X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ניצולה הציני של תנועת 'אם תרצו' את אופייה של התחרות שהוכרזה ע"י בנק לאומי כסיוע לעמותות, יחד עם אופייה של התחרות עצמה, מראה כי בישראל של שנות האלפיים קיים יותר מתמיד הצורך בחיזוקן של עמותות המגזר השלישי יחד עם פיקוח מחמיר יותר על המשתתפים במכרזים הציבוריים השונים
▪  ▪  ▪
תנועת 'אם תרצו'. חיפשה את הפירצה לקידום המועמדות
ריאליטי של קבצנים
השיא של השפלות מבחינתי הוא לא ב'אם תרצו' או ב'שלום עכשיו' אלא בפרויקט עצמו שכנאמר עליו באחד הבלוגים: "זו תחרות יופי של מסכנות, ריאליטי של קבצנים, מירוץ לייקים לנדבות".

כמו כל פרויקט חברתי, גם הפרויקט של "2 מיליון סיבות טובות" החל של בנק לאומי התחיל בהרבה חיוכים. במסגרתו של הפרויקט, אשר נפתח בצורה חופשית לכלל העמותות בישראל, ניתנה להם האפשרות להתחרות על לבו של הציבור. הגולשים יכלו להצביע לעמותה המועדפת עליהם, כשהעמותות שיזכו ב-60 המקומות הראשונים יקבלו תרומה מהבנק בסכומים של 225,000 שקלים למקום ראשון ועד ל-25,000 ש”ח למקום ה-60.
הסייג היחיד שנקבע לתחרות הוא האיסור האוסר על השתתפות עמותות בעלות גוון פוליטי. לכאורה, דרישה הגיונית והוגנת למדי וזאת כי אלו מקבלות את מימונם מגופים פוליטיים, בעוד ששאר העמותות מתקיימות על סך תרומות ציבוריות, כשבחלקם נוסף אל אלו האחוז המצומצם של דמי חבר אשר משלמים בחלק מהם.
ברקע האיסור על השתתפותם של עמותות בעלות אופי פוליטי יש גם לזכור את המציאות האקטואלית האחרונה כשבמהלך השנה האחרונה הוצעו בכנסת מספר הצעות חוק אשר ביקשו לחקור את חברי העמותות שנחשדו בהפרת אמונים כלפי מדינת ישראל, להגביל את העמותות השונות המקבלות סיוע מממשלות ומדינות זרות, להגדיל את הקנס על אלו אשר יוציאו דיבה ויכפישו את שמם הטוב של האחרים ועוד. בכל ההצעות חוק האלו, עמדה תנועת 'אם תרצו' בצד דוממת כשבחדרי חדרים עלזו חברי העמותה כי הנה ולא רחוק היום שבו יתמוטטו עמותות השמאל שנואות נפשם והם יכלו להשליט את ערכיהם, עליהם אתעכב בהמשך, על כלל החברה הישראלית.
אך בחזרה לענייננו. נראה שהייתה זו שאלה של זמן עד שיהיה מי אשר ינסה למתוח את הגבולות של התחרות ולמצוא בהן את הפירצה על-מנת שיוכל לקדם את מועמדותו ולקבל כמה שיותר מהפרס הגדול. במקרה זה, הייתה זו התנועה 'אם תרצו', תנועה חוץ פרלמנטרית ישראלית א-מפלגתית ששמה לה למטרה לעודד את ערכי הציונות על-פי תפיסתה אותם ו"זכתה" בשל כך לביקורת רבה מצד חוגים ועמותות רבות בקרב השמאל הישראלי. זו בתורה ביקשה גם לבקר אותם ובדוח שפרסמה התנועה במאי 2008 נכתב, כי קיים פער משמעותי בין עמדות הציבור בישראל בנושאי לאומיות וציונות לבין השיח האינטלקטואלי המקודם במחלקות מדעי המדינה באוניברסיטאות בישראל.
פגיעה בעמותות האחרות שהיו זקוקות לכסף
לטענת העמותה התגובה 'השמאלנית' לא איחרה להגיע כשמזכ"ל עמותת 'שלום עכשיו', אחת היריבות הגדולות של העמותה, פירסם בדף הפייסבוק שלו קריאה לחברי העמותה למשוך את כספיהם מהבנק ולהקפיא את חשבונותיהם. ואכן, כשנראה היה ש'אם תרצו' הולכת לזכות בפרס הגדול כיוון שכבר עמדה על המקום השני, נפסקה התחרות לגמרי על-ידי הבנק למרבה אכזבתם של חברי העמותה, כמו גם לצערם של העמותות האחרות, אשר היו זקוקות לכסף במידה רבה לא פחות על-מנת להמשיך בפעילותם. אך חברי 'אם תרצו' לא ויתרו וטענו כי נעשית להם סתימת פיות, אך כנראה שדווקא הם אלו שמפספסים את הנקודה המרכזית בסיפור וכי מה שהכשיל אותם היה לא "מסע ההכפשה כנגדם" כדבריהם של אנשי השמאל, אלא האג'נדה שלהם עצמם.
