X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על ישראל, ארה"ב והקהילה הבינלאומית להתייחס במלוא הרצינות לאיומים המגיעים מטהרן, ביירות ודמשק
▪  ▪  ▪
להצית אזור שלם
כמו אירן וסוריה, מטרתו המוצהרת של חיזבאללה היא "לשחרר את פלשתין" על-ידי השמדתה של המדינה היהודית. אלא שבדרך להשגת יעדם זה, לנסראללה, לאסד ולאחמדינג'אד לא אכפת להצית אזור שלם.

למנהיג חיזבאללה חסן נסראללה יש סיבה טובה לחשוש לעתיד ארגונו: פטרוניו בדמשק ובטהרן עומדים בפני בידוד הולך וגובר בקהילה הבינלאומית. נסראללה מעוניין כי מחמוד אחמדינג'אד האירני ובשאר אסד הסורי יישארו בשלטון - השניים היחידים המחמשים ומממנים את ארגונו.
בנאום שנשא לאחרונה, הזהיר נסראללה, שמאז מלחמת לבנון ב-2006 שוהה במקום מסתור, כי כל פעולה צבאית נגד אירן או סוריה תצית מלחמה אזורית. "על ארה"ב להבין כי התקפה על אירן או על סוריה לא (תוגבל) לשתי מדינות אלה, אלא תתפשט למדינות אחרות באזור", הכריז נסראללה. "חלפה התקופה של הרפיסות ו(הכניעה) כלפי ארה"ב וישראל. אנו נכנסים לתקופה של נצחונות". במילים אחרות, נסראללה אומר כי המזרח התיכון כולו יתפוצץ, אם מישהו ינסה למנוע מאירן להשיג נשק גרעיני ומעריץ סוריה אסד להמשיך לטבוח את עמו. איומים אלה מדגישים את הצורך הדחוף לבלום את סוריה ואת אירן, שרק מעוּדָדות מאי-נקיטת פעולה מיידית.
כמו אירן וסוריה, מטרתו המוצהרת של חיזבאללה היא "לשחרר את פלשתין" על-ידי השמדתה של המדינה היהודית. אלא שבדרך להשגת יעדם זה, לנסראללה, לאסד ולאחמדינג'אד לא אכפת להצית אזור שלם. לא אכפת להם אם לבנון, שכבר נמצאת למעשה בשליטת נסראללה, תיחרב לחלוטין. אנשיו כבר רצחו את ראש ממשלתה האהוד רפיק חרירי, ולא יהססו להרוג כל מי שיעמוד בדרכם.
איום ממשי ומיידי
גם לא יהיה להם אכפת אם למען השמדתה של ישראל, ייהרגו אלפי ערבים ומוסלמים חפים מפשע. הרי הטילים של חיזבאללה ופצצות הגרעין של אירן אינם מבחינים בין יהודים וערבים. נסראללה וחבריו בטהרן ובדמשק מהווים אפוא איום ממשי ומיידי לא רק לישראל ולארה"ב, אלא גם לערבים ומוסלמים מתונים. סוריה ואירן גם איימו להבעיר את האזור כולו, אם תותקפנה על-ידי ארה"ב או על-ידי כל מדינה אחרת. במקרה כזה, הדבר הראשון שיעשו אסד ואחמדינג'אד הוא להורות לנסראללה לירות מלבנון עשרות אלפי טילים לעבר ישראל. שלושת הרודנים יילחמו עד האירני האחרון, הסורי האחרון והלבנוני האחרון.
סגן המפקד העליון של צבא אירן, מסעוד ג'זאיירי, צוטט מוקדם יותר השבוע באומרו כי "הפעולה הקטנה ביותר מצד ישראל (נגד אירן) - ונהיה עדים לחורבנה". דבריו נתפסו לא רק כאיום שאירן תגיב בנשק גרעיני, אלא אף כרמז לכך שטהרן מתכננת להפעיל במלחמה הבאה נגד ישראל את נסראללה, האיש שלה בביירות. לא רק על ישראל, אלא גם על ארה"ב ועל הקהילה הבינלאומית, להתייחס במלוא הרצינות לאיומים המגיעים מטהרן, ביירות ודמשק.
לנפילת המשטרים באירן ובסוריה תהיינה תוצאות הרסניות לחיזבאללה, שכן בלעדיהם, חיזבאללה לא יצליח לשרוד אפילו יום אחד. קיצו של הארגון יאפשר סוף סוף ללבנון להתחיל לרכז את מאמציה בשיקומה ובחיזוק כלכלתה. בלי חיזבאללה, תחזור לבנון לימי הזוהר שלה, כשנודעה כ"שוויץ של המזרח התיכון".

לאתר מגזין מראה
המאמר במקור Stop Iran Now התפרסם באתר Hudson NY.
הכותב הוא עיתונאי לענייני ערבים קרוב לשלושה עשורים ומפיק טלוויזיה. מאמריו מתפרסמים בעיתונים ובאמצעי תקשורת ברחבי העולם. לאחרונה זכה בפרס לביקורת התקשורת מטעם אגודת "זכות הציבור לדעת".
תאריך:  26/11/2011   |   עודכן:  27/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרטין שרמן
הרשימה של כשלונות השמאל ארוכה להחריד. הוא טעה לחלוטין ביחס...לכל
מרדכי קידר
על מצרים להכריע בימים אלה: האם תבחר את הדרך למדינה מודרנית המפנה מבט קדימה כנדרש במאה ה-21, או שמא תפנה לאחור, אל המסורת שנקבעה לפני 1,400 שנה במדבר הצחיח של החיג'אז
אהרון שחר
חוק סתימת הפיות של ביביריון מקרב את מדינת ישראל לאירן בקצב מסחרר    שום תחכום משפטי לא יוכל להסתיר זאת
אריה אבנרי
הצונאמי בתחיקה הפוגעת אנושות באושיות הדמוקרטיה, שמצויה בימים אלה בשיאה, עלול לצבור תנופה נוספת כאשר ועדת השרים לחקיקה בראשותו של שר המשפטים התלת-פרצופי פרופ' יעקב נאמן תדון ביום ראשון הקרוב בהצעת חוק דרקונית חדשה של ח"כ לוין
גורי גרוסמן
אם בארזים כמו אלי הורביץ, עשיר מופלג, בעליה של חברת התרופות הגנרית הגדולה בעולם, נפלה שלהבת (המתין שעות ארוכות לרופא), מה תגיד הזקנה שבמסדרון?
רשימות נוספות
"סוריה השיגה טילי אס-300 רוסיים"  /  צבי נצי"ב, עידן יוסף
אחרי 33 שנה: נשיא תימן הולך הביתה  /  עידן יוסף
הליגה הערבית משעה חברותה של סוריה  /  מירב ארד
בצורת הקיץ שלאחר האביב הערבי  /  דן אלון
מדרום מתפתחת הרעה   /  יורם שוייצר, אילונה דרינדין
הלולאה מתהדקת  /  מרדכי קידר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il