X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
גל המהפכות האדיר צריך לעורר אותנו להכרה בכך שנמצאים אנו ב"זמן השיא" של הגאולה, להודאה על נסי ה' וחסדיו, כולל גם על הנסים הפרטיים שעשרות אלפים חווים אותם ולהוספה בתורה ובמצוות, בתפילה ובביטחון בה' ע"מ שהאירועים יביאו איתם רק ברכה לעם ישראל ולאנושות כולה
▪  ▪  ▪
הפיכה במצרים. זמן השיא של הגאולה [צילום: AP]
מהומות בלוב. נפילת המשטרים מסימני הגאולה [צילום: AP]

תאריכים חשובים
כל המהפכות החלו בשנת העשרים לניסי מלחמת המפרץ ושנת הששים לנשיאות הרבי מה"מ שליט"א – תאריכים בעלי חשיבות כשלעצמם

מדברי הרבי מליובאוויטש: "ישנם התמהים על המדובר בתקופה האחרונה שעומדים אנו בסוף זמן הגלות, עקבתא דמשיחא, ושואלים, היכן רואים זאת? הרי עולם כמנהגו מידי שנה בשנה כרגיל נוהג? - ולפלא הכי גדול שאינם מתבוננים בהמאורעות שמתרחשים בעולם, מאורעות הגלויים והמפורסמים!
בתקופה האחרונה...מתרחשות ברחבי העולם מהפכות קיצוניות, ובחסדי ה' מתרחשות מהפכות אלו בשקט, כלומר, ללא מלחמות ושפיכות דמים, רחמנא ליצלן, עד כדי כך שחיי היום יום ממשיכים להתנהל ע"ד הרגיל...וה"נס" שבדבר - ולפלא הכי גדול שלא שמים לב לכל זה, "אין בעל הנס מכיר בניסו" - שמהפכות קיצוניות...מתרחשות בשקט ובמנוחה, דבר שאין לו אח ורע בתולדות האנושיות כולה: מהפכות...היו מלוות תמיד במלחמות עקובות מדם...הביאו הרס וחורבן ר"ל. ואין צורך להרחיק לכת ולחפש בדברי ימי העולם...כיוון שראינו בדורנו זה את החורבן הנורא במלחמת העולם השנייה, לא תקום פעמיים צרה...
וביאור השייכות דכל הנ"ל לבני ישראל (דלכאורה, מאורעות שמתרחשים במהלכי הפוליטיקא ברחבי העולם (ללא קשר ישיר לבני ישראל) אינם מענינם של בני ישראל, שתפקידם לעסוק בלימוד התורה וקיום המצוות) - בכמה פרטים:
  • הכרת גדלות הא-ל ונתינת שבח והודיה על גודל חסדיו...מהפכות קיצוניות ברחבי העולם מתרחשות בשקט ובמנוחה, נס גדול שאינו אלא בכחו של הקב"ה ה"כל יכול"!
  • הוספה באמונה בביאת המשיח והצפיה לביאתו...שכן מהפכות בעולם הן מהסימנים שהובאו במדרשי חז"ל על התקופה דעקבתא דמשיחא, וכשרואים מהפכות גדולות בימינו אלה, הרי זה סימן נוסף שנמצאים אנו ברגעים האחרונים דעקבתא דמשיחא, ותכף ומיד ממש בא משיח צדקנו.
(משיחת הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א - שבת פרשת תולדות, ד' כסלו שנת התש"נ (1990)).
בשיחת קודש זו מתייחס הרבי מליובאוויטש (בעיקר) למהפכות בברית המועצות ובמדינות "ברית ורשה", ולשינויי השלטון בסין ובהודו שאירעו באותן שנים. בשיחות קודש נוספות הדגיש הרבי את ה"נפלאות" המתרחשות בדורנו - בהתפוררות הקומוניזם, במתן אפשרות לעליית יהודים לארץ מברה"מ ומדינות נוספות, ובשחרורם של מאות מיליונים לחיים חופשיים יותר של צדק ויושר, ואת הקשר ההדוק של תהליך עולמי זה אל הגאולה האמיתית והשלימה - שתביא איתה צדק חברתי, רווחה כלכלית, שלום והרמוניה עבור האנושות כולה.
בחצי השנה האחרונה, עומד העולם כולו נפעם אל מול גל המהפכות השוטף את העולם הערבי-מוסלמי. מהפכות אלו הינן המשכו של תהליך השינוי העולמי לקראת הגאולה הקרובה לבוא. וזאת משום שעשרות מדינות ערביות ומוסלמיות - בהן נמצאים מאות מיליוני בני אדם (ולהבדיל עשרות אלפי יהודים) תחת שלטון רודני ומדכא - עומדות בפני הפגנות ענק וזעזועים פנימיים אדירים, בדרישה לחלוקת משאבים צודקת, חרות וזכויות אדם בסיסיות. הפגנות אלו גרמו להפלתם של חלק ממשטרי הדיכוי ולשינויים מפליגים לטובה באחרים. זאת ועוד, משטרים אלו נופלים, לרוב, תוך מיעוט נפגעים ובזמן קצר (עכ"פ ביחס למהפכות דומות בעבר). בנוסף לכך, משטרים אלו איימו על ישראל ואף פעלו נגדה במשך שנים רבות באופן ישיר רחמ"ל, וכן עירערו את היציבות האזורית (ואף העולמית), ולפיכך נפילתם המהירה (ללא שום מאמץ מצד ישראל) הינה נס גדול ונפלא!