אודה ואתוודה לפני הקורא. אינני מסמפט במידת מה את תנועת 'אם תרצו' והדרך שבה אלו מבקשים לדווח על מרצים שאינם לרוחם באקדמיה מזכירה לי ימים אפלים בהיסטוריה האנושית, אבל לא זה מה שגורם לי לשמוח על כך שאינם הולכים לזכות בתחרות. בו בעת, למען ההגינות אף אודה כי אי-אפשר לקחת מן העמותה את תרומתה ועשייתה האדירים למען חיילי המילואים, המשט לשחרורו של גלעד שליט אל מול חופי יוון, האכפתיות שלה והתגייסותה לתרומות כלפי אותם בני מיעוטים שכן משרתים בצה"ל ואת יתר הפעולות והיוזמות הברוכות שעשתה, אך עדיין אי-אפשר להתעלם מהעובדה שנעשתה פה עברה על התקנון של התחרות, שכן מדובר בעמותה בעלת אופי פוליטי מובהק, אשר עצם העובדה כי ניתנה לה האפשרות להשתתף מלכתחילה בתחרות גם היא מעוררת תמיהה ומחייבת בדיקה מעמיקה לא פחות.
לדברי ופרסומי 'אם תרצו' עצמה, בין מטרותיה היא לפעול "לחיזוק ערכי הציונות בישראל, להתחדשות השיחה, ההגות והאידיאולוגיה הציונית, להוביל ולקדם מהפכה ציונית שנייה בשיח הציבורי בישראל". העמותה גם מקיימת ועידות שנתיות. הוועידה הראשונה התקיימה ב-2008 והנואם המרכזי בה היה השר לעניינים אסטרטגיים, משה (בוגי) יעלון. בוועידה השנייה, ב-2010, נאם שר החינוך גדעון סער. בוועידה השלישית, ב-2011, נאם שר ההסברה יולי אדלשטיין.
במאי 2011 הוציאה התנועה חוברת בשם 'נכבה-חרטא' בה מתחו ביקורת המחברים כי עיקר האחריות לבעיית הפליטים מוטלת לפתחו של התוקפן, הערבים, אשר פעלו להנצחת מצב הפליטים בארצות ערב במקום לשקמם. בלי להיכנס כרגע לדיון, אם מדובר בטיעון צודק או לא (כשלא חסר טיעונים לכאן ולכאן כשלדעתי האישית מדובר בשילוב של מספר סיבות), הרי שכל הפעולות האלו בצד אחרות רק מדגישות כי פעולותיה של העמותה הינן פוליטיות בכל קנה מידה אפשרי.
מעניין ואירוני במקביל בהקשר בהקשר זה הפסוק הידוע המצוטט ע"י עמותת 'אם תרצו' עצמה רבות - "מחרבייך ומהרסייך ממך ייצאו" - כנגד אויביה. אותה סתימת פיות שניהלו חברי העמותה כנגד מרצים באקדמיה הביאה לסתימת הפה של העמותה עצמה. אותה אג'נדה פוליטית שבשמה ניסו להביא לשינוי החברה הישראלית פעלה עתה כבומרנג כנגדם. הם עצמם, ולא אחרים כתבו באתר שלהם, כי "בשנים האחרונות הפכה אם תרצו לאחד הארגונים החשובים והמשפיעים ביותר על השיח הציבורי בישראל.
התנועה נהנית מקשרים הדוקים במערכת הפוליטית ומדלת פתוחה למערכות השלטון ולמקבלי ההחלטות בישראל. דו”חות התנועה הפכו למכשיר מרכזי בעיצוב דעת הקהל ובגיבוש מדיניות של גורמים שונים בישראל”. אם כך על מה קפץ רוגזם? אם לא רק על כך שהם כבר ראו את הזכייה וכבר תכננו מה יעשו במזומנים, אלא שהמציאות טפחה על פניהם.
