X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
16 שנה אחרי רצח יצחק רבין, אחד הדברים הבולטים בתקופת ממשלת רבין - אוטובוס המנכ"לים - עולה שוב לכותרות כאחד הצרכים הדחופים שיש להחזיר לראש הממשלה נתניהו אין אוטובוס כזה וגם לא מנכ"ל במשרדו האם כדאי שהראל לוקר חסר הניסיון בתחום הציבורי והממשלתי ימונה למנכ"ל? אולי כדאי לחשוב על פנחס פישלר בעל הניסיון?
▪  ▪  ▪
פנחס פישלר. האיש המתאים לתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה
התפטרות מנכ"ל משרד רה"מ - עדות למשבר ניהולי חמור
מוטי שפירא
"באיזון בין הכוח הנפשי ובין היכולת לקדם מהלכים חשובים, הגעתי להפרת האיזון ולתחושת התשה", אמר איל גבאי, מנכ"ל משרד ראש הממשלה היוצא * מהיכרות אישית עם כמה ממנכ"לי משרד רה"מ עולה כי הם יוצאים מתפקידם עם "פצע", שמקורו בעובדה שדווקא ממשרד רה"מ הם יכלו לראות בבירור את כשל הניהול התמידי של המערכת הציבורית
לרשימה המלאה

   רשימות קודמות
  מי יעצור את המפכ"ל?
  חנית בוערת בטייבה והפלזמה פועלת במרחב שרון
  מגיבור הכרמל לבובה על חוט

16 שנה אחרי רצח רבין ואחד הדברים הבולטים בתקופת ממשלת רבין - אוטובוס המנכ"לים - עולה שוב לכותרות כאחד הצרכים הדחופים שיש להשיב. את אוטובוס המנכ"לים הוביל שמעון שבס, מנכ"ל משרד ראש הממשלה בתקופת רבין. האוטובוס היה מסתובב מספר ימים בחודש ובו היו נוסעים המנכ"לים של כלל משרדי הממשלה, מבקרים בנקודות רגישות חברתית במדינת ישראל ומטפלים נקודתית בבעיות החברתיות של הישוב. באר שבע, אור עקיבא ושאר מקומות זכו לשגשוג ולהכרה כאשר המנכ"לים לקחו אותם בהסכמה כללית לטיפולם.
לראש הממשלה בנימין נתניהו אין אוטובוס כזה. גרוע מזה, אין לו מנכ"ל במשרד ראש הממשלה. נתניהו עומד להיכשל שוב בבחירת מועמד אם אכן ייבחר עו"ד הראל לוקר לתפקיד. לוקר, אחיו של המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, הוא עורך דין שמתמחה בתחום המיסים, וחסר כל ניסיון במגזר הציבורי והממשלתי.
על-פי כתבתו של מוטי בסוק שפורסמה בשבוע שעבר באתר דה-מארקר, "עו"ד הראל לוקר הוא המועמד המוביל של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה. המועמדות של לוקר מפתיעה מאוד, שכן הוא חסר כל ניסיון בתחום הציבורי או הממשלתי".
תפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה נחשב אחד התפקידים החשובים והרגישים ביותר בשירות הציבורי. שמעון שבס, בשמשו כמנכ"ל משרד ראש הממשלה, הפך את התפקיד לזרוע הארוכה של ראש הממשלה בכל משרדי הממשלה, בעיקר הכלכליים, ולפיכך נקרא לא פעם "מנכ"ל המנכ"לים". אביגדור ליברמן, שגם הוא כיהן כמנכ"ל במשרד, העצים אותו לממדים ענקיים וזכה לכינוי ולבובה בתוכנית "החרצופים" לפני התוכנית "ארץ נהדרת". ליברמן אמר לא פעם בראיונות שונים, שרק כאשר נכנס לתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה הוא התחיל להכיר את תחנות המשטרה מבפנים.

