X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם נמשיך להתנהל כפי שאנחנו מתנהלים כיום, הרי שברור לי שהנכד שלי כנראה, כבר לא יכיר את ים המלח. הוא ישמע מהמורה להיסטוריה על ייבוש החולה וממני על ייבוש ים המלח. לפחות יש לי כמה תמונות להראות לו
▪  ▪  ▪
ים המלח. לגאול אותו מגוויעה [צילום: איתמר לוין]

פרופ' עדי וולפסון ממכללת סמי שמעון אומר כי: "המדינה היא גם זו שסגרה את השיבר בכניסה לים המלח. מי הכנרת נשאבים בשיטתיות במשך שנים מבלי שהמדינה דאגה לחלופות והירדן הדרומי שהוא מקור המים העיקרי של ים המלח נהנה רק מכ-4% מהזרימה הטבעית שזרמה בו במהלך מאות בשנים.
עובדה זו לצד ירידה בכמות המשקעים באזור, עליה באידוי של המים ושאיבה מוגברת של מים מהאגן הצפוני לבריכה הדרומית על-ידי מפעלי ים המלח, הובילו לירידה של כמטר במפלס הים בחלקו הצפוני בכל שנה. ושוב ממשלות ישראל שדנו במשך השנים באפשרויות להעביר מים מים התיכון לים המלח בתעלת הימים או מים סוף לים המלח דרך מוביל השלום, החליטו שלא להחליט.
אבל לא די בזאת, כריית המלח בבריכה הדרומית על יד מפעלי ים המלח גורמת לעליה מתמדת במפלס המים, כתוצאה משקיעה של מלחים בבריכה, עליה שמאיימת להציף את המלונות שלחוף הבריכה ואת תיירות המרפא הענפה באזור".
מי יציל את המים שלי?
אם מצבו העגום של ים המלח לא מטריד את המפעלים, אז אולי העובדה שהמלונות שם ייעלמו אמורה להטריד אותם, שכן איפה הם יממשו את החופשות שלהם? תהיתי פעם בקול. חבר טוב לחש לי באוזן שים המלח לא בדיוק יעד מועדף לטיולים עבור העובדים. "יותר בכיוון של חו"ל" אמר לי, "ואם כבר בארץ - אז אילת". מי הולך לנפוש במקום שאליו אתה נוסע כל יום לעבודה?
למרות כל זאת, ממשלת ישראל עדיין מתווכחת בינה לבין עצמה מי אחראי לטיפול הכולל במפגעים של ים המלח. משרד התיירות, טוען שהוא אחראי על נושא הטיפול בעליית המפלס, באגן הדרומי אך לא לאגן הצפוני של ים המלח.
<>Bשמישהו יסביר לחכמים - שכששואבים מים מבריכה זה לא משנה מאיפה שואבים היא בכל מקרה תתרוקן. האם יכול להיות שים המלח יעלה במפלס שלו רק בצד הצפוני?
וכבר הוצעה הצעה לחוק "הגנה ושיקום ים המלח", שניסח ארגון אדם טבע ודין והגיש ח"כ דב חנין (חד"ש). שר התשתיות כבר הודיע על התנגדותו וכך גם רשות המים, גם מפעלי ים המלח, האחראים לכ-20% מירידת המפלס, מתנגדים להצעה בטענה כי "משמעותה האמיתית היא ייבוש האגן הדרומי של הים" ופגיעה אנושה בכלכלת הדרום ובפרנסת כ-30 אלף משפחות. לשקם את הנזקים שגרמו ולמנוע נזקים נוספים בעתיד.
בקיצור - היום יש פרנסה, ומחר? עזוב אותך ממחר. יש בונוסים על הראש. עכשיו צריך לראות איך מממנים את המודעות הגדולות ברחבי העיר, שמפרגנות ליו"ר הוועד הכי בעולם שכולנו יודעים שהוא מספר 1. גם שרי הליכוד צריכים לדעת שיושב-ראש הוועד שלנו הוא מספר אחד. אנחנו ממהרים למזכירות הוועד כדי למלא טפסי התפקדות לליכוד, ואתה?
התוצאה
הגירעון השנתי במאזן המים בים המלח הוא של 650 מיליון מטר מעוקב בשנה שכן לים נכנסים כ-400 מ"ק מים אך מאוידים בו כ-1050 מיליון מ"ק מים. זו נקודה שחטיבת הכלכלה במפעלי ים המלח צריכה להבין, אולי בהשתלמות במסגרת הכול כלול במלונות ים המלח, על חשבון המפעל. המסקנה פשוטה. כשיוצאים יותר מים מאשר נכנסים- יש סכנת התייבשות.
את זה אני כותב מבלי להיות חלק מצוות היגוי או קבוצת מנהיגות . ככה מידיעה כללית. עכשיו ארוחת צהריים, ואחרי זה אני יוצא לקניות, אז תחתמו בשבילי.
מה צריך לעשות?
אני לא יודע. אני לא מדען (חבל), לא בעל הון (חבל), ולא פוליטיקאי (חבל??) שמחליט. מה שברור לי זה שחייבת להיות היערכות מיוחדת לעשות למען גאולת ים המלח מגוויעה. אם נמשיך להתנהל כפי שאנחנו מתנהלים כיום, הרי שברור לי שהנכד שלי כנראה, כבר לא יכיר את ים המלח. הוא ישמע מהמורה להיסטוריה על ייבוש החולה וממני על ייבוש ים המלח. לפחות יש לי כמה תמונות להראות לו.

