X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם דאגה אמיתית מכוננת בליבם של "בני האור" לעצמאותה של מערכת המשפט, הרי שמוטב וראוי להם שישמיעו אלה את קולם באופן רם, צלול וברור נגד הסכנה האמיתית המאיימת על מערכת המשפט
▪  ▪  ▪

בשבועות האחרונים גועשת ורועשת לה הרשות הרביעית במדינת ישראל, היא רשות התקשורת ויחד עימה חלק מחברי הכנסת ושרי הממשלה. אלה, ובראשם גם ראש הממשלה, נזעקו להזהיר אותנו אזרחי ישראל מסכנה לעצמאותה של מערכת המשפט בישראל.
הסכנה הזו היא, כאמור, כה רבה, עד ששר בכיר ומוערך (גם על-ידי הח"מ) אשר עומדת לו זכות אבות, התפנה לכתוב בתאריך 27.11.11 מאמר בעיתון "ישראל היום" ואילו חברו הטוב התראיין אותה שעה לערוץ 2 בטלוויזיה ובחר להלך שם אימים על ראש הממשלה בפרישה. אל שני השרים הנכבדים הצטרף בין היתר גם עיתונאי בכיר ומוערך (גם על-ידי הח"מ), הכותב באותו העיתון בו התראיין כבוד השר וזה בחר לגייס לעזרתו תיאורים של קרבות בני האור בבני החושך.
ומי הם אותם "בני האור" ואותם "בני החושך" בעיניו של אותו עיתונאי בכיר? כן, ניחשתם נכון. אותו עיתונאי נמנה לשיטתו על "בני האור", ואילו שר המשפטים יעקב נאמן, שר המשפטים בעבר פרופסור דניאל פרידמן, וכן חברי-כנסת מהליכוד - אופיר אקוניס, יריב לוין, זאב אלקין ודני דנון - הם אלה אשר נמנים לשיטתו של אותו עיתונאי על "בני החושך".
וזאת מדוע? מאחר שאלה הם אותם "בני החושך" אשר מבקשים בין היתר להביא בהצעות החוק שלהם להליך של מינוי שופטים שקוף יותר לציבור, להילחם במה שקרוי "האקטיביזם השיפוטי" מיסודו של כבוד נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק ושל ממשיכת דרכו כבוד הנשיאה דורית ביניש, וכן להביא להטרוגניות רבה יותר בהרכב השופטים בבית המשפט העליון שתביא לידי ביטוי מגזרים רבים ורחבים בחברה הישראלית שקולם לא מיוצג שם ושתשקף בצורה צודקת ומאוזנת יותר גם את רצון העם.
כן, את רצון העם! וכן, אין בכך כל פסול! שכן הדבר מקובל בדמוקרטיות רבות בעולם ובראשן הדמוקרטיה הגדולה והוותיקה ביותר, היא ארצות הברית של אמריקה, ששם הנשיא שהוא איש פוליטי לכל הדעות, הוא אשר ממנה את שופטי בית המשפט העליון, והסנאט מאשר.
אשר על כן, לתאר את אותן הצעות חוק שמבקשים לקדם אותם "בני החושך" (בלשונו של אותו עיתונאי) כסכנה לעצמאות מערכת המשפט של מדינת ישראל, היא בנסיבות העניין ולאור מציאות חיינו בבחינת תיאור קיצוני ומרחיק לכת, אם לא יותר מכך. המדובר במאבק משפטי-ציבורי על כינונן של תפישות-עולם שונות. מאבק לגיטימי כשלעצמו ואשר לכל צד טיעוניו הם.
עצה ל"בני האור"
ולסיום עצה קטנה לאותם "בני האור" כלשונו של אותו עיתונאי בכיר: אם דאגה אמיתית מכוננת בליבם לעצמאותה של מערכת המשפט, הרי שמוטב וראוי להם שישמיעו אלה את קולם באופן רם, צלול וברור נגד הסכנה האמיתית המאיימת על מערכת המשפט ועל עשיית דין אמת - דין צדק, והיא התערבותה של רשות התקשורת בהליכים משפטיים תוך הסגת גבול חמורה ביותר ופגיעה קשה בזכויות אדם ואזרח בסיסיות של חפים מפשע, אלה שטרם ניתן בעניינם פסק דין חלוט (שאין עליו עוד אפשרות ערעור), שכן זו משפיעה על השופטים ועל תוצאות ההליך באמצעות הפעלת לחץ והטלת מורא ופחד כבדים, וכפי שהתבטא גם עו"ד יראון פסטינגר (מתמודד בעבר לראשות לשכת עורכי הדין בישראל וכיום חבר הוועד המרכזי) במאמרו "שפיטה מוקדמת" מתאריך 21.11.06, בה הפנה קריאת הצלה לקברניטי מערכת המשפט:
"בתוך מספר שנים לא רב הביאו התרופפות כללי הסוביודיצה, בצד הדלפות בלתי פוסקות מחדרי החקירות במשטרה ומהפרקליטות לסיכון קיומו של הליך משפטי הוגן ולעצמאות מערכת השפיטה. מוטב שקברניטי מערכת המשפט ידעו להפסיק התדרדרות חמורה זו בטרם המערכת המשפטית המפוארת שנבנתה במשך עשרות שנים ושהגיעה להישגים כבירים תהפוך לבית משפט שדה אשר תוצאותיו תלויות בחריצת הדין המוקדמת בעיתונות".

