X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הכל מותר. אי שמירת כללי משחק, הפרת הסכמים והתחייבויות, רמיסת כל הכללים. המטרה, טובתו של ברק, מקדשת את האמצעים. את המחיר של הרס רקמות יחסים וזריעת שנאה בין צה"ל לציבור הממלא את שורות היחידות הקרביות שלו, ישלמו אחרים, אולי כל המדינה
▪  ▪  ▪
אהוד ברק. רוח המפקד מזינה את הרדיפה [צילום: משרד הביטחון]
הפראייר האחרון
נתניהו נותר הפראייר האחרון הסומך על האיש שממנו כל המדינה כבר התרחקה. לא ברור מה פשר התלות התמוהה שפיתח בו

על מיכל ההדחה בשירותים שבביתו של רופא הגר ב"ישוב קונצנזוס" ביו"ש מוצמדת תמונת האחראים להינתקות. צמרות הצבא, המשטרה, הפוליטיקה, המשפט והנשיא דאז, כולם שם. על צד מכסה השרותים הפונה אל המשתמש, מודבקת תמונתו של הרמטכ"ל, דאז. גברים המטילים את מימיהם עושים זאת לכיוון הכללי של דן חלוץ המופיע בכל הדר מדיו, דרגותיו וכנפי הטייס.
חלוץ ושותפיו לגירוש קנו בדין את היחס הזה, אך הנקודה שאליה הגענו שבה מצא לנכון אדם מכובד מאד ופטריוט גדול, לבזות את האיש, על סמלי המדינה וצה"ל שהוא ומדיו מייצגים, זעזעו אותי אף יותר מידויי האבנים על מפקדי חטיבת אפרים. הדבקת התמונה בשירותים פרטיים אינה מהווה עבירה על שום חוק, אך היא, יחד עם גילויי השנאה האלימים מספקים אינדיקציה מצמררת לגבי עומק הנזק שחוללה מלחמת האחים שהחלה בגירוש בכוח של אלפי אזרחים מבתיהם בקיץ 2005.
הקרע שחוללו אריאל שרון ועוזריו הצליח לגרום לחלקים נכבדים מציבור התורם והכנוע ביותר להתייחס למדינה ולצה"ל בהסתייגות ובחשד במקרה הטוב, ובתיעוב במקרה הרע.
התבוסה בלבנון ושובו של האיום הקיומי העירה את צה"ל מחלומות השלום המתוקים ויצרה צורך גובר בחיילים ומפקדים רבים ואיכותיים וכן לגניזת תוכנית "ההתכנסות". כתוצאה מכך התקבעה "הפסקת אש" בין המדינה וצה"ל למתנחלים, שהביאה לרגיעה יחסית בשטח. הפצע החל להתאחות.
ברק שואב מהתקשורת לגטימיציה לחטא
אך כעת יש מי שחושב שחידוש השנאה הפנימית מסייע לו. אהוד ברק שואב מהתקשורת לגיטימציה ל'חטא' שותפותו בממשלת נתניהו וגומל לה בסחורה של קרע ושנאה. כך חומק האיש הכושל, האנוכי והאטום, מביקורת קטלנית על שורת כשלונותיו.
התקשורת שהייתה קוברת כל אחד אחר (בתנאי שאינו ממחנה השמאל) מרוסנת למדי נוכח מעלליו של ברק הכוללים את הבריחה מלבנון, הבריחה מקבר יוסף, הפקרת מדחת יוסף והרב הרלינג לדמם למוות, חוסר האונים במלחמת אוסלו, 'ההברקה' של ירי על שטחים ריקים, הפיאסקו במשט שגרם להסרת המצור על עזה, הטיפול הכושל בהתרעה לפני הפיגוע ליד אילת והטלת האחריות לפתחו של אלוף הפיקוד, ההתבטאויות המופקרות "אילו הייתי פלשתיני הייתי בארגון טרור", "לו הייתי מנהיג אירני הייתי רוצה נשק גרעיני" (שמשמעותה מתן לגיטימציה לאטום האירני), עצירת "עופרת יצוקה" בטרם עת, זריעת רוח רעה במטכ"ל ויחסי אנוש מחרידים שהובילו את רוב האנשים שעבדו עבורו לתעב אותו.
צבא ההקמה לפלשתין
תחת ברק הפך צה"ל ל"צבא ההקמה לפלשתין". ישובים חסרי "תוכנית בנין עיר" (תב"ע) נחנקים בהיעדר בניה ושרותים כגון בתי ספר, גנים ומרכיבי ביטחון, ניסיונות בניה והבאת קרוונים ללא אישור נענים בתגובה נמרצת של המנהל האזרחי. ברק המפעיל את המנהל בידו האחת, הוא זה המונע חתימה על התב"ע בידו השניה.
המנהל מקיים מדיניות אפליה רשמית נגד יהודים מול אדישות מוחלטת כלפי עבריינות ערבית. הרדיפה מגיעה למימדים גרוטסקיים. בריכת שכשוך קטנה, בשומרון, "בריכת כפיר", ע"ש חלל צה"ל, נהרסה, ועל בריכה דומה ע"ש עמשא משולמי ז"ל שנפל בלבנון תלוי צו הריסה.
לעומת זאת את "השוטרים הפלשתינים" שרצחו את בן יוסף לבנת בקבר יוסף צה"ל אינו רודף. בסימטריה לעוינות כלפי התיישבות מתחממים היחסים עם "הפרטנרים", והקצינים שהתלוננו על שנאה בעיני יהודים נהנים כנראה ממבטים ידידותיים יותר במסעדות ברמאללה. "רוח המפקד" של ברק מזינה את הרדיפה היומיומית מצד מערכת הביטחון כחלק ממהלך מערכתי של הפיכת המתנחלים לאזרחים סוג ג'.
לאחר מעשה התפרסם כי ברק התכוון להרוס את רמת גלעד בעיצומו של המו"מ על הסכם, מאחורי גבה של הממשלה, ורק התנגדות נמרצת בממשלה והוראת נתניהו בלמו אותו. מה בער לו לבצע את ההרס? אולי כי רצה להגיע לארה"ב, יום לאחר מכן עם "הישג" שימצא חן בעיני הממשל, שלפעמים נדמה שאצלו הוא עובד.
הכל מותר. אי שמירת כללי משחק, הפרת הסכמים והתחייבויות, רמיסת כל הכללים. המטרה, טובתו של ברק, מקדשת את האמצעים. את המחיר של הרס רקמות יחסים וזריעת שנאה בין צה"ל לציבור הממלא את שורות היחידות הקרביות שלו, ישלמו אחרים, אולי כל המדינה.
היד החופשית שנותן נתניהו להתנהגותו המופקרת של ברק בשטח מובילה בהכרח להשנאת הממשלה על הימין שהעלה אותה. נתניהו נותר הפראייר האחרון הסומך על האיש שממנו כל המדינה כבר התרחקה. לא ברור מה פשר התלות התמוהה שפיתח בו, אך השותפות עם ברק תוביל את נתניהו לאבדן השלטון.

