X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
כרזה ועליה אסד בדמות מלאך המוות הפגנה במצרים [צילום: AP]
ידו הארוכה של אסד
המודיעין הסורי גייס אנשי משטרה לבנונים לצורך חטיפות של מתנגדי באשיר
בשאר אסד מניף ידו מול ההמון

החטיפה
האחראי לחטיפה הוא ראש יחידת השמירה של השגרירות הסורית, הגנרל עלי חאג', שארב עם אנשיו לאחים ג'אסם, פעילי אופוזיציה סורים, בעת שבאו לשחרר את אחיהם מן הכלא הלבנוני

על ההתקוממות בסוריה משלמים מחיר כבד לא רק תושביה, אלא גם מדינות האזור. כולם שמעו על מחנות הפליטים בטורקיה, אולם בחודש האחרון הולכים ומתרבים הדיווחים על מחנות פליטים לא רשמיים גם בירדן.
גם שטח ההפקר שבין סוריה ללבנון מנוקד כולו באוהלי פליטים שברחו מסוריה, ובעיתונות הלבנונית יש שלל דיווחים על בתי ספר ומסגדים שהפכו מקלט לעת מצוא לבורחים מסוריה. התנועה מתרחשת גם בכיוון ההפוך, במיוחד בכל הקשור בהברחות נשק. האינדיקציה הטובה ביותר לכך היא מחיר הקלצ'ניקובים - שעל-פי הדיווחים הכפיל את עצמו ונע בסביבות האלפיים דולר לכלי.
אבל מבחינת הלבנונים, החלק היותר מדאיג הוא שהמודיעין הסורי שב והרחיב את פעולתו בתחומי לבנון והגיע לרמות מסוכנות, הכוללות חטיפות של מתנגדים פוליטיים.
לפני כמה שבועות הניח הגנרל אשרף ריפי, ראש שירות ביטחון הפנים הלבנוני, על שולחנה של ממשלת לבנון דיווח, הקובע בצורה מפורשת כי השגרירות הסורית בביירות מעורבת במבצעי חטיפה והעלמה של מתנגדי משטר סורים בשטח לבנון, ככל הנראה בשיתוף פעולה עם ארגון החזית העממית לשחרור פלשתין.
על-פי הדוח, המבוסס על עדויות ונתוני תקשורת טלפוניה, האחראי לחטיפה הוא ראש יחידת השמירה של השגרירות הסורית, הגנרל עלי חאג', שארב עם אנשיו לאחים ג'אסם, פעילי אופוזיציה סורים, בעת שבאו לשחרר את אחיהם מן הכלא הלבנוני, לאחר שנעצר על הפרת סדר והפצת כרוזים לשחרור סוריה.

החוטפים אינם סורים
בשאר אסד ותומכי משטרו

אלא שהחוטפים, ובראשם כאמור הגנרל עלי חאג', כלל אינם סורים. יחידת המשמר של השגרירות הסורית מורכבת מאנשי משטרה לבנונים, והם ככל הנראה גויסו על-ידי המודיעין הסורי כדי לבצע את חטיפת האחים ג'אסם.
על-פי הדוח של הגנרל ריפי, היעלמות האחים התרחשה במקביל לזמני תנועות כלי רכב של החזית העממית לשחרור פלשתין, וזאת על בסיס פלטי שיחות הטלפון של אנשי השגרירות הסורית. מפלטים אלה עולה כי האחים החטופים הועברו על-ידי אנשי המשטרה הבוגדים בכלי רכב של החזית העממית לאזור יאנטה, על יד הגבול הלבנוני-סורי.
המקרה של האחים ג'אסם מצטרף למקרה שעליו דיווחנו עליו כאן במאי האחרון - היעלמות שיבלי אל-אייסמי, חבר אופוזיציה סורי בכיר מאוד שיצא מביתו באזור עליי ומאז נעלמו עקבותיו. אליבא דהגנרל ריפי, שני מקרי ההיעלמות קשורים זה בזה.
אייסמי, 86, הוא דמות היסטורית הנמנית עם מייסדי מפלגת הבעת' בסוריה. ב-1966 הוא נמלט מדמשק על-רקע סכסוך פוליטי, ומאז שנות ה-90 פרש מהפוליטיקה. אולם בני משפחתו העריכו כי שובו ללבנון מארצות הברית בחודש מאי היווה סמל היסטורי בעבור הסורים, שהחליטו להעלימו.
השגריר הסורי הכחיש את ההאשמות, אולם הלבנונים מתקשים להאמין לו. ליתר דיוק, הם אינם מאמינים לסורים כלל. חברי הפרלמנט הלבנוני והעיתונות בלבנון הגיבו לדיווחים בעוצמה. הממשלה הלבנונית, לעומת זאת, שומרת על שתיקה רועמת. למרות הדוח האמיץ מאוד של הגנרל ריפי, השגריר הסורי עדיין נמצא בביירות וממשיך בשגרתו היומית. בכל מדינה אחרת, הוא היה מגורש. אך לא כשזה תלוי בממשלת לבנון.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  11/11/2011   |   עודכן:  11/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ידו הארוכה של אסד
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בלבנון יש דין ודיין סורי !!!!!
חזק הנביא  |  12/11/11 11:09
2
מספיק חומר לסרט
הסקרן  |  12/11/11 21:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ליאון אלי
התנגשות בין איש דתי, אב שכול, לראש העיר, על-רקע כתובת על מצבת זיכרון - האם ייכתב יזכור או נזכור; דהיינו מי יזכור - אלוהים או תושבי העיר?    מחזה שאינו מחדש דבר
אפרת אהרוני
המאזינה: "מה יקרה אם אתחרט?"    גל בתגובה: "את לא תתחרטי אם תבחרי לא להתחרט"
מיטל עזר
הימנעו מפחמימות ריקות כמו: בצקים, עוגיות, קרואסונים וכדומה, אשר יגרמו לעלייה חדה ברמות הסוכר    שתו 10-8 כוסות מים ביום    ירקות מבושלים, מאודים ואפויים בתנור, עוזרים לחמם את הגוף
ד"ר דני וולף
מחלת החום לא תוחמר ובריאותו של הילד לא תהיה בסכנה, אם הילד ייצא החוצה או ילך לגן    מדדו את החום בבוקר ובערב    רק יום לאחר שהחום ירד, מותר לבקר בגן, גם אם השיעול והנזלת ממשיכים
עליס בליטנטל
ספרו של יעקב טובי הוא צוהר לתקופה שהייתה עלומה לגבינו, ומהלכיה שגרמו לתוצאות האיומות בהיסטוריה של עמנו - החשיפה של כל זה תרחיב את דעתו של כל אחד שיוכל להסיק מסקנות. די למריבות וההלשנות של ישראלים לגורמים עוינים בסגנון הסיזון, בשם הצדק החברתי לאויבינו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il