הכותב הוא פובליציסט ועו"ד במשרד עורכי הדין יוסף סמואל ושות'. הכותב אינו קרוב משפחה של מי מנשיאי מדינת ישראל לשעבר יצחק נבון ו/או משה קצב. הכותב חבר בפורום המשפטי למען ארץ ישראל, זכויות האדם, תקינות השלטון ושמירה על האינטרסים הלאומיים.
תאריך:  01/12/2011   |   עודכן:  01/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסכנה האמיתית לעצמאות מערכת המשפט
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
הציבור הנאור
י-ם  |  1/12/11 18:20
 
- רוה"מ בן גוריון אמר אבק אדם ל"ת
אניהי  |  1/12/11 19:39
2
עצמאות בית המשפט הונאת הציבור1
דרדר  |  1/12/11 19:47
3
עצמאות בית המשפט הונאת הציבור2
דרדר  |  1/12/11 19:52
4
עצמאות בית המשפט הונאת הציבור3
דרדר  |  1/12/11 20:00
 
- תגובה לדרדר
מטילדה  |  2/12/11 09:31
5
הפרת הסובדיוצה
רחל המרכלת  |  2/12/11 16:43
6
מאמר הונאה
ע.ג.  |  3/12/11 21:50
 
- תגובה שהינה הונאה והטעיה
עו"ד נבון קצב  |  3/12/11 23:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חננאל ובר
כיצד זה קרה שעדר שהיה כולו שייך ללבן הפך בזמן קצר לעדר גדול מאוד-מאוד שרובו שייך ליעקב? מהו המסר הנצחי בנושא זה לעם ישראל ולעולם כולו?    במה קשורים כל פרטי גידול בעלי החיים שבו עסק יעקב לנצחיותו של עם ישראל? האם יש מסר עמוק יותר לסיפור המאוד טכני של תהליך התעשרותו של יעקב אבינו?
נרי אבנרי
במלחמת לבנון השנייה המשורר אילן שיינפלד חש מצוקה רגשית עמוקה. כדרכן של מצוקות משוררים, גם המצוקה הזאת כפתה עליו פורקן במקשי המקלדת. אז הוא כתב שיר ("תחזקנה"). ולמרות שהשפעת מסריו מתמודדת בליגה של קליפת השום, מיד קפצו עליו צבועים מהשמאל    הלכתי לארכיון...
רן שורר
כל מזרחן יאמר לממשלה לחתור להסכם עם שכנינו הפלשתינים ולחזק את אבו מאזן ושותפיו בכל דרך אפשרית, כי אם נחזק את אבו מאזן, נעניק לו כוח וכסף, יהיה ביכולתו להשפיע את מדיניותו גם על החמאס
יובל לובנשטיין
הרוטב המקורי פותח במאה ה-17 בסין הרחוקה, והכיל רכיבים שונים - כמו שעועית, פטריות, צדפות ואפילו דגים מלוחים - אבל לא עגבניות    בעבר נקרא "קושיאפ" וגם "קישאפ"    אז מתי נכנסו העגבניות לתוך הרוטב?!
יוסי ריבלין
מבין השורות האוהבות שכתבה בתו של ד"ר גינטר פרידלנדר על אביה ומפעל חייו "טבע" - עולה מסקנה אחת: לו השכיל פרידלנדר לזוז הצידה בזמן הנכון ולמנות תחתיו מנכ"ל שכיר שיידע לקחת את המפעל למקומות חדשים, חברת "טבע" הייתה גם היום מקושרת עם משפחת פרידלנדר, המייסדת. וזה בדיוק מה שמייסדי אסיא, בני משפחת סלומון, השכילו לעשות בעזרתו של אלי הורביץ המנוח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il