X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם אהוד ברק באמת אינו מבין או שבעצם חושב הוא שהטרור הפלשתיני לגיטימי כמו שפצצה גרעינית בידי אירן לגיטימית? כך או אחרת, מדובר בתופעה מוזרה ומסוכנת ביותר
▪  ▪  ▪
ברק. כיצד בטחוננו מופקד בידי האיש הזה??? [צילום: פלאש 90]

אהוד ברק שוב מתפתל ומכחיש. יש ראיון, יש הקלטה, אבל זה קטן עליו. הוא לא אמר שאם הוא עצמו היה אירני אז היה רוצה להשיג פצצה גרעינית. הוא פשוט (וכמו תמיד) לא הובן. אליבא דברק, הוא רק השיב לשאלה. "רק השבתי לשאלה שאם הייתי אירני הייתי רוצה פצצה גרעינית? ועניתי שכן". גם אם נושיב את מועצת החכמים של ערוץ 10 יחד עם מועצת חכמי התורה של שס, לא נקבל קרוב לוודאי הבהרה להבדל המהותי בין האמירה בפועל לבין הסברו של ברק. אולי בעיניו יש שוני רב בין אמירה הצהרתית לבין מענה על שאלה כשהדברים שהוצהרו ו/או הושבו – זהים. איש מוזר.
הבעיה עם ברק שלא מדובר במעידה כלשהי אלא בקונספציה סדורה של קריאת המציאות. אם הוא לא מבין את הבעייתיות הזאת, כנראה שהוא לא מבין גם דברים אחרים, חשובים לא פחות. מדובר בדפוס חשיבה שחוזר על עצמו ומצביע כי האיש האטום הזה מקובע על איזושהי תפישת מציאות מעוותת ומתנהל על פיה.
מחשבות "ברקיות"
ב-26 בינואר 2010 נשא ברק דברים בכינוס של המרכז הישראלי למנהל ברמת גן. בתקופה זו ניהלה ישראל קמפיין קשה ונרחב שמטרתו להעלות לסדר היום העולמי את האיום האירני על ישראל. מאמצים אדירים השקיעו במשרד החוץ ובמשרד ראש הממשלה במסע השכנוע הזה, אולם לשר הביטחון של ישראל, המייצג הראשי של מדיניות הביטחון של ישראל, יש סדר עדיפות משלו.
"אי-הצבת גבול ברור בינינו לבין הפלשתינים הוא האיום הכי חמור על מדינת ישראל ולא הפצצה האירנית או שום איום אחר", כך ברק. האיש רצה, כנראה, בנקודת הזמן ההיא לשווק את הצורך בהקמת מדינה פלשתינית ובתמורה, כלאחר יד הפך את ה"אישיו" הביטחוני המרכזי של מדינת ישראל ללא-רלוונטי. ואם שר הביטחון הישראלי חושב כך, מדוע שנצפה מהקהילה הבינלאומית להתגייס למאמץ הסנקציות?
קדמה ל"יציאה" הזאת אחת אחרת, שהבהבה כנורית אזהרה מפני אישיותו של ברק. היה זה בראיון שהעניק ברק לעיתונאי הארץ גדעון לוי, בתקופה בה כיהן כראש הממשלה והטרור הפלשתיני היכה אז במלוא עוצמתו. ברק הכריז בראיון כי אם הוא היה נער פלשתיני, קרוב לוודאי שהיה מצטרף לארגון מחבלים. גם אז "לא הבין" ברק את הבעייתיות המוסרית של אמירתו זו, שבעצם נתנה לגיטימציה לטרור. כאז, כן עכשיו.
"הבאג הברקי"
נשאלת השאלה, איך אהוד ברק נופל בכל פעם במלכודות האלה? האם הוא באמת אינו מבין את משמעות הצהרותיו או שבעצם ברק חושב שהטרור הפלשתיני הוא לגיטימי כמו שפצצה גרעינית בידי אירן לגיטימית גם היא. איך מיישבים סתירה כזאת בין המדיניות הפורמאלית שהוא מייצג ושותף לה בתוקף תפקידו, לבין ההצהרות האלו? כך או אחרת, מדובר בתופעה מוזרה ומסוכנת ביותר למדינת ישראל. תופעת "הבאג הברקי".
יש בעיה עם האיש הזה. מה עוד הוא לא מבין? איזו מציאות מייצר מוחו המורכב מהנתונים שמעבירים אליו החושים? מיהו האיש שביטחוננו האישי ובטחון המדינה מופקדים בידיו? האיש שמחליט או ממליץ על פעולות שמשפיעות או חורצות את גורלנו? שאלות אלו אינן נותנות מנוח מאחר שאין עליהן תשובות טובות ואלו הניתנות על ידו או על-ידי חסידיו, רחוקות מלהבהיר את התעלומה הברקית הזאת.

תאריך:  17/11/2011   |   עודכן:  18/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבאג הברקי מכה בשלישית
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אם הברק היה רציונלי,היה משיב
בן טיבוגה  |  18/11/11 13:01
2
אדם מסוכן.
נ.אילנה  |  18/11/11 16:42
3
לו אני במקומו
סתם_1  |  19/11/11 20:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס דאי
למחצית מהאזרחים בישראל אין ייצוג בעליון. אנחנו חיים ב"דיקטטורה שיפוטית". אז אולי נבטל את הכנסת ונוציא אותה לפגרה בלתי מוגבלת? אפשר לחסוך הרבה כסף בשיטה הזאת. בכלל, אולי כדאי להעמיד את המבקשים לשרת בעליון לבחירת העם?
איתי יהל
כמו נבחרים מקושרים ועשירים, שלא יטעו אתכם גם הרופאים והמתמחים; מטרת מלחמתם היא כמו אצל כולם - תאוות בצע כסף ולא הצלת חיים או חולים אומללים
הרב ישראל רוזן
לאחרונה עלתה על השולחן התקשורתי מציאות עגומה של ריבוי 'נישואין פרטיים' כדת משה וישראל    נראה כי האיבה לרבנות מעבירה את הנישאים בנישואים אלה על דעתם, כאשר שנאת הרבנות בגרונם
אברהם בן-עזרא
קיימת תופעה חברתית אלימה במדינת ישראל - השתלטות עבריינים על שטחי רכוש משותף ו/או על שטחים וחלקי בניין שלא שייכים להם אלא לאחרים, השתלטות בכוח הזרוע, ללא משפט וללא דין. לאחר שנים של התנגדויות ומאבק - נטען לגבי השטחים שנשדדו, כי יש לעבריין חזקה בדין עליהם
יצחק מאיר
וַיִּהְיוּ חַיֵּי שָׂרָה מֵאָה שָׁנָה וְעֶשְׂרִים שָׁנָה וְשֶׁבַע שָׁנִים שְׁנֵי חַיֵּי שָׂרָה. וַתָּמָת שָׂרָה בְּקִרְיַת אַרְבַּע הִוא חֶבְרוֹן בְּאֶרֶץ כְּנָעַן וַיָּבֹא אַבְרָהָם לִסְפֹּד לְשָׂרָה וְלִבְכֹּתָהּ [בראשית כ"ג, א'-ב']    וינייטה לפרשת חיי שרה, תשע"ב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il