שמח אני לראות דברים שמביים או עורך דניאל ארליך בעל הדמיון האמנותי הפורה כי בטוח אני שיהיה בהם משהו חדשני משהו חריג משהו לא מקובל ומהנה. כך קרה גם הערב כשראיתי את "קברט מקבת" באולם האינטימי והיפה של פליציה בלומנטל בתא.
ארליך השתמש בטקסט של שקספיר מהמחזה "מקבת" אך עיבד אותו, שינה את הסדר, קיצר, גרע, הוסיף ויצר יצירה חדשה לגמרי שאין לה פרט לטקסט כל קשר או דמיון עם המחזה מקבת של שקספיר.
המופע אורכו כשעה ובשעה זו אנו פוגשים שלוש נשים בבגדים גרוטסקיים המוציאות בין השאר קולות לא מקובלים, בהתנהגות חריגה ולא מקובלת עם מוזיקה המובצעת ע"י המלחינה אנה סגל ופס קול המושמע ברמקולים ובחי והכולל בין השאר רעש של טיפטוף טיפות מים,נקישות קצובות,שריקות, קולות שונים ומשונים, צעקות של כאב ומה לא.
שלוש הן המשתתפות בהשתוללות חיננית ומקסימה זו על הבמה - קרין הוכמן בעלת הקול האופראי הטוב והחזק,רוני יעקובוביץ ונטלי נאמן. ארליך יצר וביים את המופע מבלי להתחשב בסדר שבמחזה השקספירי וחיבר את הקטעים השונים שלו כראות עיניו ללא הכר ובחופשיות רבה.
שלוש השחקניות ממלאות במופע את תפקידי הנשים והגברים שבמחזה השקספירי כגון לידי מקבל ומקבת עצמו, מכשפות, שומר הטירה ועוד דמויות רבות אחרות. מה הן שלוש הנשים שעל הבמה האם אלמנות, האם קורבנות או אולי באמת מכשפות.הן הקולות של מקבת וגם הכאב. כל זה קורה כאשר שלוש הנשים נפגשות על במה נאה כולה בלבן שעיצבה מאיה מידר מורן.
מה ראינו?. האם מחזה, האם מהתלה, האם קברט ,האם אופרה?. ראינו מופע מצויין בהשראת המחזה השקספירי המפורסם על-פי דמיונו הפורה והיצירתי של דני ארליך ואין חשיבות איך נקרא למוצג על הבמה. העיקר שהמוצג מעולה, מעניין, מבדר מבוצע היטב ונהנים ממנו. אין צורך להבין. אין צורך להתעמק. יש לקבל את המופע כמוצג וליהנות ממנו.
לראות או לא לראות: מופע מעולה. השתוללות ערוכה היטב, מעניין, מבדר ובביצוע ובימוי מקסימים. מומלץ ביותר