ניצול הפירצה לקידום מטרות פוליטיות
איני יודע מה היו סיבותיו של יריב אופנהיימר. איני יודע אם היו אלו סיבות אישיות בגין המחלוקת האידיאולוגית עם 'אם תרצו' או הרצון באמת לשמור על אופיה הנקי של התחרות, ולמען האמת זה גם לא ממש משנה לי. זאת לא משום שמדובר בתנועה בעלת גוון ימני ולא בגלל היותי איש מדע המדינה הרוצה לשמור על שיח של כלל הדעות והעמדות באקדמיה, אלא מפני שהשתתפה בתחרות זו תנועה בעלת נטייה פוליטית, תהא אשר תהא.
באותה מידה הייתי עומד לצד תנועה בצדו השני של המתרס אם המצב היה הפוך והיה מדובר בעמותה פוליטית בעלת אופי שמאלני. אך השיא של השפלות מבחינתי הוא לא ב'אם תרצו' או ב'שלום עכשיו' אלא בפרויקט עצמו שכנאמר עליו באחד הבלוגים: "זו תחרות יופי של מסכנות, ריאליטי של קבצנים, מירוץ לייקים לנדבות".
עצוב לראות שזו המציאות בישראל של המאה ה-21. עצוב לראות שיש עמותות המבקשות לנצל פירצות ואת פעילותן החברתית על-מנת לקבל כסף לקידומם גם של מטרות פוליטיות. עצוב לראות כיצד אחד הבנקים המובילים בישראל משסה את העמותות אחת בשנייה כבמעין קרב גלידאוטורים במקום לתרום להם בצורה הטהורה והפשוטה, עצוב לראות את פעילי העמותות העושים עבודת קודש ביום-יום מתחננים בעשרות ומאות פניות מעל גבי הפייסבוק, הדוא"ל, הטוויטר ושאר האמצעים שהאינטרנט מעמיד לרשותם, לאנשים שיצביעו להם, בתחומים אשר נראה כי למדינה לא אכפת מהם.
לאן הגענו כמדינה וכחברה אם זו הדרך שלהם לקבל את תשומת לבנו? עלינו להתעשת ולעזור להם, תוך כדי תביעה מהממשלה - ואין זה משנה אם מדובר בממשלת שמאל, מרכז או ימין - לעשות זאת גם כן. רצוי ומומלץ שהדבר יעשה במהרה משום שכל עיכוב בעזרה להם הנו בהחלט בגדר הרס והחרבה שלנו עצמנו את חוסנה הדמוקרטי והאזרחי של מדינת ישראל, ויפה שעת אחת קודם...

תאריך:  13/12/2011   |   עודכן:  13/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ציניות, ציונות ומה שביניהן
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
עוד סמולן הזוי מהסמול הסהרורי
שחי בהזיות ולכן  |  13/12/11 18:55
2
השמאל הזוי... כל כך הזוי....
אני מודאג מאוד  |  13/12/11 20:36
3
מצטערת אבל לא הצלחת בכלל
אנה ל  |  14/12/11 10:16
4
שלום (ולא להתראות) עכשיו
Wild Pupok  |  14/12/11 11:35
5
הפוך על הפוך
z.g  |  14/12/11 20:18
6
איזה מזל ש...
ZG  |  15/12/11 09:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף מישל דוד
ברור שחוסן כלכלי וציונות קשורים יחד, שהאיש הפטריוט בעולם כולו תורם בצורה טבעית יותר למדינתו. אך מתברר כאן שהדרך הבטוחה, המהירה והזולה ביותר להגדיל את הצמיחה, היא דווקא הסתערות אידיאולוגית על מוקדי שלטון השמאל במדינה
רועי אורן
המהלך האחרון של בנימין נתניהו ייתפש כמבריק אם יוקדמו הבחירות; אלא שכפי שהליכוד נראה היום, הוא צריך לחשוש מהציבור
דב גולדפלם
אני רואה עצמי חלק מציבור גדול בריא בגופו ובנפשו, שלא ייתן יד לשטיפת מוח מכל סוג שהוא    הגם שאינני מסכים לכל הצעות החוק האחרונות שהועלו אם בכללותן ואם בניסוחן, אינני חושש לדמוקרטיה ולחופש הדיבור במדינת ישראל
אלי דניאל
מיד אחרי הרצח בקריית מוצקין התבצע רצח נוסף: רצח אופי למיליוני גברים חפים מפשע באמצעות מניפולציה עיתונאית    לא מדובר בעיתונות מקצועית, אלא במניפולציה צינית ואכזרית של ארגוני הנשים
יואב בלום
מכיוון שהשיח בנושא האיום האירני כבר הפך לנחלת הכלל, קורא אני לנתניהו לתקוף באירן - גם אם, חלילה, מחיר התגובה האירנית יהיה כרוך בסדר גודל של אלפי (!) קורבנות; העיקר להביא לחיסול מלא של פרויקט הגרעין האירני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il