עולם העסקים הוא עולם דינמי ועל פניו פועלים בו רק כללי הכלכלה וההיגיון. בחינה מעמיקה יותר מגלה, שלא כך הם באמת פני הדברים, שכן העוסקים בתחום, אינם רובוטים ואינם פועלים תמיד על-פי הספר, אלא יצורים בעלי אמוציות מפותחות, מונעים לא אחת על-ידי דחפים, קנאה ואף נקמה.
בדרך כלל לא צצים וצפים רוב המקרים,למעט אירועים מיוחדים כמו תגובת רמי שביט לכניסתה של רשת אמריקן איגל ואו תגובתו המפורסמת של מנכ"ל שופרסל, אפי רוזנהויז על מבצעים שנערכו ברשת המתחרה מגה. אחת הטעויות הנפוצות של בעלי עסקים, אשר לא אחת מדרדרים את עסקיהם ולא אחת לפשיטת רגל, קרויה "העלות השקועה".
כסף טוב על כסף רע
לבעל עסק אשר השקיע ממון רב בעסק והעסק עדיין מפסיד, ישנה לא אחת נטייה להמשיך
להשקיע עוד ממון, מאחר שכבר השקיע רבות בעסק והוא לא רוצה שהשקעתו הישנה תלך לטמיון.
לעיתים הבעלים נקשר
חזק מדי לפעילות וממאן להכיר בעובדה שהעסק לא מצליח, דבר הגורם לו להשקיע עוד "כסף טוב, על כסף רע". על-מנת להימנע ממלכודת זו, רצוי להיערך מראש ולהקים צוות / דירקטוריון, אשר יהיה עד כמה שניתן עצמאי בדעותיו ולא לכלול רק אנשים אשר יש להם את היכולת לזהות להיכן הרוח נושבת ולהצביע על-פי כיוון זה.
מנהל טוב חייב להקיף סביבו גם אנשים אשר דעתם שונה מהמקובל "ומהזרם המרכזי", לדעת להקשיב ולהיות מספיק חכם על-מנת לא לדכא רעיונות "אחרים" ואולי אף לעודד אותם.
בימים אלו התבשרנו על הקמת בית כלבו גדול של המשביר לצרכן בירושלים. על פניו הרעיון הוא טוב וגם העיתוי מצוין, בגלל פתיחת הרכבת הקלה, אולם נראה שממדיו גדולים על ירושלים הגדולה, אך הענייה ובנוסף
למשביר אין את החדשנות ואת האטרקטיביות הנדרשת על-מנת להפעיל שטחי מסחר כה נרחבים, דבר אשר יכול להוביל אותו, כמו עסקים רבים וטובים אחרים, למלכודת העלות השקועה.
מדווח שנעשתה השקעה ראשונית בגובה של כ-20 מיליון שקלים, סכום אשר לכול הדעות אינו מבוטל מצד אחד, ומנגד סכום אשר ללא מאמץ רב יכול להוביל לקבלת החלטות בכיוון לעיל, דווקא כעת שרשתות האופנה הבינלאומיות בפתח עם מוצרים חדשים ובעיקר עם
מסר ובשורה.