האוטובוס הדוהר של פישלר

איש אומ"ץ
פישלר הפך להיות עם השנים ל"מגדלור" בתחום איכות השלטון ועיקר עיסוקו בהתנדבות במסגרת תנועת אומ"ץ. הוא דמות מוכרת ואהודה בקרב אנשי החוק וגם אם לא תמיד הסכימו עימו כלפי חוץ, תמיד זכה לכבוד כלפי פנים

מול אביגדור ליברמן שמחכה בימים אלו לשימוע, עמד עו"ד פנחס פישלר, שבראייה לאחור ניתן לומר שהיה העוגן במשרד ראש הממשלה. פישלר שימש כראש לשכתו של בנימין נתניהו ולאחר שסיים את תפקידו שם, עשה חיל בתפקידים ציבוריים רבים כמנכ"ל. פישלר הפך להיות עם השנים ל"מגדלור" בתחום איכות השלטון ועיקר עיסוקו בהתנדבות במסגרת תנועת אומ"ץ. הוא דמות מוכרת ואהודה בקרב אנשי החוק וגם אם לא תמיד הסכימו עימו כלפי חוץ, תמיד זכה לכבוד כלפי פנים.
מינוי מנכ"ל למשרד ראש הממשלה מחייב אישור של ועדת המינויים, בראשות נציב שירות המדינה משה דיין, ושני נציגי ציבור. פישלר יעבור בדילוג קל את ועדת המינויים ואפשר להגיד בביטחון שזמן התכנסות הוועדה לא יעלה על זמן שתיית כוס התה שתכין להם מחלקת התה המועסקת על-ידי חברה קבלנית.
בתקופתו של פישלר כמנכ"ל ראש הממשלה אוטובוס המנכ"לים לא יסע ברחבי המדינה, אלא ישעט בתנופה. נתניהו נמצא בזמן פציעות קריטי בתחומים חברתיים וגם ביטחוניים, הוא לא יכול להרשות לעצמו מועמד חסר ניסיון פוליטי וציבורי. יותר נכון, ברוח ימים אלו, להטיל לבמה את הטוב ביותר. במקרה של נתניהו, זה עו"ד פנחס פישלר.

תאריך:  16/11/2011   |   עודכן:  16/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי יוביל את אוטובוס המנכ"לים: לוקר או פישלר?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
צריך דחוף מנכ"ל למדינה.
אליהו חיים  |  17/11/11 19:17
2
מחפשים נהג אוטובוס?
סתם_1  |  17/11/11 19:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף קנדלקר
בתחילת הדרך עוד תמהתי איך אפשר ככה לכתוב כל פעם מחדש על משהו אחר, ולא שהעיר והמדינה שלנו לא מספקות חומר לכתיבה, אבל לכתוב טור אישי שלא בא להחליף כתבות בעיתון או פרסומים מטעם, זה לא קל
הלל ויס
צה"ל במצבו היום איבד מהימנות וסמכות במלוא רוחב השדרה. הקולות שנשמעים היום, הבאים לרסן את החיל הדתי, הם הקולות שמזלזלים בחיי התושבים היהודים ביהודה ובשומרון ומתעללים בהם כמועמדים לטרנספר, זאת בניצוח בית המשפט העליון וסיסמת 'שלטון החוק'
יוסי דר
שופטים מזרחיים לא נמצאים על הלופ הזה של המינויים לבית המשפט העליון. בעקבות הצעקה, מואילים בטובם פרנסי מערכת המשפט לפתוח, אולי, את רשימת המועמדים ולאפשר לאיזה בוזגלו להסתנן לתוך המקום הקדוש
שושנה ויג
לא שמעתי על דוד בֶּרְבִּי, כי בקע לעולם השירה רק לאחרונה, ובאורח פלא דילג על כל התלאות שעוברות על משוררים מתחילים. הוא נכנס מיד ללב הקונצנזוס, פרץ את שער השירה בזכות מה שהוא ובזכות הציפייה שלנו למשהו חדש
איתמר לוין
הצעות חוק פרטיות פופוליסטיות ופרובוקטיביות מוגשות גם בידי חברי כנסת מן השמאל. יש ביניהן אפילו אחת המסכנת את חופש הביטוי הרבה יותר מאשר הגבלת התרומות לעמותות השמאל. אז למה התקשורת לא מדווחת עליהן?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il