אירועים רבים בעולם - מסימני הגאולה

גם רעידות האדמה הרבות שאירעו במדינות רבות (ביניהן יפן, ניו-זילנד, מיאנמר, ספרד, ארה"ב, הודו, גואטמלה, טורקיה) בשנים האחרונות (על-פי מחקרים מספר רעידות האדמה בעולם הינו פי 2 מהממוצע בשנים שעברו!) הינן מסימני הגאולה (ראה בשיחת הרבי שהובאה לעיל, וכמובא ב"אור התורה" לאדמו"ר חב"ד הרבי הצמח צדק וכן בספר הזוהר הקדוש).
כך גם נחשולי הצונאמי וכן ההצפות במהלך הוריקן איירין בניו-יורק, וכידוע מדברי רבי יוסף יצחק – אדמו"ר חב"ד הקודם וחמיו של הרבי - "בהקריאה והקדושה" שעל כך נכתב בספר תהלים מזמור צ"ג: "ה' מלך גאות לבש...נשאו נהרות ה' נשאו נהרות קולם, ישאו נהרות דכים, מקולות מים רבים אדירים משברי ים...לביתך נאוה קדש ה' לאורך ימים" – ביחד עם הנס הגלוי שהיה במהלך ההוריקן, שבתחילה ציפו בניו-יורק להוריקן דרגה 3 ולבסוף ירדה עוצמתו ל"סופה טרופית" בלבד (שאינה מוגדרת כלל כהוריקן!). בנוסף לכך, בימים אלו (סוף חודש תשרי) מתמודדת גם דבלין בירת אירלנד עם הצפות גדולות, וגם בתאילנד ישנן הצפות ענק בשל נהרות שמפלסם עלה ביותר משני מטרים!
חשוב להזכיר גם את המצב הכלכלי בארץ הקודש ובעולם – מתאים לדברי חז"ל שניבאו כי אחד מסימני הגאולה הינו "היוקר יאמיר" (גמרא - סוף מסכת סוטה), המחאה החברתית בישראל (שהביאה להפגנה הגדולה ביותר אי פעם), התפרצויות הרי געש (באיסלנד ובאריתריאה) שגרמו לענני אפר ששיתקו את התעופה באזורים נרחבים. אכן כדברי הרבי בשיחה (יחידות ט"ו בשבט) לקבוצת בני ובנות מצוה: העולם "מזדעזע" (די וועלט טרייסעלט) כעת כהכנה לקבלת פני משיח צדקנו...עוד ציין הרבי כי "וכתתו חרבותם לאתים" היא מפעולותיו של המלך המשיח עצמו (כמפורש בדברי הנביא ישעיה) ולפיכך המשך התממשותו של חזון זה (שהתחיל כבר בפירוק הנשק הגרעיני של ברה"מ וארה"ב לפני כעשרים שנה) – מלמד אותנו כי הגאולה קרובה מאוד.
עוד יש להדגיש כי ארץ ישראל הינה כדברי הרבי מה"מ שליט"א המקום הכי בטוח בעולם – בעוד שרבות מדינות אירופה ויפן סובלות משפל כלכלי חסר תקדים, וארה"ב מתמודדת עם התוצאות של הפחתת דירוג האשראי שלה, הרי לישראל העלו את דירוג האשראי והשקל הישראלי נחשב לאחד המטבעות היציבים בעולם...
גם במהלך ירי הרקטות לדרום בחודש אב בשנה שעברה אירעו נסים גלויים – המפורסם שבהם נחיתת רקטת גראד במרכז שטיבלאך של קהילת גור במהלך תפילת שחרית – הגראד נפל, אך לא התפוצץ...וכך גם בירי הרקטות בסוף חודש תשרי השנה – טיל גראד נפל מטרים ספורים מבנין בן 8 קומות, בלב אזור אזרחי באשדוד, ללא נפגעים! בעיר אשקלון, סיפר תושב העיר מאיר אפרגן, על נס נוסף – טיל גראד פגע ישירות בבלוני גז הסמוכים לביתו ולהבות אש פרצו, איימו לגרום לשריפת ביתו ובתים נוספים, והמיסו את תאורת הרחוב, אולם הפיצוץ גרם בנס גם לפגיעה במס' צינורות מים – שהמים שבהם זרמו ישירות אל מוקדי התבערה וכיבו אותה לחלוטין! (גם בנס זה ניכר הענין של "אתהפכא חשוכא לנהורא" – כי הפיצוץ בעצמו הוא שהביא בסופו של דבר לכיבוי האש, ע"י שביקע את צינורות המים שזרמו וכיבו את הלהבות!)
גל המהפכות האדיר והאירועים הרבים בעולם צריכים לעורר אותנו, להכרה בכך שנמצאים אנו, כדברי הרבי, ב"זמן השיא" של הגאולה, להודאה על נסי ה' וחסדיו, כולל גם על הנסים הפרטיים שעשרות אלפים חווים אותם באמצעות הכתיבה ב"אגרות קודש" לרבי מה"מ שליט"א, ולהוספה בתורה ומצוות, בתפילה ובביטחון בה' על-מנת שהאירועים הללו יביאו איתם רק ברכה לעם ישראל ולאנושות כולה, ועד לברכת הגאולה האמיתית והשלימה בקרוב ממש.
בעזהי"ת תצא לאור בקרוב בל"נ על-ידי מטה משיח חוברת בנושא "נסי מלחמת המפרץ ונבואות הרבי" שתכלול פרק בנושא "המהפכות בעולם הערבי" ועניני משיח וגאולה.

הודאה לה'

הגמרא במסכת סנהדרין (צ"ד.) אומרת: "ביקש הקב"ה לעשות חזקי'ה משיח...אמרה מידת הדין לפני הקב"ה...חזקי'ה שעשית לו כל הניסים הללו (שניצל מסנחריב ונתרפא מחוליו-רש"י) ולא אמר שירה לפניך תעשהו משיח?", ואכן דורו של המלך חזקי'ה לא זכה להיגאל והגלות נמשכה. מכאן למדים אנו את חשיבותה העצומה של ההודאה לה' יתברך על הניסים שהוא עושה עמנו.
ידועים דברי הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א בחשיבות ההודאה לה' על הניסים שהוא עושה עמנו ובחשיבות פרסום הניסים על-מנת לזרז את הגאולה (על בסיס דברי הגמרא הנ"ל), ובלשונו הקדושה של הרבי: "ועוד והוא העיקר: ההכרה וההודאה ונתינת השבח לה' על הניסים...ה"ז גם נוגע לביאת משיח צדקנו...ומזה מתקבלת הוראה עיקרית