תאריך:  19/12/2011   |   עודכן:  13/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפירומן הלאומי
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
מה רוצה העצני מחלוץ ?
שלמה הלוי  |  19/12/11 16:58
 
- חלוץ חייך, צחק ושיקר
ירון דה לוי  |  20/12/11 03:02
 
- התייחסות לירון דה לוי
שלמה הלוי  |  20/12/11 09:06
2
pot calling the kettle black ל"ת
אלטע קאקער  |  19/12/11 18:02
3
אם העצני כ"כ נגד ברק
אין תחיה למתאבד  |  19/12/11 18:54
4
בעז, אולי לנתניהו נוח להתחבא מ
דוד איש  |  19/12/11 23:06
5
לא הם אשמים הטרוף שלכם אשם
ע.ג.  |  19/12/11 23:15
6
לא להסיר מנתניהו את האחריות
רפי פרידמן  |  20/12/11 08:56
7
ביבי אישר את מינוי השמאלני
ליכודניקים כנסו  |  20/12/11 20:27
8
רוצים לשריין מקום לברק ב"ליכוד
יוסי מנתניה  |  27/12/11 12:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל גיגי
ראש הממשלה הוא זה שאחראי לשורה של חוקים שפוגעים בלגיטימיות הבינלאומית של ישראל, ומערערים את הערכים הדמוקרטיים הבסיסיים של המדינה. נתניהו אומנם מנסה להתחבא מאחורי החיילים שלו במפלגה ובקואליציה שלו, אבל חייבים לזכור שכראש ממשלה יש לו את היכולת להיאבק בחקיקה הפוגענית הזאת ושהוא בחר במודעות לקדם חוקים שיחזקו אותו פוליטית
יצחק מאיר
ממון הוא אחד משבעת הדמונים של הגיהינום. המקום צר לו שם. הוא פורץ גדר ועושה לעצמו מלכויות בארץ ומושל כקונה הכל. לאחרונה הוא מוטרד    הדרת הנשים מעוררת את הבריות להביע את מורת רוחן על מיצובן של נשים כאובייקטים מיניים מפתים אבל ממון צוחק. זהו שיח על ערכים. שיח על ערכים אינו מעלה ואינו מוריד. הוא לא קובע. קובע המחיר
ראובן לייב
מותה של הילדה בת השלוש מתל אביב, על-פי החשד בשל אבחון רפואי-טלפוני הגובל בקלות דעת, הוא רק אפס-קצהו של מחדל מתמשך. תחילתו ב"אבחון", נוסח שלט-רחוק, ברדיו ובטלוויזיה; המשכו בבדיקות לא מיומנות דיין ובתרופות שאינן מספיק אפקטיביות; וסופו בניתוחים, שמממשים אותם רק ב"ויה דולורוזה"
הרב אליהו קאופמן
אילו המכבים ומשפחת חשמונאי היו חיים בימנו הם היו מוקצים מחמת מאוס, כקיצוניים - ע"י השלטון ה"נאור" ומערכת המשפט ה"נעלה" שלו. כל אותם אוכלי הסופגניות ומסובבי הסביבונים היו מקיאים מתוכם את שכניהם ה"פרימיטיביים" ומי יודע איזו "מלחמת תרבות" היו החילונים מנהלים נגדם
עמיר סגל
מתישהו יגיע יגאל עמיר הבא, גם הוא יהיה עשב שוטה, גם הוא יהיה מעט מעורער, גם הוא יהיה "לא מייצג את המחנה". הוא יכול לקום עוד כמה ימים, שבועות או חודשים, האווירה חמה, מהבילה וממתינה לו. אפשר לעצור אותו, אבל במקום זה, אחרי שיירה, יגלגלו עיניים, ועדיין אחרי מותו יקימו לו גלעד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il