תאריך:  07/12/2011   |   עודכן:  07/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ים המלח - הממשלה מחליטה שלא להחליט
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הפתרון הוא פרוייקט תעלת הימים
מאשדוד לסדום  |  7/12/11 15:46
2
שוב קישקוש של "פובליציסט"
שרגא קלסון, ערד  |  7/12/11 16:47
 
- מה צריך לעשות?
דג מלוח  |  9/12/11 11:22
 
- לדג מלוח - מה לעשות?
שרגא קלסון  |  9/12/11 17:44
3
הפתרון.למי שיש משהו בין אוזניו
יש מיש  |  8/12/11 10:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב משה שפיר
הציבור ברומא נהנה מאז ומתמיד לחזות בדם הגלדיאטורים הנשפך, בספרד אהבו דווקא את מלחמות השוורים. אצל הערבים אוהבים את נשיאיהם לשעבר כשהם שחוטים ודמם שותת. בישראל כנראה נהנים לראות אותם מושפלים בוכים וסגורים מאחורי סורגים, על סף התאבדות. בימוי של סרט אימה בניחוחות של צדק
יצחק מאיר
המהות של השם ישראל היא כפולה. מהות המאבק, מלשון "שרה", ומהות "ישר" אל עומת "עקב". שינוי השם הוא שינוי המהות. מעתה המהות היא מאבק, ובלבד שכל המאבקים לאורכם של כל הדורות יעמדו במבחן היושר, האישי והלאומי, יִשְׂרָאֵל
גורי גרוסמן
האיש הזה שגינה והכפיש במצח נחושה את התקשורת והאשימה שהשפיעה על שופטיו, השתמש בה בצורה מתועבת בדרכו לכלא, כשהמטרה מקדשת את כל האמצעים - להתגולל על מערכת המשפט של מדינת ישראל שהוא היה נשיאה
נבון קצב
נשיאה השמיני של מדינת ישראל יכול להתנחם אולי היום רק בדבר אחד והוא כי יש בית דין של מטה ויש בית דין של מעלה    ואם חף מכל פשע הוא, כפי שגם אני מאמין לאחר שעשיתי סטא'ז משפטי-ציבורי על פרשה זו, הרי שעליו לזכור ולדעת כי מי שפוגע בזולתו עתיד ליתן את הדין בפני בית דין של מעלה
הרב אליהו קאופמן
מצבו של הרב עוזי משולם ממשיך להידרדר אך השלטונות מסרבים לסייע לאיש להשיג את התרופות הדרושות לשיקומו. עיזרו לאיש לחיות. הוא בסה"כ שאל לאן נעלמו אלפי עוללים שלא נקברו לעולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il