המהומות בסוריה

בסוריה, נראה היה בתחילה כי משטר אסד ממשיך לשמור על יציבותו ארוכת השנים. אף שהמשטר מתבסס בעיקר על המיעוט העלאווי (המהווה 10-14 אחוז מכלל האוכלוסיה), הרי שבמשך השנים ננקטו צעדים רבים ע"מ להגביר את התמיכה וההזדהות הציבורית הרחבה עם המשטר (גם על-ידי תיעול ההתנגדות כלפי ישראל). אולם, בחסדי שמים, מתרחשות מזה מספר חודשים הפגנות ומהומות קשות בכל רחבי סוריה. מאות אלפי מפגינים אינם חוששים להתעמת עם הצבא מדי יום, וזאת על-אף השימוש הנרחב והאכזרי נגדם בנשק חם ואף בטנקים וחיל אוויר.
נכון לרגע כתיבת שורות אלו, המהומות הקשות הגיעו גם אל תוככי הערים המרכזיות – דמשק וחלב, עשרות אלפים נמלטו ללבנון ולטורקיה, וישנם עריקים רבים מיחידות הצבא (גם של קצינים בכירים), חילופי אש בתוך הצבא הסורי עצמו, ודיווחים על יחידות שלימות המסרבות לקחת חלק בדיכוי המהומות ועל חיילים רבים שערקו עם כלי נשקם ומשיבים אש כלפי כוחות הביטחון ואף משמידים טנקים באמצעות מטולי RPG. יש לזכור כי רוב חיילי הצבא אינם עלאווים ולפיכך יתכן מאוד כי בסופו של דבר הצבא עצמו יפיל את המשטר או אף העלאווים עצמם (שינסו לשמר את מעמדם החברתי-כלכלי הגבוה באמצעות חבירה למהפכנים, וזאת מתוך הבנה שאם ימשיכו לתמוך באסד אזי יקרסו יחד עמו).
גם הלחץ הבינ"ל על סוריה הולך ומתעצם (אפילו מצד הליגה הערבית שדנה באפשרות הוצאתה של סוריה מארגון זה, ולחצים מופעלים גם מצד התומכת המרכזית-רוסיה!) וסנקציות שונות כבר הוטלו עליה. כתוצאה מהלחצים הפנימיים, ההולכים ומתחזקים, משטר אסד החל להפעיל לאחרונה גם מטוסי קרב, אולם צעד זה רק עתיד להגביר את הלחץ הבינלאומי ואת נחישותו של העם הסורי להחליף את משטר הרשע בהנהגה דמוקרטית.
ברור לכולנו כי תהליך המהפיכה בסוריה הינו נס גלוי וגדול לטובת עם ישראל. במשך שנים רבות היוותה סוריה את "ראש החץ" במאבק הערבי בישראל, הקימה והפעילה ארגוני טרור (ביניהם ה"פתח") ותוקפנותה נחשבת לגורם המרכזי שהוביל למלחמת ששת הימים. גם בשנים האחרונות המשיכה סוריה במדיניותה התוקפנית ובתמיכתה בארגוני הטרור, חיזקה את קשריה עם אירן, הקימה כור גרעיני (שהופצץ ע"י ישראל ע"פ פרסומים זרים), חימשה את החיזבאללה בטילי נ"ט ונ"מ ובאלפי רקטות וטילים ארוכי טווח, המשיכה בייצור טילי סקאד ונשק כימי (רה"מ לשעבר, אריאל שרון, אמר כי לרשות סוריה מאגר הנשק הכימי הגדול ביותר במזה"ת) ולהערכת מומחי מודיעין היא עוסקת ככל הנראה גם בפיתוח נשק ביולוגי קטלני.
ע"פ מכוני מחקר ומודיעין בינ"ל בתחומי הביטחון (ביניהם INSS, IISS, JANES) הצבא הסורי מחזיק ארסנל של אלפי רקטות וטילים, יחד עם מערכי נ"מ וחיל אוויר גדולים, וזאת כגורם מאזן לחיל האוויר הישראלי. לרשות סוריה גם צבא סדיר גדול, אלפי טנקים ותותחים ואלפי משגרי נ"ט, וכן מערך ביצורים ענק המשתרע מרמת הגולן ועד למבואות דמשק. בתקופה שלחר מלחמת לבנון דווח כי מערך זה אף "שודרג" לאחר מלחמת לבנון השניה והתווספו לו אלפי רקטות בבונקרים תת-קרקעיים וכן מנהרות לחימה רבות, ובנוסף דווח בהרחבה כי סוכם עם רוסיה על אספקתן של מערכות נשק רוסיות חדישות ביותר, כדוגמת טילי חוף-ים מדגם "יאחונט" וטילי נ"ט ונ"מ מתקדמים - שעלולות לסכן מאוד את מטוסי וספינות צה"ל (לפני כחודשיים אף גורש הנספח הצבאי הישראלי מרוסיה בטענה שאסף מידע על מערכות הנשק שהיא מוכרת למדינות ערב). קריסתו הצפויה של המשטר הסורי העוין תוביל בעזהי"ת לצמצום משמעותי של האיום הביטחוני על ישראל.
גם בהיבט האזורי היחלשות המשטר הסורי וקריסתו הצפויה הינם נסים גלויים ממש, וזאת משום שכידוע עוברים דרך סוריה כמעט כל הנשק והתחמושת האירנים לחיזבאללה (וכנ"ל סוריה בעצמה גם מחמשת אותו). זו הסיבה לכך שארגון זה גם מסייע לדיכוי המהומות בסוריה (ללא הצלחה). נפילת המשטר הסורי תהווה לפיכך מכה נוראית עבור הארגון וספק גדול מאוד אם יוכל להשתקם ממנה. כך גם לגבי ארגון החמאס שמפקדותיו נמצאות בדמשק. סוריה היא גם בעלת הברית היחידה של אירן במזה"ת ונפילתה תבודד אותה לחלוטין (גם אירן שלחה מומחים לסוריה על-מנת לסייע בדיכוי הברוטאלי של ההפגנות, וצעד זה צפוי לגרום בעתיד לנתק בין אירן לבין ההנהגה החדשה שתקום).
התפתחות נוספת, חשובה ומבורכת מאוד לטובת עם ישראל, הינה הידרדרות היחסים של טורקיה עם סוריה. בתקופה שקדמה למהומות חיממה טורקיה מאוד את יחסיה עם סוריה ועם אירן, חיזקה את שיתוף הפעולה הצבאי איתן ולמעשה החלה ליצור עימן ציר צבאי-מדיני חזק שיכל להוות איום גדול על ישראל רחמ"ל (בפרט על-רקע ההחרפה ביחסי ישראל-טורקיה לאחר המשט לעזה). אולם עם התגברות זרם הפליטים מסוריה לתוך טורקיה, ועם התרחבות הטבח שמבצע אסד במוסלמים-סונים, נאלצה טורקיה (המוסלמית-סונית) לעצור את שיתוף הפעולה המדיני-צבאי לחלוטין, המסחר הענף עם סוריה הופסק, אמברגו אווירי וימי הוכרז והגבול היבשתי ביניהן נסגר.
טורקיה אף פרסה יחידות צבא בגבול וגייסה קציני מילואים, ואילו סוריה הניעה מאות טנקים לאזור הגבול. כיום טורקיה ניצבת לצד מדינות אירופה, מאיימת על סוריה בצעדים חריפים וקשים, וגם יחסיה עם אירן הידרדרו ביותר. זהו נס גלוי ובבחינת "סכסכתי מצרים במצרים (ישעיה י"ט, ב')"!
לאחרונה העריך ראש אמ"ן לשעבר עמוס ידלין כי המשטר הסורי (המהווה לדבריו את "מקור הרוע" במזה"ת) יוחלף ככל הנראה בהנהגה מתונה, שתהיה נוחה הרבה יותר למדינות המערב ולישראל.

המהפיכה בתוניס

בתוניס הביאו הפגנות ענק את הנשיא זין אל-עאבדין בן עלי להכריז על פיזור ממשלתו, ובהמשך הוא אף נאלץ להימלט מן המדינה. מהירותה העצומה של המהפכה שם, והתנהגותם של כוחות הז'נדרמריה, המשמר הלאומי והצבא, אשר סירבו לפתוח באש על המפגינים – הדהימו את העולם כולו. לראשונה הוכרז על בחירות חופשיות ודמוקרטיות ומנגנוני הביטחון המאיימים – "המשטרה הפוליטית" ו"מנגנון בטחון המדינה" (שעקבו ופגעו במתנגדי המשטר) – פורקו לחלוטין.
במשך שנים רבות נתן המשטר בתוניס חסות ותמיכה לארגוני הטרור הפלשתינים (שמצאו שם מפלט לאחר מלחמת לבנון) ובשנת תשמ"ו (1986) אף תקף חיל האוויר הישראלי את מפקדות המחבלים שם (במרחק 2000 ק"מ מישראל – התקיפה ארוכת הטווח ביותר בתולדות חיל האוויר). צבא תוניס היווה פוטנציאל סיכון ללחימה בישראל במסגרת מלחמה כוללת (בעיקר באמצעות חיל הים), בנוסף, הודיע המשטר על הקמת כור גרעיני בסיוע צרפת.
אין ספק שהפלת המשטר הרודני תתרום לעליית הנהגה שתשקיע את משאבי המדינה בכיוונים חיוביים יותר, בראש ובראשונה לשיפור המצב הכלכלי. בבחירות שנערכו לאחרונה ניתנה לראשונה זכות לנציג יהודי להתמודד בראש מפלגה, ובמספר הקולות הגבוה ביותר זכתה מפלגה בעלת אופי איסלאמי מתון ופתיחות רבה למדינות המערב, לדמוקרטיה וזכויות אזרח, והמפלגה השנייה בגודלה הינה מפלגה חילונית.

