי הכל" של טל ברמן), ערוץ 10 (תוכנית הבוקר עם אפרת רייטן וקובי אוז), ואפילו ערוץ הספורט. ולבסוף הגיע גם ל"HOT", עם תפקיד הפריצה שלו, בערוץ שחיבק אותו בחום והפך אותו לכוכב - מנחה "מהדורה מוגבלת" של "ביפ". אומנם ערוץ נישה, אבל עם קהל צופים נאמן ונלהב שמסוגל להפוך כל תוכנית בו לקאלט.
"מהדורה מוגבלת" רצה במשך חמש עונות. בארבע מהן חלק ארז את הכורסה עם אפרת אברמוב. לחמישית התייצב לבדו. מי שמזלזל במושג "קאלט" בהקשר הזה, צריך לזכור שהתוכנית כבר בוטלה לאחר עונתה הרביעית, ושבה לעונה נוספת רק בלחץ המעריצים. במהלך אותן ארבע עונות התחלף פאנל המצחיקנים שמסביב לשולחן, וארז, כאמור, הגיש את התוכנית לסירוגין עם אברמוב. אולם העונה החמישית הבהירה מי הכוכבים הבולטים שלה: ארז וצמד רעיו, שחר חסון ואבי אטינגר.
אז במה בעצם עלה ארז על עמיתתו אברמוב? בייחודו. אברמוב היא מגישה מוכשרת ורבת חן, והיא המשיכה בהצלחה לפרויקטים אחרים. היא הנחתה את "מהדורה מוגבלת" בצורה מצוינת, אין תלונות. אבל ברור שהיא לא דודו ארז. אף אחד אינו דודו ארז.
דודו ארז הוא מיוחד. הוא שונה. קומיקאים רבים, מצוינים כבינוניים, נעים על אותה קשת קומית של טיפוסים, חיקויים ומניירות. אבל ארז יצר טיפוס משלו, טיפוס שלא ניתן לטעות בזהותו כשהוא מופיע על המסך עם החליפה, התסרוקת המסודרת, המשקפיים. לאלה נוספים שני אלמנטים בולטים: המימיקה הייחודית, שנעה בין רצינות תהומית לאדישות מוחלטת עם שימוש מושכל בגבה המורמת; ודרך ההגייה שבה הוא בוחר להדגיש הברות מסוימות ולמשוך אחרות, כמו במטבע הלשון המפורסם שלו "האם ראוי".

משעמם מבחוץ, מעוות מבפנים

את מבע הפנים החתום לא המציא דודו ארז. קומיקאים גדולים ממנו הבינו עוד הרבה לפניו את הפער הקומי שטמון בין הבעה רצינית למעשה מגוחך. באסטר קיטון עשה קריירה מפני האבן שלו. אפילו ליאור שליין - מושא לעג מועדף בתוכניות של ארז - היה פעם כזה, זורק פאנצ'ים בלי להזיז שריר בפנים, לפני שהפך לטאלנט בפני עצמו שנאלץ להגיב בצחוק מוגזם למרואיינים. הטריק הזה הוא כמובן אלף-בית של תוכניות מתיחות - לשמור על רצינות נוכח בדיחה - ואין פלא שארז אכן החל את דרכו בתוכנית מתיחות בג'טיקס ("קומי קומי"). את הטכניקה הזו הוא שכלל בהמשך כמראיין ב"Y בעשר", אצל טל ברמן ובערוץ הספורט, וגם כשהצטרף לצוות ארץ נהדרת, בפינה שהקדימה את הישראלי היפה של יובל סמו.
מעבר לכך, הפרסונה של ארז משיגה את הפער בין דמות שנראית מאוד משעממת כלפי חוץ, ומתגלה כבעלת מוח חד אך מעוות מבפנים. מתחת לחזות המהוגנת מסתתר טיפוס קצת מטורף ומאוד גס שמשוחח עם חבריו לפאנל על פורנו וזונות ומחזיק להקת מעודדות מחרמנות. בשדות אחרים מעולם הטלוויזיה זה היה מטריד על גבול הפלילי. אבל בנישה של "ביפ", ואפילו של שידורי הלילה בערוץ 2, זה תופס.
אפשר להגיד שמאז תחילת דרכו דודו ארז ממחזר את דמותו. בסדר, הוא לא מגוון במיוחד, זה נכון, וזה גם ישרטט כפי הנראה את תקרת הזכוכית בה יחבט ראשו כשינסה להמשיך ולהתפתח כקומיקאי (למשל, כניסה במשרה מלאה לעבודה ב"ארץ נהדרת" כל עוד תקן המגיש תפוס). אבל מדוע שיהיה מגוון? הדמות הדודו-ארזית תפסה חזק, והיא מציעה משהו אחר למי שרוצה להשתמש בה. "מהדורה מוגבלת", "לילה בכיף" ו"טלוויזיה במיטבה" הן כולן ואריאציות על ארז ועל הדינמיקה שלו עם חסון ואטינגר (טיפוס מופרע ויוצא דופן בפני עצמו). התוכנית החדשה שלו - "זהירות, טלוויזיה" - ממשיכה להשתמש בנוסחה הזו, גם אם הפעם לא מדובר בתוכנית אירוח אלא במיני סדרה מוקומנטרית. ההיסטוריה הקצרה מלמדת שמה שדודו ארז עושה בשנים האחרונות הופך לקאלט. ולמה לא, בעצם? הוא ראוי.

תאריך:  03/11/2011   |   עודכן:  03/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איך הפך דודו ארז למצחיקן של ערוץ 2?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אכן בדיחה
דרור5  |  3/11/11 14:05
2
אין קשר בין הצלחה וכשרון
סתם_1  |  3/11/11 23:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורן פרסיקו
כל המשפטנים ששוחחו עם "העין השביעית" מסכימים כי אין לקשור בין גורלה של ענת קם לזה של אורי בלאו    עו"ד קרפ: גזר הדין של קם לא יוצא דופן בעיני, אבל אם יחליטו להעמיד את בלאו לדין, זה כן יהיה תקדים
הודיה כריש-חזוני
הם בנו את ביתם בתום לב ובעזרת משכנתאות מהמדינה, ועכשיו אותה מדינה היא זו שמאיימת להרוס את ביתם. מאות ילדים עלולים למצוא את עצמם ללא קורת גג אם הממשלה אכן תוציא לפועל את מהלך שכבר זכה לכינוי "מיני-הינתקות". "אחד הילדים סיפר שהיה לו סיוט בלילה שיש דמות מחוץ לחלון - זה היה ביבי שבא להרוס לו את הבית"
אבינדב ויתקון
חולות סמר, בועה אקולוגית נדירה שהושמדה כבר ברובה, נמצאת בסכנה. שועלי החולות וחתול החולות נכחדו משם כבר, וכעת נאבקים הירוקים ותושבי המקום על שארית הדיונה, שהמנהל האזרחי מתעקש לכרות בה חול. יש חלופות כרייה פוגעניות פחות, אומרים מובילי המאבק, אך במנהל מתעקשים להביא את הדחפורים דווקא לדיונה זו, המעוררת עניין עולמי בקרב ביולוגים. ראש המנהל, בנצי ליברמן: "החול שם יאפשר שיווק בתים במחיר סביר"
עליס בליטנטל
תערוכת Infinity Jest במוזיאון ה-MET בניו-יורק
ראובן לייב
"פסטה פלייס" היא מסעדונת תל אביבית, המתיימרת לייצג את המטבח האיטלקי העממי, אבל מתגלית כמי שאינה מיטיבה לייצג כראוי את בצקיה של ארץ המגף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il