X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
העסק מפסיד אך בעליו ממאן להכיר בעובדה וממשיך להזרים כספים. כיצד ניתן להימנע מכך? ומדוע כלבו המשביר לצרכן בירושלים עשוי לעמוד בקרוב בפני אותה מלכודת?
▪  ▪  ▪
ממשיך להשקיע כסף טוב על כסף רע [צילום: פלאש 90]
ניהול נכון
מנהל טוב חייב להקיף סביבו גם אנשים אשר דעתם שונה מהמקובל ומ"הזרם המרכזי", לדעת להקשיב ולהיות מספיק חכם על-מנת לא לדכא רעיונות "אחרים"

עולם העסקים הוא עולם דינמי ועל פניו פועלים בו רק כללי הכלכלה וההיגיון. בחינה מעמיקה יותר מגלה, שלא כך הם באמת פני הדברים, שכן העוסקים בתחום, אינם רובוטים ואינם פועלים תמיד על-פי הספר, אלא יצורים בעלי אמוציות מפותחות, מונעים לא אחת על-ידי דחפים, קנאה ואף נקמה.
בדרך כלל לא צצים וצפים רוב המקרים,למעט אירועים מיוחדים כמו תגובת רמי שביט לכניסתה של רשת אמריקן איגל ואו תגובתו המפורסמת של מנכ"ל שופרסל, אפי רוזנהויז על מבצעים שנערכו ברשת המתחרה מגה. אחת הטעויות הנפוצות של בעלי עסקים, אשר לא אחת מדרדרים את עסקיהם ולא אחת לפשיטת רגל, קרויה "העלות השקועה".
כסף טוב על כסף רע
לבעל עסק אשר השקיע ממון רב בעסק והעסק עדיין מפסיד, ישנה לא אחת נטייה להמשיך להשקיע עוד ממון, מאחר שכבר השקיע רבות בעסק והוא לא רוצה שהשקעתו הישנה תלך לטמיון.
לעיתים הבעלים נקשר חזק מדי לפעילות וממאן להכיר בעובדה שהעסק לא מצליח, דבר הגורם לו להשקיע עוד "כסף טוב, על כסף רע". על-מנת להימנע ממלכודת זו, רצוי להיערך מראש ולהקים צוות / דירקטוריון, אשר יהיה עד כמה שניתן עצמאי בדעותיו ולא לכלול רק אנשים אשר יש להם את היכולת לזהות להיכן הרוח נושבת ולהצביע על-פי כיוון זה.
מנהל טוב חייב להקיף סביבו גם אנשים אשר דעתם שונה מהמקובל "ומהזרם המרכזי", לדעת להקשיב ולהיות מספיק חכם על-מנת לא לדכא רעיונות "אחרים" ואולי אף לעודד אותם.
בימים אלו התבשרנו על הקמת בית כלבו גדול של המשביר לצרכן בירושלים. על פניו הרעיון הוא טוב וגם העיתוי מצוין, בגלל פתיחת הרכבת הקלה, אולם נראה שממדיו גדולים על ירושלים הגדולה, אך הענייה ובנוסף למשביר אין את החדשנות ואת האטרקטיביות הנדרשת על-מנת להפעיל שטחי מסחר כה נרחבים, דבר אשר יכול להוביל אותו, כמו עסקים רבים וטובים אחרים, למלכודת העלות השקועה.
מדווח שנעשתה השקעה ראשונית בגובה של כ-20 מיליון שקלים, סכום אשר לכול הדעות אינו מבוטל מצד אחד, ומנגד סכום אשר ללא מאמץ רב יכול להוביל לקבלת החלטות בכיוון לעיל, דווקא כעת שרשתות האופנה הבינלאומיות בפתח עם מוצרים חדשים ובעיקר עם מסר ובשורה.

תאריך:  16/11/2011   |   עודכן:  16/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
נשיאת בית המשפט העליון חותרת תחת שלטון החוק    היא משחיתה את המערכת השיפוטית בכך שהיא כופה דעתה ומחזירה את יורם דנציגר לחתום על פסקי דין בבית המשפט העליון למרות שהיועמ"ש וינשטיין טרם הכריע בעניינו
ראובן לייב
לא ידוע תקדים כלשהו, שבו הוענקה חנינה לנידון עוד בטרם שנכנס לכלא. דרושה על כן מידה רבה של יוהרה, אם לא חוצפה, כדי להעז ולהגיש בקשה שכזו בטרם עת
איתמר לוין
לפני שהשופטים (ושופרותיהם בתקשורת) מבכים את התערבות הפוליטיקאים במינוייהם, כדאי מאוד שיסתכלו בראי. הנה מקבץ אירועים מן השבוע האחרון, המוביל למסקנה ששופטים רבים בטוחים שהם עומדים מעל כל נורמה חברתית מחייבת
איתן גנור
חוקת העבודה כיום מקדשת את הסכם העבודה הקיבוצי לנוחות אירגוני העובדים ומשרד האוצר. הגענו למצב שנחתם הסכם בין הסתדרות הרופאים לאוצר, כאשר שניהם יודעים בודאות בזמן החתימה שקיימת התנגדות רבה, שהרי כבר אז הייתה התפטרות המונית של מתמחים
ד"ר נתן פרבר
מדוע כיפת הברזל איננה מסוגלת לתת מענה לכל מטח ובכל מקום? מה כבר יודעים החמאס והג'יהאד האיסלאמי שהציבור בישראל לא יודע? ומדוע משמיעה מערכת הביטחון טענות מופרכות בנוגע ללייזר הכימי?    על כישלון, איוולת, אופוריה מדומה וזריית אשליות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il