המהפכה בלוב

המדינה הבאה בתור בשרשרת הניסים הגלויים הינה לוב. במשך עשרות שנים הפנה המשטר הלובי את רווחי הנפט העצומים לתמיכה גלויה ובוטה בעשרות ארגוני טרור ותנועות "שחרור" בכל רחבי העולם – במיוחד ארגוני הטרור הפלשתינים שקיבלו גם נשק רב ומתקדם, מענקים גדולים למדינות קיצוניות (כסוריה ואירן), רכש מאגרי נשק ענקיים, פיתוח נשק לא קונוונציונלי וטילים ארוכי טווח, חתרנות ושימוש בכח צבאי וטרור ללא מעצורים נגד יריביו (כפיצוץ מטוס הנוסעים של חברת AM PAN האמריקנית – בו נספו מאות נוסעים).
מסיבות אלו הכריז נשיא ארה"ב לשעבר רייגן כי שליט לוב הוא "האיש המסוכן ביותר בעולם", ובמספר הזדמנויות אף התעמת צבא לוב עם יחידות הצי הששי האמריקני.
להערכתם של מכוני מחקר אסטרטגי בינלאומיים (כ-INSS, IISS, SIPRI, (JANES ועוד, רכשה לוב אלפי טנקים, וכן אלפי תותחים ונגמ"שים ומאות מטוסי קרב מברה"מ.
את אלפי מערכות הנשק שנרכשו, הרבה מעבר ליכולת האיוש של צבאה, הבטיחה לוב להעביר למדינות ערב שילחמו בישראל ח"ו. ברור מאליו כי ע"י מאגרי נשק ענקיים אלו יכלו מדינות ערב להשלים את אבדותיהן תוך כדי לחימה ללא הזדקקות לסיוע מברה"מ (כפי שהזדקקו במלחמת יום הכיפורים), בעוד שישראל הייתה נאלצת להמתין לסיוע אמריקני להשלמת אבדותיה (וספק גדול אם זה היה נשלח שהרי כנ"ל ברה"מ לא הייתה צריכה לשלוח לערבים, ובמילא גם ארה"ב לא הייתה מרגישה מחויבת לשלוח סיוע לישראל). מאגרי ענק אלו גם אפשרו לצבא הלובי להחזיק מעמד זמן רב כל כך מול מתקפת נאט"ו עד לנפילתו.
ע"פ נתוני מכוני המחקר המודיעיני הנ"ל נרכשו גם מפציצי סוחוי 24 (המסוגלים להגיע לישראל אף ללא תדלוק אווירי, בטיסה נמוכה שמקשה מאוד על המכ"ם לגלותם), ופותחה יכולת תדלוק אווירי (עבור שאר מטוסי הקרב). כמו-כן רכשה לוב 80 משגרי סקאד (יותר ממספר המשגרים שהיה מצוי בידי עירק, סוריה ומצרים גם יחד!) והשקיעה רבות בפיתוח טיל אל-פתח שהיה אמור לאפשר לה לפגוע בישראל ישירות ח"ו!
עובדה ידועה היא כי במלחמת יום הכיפורים שלחה לוב יחידות שריון ועשרות מטוסי מיראז' לחזית המצרית, ובמלחמת לבנון נשלחו יחידות נ"מ כדי לסייע לאש"ף. ע"פ הערכת חוקרי ה"מכון למחקרי ביטחון לאומי" במקרה של מלחמה כוללת נגד ישראל ח"ו היה צבא לוב משגר לקרב כארבעים אחוז מיחידות השריון והרגלים שלו (בנוסף להעברת מאגרי הנשק הענקיים לסוריה ומצרים), עשרות משגרי סקאד, חלק נכבד מכוחו האווירי ואת כל חיל הים הגדול שלו!
עובדה מפורסמת היא כי לוב הקימה במשך השנים מספר מפעלים לנשק כימי (בעיקר בסיוע גרמניה), ואף השתמשה בנשק נורא זה כנגד שכנתה צ'אד. ע"פ ההערכות עסקה לוב גם בפיתוח נשק ביולוגי קטלני ביותר, ובמשך שנים רבות ניסתה גם להשיג נשק גרעיני – כור גרעיני הוקם ליד טריפולי, ונרכשו טכנולוגיה וציוד גרעיניים, וכן כמויות משמעותיות של אורניום. ארגוני המודיעין בעולם נטו לזלזל ביכולתה של לוב לפתח נשק גרעיני, אולם בשנת תשס"ג חשף המשטר הלובי כי הצליח להתקדם מאוד בתחום העשרת האורניום ע"י צנטריפוגות וכי התקרב מאוד להשגת נשק זה! עוד הכריז המשטר כי הוא מוותר מרצונו החופשי על יכולתו בתחום זה! פירוק התשתית הגרעינית גרם לשיפור היחסים הכלכליים עם אירופה וארה"ב, והינו נס גדול בפני עצמו.
מומחים מארה"ב ואירופה הוזמנו ללוב וטיפלו בפירוק יכולתה הגרעינית המפותחת, ובתקשורת הישראלית דווח בהרחבה על ההפתעה הגדולה ששררה במודיעין ובמוסד. בישראל אף הוקמה וועדת חקירה לבדיקת הכשל המודיעיני, שרק בחסדי שמים לא גרם לאסון כבד רחמ"ל. מומחים רבים בעולם חששו במיוחד משילובו הקטלני של הנשק הלא קונוונציונלי עם טילי הסקאד (עם נפילת המשטר לאחרונה נתפסו אלפי חביות אורניום, ופורסם כי יחידות מיוחדות של צבא ארה"ב עוסקות בנטרולו וכן בנטרול מאגרי הנשק הכימי).
בבסיס יחסה העוין והקיצוני של לוב כלפי ישראל עמדה הקביעה כי הסכסוך אינו קשור כלל לשטחים, ולכן גם אם אלו ינתנו לפלשתינים ח"ו על הערבים להכריז על ג'יהאד כולל כנגד ישראל רחמ"ל. התבטאויותיה האנטישמיות היו הקיצוניות ביותר מבין מדינות ערב וכללו את הצדקת השואה רחמ"ל.
בשנים האחרונות נחשף מידע רב על תוכניותיו בעבר של לוב לבצע פיגועי טרור קשים ביותר רחמ"ל בישראל. בין היתר, התגלה כי לאחר שבשנת תשל"ג הופל בשמי ישראל מטוס נוסעים לובי (שהופל משום שחדר למרחב האווירי ללא רשות, סיכן מרכזי אוכלוסיה ואת הכור בדימונה, ולא ציית להוראות שניתנו לו ע"י טייסי חיל האוויר) החלה לוב לתכנן פיגוע נקמה נורא. בין היתר נבחנה אפשרות של הפצצת חיפה ע"י מטוסי קרב לובים (בתיאום עם מצרים), ובהמשך ניתנה הוראה לצוללת מצרית שהוצבה בלוב (והייתה חלק מהצי הלובי ע"פ הסכם צבאי עם מצרים) לשגר טורפדו ולהטביע בים אוניית פאר עמוסת אורחים מכובדים שבאו לישראל להשתתף בחגיגות לרגל 25 שנה להקמתה. מפקד הצוללת יצא לדרך, אך מפקדיו במצרים ביטלו את המשימה משום שלא רצו לחשוף את ההכנות שערכה מצרים באותה עת למלחמת יום הכיפורים.
משנכשלה מזימה זו תכננה לוב, בתאום עם מצרים, להפיל מטוס אל-על באיטליה באמצעות טילי נ"מ אישיים (המשמשים לרוב חיילי חי"ר וגם ארגוני טרור ברחבי העולם). הטילים הועברו לרומא, ואנשי ארגון הטרור הפלשתיני "ספטמבר השחור" נערכו לביצוע פיגוע הנורא. בחסדי שמים ובהשגחה פרטית נפלאה, מי שמונה על תאום התוכנית עם מצרים עבד גם עבור ה"מוסד", שהזהיר מיד את האיטלקים, ופיגוע הנקם הנורא סוכל! (בהרחבה בקשר למזימות אלו – ראה בספר "המלאך" - פרופסור אורי בר יוסף (מומחה בינ"ל בנושאי מודיעין וביטחון), הוצאת זמורה-ביתן).
ההתקדמות לגאולה האמיתית והשלימה לא פסחה על לוב, וכבר לפני כעשר שנים הכריז קדאפי שהוא "משליך את רובהו", תמיכתו בטרור הצטמצמה, ולאחר מס' שנים הוא אף ויתר מרצונו על השגת נשק גרעיני כנ"ל (והסגיר גם חלק מהנשק הכימי וטילי הסקאד שברשותו) ובהמשך הודיע כי "ישראל אינה עוד איום" עבור לוב. יחד עם זאת נותר משטר זה רודני ומסוכן, המשיך בייצור נשק כימי וביולוגי ובפיתוח טיל ה"אל-פתח" (שיכול להגיע עד ישראל ח"ו), וכיום, בנסי וחסדי ה' יתברך, הופל לחלוטין! על-אף חוסר הבהירות הנוכחי, צפוי כי ההנהגה החדשה שתיבחר תהיה בעזהי"ת פתוחה יותר למערב, ותשקיע את רווחי הנפט ברווחת התושבים, ולא בטרור עולמי ובנשק מאיים.

