X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אבי דיכטר איבד את כל נקודות הזכות שלו כמנהיג כאשר מילא את תפקיד השר לביטחון הפנים. הוא צריך לדעת שהדרך לתפקיד ראש הממשלה עוברת דרך תפקיד מוצלח כשר האם אזרחי מדינת ישראל יכולים לסמוך על דיכטר כראש ממשלה? לאו מוחלט!
▪  ▪  ▪
דיכטר. לא מתאים לראשות הממשלה [צילום: פלאש 90]

אבי דיכטר ראש השב"כ לשעבר והשר לביטחון הפנים בשנים 2005-2000 מצהיר מעל כל במה אפשרית שהוא מעוניין לרוץ לתפקיד ראש הממשלה, אחרי כמובן שיעבור את משוכת הבחירות לראשות קדימה. אבל האם אזרחי ישראל יכולים לסמוך על אברהם דיכטר בשיבתו כראש ממשלה כפי שאמרה פרסומת הבחירות האמריקנית לפני שנים? התשובה היא לאו מוחלט. אבי דיכטר איבד את כל נקודות הזכות שלו כמנהיג כאשר מילא את תפקיד השר לביטחון הפנים. מי שמצליח ללכת שולל אחרי המפכ"ל הקודם דודי כהן ויד ימינו עמיחי שי, לא יצליח להתמודד מול שלל המשימות הקשות שמציב תפקיד ראש ממשלת ישראל.
בכנסת הקודמת הגיעו בחשאי שלושה קציני משטרה ללשכתו של ח"כ זבולון אורלב וחשפו בפניו עדויות קשות על הקורה באגף משאבי אנוש במשטרה; על האגף פיקד ניצב עמיחי שי והמפכ"ל היה רב-ניצב דודי כהן. אורלב הזדעזע וזימן דיון דחוף בו השתתפו דיכטר וניצב עמיחי שי; קשה היה שלא להבחין בחיוך האירוני של אורלב כשראה את דיכטר מתפתל בדיון ולא מצליח להסביר מה קורה באגף משאבי אנוש; הדיון היה ארוך, אבל סופו ידוע. אורלב כיו"ר הוועידה לביקורת המדינה הנחה לראשונה במדינת ישראל שמבקר המדינה יבדוק את הקורה באגף משאבי אנוש בפיקודו של ניצב עמיחי שי ובאחריותם של המפכ"ל דודי כהן והשר הממונה עליו אבי דיכטר; אורלב הודה בסוף הדיון בגילוי לב שההחלטה לזמן את הדיון היא בעקבות פגישתו עם אותם קצינים; הודעתו נאמרה בשידור חי בערוץ 99.
דוחו החמור של מבקר המדינה
דוח מבקר המדינה לא איכזב, מדובר בדוח חמור שזיעזע את הנוגעים בדבר; תנועת אומ"ץ פנתה בדרישה לשר לבט"פ יצחק אהרונוביץ' וליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפטר את המפכ"ל. במכתבו לשר לבט"פ אהרונוביץ' וליועץ המשפטי לממשלה כותב אריה אבנרי, יו"ר תנועת אומ"ץ, את הדברים הבאים:
  • "בדוח מבקר המדינה נטען כי מפכ"ל המשטרה היה מעורב, אישית, עד צוואר, פעמיים, בקידום אחיו בקידום אחיו במערכת הפיקוד במשטרה תחת ניגוד עניינים באופן מובהק.
    א. בפעם הראשונה – המלצה לדרגת תנ"צ – ולשיבוצו כממ"ר ירקון.
    ב. בפעם השנייה – המלצה לקידומו לתפקיד סממ"ז מרכז. כאן, ביכר המפכ"ל "לערוף" את ראשו של תנ"ץ מאיר בוקובזה, סממ"ז מרכז, להקריבו, ולסיים את שירותו במשטרה (שימוש לרעה בכח המשרה והפרת אמונים) הכל, כדי לפנות את הכס לאחיו הצעיר.
    המשמעות היא שהמפכ"ל חרג מהנחיות השרים לביטחון פנים, השר הקודם אברהם דיכטר והשר הנוכחי, יצחק אהרונוביץ.
    התנהלותו של מפכ"ל המשטרה עולה בחומרתה על פרשת הג'קוז'י בה היה מעורב המפכ"ל לשעבר רנ"ץ רפי פלד, שאולץ לפרוש ממשטרת ישראל, בעודו מכהן כמפכ"ל.
    תנועת אומ"ץ דורשת:
    1. להעמיד בפני ממשלת ישראל על פיטורי המפכ"ל רנ"ץ דודי כהן ומינוי מפכ"ל חדש.
    2. להורות על נקיטת צעדים משפטיים נגד רנ"ץ דודי כהן על-מנת שלא ייטען כי דין אחד הוא למר אהוד אולמרט ולמר צחי הנגבי שנגדם הוגשו כתבי אישום בפרשת המינויים הפוליטיים, לבין מקרה זה שאינו נחות בחומרתו".
עכשיו נשאלת השאלה האם אזרחי ישראל יכולים לסמוך על מי שרב-ניצב וניצב עשו כבשלהם כאשר הוא הממונה והאחראי.
ראש ממשלת ישראל הוא לא השר לביטחון הפנים. חייהם של 7 מיליון אזרחים נתונים בידיו, תרתי משמע. דיכטר היה צריך לדעת שהדרך לתפקיד ראש הממשלה עוברת דרך תפקיד מוצלח כשר ולא תפקיד שבסופו אתה צריך לפנות לרפי גינת ב"כלבוטק" ולהגיד ששני קציני משטרה הונו אותך.

תאריך:  10/12/2011   |   עודכן:  11/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם תסמוך על דיכטר שהטלפון יצלצל?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורי גרוסמן
לאלה המכנים בלעג את ישראל היום "ביביתון" יש לומר: טלו קורה מבין עיניכם, ולמען הדיוק, היומונים שאתם מתהדרים בהם אינם אלא ציפיתונים לכל דבר, השוקדים להאדיר את שמה של הצדקת
עמוס גורן
עם מנהיגות תרבותית כזאת, אשר פוגעת בלימוד השפה הערבית, אין פלא שאנו חרשים-אילמים לשוניים ואוטיסטים אזוריים
ישראל בר-ניר
על-מנת להקנות ציביון רציונלי לשנאה שהיא ביסודה בלתי רציונלית, השמאל מנהל מערכה גורפת של דמוניזציה ודה-לגיטמציה של נתניהו, של ממשלתו ושל הימין בכלל. מיטב הכוחות האינטלקטואלים הממלאים את שורות השמאל תורמים למערכה, מי בכתב ומי במלל
שלמה אברמוביץ'
מדינת ישראל קבעה ב-2009: "מתקן התפלה יוקם בשטח שיועד בתוכנית מאושרת לתעשיה לסוגיה ויהיה צמוד דופן למתקנים קיימים". החלטה ממשלתית הגיונית לכאורה, שהפכה לאבק
בועז ארד
התנועה הליברלית החדשה אשר נוסדה בקיץ האחרון התפנתה השבוע מהפגנות, הקמת דוכני הסברה והרצאות, והחלה בפעילות משפטית. היעד שבחרה התנועה לתקוף תחילה הוא שוק הדבש על-ידי עתירה שהגישה לבג"ץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il