המהפכה במצרים

הצלחתה המדהימה של המהפכה בתוניס הביאה להתחלתו של גל הפגנות ענק במדינות רבות. במצרים התקיימו הפגנות בכל הערים הגדולות ותוך מספר שבועות נאלץ נשיאה להתפטר. גם כאן הדהימו האירועים את גדולי המומחים. במשך עשרות שנים שלט מובארק במצרים ביד רמה. ארגוני הביטחון עקבו אחרי כל זיק של התנגדות למשטר ונטרלו אותו ביעילות. מפלגות אופוזיציה הוצאו אל מחוץ לחוק, ואלפי פעילים נאסרו. על-פי נתוני "המכון למחקרי ביטחון לאומי - ( "(INSSהקימה מצרים כוחות ביטחון-פנים אדירים בהיקפם – 400,000 איש! – על-מנת לשמור על יציבות המשטר, וזאת מלבד כ-700,000 חיילי הצבא המצרי.
מערכת תעמולה והסברה עניפה הופעלה במצרים (בכל עיר וכפר הוקם סניף של מפלגת השלטון) על-מנת להחדיר באזרחים את הנאמנות לשלטון. גם אמצעי התקשורת נשלטו במידה רבה על-ידי ההנהגה ושימשו להחדרת המסרים הרצויים. אולם, הנס הגדול והנפלא הוא שכל המערך האדיר הנ"ל קרס כבנין קלפים!!! כוחות הביטחון-פנים כמעט ולא נקפו אצבע אל מול ההפגנות, והצבא אף הוא עמד מנגד, ואף תמך במפגינים במצרים הוכרז על בחירות חופשיות, שר הפנים הודיע על פירוק ארגון "חקירות בטחון המדינה" (שהיה אחראי על "הטיפול" במתנגדי המשטר), ומובארק – שהיה אחד ממנהיגיו הבולטים של המזרח התיכון כולו – עומד למשפט כיום ביחד עם שני בניו...
יש כיום לא מעט המביעים צער על נפילת מובארק באומרם ששמר על היציבות באזורנו ותמך בשלום עם ישראל. אולם עובדה ידועה היא כי תחת שלטון מובארק התפתח הצבא המצרי בצורה מאיימת ביותר. ע"פ נתוני מכוני המחקר האסטרטגי הבינלאומיים המתמחים בתחומי המודיעין והביטחון ("המכון למחקרי ביטחון לאומי - INSS", JANES, "המכון ללימודים אסטרטגיים בלונדון – IISS" ונתוני SIPRI) – השקיעה מצרים, מאז חתימת הסכם השלום עם ישראל, עשרות רבות של מיליארדי דולרים – הן מסיוע אמריקני והן ממקורות מצריים – בהתעצמות חסרת תקדים: אלפים רבים של טנקים, תותחים ונגמ"שים חדישים נרכשו מארה"ב ומעצמות אירופה (שאפשרו לעצמן למכור מכל הבא ליד בשל "הסכם השלום"), כמו גם מאות מטוסי 16-F ופאנטום חמושים בפצצות וטילים מתוחכמים, מסוקי אפאצ'י ובלק הוק, עשרות ספינות טילים מתקדמות וצוללות בעלות יכולת שיגור טילים לעבר מטרות ביבשה ובים, טילי נ"מ ונ"ט חדישים, וכן מערכות מתוחכמות לפיקוד, שליטה ובקרה, מודיעין ולוחמה אלקטרונית. המעצמות הנ"ל גם דואגות לאמן ולהדריך את הצבא המצרי.
בספר "שלום שלום ואין שלום" (להרב וולפא שליט"א, עמ' 70-71) מובא תיאור פגישת הרב גרשון יעקובזון (עורך העיתון היהודי-אמריקני ה"אלגמיינר ז'ורנאל") עם הרבי מליובאוויטש בנושא מכירת נשק אמריקני לערבים: "...היה הרבי בהתרגשות עצומה ואמר לי דברים שהחרידו אותי: אתה יודע מר יעקובזון עד כמה לוחם אני למען תיקונם של כמה חוקים בתחומים שונים בישראל...ועד כמה טוען אני כי אי תיקונם מהווה סכנת נפשות ל-14 מיליון יהודים בעולם כולו – אבל האמן לי כי כל זה הוא כאין וכאפס לגבי הסכנה שרואה אני ביוזמה של אספקת נשק אמריקני לערבים...".
מצרים, ע"פ נתוני מכוני המחקר האסטרטגי הנ"ל וע"פ פרסומים זרים רבים, גם פיתחה מאוד את יכולתה לשגר טילים לטווחים ארוכים, עסקה בפיתוח נשק לא קונוונציונלי, השתמשה בנשק כימי במלחמתה בתימן, ואף הכריזה על רצונה בהשגת נשק גרעיני (כור גרעיני נרכש מארגנטינה). יש לזכור כי שאר שכנותיה של מצרים (סודן ולוב) הן חלשות מאוד ביחס אליה ועל כן ברור כי עוצמה זו לא נבנתה בשל איום כלשהו מצידן. המשטר גם עודד את ההסתה נגד ישראל, פעל להחלשתה בזירה הבינלאומית והעלים עין מהברחות הנשק לרצועת עזה, ומהקמתה של רשת המנהרות הענקית – הנאמדת כיום בכ-1000 מנהרות הברחה! – דרכן מוברחות כמויות עצומות של חומרי נפץ וכלי נשק, רקטות וטילי גראד, טילי נ"ט חדישים ואף טילי נ"מ, ומתאפשרת תנועה חופשית של פעילי אל-קאעידה וחיזבאללה אל תוך הרצועה.
שר האוצר דהיום – ד"ר יובל שטייניץ – היה במשך שנים בין ראשי המתריעים
בקשר לכוונות המצריות. בהיותו יו"ר וועדת חוץ וביטחון של הכנסת (וועדה בפניה מוגש חומר מודיעיני רב) התראיין לכלי התקשורת ואמר כי "איום היחוס של צבא מצרים הוא ישראל" [דהיינו שאימוניו של צבא מצרים מכוונים להתמודדות מול ישראל], והוסיף כי בשנים האחרונות ניכר במצרים תהליך אסטרטגי מסוכן של העברת מחנות הצבא סמוך לתעלת סואץ [מה שעלול ללמד על היערכות למלחמה רחמ"ל]. ידוע גם כי לאחר חתימת הסכם השלום בנתה מצרים בסיני מערכת נרחבת וחזקה של ביצורים - הסכם השלום לא התייחס כלל לבניית ביצורים, ומצרים ניצלה היטב פרצה זו בהסכם. על-פי פרסומים זרים רבים גם חפרה מצרים מנהרות רחבות מתחת לתעלת סואץ – דרכן ניתן להזרים לתוך שטח סיני אלפי טנקים בתוך שעות ספורות!
במאמר שפרסם שלמה גזית - ראש אמ"ן בזמן חתימת הסכם השלום עם מצרים – הוא קובע כי מצרים רואה בישראל נטע זר במזרח התיכון וכי היא סירבה להכיר בקיומה כמדינה ריבונית באיזור. זו הסיבה המרכזית לכך שישנו "שלום קר" עם מצרים (אף שלדבריו גם ישראל תרמה לכך) ועובדה זו להערכתו תשתנה אולי רק בחלוף דורות. ידוע גפם כי מובארק סירב לבקר בישראל במשך עשרות שנים, ישראל מוחרמת באקדמיה המצרית, קשרים כלכליים כמעט ואינם קיימים (למעט אספקת הגז-מקור הכנסה חשוב עבור מצרים) ואין תיירות מצרית לארץ, התקשורת (שנשלטת במידה רבה ע"י המשטר) עוינת, ומציגה את ישראל באורח מעוות.
לדברי ראש אמ"ן לשעבר מצרים רצתה בהסכם משום שרצתה לשקם את משקה וכלכלתה. דברים אלו נראים כתואמים לדברי הרבי מה"מ שליט"א שאמר כבר באותם שנים כי מצרים רוצה בעיקר בקשר עם ארה"ב [התומכת הכלכלית והצבאית העיקרית שלה כיום] ולכן אין צורך לוותר על שטחי סיני ושדות הנפט וכו' משום שבמילא תסכים מצרים לחוזה שלום גם בלעדיהם.
אכן, כיום ברור כי שינוי המשטר הפתאומי והעובדה כי מצרים ניהלה – בחסות "הסכם השלום" - מסע התעצמות חסר תקדים, ממחישים את דברי הרבי מה"מ שליט"א שהתריע מפני תוצאות ההסכם. מומחים רבים מטילים כיום ספק בתבונת ההסכם שכלל ויתורים נרחבים (גם על שדות נפט ענקיים שיכלו להפוך את ישראל ליצואנית נפט!) ויצר סיכונים ביטחוניים גדולים – הן בסיני וברצועת עזה והן בהתעצמות המצרית. אכן, רק בחסדי ונסי ה' יתברך לא הגיע ה"שלום הקר" לכדי מלחמה ח"ו.
יחד עם זאת, אין ספק כי המהפיכה במצרים היא לטובת עם ישראל. אומנם יש המביעים חשש מעליית משטר מוסלמי-קיצוני במצרים שיכריז ח"ו על מלחמה בישראל, אולם יש לזכור כי ההנהגה שתקום תהיה מחויבת בראש ובראשונה לשיפור דראסטי של הכלכלה ותנאי המחיה משום שזו הסיבה המרכזית לנפילת שלטון מובארק. הכלכלה המצרית נשענת ברובה על ארבעה יסודות: רווחים מהמעבר של ספינות בתעלת סואץ, תיירות, יצוא גז (גם לישראל) וסיוע חוץ מסיבי. כל אלו יפגעו קשה מאוד במקרה של עימות צבאי ח"ו ולכן אין הוא סביר משום שכנ"ל ההנהגה החדשה תרצה בעיקר בשיפור הכלכלה.
עובדה חשובה נוספת היא כי הכח המרכזי שפעל להפלת המשטר היה המוני צעירים חילונים המצוידים במיטב טכנולוגיית התקשורת המערבית ולא תנועת "האחים המוסלמים" הקיצונית הרואה במדינות המערב (וישראל וארה"ב בראשן) את אויבה המרכזי. גם צמרת הצבא (שתמכה במפגינים בשל הלחץ האמריקני) מתנגדת בתוקף לעליית משטר קיצוני-מוסלמי.ככלל, חוסר היציבות במצרים (ובאזור) יגרום ככל הנראה להתמקדות הצבאות באזור בבעיות הפנים מתוך רצון להימנע מזעזועים מיותרים.
אין שום ספק שעם נפילת המשטר הנוכחי – ששעבד חלק גדול ממשאבי כח האדם והממון המצרים לטובת הצבא – יופנו המשאבים הרבים לצרכים כלכליים, וכמובא בדבריו של הנביא ישעיה (ב', ד'): "וכתתו חרבותם לאתים וחניתותיהם למזמרות" – דהיינו שמשאבי האנושות יופנו לפריחה ולצמיחה במקום להרס וחורבן. הפניית המשאבים תתבצע משום שהסיבה המרכזית לנפילת המשטר הייתה המצב הכלכלי הגרוע - שנגרם בחלקו הגדול בשל ההשקעות העצומות בצבא. גם במדינות העולם נשמעים כיום קולות התומכים בנתינת סיוע כלכלי למצרים במקום הסיוע הצבאי.
האם מכלול היחסים בין מצרים לישראל ישתפר? קשה להעריך לעת עתה (ובפרט על-רקע העוינות המסורתית ב"רחוב המצרי" ובתקשורת – וכפי שהומחש על-ידי הפריצה לשגרירות ישראל בקהיר), אולם כנ"ל נראה כי ההנהגה החדשה המצרית תשים את עיקר הדגש על כלכלה, דמוקרטיה וחיזוק הקשר עם מדינות המערב וכו' ובמילא יפחת עכ"פ האיום הצבאי, ומכאן שבשורה התחתונה המהפכה במצרים הינה נס גלוי לטובת עם ישראל.

הפגנות באירן

הנסים מתרחשים גם באירן, ב"ה. הפגנות גדולות אירעו בחודשים האחרונים בעריה המרכזיות וגם בריכוזי הכורדים והערבים. גם לפני כשנתיים היו הפגנות ענק בכל רחבי אירן על-רקע הזיופים במערכת הבחירות, ושני נשיאים לשעבר ועמם אנשי דת בכירים הצטרפו למחנה הרפורמיסטי. ההפגנות דוכאו בכח רב, ונוצר משבר אמון חריף בין רוב האוכלוסיה לבין המשטר הקיצוני והרודן, אשר עתיד להביא בסופו של דבר להפלת משטר רשע זה המאיים על שלום ישראל והעולם כולו.
בתחום הגרעיני, ממשיכים האירנים לספוג עיכובים משמעותיים. הערכות המודיעין שהתפרסמו בישראל ובארה"ב בשנת תשנ"ב קבעו שתוך 5 עד 8 שנים לכל היותר, תשיג אירן נשק גרעיני. אולם בחסדי שמים עד היום לא השיגה אירן נשק נורא זה, ב"ה. רוסיה התחייבה לסיים את בניית הכור בבושהר עד תשנ"ט (1999) בעוד שלמעשה הסתיימה הקמתו רק לאחרונה!
מאמצי השיבוש לתוכנית הגרעין עולים אף הם יפה, בחסדי שמים, וע"פ פרסומים זרים נגרם נזק משמעותי לאלפי צנטריפוגות העשרת אורניום ע"י וירוס המחשבים סטוקסנט, וכן שיבושים רבים אחרים (ביניהם חבלות בציוד, עריקות וגם חיסולים של מדעני גרעין ומפקדים בכירים).
גם מצבו של הצבא האירני צפוי להידרדר, וזאת בשל אמברגו הנשק המוחלט שהוטל על אירן על-ידי מעצמות אירופה, רוסיה וסין – במסגרת אמברגו זה נאסר על אספקת מערכות נשק לאירן כדוגמת מטוסים, מסוקים, ספינות, צוללות, טנקים, תותחים וטילים. ברור מאליו כי ללא אספקת נשק חדיש ייחלש הצבא האירני ביותר בשנים הקרובות. במשך זמן רב לחצו ישראל ומעצמות המערב על רוסיה וסין להסכים לאמברגו, אך רק השנה הן נעתרו לבקשה, ובכך הפך האמברגו נשק לעובדה מוגמרת, הפוגעת באופן אנוש בהתחמשותו של הצבא האירני (מערכות הנשק שמיוצרות ע"י אירן באופן עצמאי נחשבות ללא מתקדמות וגם קצב ייצורן מוערך כאיטי ביותר).
הכלכלה האירנית נחלשת אף היא כתוצאה מהסנקציות הבינלאומיות (סנקציות נוספות כבר בהכנה), החרפת היחסים עם טורקיה והמצב הרעוע בסוריה. על-אף התקדמותה של אירן בפיתוח טילים ארוכי טווח, צפוי כי מערכות ההגנה שבישראל (פטריוט משופר וחץ2 כיום, שרביט קסמים וחץ3 יצטרפו בשנתיים הקרובות) ינטרלו אותם בהצלחה רבה. כמו-כן צבא ארה"ב הפרוס כיום בפריסה נרחבת באפגניסטן, עירק ומדינות המפרץ ובאוקיינוס ההודי - משלושת עבריה של אירן - מגביל ביותר את יכולתה הצבאית.

מדינות נוספות - תהליך עולמי

מהומות ואף לחימה קשה ישנן גם בתימן (ונשיאה אף נפצע בניסיון התנקשות). בירדן, מרוקו, אלגי'ר ומדינות המפרץ היו הפגנות גדולות שאילצו אותן להנהיג רפורמות שהיטיבו את מצב זכויות האדם והמצב הכלכלי של השכבות החלשות. הפגנות היו גם בלבנון, סודן, סומליה, ג'יבוטי, מאוריטניה, הסהרה המערבית, חוף השנהב ואף בסין. חשוב לציין כי דרום סודן (שהתפצלה מסודן בשנה האחרונה וזכתה להכרת האו"ם) מכריזה בגלוי על תמיכתה בישראל, ומיקומה האסטרטגי (בלב משולש הטרור העולמי- תימן-סודן-סומליה) מקנה לכך חשיבות יתר.
"למכה מצרים בבכוריהם כי לעולם חסדו"
אחד הניסים הגדולים שהרבי מליובאוויטש דבר עליהם בקשר למלחמת המפרץ (בשנת תשנ"א – 1991) היה ש"בכורי אומות העולם" בעצמם לחמו בעירק וניצחו אותה, ושזהו כמו הנס שעשה הקב"ה לבני ישראל בזמן יציאת מצרים - "למכה מצרים בבכוריהם כי לעולם חסדו" (תהלים, קל"ו, י') – במקורות חז"ל מסופר כי כאשר שמעו בכורי מצרים על מכת הבכורות הקרובה לבוא, דרשו בתוקף מאבותיהם ומשליט מצרים לשחרר את כל עם ישראל, ומשסירבו לעשות כן לחמו בכורי מצרים עצמם בצבא המצרי על-מנת שבני ישראל יוכלו לצאת ממצרים.
הרבי מליובאוויטש מלך המשיח מסביר (לקוטי שיחות חלק י"ב - שיחה לשבת הגדול) את המעלה המיוחדת שבנס זה, בכך שבשאר ניסי ההצלה של עם ישראל – כנס קריעת ים-סוף, חנוכה, פורים – נהרגו שונאי ישראל וכיו"ב, אולם בנס נפלא זה הרי בכורי מצרים עצמם דרשו בתקיפות שישלחו את ישראל ואף "עשו עמהם מלחמה והרגו הרבה מהם" וזהו (דוגמת) "אתהפכא חשוכא לנהורא" – התהפכות החשך לאור, ועל שם "נס גדול" ומיוחד זה נקראת השבת שלפני פסח שבה אירע נס זה "שבת הגדול".
אכן, בתורת החסידות מבואר בריבוי מקומות שבזמן הגאולה יתקיים ענין "אתהפכא חשוכא לנהורא" בשלימותו ולפיכך בתקופתנו הסמוכה לגאולה ניתן כבר לראות בריבוי עניינים את התחלת התהליך של הפיכת ה"חשך" ל"אור" ואת הנס של "למכה מצרים בבכוריהם". בכל המהפכות החל התהליך מהעם עצמו, כולל בכירים במשטר ולעיתים אף בסיוע של הצבא. במיוחד בולט הדבר במצרים - שם הרי אירע ה"שרש" הראשון לנס זה ביציאת מצרים – כאשר הצבא המצרי עצמו הוא זה שהפיל את מובארק (בלחץ ארה"ב), ובראשו הגנרל טנטאווי הידוע כבן טיפוחיו של מובארק (והוא שגם הבטיח לו אישית לפני פרישתו כי ישמור שלא יאונה לו כל רע – הנה הוא עצמו מעיד כיום נגדו ומאפשר את משפטו המשפיל הנעשה ע"י עמו שלו). תהליך זה הינו כמו הנס שקרה ביציאת מצרים שם כנ"ל בכורי העם המצרי עצמו לחמו במצרים.
ה"למכה מצרים בבכוריהם" ניכר גם בכך שמעצמות אירופה וארה"ב ומדינות ערביות שהן "בכורי אומות העולם" (כדברי הרבי בשיחת כ"ו ניסן התנש"א בקשר למלחמת המפרץ) הן שתקפו את צבא לוב, וגם בכך שחלק גדול מצבא לוב ערק ולחם כנגד המשטר הלובי. יתכן שמדינות אלו יתערבו באופן צבאי גם בסוריה. עוד מעניין לציין כי "ימי ששי" ו"חודש הרמדאן" שהיו אימתם של שירותי הביטחון בישראל (בשל ההסתה במסגדים וההפגנות האלימות שלאחריה) הפכו להיות אימתם של שלטונות ערב עצמם... וככל שאלו מפעילים יותר כח כנגד אזרחיהם הרי – "למכה מצרים בבכוריהם" – הכח עצמו שמופעל חוזר כבומרנג ומכה במשטר (ע"י שההפגנות והלחץ הבינלאומי רק מתגברים בשל השימוש בכח).
כך גם במדינות נוספות - מי שהפיל את שלטון הטליבאן היו בראש ובראשונה האפגאנים עצמם (בסיוע אווירי בלבד של ארה"ב), וגם במלחמה בעירק, רוב האוכלוסיה התנגדה לסדאם חוסיין. ככל שמתקרבים אנו לגאולה התהליך רק הולך ומתגבר וכיום כמעט כל מדינות ערב והאיסלאם תומכות במלחמה נגד הטרור העולמי בראשות ארה"ב (שנוחלת בה הצלחה מרובה כידוע ב"ה), זאת בעוד שבעבר רובן הגדול תמך בארגוני הטרור השונים. מדינות "ברית וורשה" ובראשן רוסיה (שאיימו בעבר במלחמה גרעינית עולמית) הולכות ומשתלבות בברית נאט"ו (שהוקמה כדי ללחום בהן...), עומדות אף הן לימינה של ארה"ב במלחמתה בטרור העולמי, ואף אפשרו את הטלת האמברגו -נשק וסנקציות נגד אירן ואת מתקפת נאט"ו בלוב.

נפילת משטרי הדיכוי והרשע – חלק מתהליך אלוקי חובק עולם

האירועים המדהימים במדינות ערב תואמים להפליא לנבואת חז"ל (מדרש בראשית רבה – הובא בפירוש רש"י) על הפסוק: "ולישמעאל שמעתיך...שנים עשר נשיאים יוליד..." (בראשית י"ז, כ'). המשמעות הפשוטה של נשיאים הינה "שליטים" אולם חז"ל דרשו מילה זו גם במשמעות של "עננים" (כמו בפסוק "נשיאים ורוח וגשם אין" – משלי כ"ה), ואמרו על נשיאי ישמעאל ש"כעננים יכלו" – כפי שעננים חולפים ועוברים, ומתכלים בקלות, כך על-פי דברי חז"ל גם מנהיגי ומשטרי ישמעאל יחלפו מהעולם ויתכלו בקלות. ואכן, משטרים אלו, שהיוו סכנה גדולה עבור ישראל ח"ו, קורסים לא בשל מלחמה חיצונית, אלא בעיקר בשל תושבי המדינות עצמם, ללא כל מאמץ מצידנו (גם מספר הקורבנות הינו קטן ביחס למהפכות דומות בעבר וכפי המובא בשיחת הרבי דלעיל).
ישנם החוששים מעליית משטרים מוסלמים-קיצונים, אולם יש לזכור כי המשטרים שנפלו (ונופלים) היו כולם עוינים ביותר, מה גם שסיבת עליית ההנהגות החדשות הינה מצוקה כלכלית ורצון בדמוקרטיה ולכן ירכזו את מירב מאמציהן בתחום זה ולא במלחמה (הפוגעת קשות בכלכלה). עוד יש להוסיף כי מחקרים מוכיחים בבירור שדמוקרטיות כמעט ולא נלחמות ביניהן, ולכן שינוי אופי השלטון במדינות אלו יוביל באופן ישיר להפחתת הסיכון הנשקף מהן. ההערכה המקובלת היא כי גל המהפכות הינו גם מכה קשה לארגון אל-קאעידה (שהפופולריות שלו ירדה בהתמדה בשנים האחרונות).
גם חלק גדול מהארועים עצמם התרחש בתאריך קדוש ומיוחד עבור עם ישראל: בתאריך ט'-י'שבט בשנה שעברה (שהינו יום הילולת אדמו"ר חב"ד הקודם וחמיו של הרבי) – ברח נשיא תוניס והחלו הפגנות בירדן ובאירן, בתאריך ז' אדר (שהינו יום הלידה וגם יום ההילולא של משה רבינו) - נפילת מובארק, בסמיכות לפורים קטן החלה המהפכה בלוב ובערב פורים החלה מתקפת נאט"ו שם, בתאריך כ"א-כ"ב שבט (יום ההילולא של הרבנית הצדקנית מרת חיה מושקא- אשתו של הרבי)- תחילת המהומות בסוריה, ובשמחת תורה השנה נפל סופית המשטר הלובי (והמחתרת הבסקית "אטה" הודיעה על סיום פעילותה הטרוריסטית לאחר למעלה מ-40 שנות לחימה – שזהו גם כן חלק מתהליך הגאולה המתרחש בעולם כולו). עוד יש לציין כי כל המהפכות החלו בשנת העשרים לניסי מלחמת המפרץ ושנת הששים לנשיאות הרבי מה"מ שליט"א – תאריכים בעלי חשיבות כשלעצמם.
פרשן המקרא הידוע, בעל הטורים, מבאר כי מסמיכות הפסוק "ואלה שני חיי ישמאעל...על פני כל אחיו נפל" (בראשית כ"ה, י"ח) אל הפסוק הבא אחריו "ואלה תולדות יצחק..." למדים אנו ש "כשיפול ישמעאל באחרית הימים אזי יצמח בן דוד [=המלך המשיח] שהוא מתולדות יצחק", ומדבריו ברור שנפילת משטרים אלו הינה מסימני הגאולה הקרובה.
אין ספק כי לעינינו מתרחש תהליך היסטורי כביר בו מתקדמת האנושות כולה לקראת ערכים של צדק, חרות ורווחת הפרט והכלל, וזהו צעד ענק לקראת הגאולה האמיתית והשלימה.
התהליך מתבטא גם בנפילת משטרי הרשע בעירק ובאפגניסטן (ובחיסולו המוצלח של הטרוריסט המבוקש ביותר בעולם – אוסאמה בן-לאדן) ובמלחמה המשותפת שמנהלות כמעט כל המדינות בעולם כנגד הטרור העולמי.

תאריך:  10/11/2011   |   עודכן:  10/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המהפכות בעולם הערבי - חלק מתהליך הגאולה
תגובות  [ 18 ] מוצגות  [ 18 ]  כתוב תגובה 
1
על הפסוק במזמור תהילים:"אז
פלא יועץ  |  11/11/11 09:42
2
למה אתם מספקים במה להזויים
דב מאור  |  11/11/11 13:52
 
- שלום עכשיו אינם הזויים???
שולי  |  8/10/12 21:43
3
קדוש
יולו  |  11/11/11 17:11
4
מספיק למכור שטויות לאנשים
יניב מויאל  |  12/11/11 10:13
5
אידיוט בשם הדת.
efis  |  12/11/11 17:19
6
משייט בשמים ויביא את סופינו .
hguy  |  20/11/11 14:03
7
תודה לכבוד הרב
מיכאל123  |  28/02/12 06:35
8
תודה על המאמר
משה65463  |  28/02/12 11:15
9
סופסוף פרשנות מתוך ידע ובהירות
דן ממרכז הארץ  |  28/02/12 14:49
10
יודע על מה הוא מדבר. אהבתי
שי מתל אביב  |  28/02/12 22:25
11
"אמת"
M.G  |  2/03/12 01:31
12
נייס ל"ת
sos  |  4/03/12 12:26
13
חזק ביותר
אברהם משה  |  19/12/12 19:35
14
אפשר להעתיק את המסקנה הזאת לכל
אלון_  |  4/04/13 14:35
15
עידן הדקטטורה של לוב,מצריים,
ראיס-פוטין-טיל300  |  29/05/13 20:55
16
גאולה
יורם כהו  |  21/06/13 17:03
17
חזק וברוך !! ל"ת
דויד פיזאנטי  |  29/09/15 09:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צ'לו רוזנברג
אם כוונת ראשי המדינה הייתה להפחיד את האירנים או לעורר את המעצמות ליטול יוזמה, אין כלל ודאות שמטרה זו הושגה. התגובות שהגיעו מוושינגטון היו צוננות למדי ורוסיה וסין הודיעו מפורשות שלא תתרנה שום מתקפה. לכן, נכון לשאול האם התרגיל של ישראל, היה מועיל לאינטרס הישראלי או לא? נדמה שהתשובה ברורה
אורי שרגיל
השמאל הצרפתי ובעקבותיו האירופי תקפו בצורה חסרת תקדים את ישראל באותה תקופה שבה השתוללה אינתיפאדת רצח בישראל ודם יהודים נשפך ברחובות. באותה תקופה ממשלת ישראל עדיין הצהירה בחוצות, כמו פטיפון שהתקלקל ושאיש אינו מקשיב למוזיקה הבוקעת מתוכו, על נכונות לחלוקה, לקבל את השלום בנוסח הצעת ברק
דן אלון
בדברי ימיה של מע' המשפט הישראלית ייזכר היום הזה כיום מיוחד    "נשיא ותיהני", הקצב המוסרי שנתן פרשנות חדשה למושג "קול שדי", ישמע היום בפעם האחרונה את המילה "די!"    שר משפטים נאמן הטרור היהודי עמל בקלות יחסית כדי להניע תהליך לחנינת טרוריסטים בני הדת היהודית    בשיתוף טבח-משנה אוקראיני, מכין לנו נאמן את מנת השף: קציפת יגאל עמיר ושערות טרימבובלר
נרי אבנרי
את נתניהו את מכנה "אחד מגדולי המסיתים נגד רבין". וכדי לתת חיזוק לקביעה שלך, את עושה שימוש נלוז בשקרים. הקריאה "די להסתה" נכונה יותר אם היא משוגרת מגרון ימני לאוזן שמאלנית    הלכתי לארכיון...
גלעד הראל
לא משנה באיזו מערכת הפעלה אתם משתמשים או איזו תוכנת אבטחה התקנתם על המחשב שלכם, קיימת שיטת הונאה שיודעת לעקוף את כל מנגנוני האבטחה שתוכלו לחשוב עליהם - הנדסה חברתית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il